021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (6 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به ترکیه 2021

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه، مقصدی مناسب برای مهاجرت تحصیلی

کشور ترکیه در مرز قاره‌های آسیا و اروپا قرار دارد و به همین علت اوراسیایی نامیده می‌شود. واحد پول این کشور لیر و زبان رسمی آن ترکی استانبولی است. پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا و استانبول دیگر شهر مهم آن است. بیشتر از ۹۰ درصد مردم این کشور مسلمان سنی مذهب هستند. مردم کشور ترکیه به لحاظ فرهنگی نزدیکی زیادی با مردم ایران دارند.

نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی باعث شده مهاجرت تحصیلی به ترکیه در میان نسل جوان در کشور ایران طرفداران زیادی پیدا کند. هزینه زندگی در ترکیه به نسبت کیفیت و سطح رفاه زندگی در آن مناسب است و ماهانه در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار برآورد می‌شود. در کشور ترکیه ۱۶۶ دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد و در حال حاضر نزدیک به ۶۵۰۰۰ دانشجو بین المللی در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.

مهاجرت به ترکیه

مزایای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه نه تنها برای دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی، که برای بسیاری از نسل جوان کشورهای دیگر نیز جذابیت‌های فراوانی دارد. مزایای مهاجرت تحصیلی به ترکیه عبارتند از:

  • کیفیت بالای نظام آموزشی در ترکیه: نظام آموزشی در کشور ترکیه به خصوص در بخش آموزش عالی از کیفیت بالایی برخوردار است. تحصیل در ترکیه با کیفیت بالا و در سطح استانداردهای جهانی را می‌توان مهم‌ترین مزیت مهاجرت تحصیلی به ترکیه قلمداد کرد.
  • دریافت مدرک معتبر فارغ‌التحصیلی: وجود کالج های معتبر و همچنین دانشگاه‌های معتبر در ترکیه از اعتبار خوبی در سطح جهان برخوردارند. به همین دلیل مدرک فارغ‌التحصیلی از این مراکز آموزش عالی از اعتبار بالایی در کشورهای تراز اول جهان برخوردار می‌باشد.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی: با وجود این که زبان رسمی کشور ترکیه ترکی استانبولی است، بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شود.
  • هزینه مناسب تحصیل: شهریه کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور ترکیه به نسبت کیفیت بالای آموزش در آن‌ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در ترکیه به زبان ترکی کمتر از زبان انگلیسی است.
  • پذیرش نسبتا آسان در رشته‌های محبوب: شرایط پذیرش در رشته‌های پرطرفداری چون دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی در دانشگاه‌های معتبر ترکیه نسبتا آسان است. آزمون یوس و همچنین آزمون اس ای تی، دو آزمون مهم برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه هستند.

Universities-in-Turkey

تحصیل در کالج‌های معتبر ترکیه

تحصیل در کالجهای ترکیه یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های افراد برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه به شمار می‌رود. کالج‌های این کشور از اعتبار و کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردارند. همچنین هزینه تحصیل در آن‌ها به نسبت بازده بالایی که دارند مقرون به صرفه است. مهم‌ترین دوره‌هایی که در کالج‌های معتبر ترکیه برگزار می‌شوند دوره‌های آمادگی آزمون YOS و دوره آمادگی آزمون SAT است.

این دو آزمون، امتحان ورودی دانشگاه‌های معتبر ترکیه برای ورود به رشته‌های پزشکی هستند‌. دیگر دوره‌های پرطرفداری که در کالج‌های ترکیه برگزار می‌شوند عبارتند از دوره آموزش زبان انگلیسی و دوره آموزش زبان ترکی استانبولی. فارغ‌التحصیلان کالج‌های ترکیه از شانس بالایی برای پذیرش در رشته مورد علاقه خود در بهترین دانشگاه‌های ترکیه و اروپا برخوردارند. بهترین کالج‌های کشور ترکیه عبارتند از:

  • کالج ITTC
  • کالج رابرت
  • کالج ITTA
  • کالج K&K
  • کالجlasalle

مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در رشته‌های پزشکی در ترکیه

تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه در رشته‌های پرطرفدار دیگر انگیزه مهم مهاجرت تحصیلی به ترکیه محسوب می‌‌شود. محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های ترکیه عبارتند از:

شرایط تحصیل در این رشته‌ها در ترکیه نسبت به دانشگاه‌های معتبر در سایر کشورها آسان‌تر است. در واقع مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های معتبر ترکیه عبارتند از:

  • داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله
  • قبولی در آزمون ورودی YOS یا SAT
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا ترکی

تحصیل در این رشته‌ها در دانشگاه‌های ترکیه به زبان‌های انگلیسی و ترکی امکان پذیر است. هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی نسبت به سایر رشته‌ها گران‌تر و سالانه در حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار است. بهترین دانشگاه‌های ترکیه عبارتند از:

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به ترکیه هدفی است که می‌تواند آینده افراد را تضمین کند. تحصیل با کمترین هزینه و بیشترین بازده آینده شغلی بسیار روشنی را برای فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌های ترکیه به ارمغان خواهد آورد. موفقیت در مهاجرت تحصیلی در ترکیه مستلزم برخورداری از اطلاعات و دانش فراوان در این زمینه است.

از این رو مشورت با کارشناسان این مهاجرت تحصیلی می‌تواند بسیار مفید و راهگشا باشد. برای بهره‌مندی از مشاوره کارشناسان مهاجرت تحصیلی آریا دانش کافی است فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید. 

سوالات متداول

  1. هزینه زندگی در کشور ترکیه چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در کشور ترکیه ماهانه در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو است.

  1. دلایل استقبال دانشجویان ایرانی از مهاجرت تحصیلی به ترکیه کدامند؟

نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی به کشور ترکیه و هزینه های پایین از مهم‌ترین دلایل دانشجویان ایرانی برای انتخاب ترکیه به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی هستند.

  1. مزایای مهاجرت تحصیلی به ترکیه کدامند؟

برخورداری از کیفیت بالای آموزش، دریافت مدرک معتبر، تحصیل با هزینه مناسب، پذیرش در رشته‌های پرطرفدار با شرایط نسبتا آسان و امکان تحصیل به زبان انگلیسی مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌روند.

  1. مهم‌ترین دوره‌هایی که در کالج‌های ترکیه برگزار می‌شوند کدامند؟

دوره‌های آمادگی شرکت در آزمون YOS و SAT و دوره‌های آموزش زبان‌های انگلیسی و ترکی مهم‌ترین دوره‌هایی هستند که در کالج‌های معتبر ترکیه برگزار می‌شوند.

  1. شهریه تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های ترکیه چقدر است؟

شهریه تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های ترکیه سالانه در حدود۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار متغیر است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا