021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (8 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور 2021

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج

فهرست مطالب

آیا امکان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور وجود دارد؟

پاسخ این سوال مثبت است. از گذشته تاکنون امکان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور وجود داشته است‌. بسیاری از دانش‌آموزان ایرانی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی تمایل، انگیزه و اشتیاق بالایی دارند. این افراد بعضا چندین سال از عمر خود را برای قبولی در کنکور در رشته دندانپزشکی اختصاص داده و به سختی مطالعه می‌کنند. اما متاسفانه به علت ظرفیت پایین دانشگاه‌های ایران در رشته دندانپزشکی و وجود رقابت بالا برای دریافت پذیرش در این رشته بسیاری از افراد موفق به قبولی نمی‌شوند. یکی از بهترین راه حل‌ها برای این افراد تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور خواهد بود‌. توصیه ما برای انتخاب بهترین دانشگاه و اخذ پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج اقدام به دریافت مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه است.

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در اروپا

شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. در این بخش از مقاله برخی از مهم‌ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج را شرح خواهیم داد:

  • اتمام دوره تحصیلی در ایران: گذراندن دوره دیپلم ۱۲ ساله در رشته تجربی و همچنین گذراندن دوره پیش دانشگاهی اولین شرط اخذ پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور در اروپا است.

 

  • شرط معدل: داشتن معدل بالا برای اخذ پذیرش دندانپزشکی بدون آزمون ورودی بسیاری از دانشگاه‌ها ضروری است. معمولا حداقل معدل دیپلم برای پذیرش بدون کنکور معدل ۱۶ و داشتن نمره بالا در دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی است.

 

  • داشتن مدرک بین‌المللی زبان: داشتن مدرک زبان آیلتس (IELTS) با حداقل نمره ۶ یا تافل با حداقل نمره 78 برای دریافت تحصیل دندانپزشکی در اروپا در اغلب دانشگاه‌های معتبر ضرورت دارد.

 

  • شرایط سنی: برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های بدون کنکور در خارج از کشور داشتن حداقل سن 18 سال تمام ضروری است. همچنین برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو شرایط حداکثر سن را نیز در نظر می‌گیرند. معمولا حداکثر سن برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور ۲۵ سال است.

 

  • ارائه مدرک زبان کشور مقصد: یکی از کلیدی ترین شرایط اخذ پذیرش بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا جهت تحصیل بدون کنکور، داشتن مدرک زبان کشور مقصد است. برخی از کشورها همچون آلمان، فرانسه و … نیاز به ارائه مدرک زبان کشور خودشان دارند.

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج

بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور

امید به زندگی و سطح رفاه در کشورهای اروپایی در سطح بسیار بالایی قرار دارد‌. همچنین شرایط اقتصادی خوب در این کشورها و برخورداری از شرایط اجتماعی مناسب و دانشگاه‌های معتبر موجب محبوبیت روزافزون تحصیل در کشورهای اروپایی گردیده است. در این بخش از مقاله به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در اروپا می پردازیم:

  • آلمان: تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در اروپا در کشور آلمان امکان پذیر است. در صورتی که متقاضی مدرک زبان آلمانی داشته باشد و بتواند دوره یک ساله کالج پری مدیکال را با موفقیت پشت سر بگذارد، می توان وارد دانشگاه های آلمان شود.

 

  • کشور ترکیه: کشور ترکیه را می‌‌توان بهترین مقصد برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در اروپا دانست. زیرا این کشور در همسایگی کشور ایران قرار دارد و مشکلات رفت و آمد و هزینه حمل و نقل به آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است‌. همچنین نزدیکی فرهنگی با ایران و تعداد زیاد ایرانیان مقیم این کشور از مزایای تحصیل در ترکیه محسوب می‌شود. برخی از دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی در رشته دندانپزشکی بدون کنکور می‌نمایند و امکان تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد.

 

  • کشور روسیه: کشور روسیه دیگر کشور اروپایی برای تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون در خارج از کشور است. مدرک دانشگاه‌های کشور روسیه اغلب مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به زبان‌های روسی و انگلیسی امکان پذیر است. دیگر مزیت تحصیل در کشور روسیه را می‌توان هزینه پایین زندگی و تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی قلمداد کرد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور بین 6000 تا 8000 دلار در سال است. امکان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور به زبان روسی در این کشور فراهم است.

 

  • کشور قبرس: کشور قبرس از جمله کشورهای اروپایی است که هر روزه بر شماره متقاضیان تحصیل در آن افزوده می‌شود. دانشگاه‌های این کشور با وجود تازه تاسیس بودن از اعتبار قابل قبولی برخوردارند. همچنین هزینه تحصیل در این کشور زیاد نیست و دانشجویان بین‌المللی مشمول دریافت تخفیف در شهریه می شوند. هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور بین 5 تا 20 هزار یورو متغییر است.

دندانپزشکی بدون کنکور در خارج

بهترین کشورهای غیر اروپایی برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور

کشور چین بهترین کشور غیر اروپایی برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور محسوب می‌شود. بر اساس رنکینگ جهانی دانشگاه‌های کشور چین از اعتبار زیادی برخوردارند. دیگر مزیت تحصیل دندانپزشکی در کشور چین هزینه نسبتا پایین تحصیل دندانپزشکی در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور چین نسبت به هزینه تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی با رتبه مشابه در کشورهای ایالات متحده آمریکا و انگلستان تا هفتاد درصد کمتر است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

با توجه به اینکه رشته دندانپزشکی از شهریه بالایی برخوردار است، باید متقاضیان قبل از اقدام به تحصیل از هزینه های تحصیل در این رشته آگاهی کامل داشته باشند. در جدول زیر میانگین شهریه دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در اروپا و دیگر کشورها آورده شده است.

دندانپزشکی بدون کنکور

هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

کشور میانگین شهریه سالیانه دانشگاه
ترکیه 15 هزار دلار
قبرس 20 هزار دلار
روسیه 6 هزار دلار
چین 5 هزار دلار

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون شرکت در آزمون ورودی در خارج وجود دارد؟

بله‌. در برخی از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و غیر اروپایی امکان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در وجود دارد.

شروط اصلی پذیرش در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در خارج چیست؟

اصلی‌ترین شروط برای دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی در خارج داشتن دیپلم ۱۲ ساله و مدرک پیش‌ دانشگاهی در رشته تجربی و ارائه مدرک زبان و نمره بالا در دروس زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فیزیک است.

آیا برای پذیرش بدون کنکور در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های خارج شرایط سنی وجود دارد؟

بله‌. در برخی از دانشگاه‌های معتبر برای پذیرش بدون کنکور در رشته دندانپزشکی شرایط سنی وجود دارد. معمولا حداقل سن پذیرش در رشته دندانپزشکی ۱۷ سال تمام و حداکثر ۲۵ سال است.

آیا مدرک دندانپزشکی دانشگاه‌های کشور چین در ایران معتبر است؟

بله‌. مدارک دانشگاهی علوم پزشکی کشور چین مورد تایید وزارت بهداشت شرکت ایران قرار دارد.

آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج وجود دارد؟

بله. پس از فارغ ‌التحصیلی و در صورت اشتغال در کشور مقصد می‌توان ویزای کار و اقامت دائم دریافت کرد.

حداقل نمره آزمون آیلتس برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج چقدر است؟

معمولا حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در رشته دندانپزشکی نمره ۶ است.

حداقل نمره آزمون تافل برای تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون چه نمره‌ای است؟

معمولا حداقل نمره لازم برای پذیرش بدون کنکور در رشته دندانپزشکی نمره ۷۸ است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

۱۰ پاسخ

  1. H گفت:

    سلام من رشتم در ایران ریاضیه و می‌خوام بدونم امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی برام فراهمه یا نه؟ شنیدم بعضی از کشور ها ی سری کلاس های پیش نیاز برای بعضب دروس زیست و اینا میزارن ازون طریق امکان پذیره؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی رو با دیپلم ریاضی دارید. هم با کورس های پیش نیاز و هم بدون نیاز به کورس پیش نیاز. با مشاوران آریا دانش تماس بگیرید.

  2. Sh گفت:

    سلام من دیپلم تجربی دارم آیا میتونم بدون ثبت نام در کنکور سراری ایران در آزمون ورودی دندانپزشکی کانادا شرکت کنم؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. برای پذیرش پزشکی کانادا نیازی به کنکور ایران ندارید.

  3. Tala گفت:

    سلام من دیپلم انسانی دارم، می خوام بدونم آیا میتونم در رشته ی دندانپزشکی تحصیل کنم؟میشه راهنمایی کنید. ممنون

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. در برخی از کشورها و دانشگاه ها به طور مثال در کشور ایتالیا و روسیه امکان پذیر است. نوع دیپلم اهمیتی ندارد و صرفا داشتن دیپلم مهم است. با مشاوران تماس حاصل نمایید.

  4. طاها فائزوار گفت:

    سلام من رشته و دیپلم تحصیلیم فنی حرفه ای هست میتونم دندانپزشکی تو خارج از کشور بخونم میشه راهنمایی کنید

    1. مدیر وب سایت گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      به طور معمول باید دیپلم ۱۲ ساله تجربی و یا ریاضی و فیزیک داشته باشید. بسیاری از دانشگاه ها برای پذیرش تحصیلی به نمرات دروسی همچون زیست شناسی و شیمی استناد می‌کنند.

  5. طاها فائزوار گفت:

    سلام وقت بخیر من رشته درسیم فنی حرفه ای هست میتونید راهنمایی کنید کدوم کشور میتونم برای دندانپزشکی اقدام کنم

    1. مدیر وب سایت گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      به طور معمول باید دیپلم ۱۲ ساله تجربی و یا ریاضی و فیزیک داشته باشید. بسیاری از دانشگاه ها برای پذیرش تحصیلی به نمرات دروسی همچون زیست شناسی و شیمی استناد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا