021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.9/5 - (9 امتیاز)

دانشگاه آنکارا ترکیه

دانشگاه آنکارا
دانشگاه آنکارا ترکیه

اطلاعات کلی دانشگاه

فهرست مطالب

دانشگاه آنکارا ترکیه را بهتر بشناسیم

دانشگاه آنکارا ترکیه نخستین موسسه آموزشی عالی ترکیه با شعار خورشید علم جمهوری ترکیه در سال 1946 توسط آتاتورک تاسیس شد. دانشگاه ترکیه در ابتدا به عنوان یک کالج یاد می شد که در آن دانشجویان به یادگیری علوم سیاسی و حقوق مشغول بودند. سرانجام در سال 2014 تمام دانشکده های این دانشگاه تکمیل شدند و به طور کلی سیستم آموزشی این دانشگاه تغییر کرد و تبدیل به گزینه ای ایده آل جهت تحصیل در ترکیه بویژه برای ایرانیان شد.

مهم ترین بخش دانشگاه آنکارا ترکیه وجود رصدخانه دانشگاه با نام kreiken است که در سال 1959 تاسیس شد که امروزه این رصدخانه را با عنوان موزه نجوم در دانشگاه آنکارا می شناسند. وجود سالن تحقیقات به جهت گردهمایی و آگاهی مردم در مورد مسائل زنان، مشکلات زنان در جامعه ترکیه و بهداشت روانی از معدود اهداف دانشگاه آنکارا است. در سال 2009 اولین مرکز مطالعات مغز، به کمک علم مهندسی برق در دانشگاه آنکارا ترکیه تاسیس شد هدف از تاسیس این مرکز مطالعات، بررسی اعصاب محیطی، عصب شناسی، مطالعات روان پزشکی و بررسی مغز، این بافت شگفت انگیز بود.

دانشگاه آنکارا ترکیه هم اکنون با دارا بودن بیش از 60 هزار دانشجو و بیش 1625 کادر آموزشی، بیمارستانی و کمکی از جمله مهمترین و بزرگ ترین دانشگاه های جهان شناخته شده است. ساختمان ها و دانشکده های دانشگاه آنکارا ترکیه تنها معطوف به یک فضا نیست بلکه تعداد زیادی از دانشکده ها و کالج ها در مناطق و محله های دیگر آنکارا بنا شده اند.

وجود کتابخانه تاریخی و امکان استفاده آن به صورت مجازی، امکان تحصیل از راه دور( مجازی) در برخی رشته ها و تدریس دروسی نظیر پزشکی، داروسازی و دامپزشکی از دیگر ویژگی های مهم و جذاب دانشگاه آنکارا جهت تحصیل در ترکیه در چند دهه اخیر است.

دانشگاه ترکیه، دانشگاهی با تراز جهانی

قدمت و سابقه درخشان و انتشار مقالات مستقل جهانی در زمینه بهداشت روانی دانشگاه آنکارا سبب شناخته شدن این دانشگاه در سراسر جهان شد و گزینه ای مناسب جهت تحصیل در ترکیه شود. دانشگاه آنکارا ترکیه جزء 450 دانشگاه برتر جهان محسوب می شود و در قاره آسیا مقام 105 را از آن خود کرده است. این دانشگاه در سال 2018 به عنوان 6 دانشگاه برتر کشور ترکیه شناخته شد.

اکنون دانشگاه آنکارا ترکیه در رتبه بندی QS جایگاه 801-  1000 را دارد. ضمن اینکه رنکینگ رشته پزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه رتبه 330 را دارا می باشد. دانشگاه آنکارا ترکیه در  سال 2019 و در رتبه بندی TIMES جزء برترین دانشگاه های جهان شناخته شده است. دانشگاه آنکارا در Eresmus،IAU،EUA عضویت ویژه دارد.

دانشگاه آنکارا و روابط بین المللی آموزشی آن

دانشگاه آنکارا ترکیه دارای روابط بین المللی بسیار خوبی در قاره اروپا و قاره آسیا برخوردار می باشد. این دانشگاه در برنامه اراسموس عضویت دارد. از این رو می تواند پل محکمی به جهت رسیدن اهداف دانشجویان بین المللی در کشورهای اروپایی باشد. د

انشگاه آنکارا ترکیه به علت روابط بین المللی آموزشی خود دارای اعتبار مدرک بسیار بالایی است. فارغ التحصیلان دانشگاه آنکارا ترکیه می توانند پس از تحصیل در رشته مورد علاقه خود در سراسر قاره اروپا مشغول به کار شوند. اخد مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه آنکارا مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور ایران است.

تحصیل در ترکیه همراه با بورسیه تحصیلی

تحصیل در ترکیه و شرایط بورسیه در دانشگاه آنکارا وابسته به شرایط سنی، معدل و دانش زبان است. از این رو دانشجویان جدید الورودی که معدل 18 تا 20 دارند از بورسیه تحصیلی دانشگاه آنکارا ترکیه برخوردار خواهند بود. به همین منوال در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا شرط معدل از 15 تا 20 است که البته این شرایط بورسیه مشروط بر داشتن بازه سنی در هر مقطع است.

واجدین شرایط بورسیه از امکاناتی نظیر محل اسکان رایگان، غذای رایگان، باشگاه ورزشی و امکانات آموزشی رایگان، بیمه درمانی، هزینه مسافرت و تحصیل رایگان برخوردار می شوند. مشمولین بورسیه تحصیلی در دانشگاه آنکارا ترکیه مرتبط با مقطع تحصیلی خود مبلغی به منظور هزینه تحصیلی از دانشگاه آنکارا ترکیه دریافت خواهند کرد. همان طور که در مباحث فوق گفته شد دانشگاه آنکارا در برنامه های اراسموس شرکت و فعالیت ویژه دارد از این رو قادر است دانشجویان خود را به کشور دانشگاه های معتبر اروپایی بورسیه کند.

متقاضیان چه رشته هایی می توانند در دانشگاه آنکارا ترکیه تحصیل کنند؟

امکان تدریس و تحصیل در ترکیه به زبان های چینی، بلغاری، ترکی، انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی و … از جمله شرایطی ویژه ایی است که تحصیل را برای دانشجویان بین المللی لذت بخش تر و آسان تر می کند. دانشگاه آنکارا ترکیه دارای 125 برنامه کارشناسی و 110 برنامه کارشناسی ارشد و دکترا است از این رو می تواند تعداد زیادی از دانشجویان را به خود جلب کند.

وجود 13 مدرسه، انستیو و 14 دانشکده از قبیل دانشکده حقوق، دانشکده دامپزشکی، دانشکده الهیات، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده داروسازی، دانشکده پزشکی، دانشکده دندان پزشکی، دانشکده هنر های زیبا و …  و مراکز علوم تحقیقاتی سبب شده تا این دانشگاه هر ساله میزبان دانشجویان بین المللی زیادی باشد. تحصیل در ترکیه و در دانشگاه آنکارا در مقطع لیسانس دارای یک روند 4 ساله، مقطع کارشناسی ارشد روند 2 ساله و مقطع دکترا دارای روند 4 ساله است که البته رشته هایی نظیر پزشکی و داروسازی و دندان پزشکی از این قاعده مستثنی هستند.

لذت زندگی در ترکیه و تحصیل در دانشگاه آنکارا

در طی چند سال اخیر و اقدامات کشور ترکیه به جهت جذب توریست و دانشجوی بین المللی سبب شناخته تر این کشور شده است. بافت پوششی پایتخت ترکیه، پیوند عمیق و چشم نواز معماری کشور ترکیه و وجود دانشگاه های معروف و مطرحی نظیر دانشگاه آنکارا سبب شده تا در طی چند سال اخیر عده ایی کشور ترکیه را به عنوان یک مقصد تحصیلی و اقامتی انتخاب کنند.

تحصیل در ترکیه و زندگی در آن بسیار لذت بخش است این کشور به علت نزدیکی آداب و سنن و نزدیکی زبان و گویش خود، شباهت زیادی با کشور ایران دارد اما هزینه زندگی در این کشور اندکی نسبت به ایران بیشتر است. آنکارا هر ساله پذیرای توریست های زیادی از قاره اروپا است از این رو هر ساله در کشور ترکیه جشنواره های برگزار می شود که بر لذت زندگی و تحصیل در ترکیه می افزاید. دانشگاه آنکارا ترکیه به دانشجویان بین المللی خود امکان یادگیری یک ورزش و امکان استفاده از باشگاه های ورزشی را می دهد. دانشگاه آنکارا تمامی دانشجویان خود بیمه درمانی می کند از این رو ویزیت پزشک عمومی برای دانشجویان دانشگاه آنکارا ترکیه رایگان است.

هزینه های زندگی در شهر آنکارا

کشور ترکیه یک کشور توریست پذیر است که در طی چند دهه اخیر طرفداران زیادی به خود جلب کرده است از این رو باید بپذیریم که پایتخت کشور ترکیه (آنکارا) به دلیل ویژگی ها و جاذبه های گردشگری خود اندکی از دیگر شهر های ترکیه گران تر است. از آنجایی که کشور ترکیه دارای رژیم غذایی متفاوت و تنوع غذایی فراوان می باشد از هزینه غذا در این کشور آغاز می کنیم هزینه یک وعده غذایی متوسط در کشور ترکیه بین 40 تا 50 لیر است که البته هر دانشکده دانشگاه مجهز به یک سالن غذاخوری مجزا است از این رو هزینه 3 وعده غذایی در این دانشگاه اندکی مقرون به صرفه تر از سایر رستوران های آنکارا است.

دانشگاه آنکارا اتاق های دو نفره ایی را برای دانشجویان بین المللی خود با بهای ماهیانه 100 دلار در نظر گرفته است. دانشجویان بین المللی دانشگاه آنکارا امکان اجاره یک تخت خواب با بهای 150 الی 200 دلار در ماه را خواهند داشت. اجاره بهای یک خانه در کشور ترکیه بین 300 الی 500 دلار آمریکایی متغیر است. همان طور که در مباحث فوق گفته شد شرایط زندگی دانشجویان بین المللی دانشگاه آنکارا ترکیه تفاوت های زیادی نسبت اقامت در این کشور دارد از این رو به طور میانگین هزینه یک دانشجو بین المللی در کشور ترکیه 300 الی 500 دلار آمریکایی است.

دانشجویان مشروط بر بازه سنی خود می توانند جهت تحصیل در ترکیه از شرایط بورسیه دانشگاه آنکارا ترکیه برخوردار شوند. تنها چیزی که ممکن است شرایط را برای دانشجویان بین المللی دانشگاه آنکارا مشکل کند هزینه حمل و نقل در کشور ترکیه است که دارای بهای به نسبت بالاتر از کشور ایران است از این رو دانشجویان بین المللی با ارائه کارت دانشجویی خود می توانند از مزایایی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برخوردار شوند.

 

گالری تصاویر دانشگاه

گالری تصاویر شهر این دانشگاه

رشته های این دانشگاه

دانشگاه‌های دیگر این کشور

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا