021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.8/5 - (11 امتیاز)

تحصیل در کالج زبان آلمانی در اروپا 2021

تحصیل در کالج زبان آلمانی در اروپا

فهرست مطالب

کالج زبان آلمانی به چه کالجی گفته می شود؟

امروزه منابع متنوعی برای آموزش یک زبان خارجه در دسترس همه افراد قرار دارد؛ اما برای کسی که برای اولین بار می خواهد زبان آلمانی را یاد بگیرد، ممکن است کمی دشوار باشد. به همین دلیل دوره زبان آلمانی در اروپا، یک راه بسیار سریع و کارآمد برای فراگیری دانش آلمانی مطابق با دانشگاه های بین المللی است.

در صورتی که قصد مهاجرت به آلمان از بعد تحصیلی، کاری و اقامت را دارید، می توانید از طریق دوره های زبان آلمانی در آلمان، اتریش، مجارستان، هلند، سوئیس و ترکیه اقدام کنید؛ اما در صورتی که در رابطه با قوانین و شرایط آن آگاهی ندارید، می توانید در ادامه این مطلب از سایت آریا دانش با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با مهاجرت از طریق کالج زبان و دوره های بین المللی زبان، پذیرش و ویزای تحصیلی و … در اختیارتان قرار دهیم.

کالج زبان آلمانی در اروپا

چرا تحصیل در کالج زبان آلمانی؟

اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهید در کالج زبان آلمانی در خارج از کشور تحصیل کنید؛ می توانید بدون داشتن دانش زبان پذیرش خود را اخذ کنید؛ اما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیل در رشته زبان آلمانی در آلمان، بدون داشتن مدرک زبان سطح B1 ممکن است کمی برایتان مشکل ساز باشد.

متقاضیانی که در ایران و یا سایر کشورهای دیگر به جز آلمان، 12 سال تحصیلی خود را گذرانده اند، برای ورود به دانشکده های این کشور در صورت نداشتن دانش زبان، در ابتدا باید دوره کالج را سپری کنند. دوره های آموزشی زبان و کالج های زبان آلمانی دارای تنوع بیشماری است. کسانی که قصد فراگیری زبان آلمانی را دارند، می توانند از دوره های زبان آلمانی که در سطح های مختلف ارائه می شود استفاده کنند.

انواع کالج های زبان آلمانی در اروپا

دوره زبان آلمانی، یکی از فاکتورهای اصلی اخذ ویزای کشورها بر اساس زبان آلمانی است. دوره زبان آلمانی در اروپا در سه کشور اتریش، مجارستان و ترکیه به راحتی قابل دریافت می باشد.

1.    دوره زبانی آلمانی در اتریش

هر فرد برای مهاجرت به اتریش و زندگی و تحصیل در آن باید زبان آلمانی را یاد بگیرد؛ حتی اگر تحصیل به زبان انگلیسی باشد؛ برای زندگی و کاریابی آسان تر در اتریش بهتر است که افراد به این زبان تسلط داشته باشند. یادگیری در کالج زبان آلمانی در اتریش، مزایای بسیار زیادی دارد؛ از جمله مزایای آن اینکه فرد در یک فضای آلمانی زبان می تواند زبان آلمانی را یاد بگیرد و این موضوع می تواند موجب سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری شود.

2.    دوره زبان آلمانی در ترکیه

کشور ترکیه با توجه به فاصله نزدیکی که با ایران دارد، دارای هزینه های پایین تری برای گذراندن دوره های زبان آلمانی است و البته با توجه به قوانین اقامتی بین المللی اگر فردی به مدت 6 ماه اقامت داشته باشد، به عنوان ویزای اقامت تحصیلی از طریق دوره زبان آلمانی در اروپا، می تواند از سفارت آلمان در آن کشور برای انجام دادن کارهای مهاجرتی خود استفاده کند. همچنین متقاضی در طول دوره اقامت در ترکیه برای سپری کردن کالج زبان آلمانی می تواند همسر و فرزندانتان را با خود همراه کند؛ اما این روش دارای مشکلاتی مانند دوری از کشور آلمان و هزینه های مربوطه می باشد.

3.    دوره زبان آلمانی در مجارستان

مهم ترین نکته قابل توجه درباره طی کردن دوره زبان آلمانی در مجارستان مسافت کم آن با آلمان است؛ علاوه بر آن حضور در اتحادیه اروپا و داشتن ویزای تحصیلی شینگن از اصلی ترین مزیت های حضور در کشور مجارستان برای گذراندن کالج زبان آلمانی در اروپا می باشد. انجام کارهای مربوط به مهاجرت و اقامت در سفارت کشور آلمان درمورد کشور مجارستان نیز صدق می کند و البته باید توجه داشته باشید که مجارستان برای حضور خانواده های افراد متقاضی دوره زبان آلمانی در خارج از کشور محدودیت دارد و تنها زمان مشخصی را می توانند در آنجا حضور داشته باشند. جهت بررسی شرایط و هزینه های زندگی در مجارستان کلیک کنید.

دوره زبان آلمانی

دوره های زبان آلمانی در اروپا

دوره زبان آلمانی یکی از پیش نیازهای اصلی گرفتن ویزای کشورهای آلمانی زبان است. دوره های زبان آلمانی در اروپا در سه کشور ترکیه، مجارستان و اتریش به سادگی قابل دریافت می باشد. همچنین دانشجویان ایرانی برای شرکت کردن در دوره زبان آلمانی در کالج زبان، نیاز به دریافت ویزای این دوره می باشد. این ویزا از انواع ویزاهای تحصیلی محسوب میشود و مختص کسانی است که می خواهند یک دوره آموزشی فشرده سه ماهه و یا بیشتر را در این کشور سپری کنند. معمولا دوره های زبان آلمانی به صورت ترمیک برپا می شود. دوره های ارائه شده توسط کالج های زبان در اروپا در سطح های A1,A2,B1,B2,C1,C2 است و برای تحصیل در دانشگاه های آلمانی به حداقل سطح زبان B1 نیاز دارید.

هزینه های تحصیل در دوره کالج زبان آلمانی      

عوامل گوناگونی مانند کشور مقصد، هزینه ها و شرایط زندگی، کالج برگزار کننده دوره زبان آلمانی، نوع کالج (خصوصی و یا دانشگاهی)، طول مدت دوره آموزشی و حتی اساتید دوره، قیمت دوره زبان آلمانی شما را تعیین می کند. البته بدیهی است که هر گونه مزایای اضافی که بدست می آورید، هزینه بیشتری را به دنبال دارد. به عنوان مثال اگر می خواهید یک معلم شخصی داشته باشید که در هر زمان که وقت آزاد دارید آماده همکاری با شما باشد، مطمئنا هزینه بالاتری دارد.

به طورکلی می توان گفت که هزینه های مربوط به تحصیل در کالج زبان آلمانی در اروپا، با توجه به طول دوره، شهر مورد نظر و کالج انتخابی متفاوت است و اغلب بازه 3000 تا 6000 یورو دارد. دانشجویان محصل در کالج علاوه بر هزینه های تحصیل باید هزینه های زندگی خود را نیز در نظر داشته باشند. کشور ترکیه کمترین هزینه دوره کالج زبان آلمانی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

تحصیل در کالج زبان آلمانی در اروپا

شرایط پذیرش دوره کالج زبان آلمانی

زبان آلمانی، علی رغم دشواری هایی که برای فراگیری دارد جزء زبان های برتر اروپایی به شمار می آید؛ که در بیشتر کشورهای اروپایی به آن زبان صحبت می شود. با گذراندن دوره کالج زبان آلمان، افراد نه تنها مهارت لازم برای تحصیل در دانشگاه های این کشور را بدست می آورند، بلکه با تسلط بر آن می توانند فرصت های شغلی زیادی را در کشورهای اروپایی پیدا کنند.

ویزای دوره زبان آلمانی یک نوع ویزای تحصیلی است که برای افراد خارجی که تصمیم دارند یک دوره فشرده زبان را به مدت 3 الی 12 ماه را در کشور های مختلف بگذارند، صادر می شود. افراد برای کسب این نوع ویزا باید حداقل 18 ساعت آموزش را در هر هفته داشته باشند. اگر فردی قصد ادامه تحصیل را در آلمان نداشته باشد، ویزای زبان آلمانی در برخی از موارد تا یکسال قابلیت تمدید دارد.

جهت پذیرش دوره زبان آلمانی بازه سنی 18 الی 30 سال از شرایط اصلی پذیرش است. در برخی مواقع ممکن است برخی از کالج و کشورها متقاضیان با شرایط سنی زیر 40 سال را نیز پذیرش کنند (مانند کشور ترکیه). داشتن تمکن مالی مناسب جهت تحصیل و زندگی در کشور مقصد نیز از دیگر شرایط پذیرش دوره زبان آلمانی در اروپا است.

کالج بین المللی اویسینا؛ برگزار کننده دوره زبان آلمانی در اروپا

کالج بین المللی اویسینا مجارستان در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد. این کالج در شهر بوداپست مجارستان از مراکز مهم برگزار کننده دوره های زبان آلمانی در اروپا در سطوح مختلف به متقاضیان ایرانی و بین المللی است. همانطور که می دانید رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی از پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی نه فقط در ایران بلکه در سراسر دنیا می باشد. سالانه افراد زیادی از ایران و سایر کشورهای آسیایی متقاضی تحصیل پزشکی در اروپا می باشند.

کالج بین المللی اویسینا، با مطالعه و بررسی دقیق از نظام آموزشی ایران، با توجه به نقاط قوت و ضعف دانش آموختگان ایرانی و شناخت دقیق پیش نیازهای دانشگاه های اروپایی، مسیری را برای موفقیت و پیروزی دانش پذیران جهت ورودی به دانشگاه های اروپا فراهم کرده است. استادان کالج بین المللی اویسینا مجارستان با آمادگی کامل آماده ارائه درس های مرتبط با نظام های آموزشی اروپا می باشند. از طرفی کتاب های درسی با توجه به همین نیازها توسط هیئت علمی کالج تهیه و تالیف می شود. کالج اویسینا، دوره های متعددی را از جمله دوره های دیپلم های بین المللی، دوره کالج زبان آلمانی، دوره کالج زبان انگلیسی، دوره های پری مدیکال و … ارائه می کند.

دوره کالج زبان آلمانی

آریا دانش؛ ارائه دهنده خدمات اخذ پذیرش دوره های  زبان آلمانی در اروپا

داوطلبان علاقمند به اخذ پذیرش دوره های زبان خارجه در اروپا و گذراندن کالج زبان آلمانی یا انگلیسی در مجارستان و یا کشور ترکیه برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی می توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت آریا دانش بهره بگیرید.

سوالات متداول

چه کشورهایی جهت گذراندن دوره کالج زبان آلمانی مناسبند؟

با توجه به هزینه های تحصیل و زندگی و شرایط اخذ ویزای تحصیلی، کشورهای اتریش، مجارستان و ترکیه پیشنهاد می شود.

هزینه دوره زبان آلمانی در اروپا چقدر است؟

با توجه به مدت دوره و کشور مقصد، هزینه دوره زبان آلمانی 2 الی 6 هزار یورو است.

آیا امکان دریافت ویزای کالج زبان آلمانی برای ایرانیان وجود دارد؟

بله، امکان دریافت پذیرش و ویزا برای دوره های زبان آلمانی برای ایرانیان واجد شرایط وجود دارد.

مدرک تحصیلی برای دریافت پذیرش دوره کالج زبان آلمانی چیست؟

داشتن مدرک دیپلم 12 ساله و گپ تحصیلی زیر 5 سال از موارد ضروری برای این دوره می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دوره زبان آلمانی شامل چه چیزهایی می باشد؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا، شامل مدارک تحصیلی، تمکن مالی، انگیزه نامه، بیمه نامه مسافرتی، گذرنامه معتبر.

حداقل سن لازم برای دریافت پذیرش کالج زبان آلمانی در اروپا چقدر است؟

داوطلبان تحصیل در این کالج باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

۶ پاسخ

  1. MATIN گفت:

    سلام. دوره زبان آلمانی کالج توی ترکیه یا مجارستان چه ویژگی ای داره و پایان دوره آیا مدرکی داده میشه؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. معمولا دوره های کالج زبان آلمانی ۵ تا ۹ ماه به صورت یک ترم فشرده و یا دو ترم طول میکشه و با توج به سطحی که دارید وارد کلاس همون سطح می شید. اگر کالج زبان آلمانی معتبر باشه و مورد تائید اتحادیه اروپا، مدرکش میتونه رزومه خوبی براتون باشه.

  2. یاس گفت:

    بعد از اخذ مدرک زبان المانی در مجارستان یا اتریش امکان درخواست ویزا برای کشور المان هست؟(مثلا برای کالج های المان جهت ورود به پزشکی یا دندان)و اینکه از طریق سفارت المان در مجارستان میشه اقدام کرد برای ویزای المان؟(گویا راحتتر از ایرانه)

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام . بله بهترین مسیر برای تحصیل و ورود به آلمان، از طریق کشور مجارستان است.

  3. کیمیا گفت:

    سلام وقت بخیر ، وقت سفارت اتریش سریعتر از المان هست یا تفاوتی ندارن؟ و اینکه آیا امکانش هست سطح دوره زبان اتریش به انتخاب خودمون باشه؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. به طور معمول تقاوتی با هم ندارند شاید کمی اتریش بهتر باشد. دوره زبان آلمانی در کالج های مجارستان رو میتونید بگذرونید نه اتریشی. سطح بندی می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا