021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.9/5 - (24 امتیاز)

شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا 2024

شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا

فهرست مطالب

قبولی در آزمون IMAT ایتالیا 2024

کشور ایتالیا یکی از پرطرفدارترین کشورها در زمینه مهاجرت تحصیلی است. به ویژه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های این کشور متقاضیان زیادی دارد. آزمون آیمت آزمون ورودی مشترک بسیاری از دانشگاه‌های معتبر این کشور در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است. در این مقاله درباره شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا و راه افزایش قبولی در آزمون آیمت ایتالیا صحبت خواهیم کرد.

دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا

آزمون آیمت ایتالیا چگونه آزمونی است؟

آزمون آیمت ایتالیا یکی از آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا است. این آزمون صرفا برای پذیرش دانشجو جهت ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی طراحی و اجرا می شود. این آزمون 60 سواله بوده و در بخش های زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک، استدلال منطقی و مطالعات و اطلاعات عمومی می باشد. سوالات این آزمون به زبان انگلیسی بوده و نمره کل 90 می باشد. آزمون آیمت به شکل حضوری و کاغذی برگزار می شود و سالانه متقاضیان شانس خود را صرفا یکبار می توانند جهت قبولی در آزمون امتحان کنند.

عوامل موثر در شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا از محبوبترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در اروپا هستند. از این رو سال به سال رقابت آزمون آیمت افزایش می باید. در ادامه به مهمترین عوامل موثر در قبولی آزمون IMAT می پردازیم.

  • میزان مطالعه و سطح علمی شرکت کنندگان
  • تنوع در پاسخ دهی به سوالات بخش های مختلف
  • تعداد افراد شرکت کننده در آزمون دانشگاه انتخابی
  • میزان کف نمره قبولی دانشگاه در سال های قبل
  • ضریب سختی و راحتی سوالات آزمون آیمت
  • میزان تمرکز شرکت کننده در جلسه آزمون آیمت
  • ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های ایتالیا
شانس قبولی در آزمون آیمت

اهمیت حداقل نمره قبولی در آزمون آیمت ایتالیا

آزمون آیمت ایتالیا یک بار در سال برگزار می شود و متقاضیان باید قبل از شرکت در آزمون، دانشگاه خود را به عنوان انتخاب نهایی ثبت نام کنند. از این رو یکی از مواردی که قبل از شرکت در آزمون آیمت ایتالیا باید آن را در نظر گرفته شود بررسی میزان و بازه حداقل نمره قبولی آزمون آیمت ایتالیا در دانشگاه های مختلف است.

با این توصیف شرکت کنندگان در آزمون آیمت با افرادی رقابت می کنند که مانند خودشان آن دانشگاه را در بین 15 دانشگاه ایتالیا، انتخاب کرده باشند. از این رو متقاضیان باید حداقل نمره دانشگاه انتخابی خود را در سال های اخیر بررسی کنند و میزان تغییرات اعم از افزایش و یا کاهش حداقل نمره را تحلیل کنند.

نکته مهم دیگر این است که میزان حداقل نمره قبولی شرکت کنندگان آزمون آیمت کاملا وابسته به عملکرد شرکت کنندگان است و این نمره هرگز توسط دانشگاه یا ارگان دیگری تعریف نمی شود. هر زمان که شرکت کنندگان از سطح علمی بالاتری برخوردار باشند، کف نمره افزایش می یابد و بالعکس نیز امکان پذیر است.

کاهش شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا با رقابتی تر شدن شرایط

رقابت زیاد در آزمون آیمت ایتالیا و افزایش تعداد شرکت کنندگان، شانس قبولی در آزمون IMAT را کاهش می‌دهد و باعث افزایش حداقل نمره لازم برای ورود به برخی از دانشگاه های پزشکی ایتالیا می‌شود. چون اولا هر ساله به تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایتالیا افزوده می‌شود و دوما منابع جامع‌تر می‌شوند. همچنین افراد به دلیل رقابتی شدن، وقت بیشتری برای مطالعه و کسب نمره بالاتر صرف می‌کنند که این رقابت باعث بالا رفتن حداقل نمره لازم برای ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا می‌شود.

پس خیلی شوکه آور نخواهد بود اگر ببینید که هر ساله حداقل نمره لازم برای ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا افزایش می‌یابد. برای همین منظور شما باید همیشه تلاش خود را برای کسب نمره بالاتر از حداقل نمره پذیرفته شده در سال قبل بزارید تا شانس موفقیت خود را جهت قبولی در آزمون IMAT ایتالیا بالا ببرید.

نمره مناسب جهت قبولی صددرصد در آزمون IMAT ایتالیا

با توجه به تجربه ای که در سال های اخیر بویژه براساس نتایج آزمون 2022 و 2023 به دست آمده معمولا نمره 50  را نمره حداقلی برای قبولی در آزمون آیمت ایتالیا در نظر می‌گیرند. ولی ما به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید بدون هیچ ریسکی در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا پذیرفته شوید به نمره بین 50 الی 60 فکر کنید.  برای دستیابی به این نمره تلاش کنید تا شانس قبولی خود را صددرصد کنید.

مهمترین عامل موفقیت در آزمون آیمت ایتالیا، عملکرد عالی شما در آزمون است و در صورتی که بتوانید برنامه مطالعاتی خود را به بهترین شکل اجرا کنید، منابع استاندارد بخوانید، تمرین و تکرار کنید و تنوع تست زنی داشته باشید، عملکرد شما بهترین نتایج را رقم خواهد زد. از این رو عملکرد دیگر شرکت کنندگان از اهمیت کمتری برخوردار است. پس شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا در دست خودتان است و به تلاش و انگیزه شما بستگی دارد.

چه چیزی شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا را بالا می برد؟

مهم‌ترین عواملی که شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا را افزایش می‌دهند عبارتند از:

  1. دانش آکادمیک قوی در زمینه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی (معادل سطح A دوره متوسطه)
  2. تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان آیلتس
  3. انتخاب صحیح دانشگاه براساس شرایط علمی خود
  4. مهارت تجزیه و تحلیل منطقی خوب
  5. داشتن برنامه مطالعاتی استاندارد
  6. مطالعه رفرنس های مهم و تاپ
  7. تمرین و تکرار و مهارت تست زنی
  8. تمرکز و دقت بالا در جلسه آزمون
  9. مدیریت استرس در جلسه آزمون

برای تقویت زبان انگلیسی و کسب نمره لازم در آزمون آیلتس شرکت در دوره آمادگی آزمون آیلتس – IELTS را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دوره توسط کالج آریا دانش برگزار شده و نقش بسیار مهمی را در موفقیت داوطلبان در آزمون آیمت و آزمون آیلتس ایفا می‌کند.

بهترین راه برای کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون آیمت و یادگیری اصولی دروس تخصصی، شرکت در دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا است که توسط کالج آریا دانش برگزار می شود. در این دوره از بهترین و باتجربه‌ترین اساتید بین‌المللی برای تدریس مباحث آزمون آیلتس بهره گرفته می‌شود. شرکت در این دوره هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری امکان پذیر است.

شانس قبولی در آزمون IMAT

احتمال و شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا چقدر است؟

یکی از سوالات رایج متقاضیان تحصیل در ایتالیا این است که احتمال قبولی در آزمون IMAT ایتالیا چقدر است؟ همانطور که در بخش‌های قبلی مقاله بیان کردیم همه چیز به خودتان بستگی دارد و نه به شانس و احتمال. البته عوامل دیگری نیز در این زمینه دخیل هستند که خارج از دست شما است و شما نباید ذهن خود را با آن درگیر کنید. شما باید به این فکر کنید که این آزمون فقط برای شماست و شما باید یک حداقل نمره ای در آن کسب کنید.

اینکه ظرفیت پذیرش برای اتحادیه اروپا و غیر اروپا چقدر است یا تعداد داوطلبان چند نفر است کمکی به شما نخواهد کرد و احتمالا باعث استرس و اضطراب شما نیز خواهد شد. پس دهن خود را چندان درگیر موارد دیگری که ممکن است در شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا تاثیر بگذارند نکنید. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • تعداد ظرفیت دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا
  • تعداد متقاضیان شرکت کننده در آزمون آیمت ایتالیا

پس بهترین شاخصی که در نهایت بیانگر قبولی شما در آزمون آیمت ایتالیا است میزان تلاش شما برای قبولی در این آزمون است.

فرمول قبولی در آزمون IMAT ایتالیا

بنابراین فرمول قبولی و پذیرش در آزمون IMAT ایتالیا بسیار ساده است فقط باید نمره قابل قبولی را کسب کنید. برای اینکار شما می‌توانید 9 الی 12 ماه زمان برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی، علمی و قدرت تجزیه و تحلیل خود صرف کنید تا شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا و تحصیل در دانشگاه ‌های پزشکی ایتالیا را افزایش دهید. شرکت در دوره‌های آیلتس و آمادگی آزمون آیمت در این راه به شما کمک زیادی خواهد کرد.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم با توجه به همه چالش‌ها و رقابتی شدن پذیرش در دانشگاه های پزشکی ایتالیا همچنان شانس قبولی و پذیرش برای افرادی که خوب تلاش می‌کنند بالاست.  اما این بدان معنی نیست که شما می‌توانید برای آمادگی در این آزمون کم کاری کنید و خیلی ریلکس و آرام باشید. زیرا این کار مطمئن‌ترین روش برای شکست و قبول نشدن است بنابراین نیروی ذهنی خود را روی تلاش و کسب حداقل نمره 50 متمرکز کنید. اگر نمی‌دانید برای کسب قبولی در آزمون آیمت باید از کجا شروع کنید می‌توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. برای این کار کافیست فرم دریافت مشاوره رایگان را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان آریا دانش باشید.

 

سوالات متداول

  1. شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا چقدر است؟

شانس قبولی در آزمون آیمت وابسته به تلاش و زمان صرف شده داوطلبان این آزمون است.

  1. حداقل نمره قبولی در آزمون آیمت ایتالیا چقدر است؟

حداقل نمره قبولی در آزمون IMAT در هر دانشگاه و هر سال متغیر است. نمره ای که شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا را به همراه دارد معمولا نمره بالای 50 است. این نمره کاملا وابسته به عملکرد شرکت کنندگان در آزمون است و هر ساله برای دانشگاه متغییر است.

  1. چه مواردی شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا را افزایش می‌دهند؟

برخورداری از دانش آکادمیک قوی در زمینه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی، تسلط بالا به زبان انگلیسی، مهارت تجزیه و تحلیل منطقی خوب، مدیریت استرس، مهارت تست زنی، انتخاب دانشگاه مناسب متناسب با شرایط علمی و تمرکز در جلسه آزمون از مورادی است که شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا را افزایش می دهد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

۱۱ پاسخ

  1. علی گفت:

    توضیحاتتون خیلی خوب بود
    ممنون از مطلب خوبتون

  2. حنا گفت:

    سلام وقتتون بخیر مطالبتون عالی بود فقط میخواستم بدونم خوب معدل ۴۵ یا ۵۰ ایتالیا مثلا چ معدل و رتبه ای تو ایران حساب میشه ؟

    1. مدیر وب سایت گفت:

      بنابر اطلاعات وب سایت grad.uw ، معادل نمرات معدل ایران به GPA سیستم آموزشی آمریکا به شرح زیر است:

      نمره ۱۶ تا ۲۰ : نمره A

      نمره ۱۴ تا ۱۵: نمره B

      نمره ۱۲ تا ۱۳: نمره C

      نمره ۱۰ تا ۱۱: نمره D

      نمره ۰ تا ۹: نمره F

      این در حالی است که تبدیل معدل نمرات ایتالیا به GPA آمریکا به شرح زیر است:

      نمره ۲۷ تا ۳۰ : نمره A

      نمره ۲۴ تا ۲۶: نمره B

      نمره ۲۱ تا ۲۳: نمره C

      نمره ۱۸ تا ۲۰: نمره D

      نمره ۰ تا ۱۷: نمره F

      به بیانی دیگر، نمره معدل ۲۷ تا ۳۰ ایتالیا معادل ۱۶ تا ۲۰ در ایران است.نمره ۲۴ تا ۲۶ ایتالیا معادل نمره ۱۴ تا ۱۵ ایران است، نمره ۲۱ تا ۲۳ ایتالیا معادل ۱۲ تا ۱۳ ایران، نمره ۱۸ تا ۲۰ معادل ۱۰ تا ۱۱ ایران و نمرات ۰ تا ۱۷ ایتالیا معادل نمرات ۰ تا ۹ معدل در ایران است.

  3. یسنا گفت:

    سلام وقتتون بخیر نمره معدل دیپلم تاثیری داره برای خوندن پزشکی تو ایتالیا؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا، معدل تاثیری نداره. مهمترین فاکتور قبولی در آزمون آیمت هست.

  4. ثنا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از اطلاعات خوبتون
    ببخشید شانس قبولی در ازمون ایمت تقریبا چقدر هست ؟
    البته اگه در دوره های امادگی ایمت شرکت کنیم

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. موفقیت در آزمون آیمت ایتالیا به عوامل مختلفی وابسته است. تک عاملی نیست. مهمترین فاکتور شرایط و سطح علمی شما جهت شرکت در آزمون است. دانشگاه، ظرفیت قبولی، حد نصاب نمره قبولی در سال های اخیر از فاکتورهای مهم دیگر است. با توجه به سیستم پذیرش که شما حق انتخاب یک دانشگاه دارید(برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا)، طبیعتا باید انتخاب خوب و منطقی با توجه به شرایط خود انجام دهید. با شرکت در کلاس های آمادگی آیمت ایتالیا در مجموعه آریا دانش و مطالعه دقیق و با برنامه ریزی صحیح احتمال خیلی بالای قبولی وجود دارد.

  5. عطا گفت:

    سلام من در کشور اذربایجان تحصیل میکنم و سال اول پزشکی هستم ایا میتوان جز سهمیه اروپا باشم ؟
    و ایا دوسال تحصیل من در رشته پزشکی امتیاز خاصی برای من دارد یا خیر؟ ممنون

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. کشور آذربایجان جزء اتحادیه اروپا قلمداد نمی شود. جهت پذیرش در ایتالیا ابتدا باید در آزمون آیمت شرکت کنید و قبول بشید. سپس جهت تطبیق واحدها اقدام کنید و این بستگی به شرایط دانشگاه مقصد دارد.

  6. Hasti گفت:

    سلام وقت بخیر با سطح زمان متوسط چقدر زمان میبره که آماده بشم برای ایمت؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      با درود. موفقیت در آزمون آیمت ایتالیا به فاکتورهای مختلفی وابسته است. مهمترین فاکتور دانش زبان انگلیسی و سطح پایه علمی دروس تخصصی زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فیزیک است. متقاضیانی که این دو شرایط را در حد متوسط داشته باشند می تواند با مطالعه در بازه زمانی ۸ الی ۱۰ ماه به موفقیت برسند. هرچند انتخاب رشته و دانشگاه نیز اهمیت بالایی دارد. با توجه به نتایج ۲۰۲۳، کسب نمره بالای ۵۵ توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا