021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.9/5 - (38 امتیاز)

دوره آمادگی آزمون SAT آمریکا

دوره آمادگی آزمون SAT آمریکا یک دوره هدفمند و برنامه ریزی شده جهت موفقیت متقاضیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور بویژه رشته های علوم پزشکی و علوم مهندسی است. این دوره تمامی نیازهای آموزشی متقاضیان را پاسخگو است. از آنجا که برای شرکت در این آزمون، سطح زبان انگلیسی بالایی نیاز است، متقاضیان باید ابتدا تمرکز کامل بر زبان انگلیسی داشته باشند و بتوانند به سطح معادل 5 الی 5.5 آیلتس برسند.

دوره آمادگی آزمون SAT آمریکا

دوره در یک نگاه

  • هدف دوره: آمادگی آزمون ورودی SAT جهت پذیرش دانشگاه های آمریکا، کانادا، ترکیه، سنگاپور، هند، انگلستان، مالزی، استرالیا
  • رشته های هدف: علوم پزشکی، علوم مهندسی و علوم انسانی
  • مدت دوره: جامع: 5 ماهه | فشرده: 4 ماهه
  • زمان شروع: جامع: مهر الی بهمن | اردیبهشت الی شهریور فشرده: آذر الی اسفند | اردیبهشت الی مرداد
  • ساعت دوره: جامع: 380 ساعت | فشرده: 300 ساعت
  • مدل برگزاری : حضوری | آنلاین | گروهی | خصوصی
  • ظرفیت کلاس : 8 الی 12 نفر
  • روز در هفته : 4 روز در هفته
  • زمان برگزاری روزانه : حضوری: 9 الی 13 یا 14 آنلاین: 17 الی 21 یا 22 21
  • زبان آموزشی : انگلیسی: 80% | فارسی: 20%
  • شرایط ثبت نام : دانش آموزان سال دوازدهم، فارغ التحصیلان دوره 12 ساله تحصیلی در ایران در رشته های علوم تجربی یا ریاضی و فیزیک
  • دروس : ریاضیات | زبان انگلیسی

ویژگی ها و شاخصه های دوره SAT آمریکا در کالج آریا دانش

آموزش حضوری و آنلاین

مشاور و برنامه درسی رایگان

پشتیبانی و نظارت مستمر

اساتید مجرب و متخصص

منابع آموزشی رایگان

کلاس خصوصی رفع اشکال

برنامه آموزشی استاندارد

کوئیز و آزمون های کلاسی

مشاوره پذیرش تحصیلی

1. آزمون SAT آمریکا چه آزمونی است؟

آزمون اس ای تی یا آزمون ست یک آزمون کتبی بین المللی است که کشور آمریکا برگزار کننده اصلی آن است. این آزمون توسط موسسه کالج بورد – College board برگزار می شود.  در حال حاضر نمره بالای آزمون SAT علاوه بر دانشگاه های آمریکا، مورد تائید دانشگاه های مختلف اروپا بویژه در کشورهای ترکیه، نروژ، فرانسه، استرالیا، سنگاپور، مالزی، هند و کانادا است. برای تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه، ورود به دوره های کالج و از همه مهمتر تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل داروسازی در اروپا و تحصیل دندانپزشکی در اروپا نمره این آزمون مورد تائید دانشگاه های زیادی در سراسر جهان است. موفقیت در این آزمون می تواند راه ورودی به بیش از 80 دانشگاه معتبر در بیش از 10 کشور جهان را فراهم کند. نکته قابل اهمیت دیگر این است که آزمون SAT صرفا دو مبحث زبان انگلیسی و ریاضیات را پوشش می دهد و برخلاف دیگر آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا، از مباحث مختلف سوال پرسیده نمی شود.

آزمون SAT به دو صورت جنرال و موضوعی برگزار می شود. در آزمون ست جنرال، دانش متقاضیان در زمینه زبان انگلیسی و ریاضیات سنجیده می شود. در آزمون ست موضوعی یا تخصصی، دانش متقاضی برای ورود به دانشگاه در یک رشته و زمینه خاص مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیانی می توانند در آزمون SAT پذیرفته شوند و نمره بالایی کسب کنند که سطح زبان انگلیسی بالایی داشته باشند. آزمون SAT معمولا در فاصه زمانی حدودا ۳ ماه یکبار برگزار می شود. نکته مهم این است که این آزمون توسط دانشگاه ها برگزار نمی شود و یک مرکز آمریکایی این آزمون را برگزار می کند. برخی از دانشگاه های برخی از دانشگاه های کشور ترکیه نیز برای جذب دانشجو به این نمره استناد می کنند. این آزمون در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان ایرانی باید در کشورهای اطراف از جمله ترکیه و امارات در این آزمون شرکت کنند.

2. محتوا و ساختار آزمون جنرال SAT آمریکا

آزمون اس ای تی جنرال از دو بخش 1- زبان انگلیسی و 2- ریاضیات تشکیل شده است. بخش زبان انگلیسی خود شامل بخش رایتینگ، گرامر و ریدینگ است و در مجموع 800 نمره دارد. بخش ریاضیات نیز در مجموع 800 نمره دارد. این آزمون در مجموع 3 ساعت به طول می انجامد.

آزمون SAT از جمله آزمون های بین المللی است که مزایای مختلفی دارد. مهمترین مزیت SAT این است که این آزمون هر 3 ماه یک بار برگزار می شود و در صورت عدم قبولی در یک آزمون، امکان شرکت در دیگر آزمون وجود دارد. همچنین نمره آزمون SAT اعتباری 2 ساله دارد که باعث می شود متقاضی با خیال راحت پس از کسب نمره آزمون، به بررسی دانشگاه ها و رشته مورد علاقه خود بپردازد و بهترین تصمیم را بگیرد. حداکثر نمره آزمون ست آمریکا، 1600 است و متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور بویژه در رشته های علوم پزشکی هستند باید بتوانند نمره بالای 1500 کسب کنند.

ساختار آزمون جنرالSAT  آمریکا

بخشمباحثتعداد سوالاتزماننمره
ریاضیاتجبر، توابع، هندسه، احتمال و تحلیل داده ها58 سوال80 دقیقه800 نمره
انگلیسی رایتینگ، گرامر و ریدینگ96 سوال100 دقیقه800 نمره

3. معرفی دوره آمادگی آزمون SAT در کالج آریا دانش

دوره آمادگی آزمون SAT آمریکا یک دوره هدفمند و برنامه ریزی شده جهت موفقیت متقاضیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور بویژه رشته های علوم پزشکی و علوم مهندسی است. این دوره تمامی نیازهای آموزشی متقاضیان را پاسخگو است. از آنجا که برای شرکت در این آزمون، سطح زبان انگلیسی بالایی نیاز است، متقاضیان باید ابتدا تمرکز کامل بر زبان انگلیسی داشته باشند و بتوانند به سطح معادل 5 الی 5.5 آیلتس برسند. مجموعه آریا دانش، ابتدا متقاضیانی را که از سطح مناسب زبان انگلیسی برخوردار نیستند، وارد دوره زبان انگلیسی کرده تا به سطح مناسب جهت یادگیری مباحث کلیدی آزمون SAT برسند. این دوره به زبان انگلیسی برگزار می شود و اساتید مجرب و متخصص، محتوای آموزشی استاندارد و همچنین آزمون های منظم از ویژگی های شاخص دوره اس ای تی است. گروه آریا دانش علاوه بر دوره آمادگی SAT، دوره پری مدیکال و دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا را نیز برگزار می کند.

4. کلاس های آمادگی آزمون SAT برای چه متقاضیانی مناسب است؟

  • علاقه مندان به تحصیل در مقطع لیسانس رشته های مختلف در دانشگاه های کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، مالزی، سنگاپور و هند
  • علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و رشته های مهندسی در برخی از دانشگاه های ترکیه
  • علاقه مندانی که به دنبال تقویت رزومه تحصیلی جهت پذیرش دانشگاه هستند و می خواهند یک مدرک بین المللی دریافت کنند.

5. مدل و زمان برگزاری کلاس های آمادگی آزمون SAT

کلاس های آمادگی آزمون SAT  به صورت یک دوره جامع 5 ماهه و یک دوره فشرده 4 ماهه برگزار می شود.

  • دوره پیش نیاز زبان انگلیسی: تقویت پایه زبان انگلیسی به مدت 1 ماه
  • دوره دروس اصلی آزمون SAT: دروس ریاضیات و تکنیک های زبان انگلیسی ویژه آزمون SAT به مدت 4 ماه در دوره جامع SAT و یا 3 ماهه در دوره فشرده SAT

دوره جامع آمادگی SAT: از آنجایی که آزمون ست در طول سال 6 الی 7 بار برگزار می شود و ماه های اسفند، اردیبهشت، شهریور، مهر و آبان مهمترین تاریخ های آزمون های SAT هستند، دوره جامع آمادگی SAT نیز دو بار در سال برگزار می شود. یک دوره 5 ماهه از مهر الی بهمن ماه و یک دوره 5 ماهه دیگر از اردیبهشت الی شهریور برگزار می شود تا متقاضیان با آمادگی کامل در نزدیک ترین تاریخ آزمون پس از اتمام دوره آزمون SAT شرکت کنند.

دوره فشرده آمادگی SAT: گروه آریا دانش علاوه بر دوره جامع، دوره SAT به صورت فشرده را نیز برگزار می کند. این دوره به مدت 4 ماهه بوده و دانشپذیران ابتدا وارد دوره 1 ماهه زبان انگلیسی می شوند و سپس به مدت 3 ماه دروس تخصصی ریاضیات و انگلیسی آزمون SAT را یاد می گیرند. این دوره ها 2 بار در سال و در بازه زمانی آذر الی اسفند و اردیبهشت الی مرداد ماه برگزار می شود.

6. جلسات مشاوره در طول دوره آمادگی آزمون SAT

در دوره آمادگی آزمون ست جلسات مشاوره ای متعددی به شکل خصوصی و گروهی در بخش های مختلف برگزار می شود. این جلسات در راستای ارزیابی، بررسی پیشرفت تحصیلی، انتخاب رشته و دانشگاه، برنامه ریزی درسی، راهکارهای موفقیت در آزمون SAT، بررسی مسیر اخذ پذیرش دانشگاه و آماده سازی مدارک لازم در پروسه پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی می باشد.

7. آزمون تعیین سطح دوره آمادگی SAT

متقاضیان دوره SAT قبل از ورود به دوره در آزمون تعیین سطح شرکت می کنند. در این آزمون سطح زبان انگلیسی و ریاضیات متقاضی سنجیده می شود تا اساتید با سطح دانشپذیران در این دو درس آشنا شوند. از طرفی این آزمون بیشتر در مورد سنجش سطح زبان انگلیسی متقاضیان بویژه در مهارت های ریدینگ و رایتینگ طراحی شده است.

8. آزمون های مختلف در دوره آمادگی آزمون SAT

جهت موفقیت در آزمون SAT علاوه بر دانش زبان انگلیسی و ریاضیات، دانشپذیران نیازمند یادگیری تکنیک های این دو مبحث جهت پاسخگویی به سوالات در زمان مشخص شده هستند. از این رو در دوره آمادگی آزمون ست آزمون های مختلفی به صورت تک درس و آزمون های جامع از دانشپذیران گرفته می شود تا همیشه در شرایط آزمون قرار داشته باشند. همچنین نمونه سوالات آزمون SAT در سال های گذشته جهت آمادگی بیشتر دانشپذیران در دوره SAT توسط اساتید حل می شود. استفاده از بهترین منابع SAT جهت آموزش و تست زنی از دیگر نکات مهم دوره آمادگی SAT است.

9. خدمات کالج آریا دانش ویژه دوره آمادگی آزمون SAT آمریکا

  • برگزاری دوره جامع و فشرده آمادگی آزمون ست آمریکا – SAT
  • برگزاری کلاس های حضوری با ظرفیت استاندارد 8 الی 12 نفر
  • برگزاری کلاس های آنلاین با کیفیت و بروزترین پلتفرم آموزشی
  • منابع آموزشی رایگان و سیستم و برنامه ریزی آموزشی هدفمند
  • کلاس های خصوصی رفع اشکال در جهت بهبود عملکرد دانشپذیر
  • آزمون های برنامه ریزی شده و شبیه ساز و آموزش مبتنی بر تست
  • کمک به تکمیل فرم های ثبت نام دانشگاه و ثبت نام آزمون SAT
  • مشاوره در جهت امور پذیرش تحصیلی و ثبت نام دانشگاه مد نظر
  • کمک به برنامه ریزی درسی و مشاوره موفقیت در آزمون ست آمریکا

سوالات متداول

آزمون SAT در کشور آمریکا ۷ بار و در سایر کشورها 5 یا 6 مرتبه در سال برگزار می شود.

این آزمون شامل بخش زبان انگلیسی و بخش ریاضیات است. حداکثر نمره 1600 بوده و این آزمون 3 ساعت به طول می انجامد.

این نمره وابسته به رشته درخواستی می باشد. به طور مثال حداقل نمره‌ لازم آزمون اس ای تی برای قبولی در رشته‌های پزشکی دانشگاه های ترکیه بالای 1500 است. به طور معمول برای اخذ پذیرش دانشگاه های مختلف کسب نمره بالای 1450 پیشنهاد می شود.

علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، ترکیه، هند، مالزی و سنگاپور

آزمون SAT در ایران برگزار نمی شود. کشورهای ترکیه و امارات از مراکز مهم برگزاری SAT در اطراف ایران هستند.

دوره آمادگی آزمون اس ای تی براساس استانداردهای آموزشی کالج های اروپایی در کالج آریا دانش برگزار می شود. تمامی اساتید مجرب و متخصص هستند و از محتوای آموزشی استاندارد استفاده می شود.

نظرات

۲۴ پاسخ

  1. mahdi گفت:

    سلام آزمون sat علاوه بر ترکیه برای کدوم کشور های دیگه هست؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. نمره آزمون sat علاوه بر دانشگاه های ترکیه برای دانشگاه های خود آمریکا، کانادا، نروژ، فرانسه، استرالیا، مجارستان و استونی هست.

  2. علی گفت:

    سلام ببخشید با گذراندن دوره sat شما میشه برای ازمون ورودی دانشگاه امریکا اماده شد؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. بله امکان پذیرش هست. اس ای تی که در اصل آزمون خود کشور آمریکا هست. بستگی به رشته مورد درخواستی داره.

  3. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر. آیا میشه برای کشور های دیگه هم اقدام کرد از طریق ازمون sat؟

    1. آریا دانش گفت:

      سلام بله. آزمون sat برای پذیرش رشته های مختلف مفطع لیسانس در تعدادی از دانشگاه های کشورهای آمریکا، ترکیه، کانادا، استرالیا، نروژ و چندین کشور دیگه هست.

  4. فرانک گفت:

    سلام بعد از دادن ازمون و گرفتن نمره satچند سال این نمره برای ارایه به دانشگاه اعتبار دارد؟؟؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام نمره آزمون sat تا ۲ سال قابل ارائه و استناد است.

  5. ثنا گفت:

    سلام
    اگه آزمون satبرای بیشتر کشور های اروپایی و امریکا پذیرش داره چرا داخل اکثر مطالبی که ارائه میشه در مورد پذیرش در دانشگاه های ترکیه است؟ و اینکه چه دانشگاه های تاپی توی آمریکا و کانادا از طریق satپزیرش دارن؟؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. مرجع آزمون sat کشور آمریکا و موسسه کالج برد است. این آزمون به دو صورت جنرال و موضوعی است. اکثر دانشگاه های کانادا و آمریکا نمره این آزمون رو قبول دارند و بهش استناد می کنند. توی ترکیه فقط نمره آزمون جنرال مورد تائید هست. در کانادا و آمریکا بنا به رشته ورودی و دانشگاه مقصد، یا جنرال یا موضوعی مورد تائید است.

  6. محمد مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید موسسه شما تا حالا پذیرش هاروارد داشته بعد هزینه چقدر است و مدارک مورد نیاز برای قبولی چقدر است

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. آزمون sat اصلش برای کشور آمریکا هست. تعداد کمیاز متقاضیان ما با شرکت در دوره sat به دنیال پذیرش دانشگاه های آمریکا هستند. برای پذیرش نیازمند نمره بالای ۱۵۰۰ و مدرک آیلتس بالای ۶.۵ هستید.

  7. زهرا گفت:

    سلام اگر کسی بخواد برای تحصیل رشته زیست شناسی در آمریکا اقدام کنه باید sat subject بده ؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. بسته به شرایط پذیرش هر دانشگاه به شکل مجزا دارد. می توان آزمون SAT جنرال هم شرکت کرد. شرایط دانشگاه مد نظر خودتون رو بررسی کنید.

  8. سارینا گفت:

    سلام، حتما باید فارغ شده باشیم از دبیرستان که بتونیم آزمون رو بدیم؟ من سال ۱۲ام دبیرستانم و میخوام آزمون رو بدم، میتونم در طول سال ۱۲ام این کارو بکنم یا حتما باید فارغ التحصیل شم؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام . میتونید در طول سال ۱۲ ام آزمون sat شرکت کنید. حتما نیازی نیست فارغ التحصیل شده باشید. اما زمان پذیرش دانشگاه باید مدارک ۱۲ ساله ارائه دهید.

  9. داریوش گفت:

    سلام این کلاس برای SAT فنلاند برای تحصیل رشته‌های ریاضی هم مفیده؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      با سلام. باید بررسی کنید که دانشگاه های فنلاند چه نوع مدرک SAT را قبول می کنند. این دوره، دوره آمادگی آزمون SAT جنرال می باشد.

  10. ب گفت:

    نه عزیزم علت مهاجرت به خاطر تحصیل در کشوری مثل امریکا فقط به خاطر شرایط بد ایران و همه دانشگاه های بد ایران ایران است فقط به خاطر قبولی در کنکور نیست

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. بله این موضوع هم از اهمیت زیادی برخوردار است. رقابت بالا، وجود سهمیه نابرابر کنکور، شرایط فرهنگی و اقتصادی جامعه و کیفیت تحصیل و زندگی در آمریکا از فاکتورهای مهم هست.

  11. ستایش گفت:

    سلام وقت بخیر. برای رشته هنری مثل نقاشی برای ایتالیا هم لازمه sat بدیم؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. برای پذیرش رشته های هنر در ایتالیا وابسته به زبان تحصیل دارد. باید شرایط دانشگاه را بررسی کنید.

  12. smaiil گفت:

    سلام چطوری برای ترکیه آزمون رو رزرو کنیم؟ میشه دقیق توضیح بدید.

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. اگر منظورتان اعتبار مدرک آزمون SAT است، در مدرکی که دریافت می کنید، نمره و تاریخ قید شده است و از آن تاریخ به بعد ۲ سال اعتبار دارد. اگر منظورتان ثبت نام آزمون SAT است، باید از طریق سایت کالج برد اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا