021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (2 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه 2021

دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

فهرست مطالب

تا جایی که بسیاری از افراد چند سال از عمر خود را به مطالعه برای قبولی در کنکور می‌گذارنند. اما باز هم موفق به قبولی در رشته دندانپزشکی نمی‌شوند. دانشگاه‌های معتبر خارجی نیز اغلب برای پذیرش در رشته دندانپزشکی شرط قبولی در آزمون ورودی را وضع نموده‌اند. قبولی در این آزمون‌های ورودی نیز دشواری‌های خاص خود را دارد. خبر خوب این است که امکان تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون در ترکیه برای دانشجویان ایرانی فراهم است. آن هم با آسان‌ترین شرایط ممکن! برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا در اغلب دانشگاه‌های معتبر دنیا مستلزم قبولی در آزمون ورودی آن دانشگاه‌هاست. قبولی در این آزمون‌های ورودی نیز مستلزم صرف وقت و تلاش بسیار است. داوطلبان شرکت در این آزمون‌های ورودی سطح بسیار بالایی از استرس و فشار روانی تجربه می‌کنند. با وجود این تلاش‌ها و استرس‌ها، هیچ تضمینی برای قبولی در این آزمون‌ها وجود ندارد.

این در حالی است که تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه هیچ یک از دردسرها و مشکلات مطرح شده را به دنبال ندارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت در صورت برخورداری از برخی شرایط، قبولی متقاضیان در رشته دندانپزشکی در ترکیه تضمین شده خواهد بود. علاوه بر این تحصیل در ترکیه به طور کلی از مزایای زیادی برخوردار است. برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  • هزینه نسبتا مناسب زندگی در ترکیه
  • رفت آمد آسان برای ایرانیان به دلیل همسایگی این کشور با ایران
  • نزدیکی فرهنگی و مذهبی مردم ترکیه با مردم ایران
  • جمعیت زیاد مهاجران ایرانی در ترکیه
  • معتبر بودن مدرک دانشگاهی اخذ شده از دانشگا‌های ترکیه در سراسر اروپا
دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون باید از برخی شرایط برخوردار باشند. این شرایط عبارتند از:

  • داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله: داشتن مدرک دیپلم اولین و اساسی‌ترین شرط لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه محسوب می‌‌شود. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی داشتن مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی در رشته ریاضی یا تجربی ضروری است.
  • برخورداری از تمکن مالی: دومین شرط تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه، داشتن توانایی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در کشور ترکیه است.
  • داشتن معدل دیپلم بالا: اکثر دانشگاه‌هایی که اقدام به پذیرش دانشجو بدون آزمون ورودی می‌نمایند، برای پذیرش شرط معدل دارند. حداقل معدل دیپلم تعیین شده برای هر دانشگاه متفاوت است.
  • مدرک زبان: داشتن مدرک زبان بین‌المللی انگلیسی برای متقاضیان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه ضرورت دارد. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی به زبان ترکی باید در آزمون زبان ترکی شرکت کرده و مدرک زبان ترکی را اخذ کنند.

مدارک تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

مدارکی که برای دریافت پذیرش دندانپزشکی بدون آزمون در ترکیه لازم است عبارتند از:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم
  • ترجمه رسمی ریز نمرات دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • پاسپورت دارای حداقل اعتبار ۶ ماهه
  • مدرک زبان با حد نصاب نمره تعیین شده دانشگاه
  • نامه درخواست پذیرش
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید(غالبا اختیاری)
  • عکس پرسنلی پاسپورتی
دندانپزشکی در ترکیه بدون کنکور

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در اغلب دانشگاه‌های دولتی ترکیه مستلزم قبولی در یکی از آزمون‌های بین‌المللی آزمون یوس و یا آزمون ست است. اما دانشگاه‌های خصوصی امکان تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون در ترکیه را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم نموده‌اند. شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه نسبت به دانشگاه‌های دولتی بیشتر است. همچنین مدرک دندانپزشکی بدون کنکور اغلب دانشگاه‌های خصوصی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت در کشور ایران نیست.

البته این موضوع به معنای بی‌کیفیت بودن این دانشگاه‌ها و نامعتبر بودن مدرک آن‌ها نیست. مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه در اغلب کشورهای پیشرفته جهان معتبر است. همچنین این دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه بسیار خوبی برخوردارند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه می‌پردازیم.

دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه در دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه و از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه است. این دانشگاه غیر انتفاعی در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه واقع شده است. دانشگاه بیلکنت رتبه ۶۰۱ را در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها به خود اختصاص داده است. تحصیل در دانشگاه بیلکنت به زبان‌های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. شهریه تحصیل دندانپزشکی دانشگاه بیلکنت ۱۴۵۰۰ دلار است. حداقل معدل برای درخواست پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه بیلکنت ۱۵ است.

دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه یدی تپه

دانشگاه خصوصی یدی تپه دیگر گزینه مناسب برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه است. دانشگاه یدی تپه در شهر استانبول تاسیس گردیده است. رنکینگ جهانی این دانشگاه ۱۰۰۱ می‌باشد. زبان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه یدی تپه زبان انگلیسی است. شهریه تحصیل دندانپزشکی این دانشگاه خصوصی ۲۷۵۰۰ دلار است. حداقل معدل لازم  برای پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه یدی تپه ۱۵ است.

دندانپزشکی بدون آزمون در ترکیه

دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه ابوریحان بیرونی

دانشگاه ابوریحان بیرونی یکی از دانشگاه‌های خصوصی معتبر در شهر استانبول ترکیه است. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است. تحصیل در رشته دندانپزشکی این دانشگاه به زبان‌های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان ترکی در این دانشگاه نسبت به هزینه تحصیل به زبان انگلیسی مناسب‌تر است. شهریه تحصیل دندانپزشکی به زبان ترکی این دانشگاه ۱۷۰۰۰ دلار و شهریه تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی آن ۲۰۰۰۰ دلار است. دانشگاه ابوریحان بیرونی گزینه‌ای مناسب برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه به شمار می‌رود.

سخن آخر

همانطور که در مقاله فوق شرح داده شد، تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون در ترکیه امکان پذیر است و برای دانشجویان ایرانی مزایای بسیاری دارد. با توجه به این مزایای فراوان، رقابت زیاد و فشرده‌ای برای دریافت پذیرش بدون کنکور رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های ترکیه وجود دارد. از این رو استفاده از مشاوره مهاجرت تحصیلی برای موفقیت در این مسیر ضرورت دارد.

سوالات متداول

  1. آیا تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه امکان پذیر است؟

بله. برخی از دانشگاه‌های ترکیه اقدام به پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی بدون آزمون ورودی می‌نمایند.

  1. مهم‌ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه چیست؟

داشتن تمکن مالی، داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل بالا و داشتن مدرک زبان مهم‌ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه است.

  1. مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون در ترکیه کدامند؟

ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریزنمرات، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی و انگیزه‌نامه.

  1. بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور کدامند؟

دانشگاه بیلکنت، دانشگاه ابوریحان بیرونی و دانشگاه یدی تپه بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور به شمار می‌روند.

  1. تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه به چه زبان‌های امکان پذیر است؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های ترکیه به زبان‌های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است.

  1. آیا مدرک تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در ایران معتبر است؟

خیر. مدرک تحصیلی دندانپزشکی بدون کنکور دانشگاه‌های خصوصی ترکیه غالبا در ایران معتبر نیستند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا