021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
امتیاز دهید

خدمات تخصصی مهاجرت تحصیلی

کالج آریا دانش علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی بین المللی در راستای موفقیت متقاضیان در آزمون های ورودی دانشگاه ها، خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی نیز ارائه می دهد. این خدمات در راستای افزایش میزان موفقیت در پروسه پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی می باشد. برای تمامی متقاضیان، ابتدا شرایط مهاجرت تحصیلی متقاضی توسط کارشناسان حرفه ای و مجرب ارزیابی و تحلیل می شود، سپس با انتخاب بهترین مقصد، مسیر اخذ پذیرش و ویزا برنامه ریزی و اجرا می شود.

خدمات تخصصی مهاجرت تحصیلی

روند دریافت خدمات از کالج آریا دانش

خدمات تخصصی مهاجرت تحصیلی

قدم اول

ارزیابی مهاجرت تحصیلی

تمامی متقاضیان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور در مقاطع تحصیلی مختلف بویژه کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در وهله اول باید در چندین بخش ارزیابی شوند. این ارزیابی در جهت بررسی و تحلیل شرایط متقاضی و امکان سنجی شانس و میزان موفقیت در پروسه مهاجرت تحصیلی می باشد. از این رو فاکتورهای مختلفی از جمله شرایط تحصیلی، مدارک تحصیلی، شرایط سنی، سطح زبان انگلیسی و دیگر زبان ها، مدارک موجود، آینده نگری تحصیلی و شغلی، نوع نگرش متقاضی به مهاجرت، ویژگی های شخصیتی، شاخصه های روحی و روانی، میزان استقلال شخصیتی، سوابق کاری، علاقه مندی ها، اولویت بندی ها و همچنین شرایط مالی و بازه بودجه سالیانه مورد بررسی قرار می گیرد. تمامی این موارد توسط کارشناسان حرفه ای و مجرب ارزیابی و بررسی می شود تا قدم اول در پروسه مهاجرت تحصیلی با دقت بالایی برداشته شود.

قدم دوم

مشاوره انتخاب رشته

یکی از چالشی ترین انتخاب ها در پروسه تحصیل در داخل و یا خارج از کشور، انتخاب رشته تحصیلی جهت ورود به دانشگاه می باشد. این انتخاب به اندازه ای مهم بوده که تمامی سرنوشت شغلی و زندگی یک فرد را تحت الشعاع قرار می دهد. در پروسه انتخاب رشته مهمترین فاکتور استعداد و توانایی و علاقه مندی است. یک متقاضی در این انتخاب باید شرایط و ذهنیت خود را در مورد آینده شغلی خود تحلیل کند و به جمع بندی مناسبی برسد. بهترین راه حل انتخاب حداکثر سه زمینه تحصیلی و شغلی است که از ابعاد مختلف از جمله علاقه مندی، ویژگی ها و مزیت های مشترک باشند و سپس یک گزینه انتخاب شود. ویژگی ها و شاخصه های رشته، پشتکار و انرژی شما، جایگاه اجتماعی، بازار کار، توان علمی و انگیزه از دیگر فاکتورهای انتخاب رشته تحصیلی است. آزمون استعداد تحصیلی، مشاوره با افراد متخصص و قرارگیری در محیط های شغلی مد نظر جهت مشاهدات مسقیم می تواند در این انتخاب بسیار موثر باشد.

قدم سوم

مشاوره انتخاب کشور

در مرحله سوم پروسه مهاجرت تحصیلی، انتخاب کشور مقصد اهمیت دارد. این انتخاب براساس شاخصه های مختلف انجام می شود. شرایط استاندارد تحصیل و زندگی در کشور مقصد و هزینه های مناسب زندگی از مهمترین فاکتورهای کلیدی این انتخاب هستند. رتبه و کیفیت دانشگاه ها، شهریه دانشگاه ها، شرایط و میزان سختی اخذ ویزای تحصیلی، شرایط اخذ ویزای همراه، شرایط اقامت پس از تحصیل و یا اقامت دائم، امکانات تحصیلی و رفاهی ویژه دانشجویان خارجی، شاخصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور مقصد، حضور آشنایان و اقوام درجه یک در آن کشور، ویژگی ها و قرابت های فرهنگی، شرایط آب و هوایی و زبان دوم مردم از فاکتورهای مهم دیگر انتخاب کشور مقصد است. همچنین بسیاری از خانواده ها تمایل به انتخاب کشوری دارند که بتوانند ویزای کوتاه مدت و توریستی دریافت کنند تا ملاقات راحتی با فرزندان خود داشته باشند. شرایط سرمایه گذاری و خرید ملک نیز از دیگر فاکتورهای خانواده ها می باشد.

قدم چهارم

آزمون های بین المللی

یکی از چالش هایی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی بویژه دانشگاه هایی که از طریق آزمون ورودی پذیرش دانشجو دارند، ثبت نام در این آزمون ها و شرکت در آن  و کسب نمره لازم و قبولی است. بسیاری از دانشگاه های اروپایی، آمریکایی و کانادایی بویژه برای رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و همچنین رشته های مهندسی از طریق آزمون ورودی انتخاب دانشجو انجام می دهند. آزمون های BMAT انگلستان، IMAT ایتالیا، SAT آمریکا، YOS ترکیه، MCAT آمریکا، آزمون های سری TOLC ایتالیا،    Entrance Exam های دانشگاه های کشورهای مجارستان، چک، اسپانیا و لهستان از مهمترین این آزمون ها هستند. همچنین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی از جمله IELTS، TOEFL، Duolingo از مهمترین آزمون هایی هستند که متقاضیان مهاجرت با یکی از آن ها سرو کار دارند. ددلاین های ثبت نام، هزینه و مدارک ثبت نام، شیوه ثبت نام و سایت مرجع، سنترهای برگزار کننده و شیوه شرکت در آزمون (حضوری و آنلاین) از مواردی است که باید بررسی شود. 

قدم پنجم

نگارش SOP و CV

از مدارک مهمی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف بویژه کارشناسی ارشد به آن نیاز دارند، انگیزه نامه (SOP) و رزومه (CV) می باشد. این مدارک بنا به نیاز دانشگاه و شرایط پذیرش دانشگاه باید نگارش و تدوین شود و با دیگر مدارک جهت پذیرش ارائه شود. از آنجا که نگارش این متون نیاز به دانش و تخصص لازم دارد، اکثر متقاضیان مهاجرت تحصیلی، انجام آن را به مجموعه های مهاجرتی واگذار می کنند. تقویت نقاط قوت و کمرنگ کردن نقاط ضعف مهمترین نکته در تدوین CV می باشد. در نگارش رزومه، سوابق تحصیلی، مدارک مهم از جمله زبان خارجه، مهارت ها، استعدادها و علاقه مندی ها برجسته می شود. انگیزه نامه نیز باید به شکل هدفمند، موثر و اختصاصی هر متقاضی نگارش شود. در انگیزه نامه، پیشینه تحصیلی، قدرت تحصیلی، اهداف تحصیلی، توانایی ها و مهارت ها، دلایل انتخاب رشته و دانشگاه مد نظر و … در قالب یک متن 800 الی 1000 کلمه ای نگارش می شود.  

قدم ششم

پذیرش کالج و دانشگاه

متقاضیان مهاجرت تحصیلی با توجه به مسیر تحصیلی که برای خود ترسیم می کنند یا ابتدا وارد کالج می شوند و یا مستقیما وارد رشته خود در دانشگاه می شوند. ورود به کالج می تواند مسیر را برای موفقیت در آزمون های ورودی دانشگاه فراهم کند و متقاضی پیش نیازهای مهم درسی را بگذراند. همچنین پس از انتخاب رشته و کشور مقصد، مسیر ورود به دانشگاه ارزیابی می شود. دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران، شهریه ها، رتبه دانشگاه ها در سطح بین المللی، شرایط و مدارک اخذ پذیرش، ظرفیت پذیرش دانشجو، زبان های قابل تدریس در دانشگاه، امکان اخذ بورسیه و اسکالرشیپ، وجود خوابگاه، سیستم آموزشی، تعداد دانشجویان بین المللی و … از موارد مهم قابل بررسی است. در این پروسه کارشناسان و وکلای ما، چک لیست دانشگاه های معتبر را فراهم کرده و براساس شرایط متقاضی گزینه های مختلف انتخاب می شود. سپس مدارک لازم تهیه و ترجمه شده و مکاتبات لازم با دانشگاه ها انجام می شود. 

قدم هفتم

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی کمک هزینه‌ای است که از طرف کالج، دانشگاه و یا ارگان خاص در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و نیاز به باز پرداخت نیز ندارد. یکی از شاخصه های مهم در مسیر مهاجرت تحصیلی و انتخاب دانشگاه، ارائه دادن بورسیه یا اسکالرشیپ توسط دانشگاه است. با اخذ بورسیه می توان شرایط مناسبی را جهت تحصیل در خارج از کشور فراهم کرد و هزینه های تحصیل و زندگی را کاهش داد. تفاوت بین انواع بورسیه در این است که برخی از آن‌ها شامل تمام هزینه‌ ها و برخی شامل تنها بخشی از هزینه ‌ها می‌شود. شرایط اخذ بورسیه وابسته به رزومه تحصیلی خوب، معدل بالا، شاخص های نخبگی و یا بورسیه ویژه کشورهای خاص مانند کشورهای جهان سوم می باشد. برخی از بورسیه‌ها نیز شامل رشته‌های خاص می باشند. جهت اخذ بورسیه ابتدا با آماده سازی مدارک، اقدام به مکاتبات و درخواست پذیرش به شکل آنلاین صورت می گیرد. پس از تائید اولیه، مدارک به شکل حضوری به واحد بورسیه دانشگاه ارائه می شود.

قدم هشتم

ویزای تحصیلی

مرحله آخر مهاجرت تحصیلی قبل از ورود به کشور مقصد، دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت است. این مرحله یکی از چالشی ترین مراحل بوده و استرس های خاص خود را دارد. جهت کسب ویزای تحصیلی به ترتیب باید این مراحل انجام گردد: آماده سازی مدارک براساس اطلاعیه سفارت، ترجمه مدارک به شکل رسمی، تمکن مالی و گردش حساب مناسب، تکمیل فرم های اخذ ویزا، اخذ وقت سفارت، ارائه مدراک به شکل حضوری، مصاحبه، انگشت نگاری و بررسی مدارک توسط کارشناسان سفارت. پاسپورت، نامه پذیرش کالج و یا دانشگاه، شناسنامه متقاضی، مدارک سه سال پایان تحصیل (فارالتحصیلی و ریز نمرات)، مدرک زبان بین المللی و نامه تمکن مالی از اصلی ترین مدارک اخذ ویزا می باشد. همزمان با این پروسه، شرایط برای ورود به کشور مقصد ارزیابی می شود؛ محل سکونت و خوابگاه رزرو شده، بلیط و بیمه نامه مسافرتی خریداری می شود و ارز کافی برای چند ماه اول پس از ورود تهیه می شود.  

فرم ارزیابی مهاجرت تحصیلی

جهت بهره مندی از خدمات مهاجرت تحصیلی آریا دانش، لطفا فرم زیر را پر نمائید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و از خدمات مشاوره ای بهره مند خواهید شد. سپس جلسه حضوری و یا آنلاین جهت ارزیابی تخصصی برای شما تنظیم می گردد.

  • مرحله 1 – اطلاعات فردی

  • مرحله دوم- اطلاعات تحصیلی و آموزشی

  • مرحله سوم: اطلاعات تکمیلی

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نمونه ویزاها و پذیرش ها توسط تیم آریا دانش

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا