021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (3 امتیاز)

تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان 2021

تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان

فهرست مطالب

شرایط تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان

تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان مستلزم برخورداری از شرایط خاصی است‌. شرایط تحصیل داروسازی در اروپا را می‌توان به دو دسته شرایط اصلی و شرایط فرعی تقسیم کرد. برخورداری شرایط اصلی برای اخذ پذیرش داروسازی در اروپا ضروری است. در حالی داشتن شرایط فرعی برای تحصیل داروسازی در اروپا ضروری نیست و برخورداری از این شرایط برای متقاضیان امتیاز محسوب می‌شود.

شرایط اصلی برای تحصیل داروسازی بدون مدرک زبان:

  • به پایان رساندن دوره دیپلم ۱۲ ساله و دوره پیش دانشگاهی
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌ مقصد
  • دانش زبان انگلیسی در سطح 6 آیلتس
  • برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در حین تحصیل در کشور مقصد

شرایط فرعی برای تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان عبارتند از:

  • داشتن شرایط سنی (بین ۱۸ تا 25 سال)
  • معدل بالا
  • نمره بالا در دروس زیست، شیمی، ریاضی و فیزیک
  • روزمه
  • انگیزه نامه

تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان

آزمون ورودی تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان

اغلب دانشگاه‌های معتبر اروپایی برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی اقدام به برگزاری آزمون ورودی می‌نمایند. موفقیت در آزمون ورودی تولک جهت پذیرش داروسازی دانشگاه‌های ایتالیا، آزمون یوس ترکیه، آزمون SAT ویژه دانشگاه های آمریکا، ترکیه و اروپا و همچنین آزمون های ورودی اختصاصی هر دانشگاه در پذیرش رشته داروسازی اهمیت دارد. بهترین راه برای قبولی در این آزمون‌ها شرکت در دورههای پری مدیکال یا پیش پزشکی است‌. شرکت در این دوره‌های آموزشی شانس قبولی در آزمون‌های ورودی رشته داروسازی دانشگاه‌های اروپایی را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. در این دوره های آموزشی دروس تخصصی در کنار زبان انگلیسی جهت آزمون های ورودی دانشگاه ها آموزش داده می شود.

تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان انگلیسی

بهترین کشورها جهت تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان

با وجود این که تسلط بر زبان انگلیسی برای زندگی و تحصیل در کشورهای اروپایی ضروری است، شرکت و قبولی در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد دشوار است. به همین دلیل این افراد در جست و جوی کشورها و دانشگاه‌هایی هستند که بتوان بدون نیاز به داشتن مدرک زبان در آن‌ها به تحصیل مشغول شد. در این بخش از مقاله به معرفی کشورهای اروپایی می‌پردازیم که امکان تحصیل داروسازی بدون مدرک زبان در برخی از دانشگاه‌های آن‌‌ها وجود دارد‌.

  • کشور مجارستان: کشور مجارستان با برخورداری از سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاه‌های معتبر علوم پزشکی یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل داروسازی بدون مدرک زبان است.
  • کشور اوکراین: کشور اوکراین در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی مبدل گردیده است. داشتن مدرک زبان در زمره شرایط اصلی دانشگاه‌های علوم پزشکی معتبر در کشور اوکراین برای پذیرش در رشته داروسازی نیست.
  • کشور اسلواکی: در کشور اسلواکی نیز دانشگاه‌هایی وجود دارند که داشتن مدرک زبان در زمره شرایط اصلی آن‌ها برای پذیرش در رشته داروسازی محسوب نمی‌شود.!
  • کشور روسیه: کشور روسیه یکی از کشورهای توریستی جذاب‌ برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود. تحصیل داروسازی به زبان‌های انگلیسی و روسی در این کشور امکان‌پذیر است. تحصیل داروسازی در این کشور به زبان روسی به مدرک زبان نیازی ندارد.

داروسازی بدون مدرک زبان

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی بدون مدرک زبان در اروپا

بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا، هر کدام برای پذیرش دانشجو شرایط خاص خود را دارند. همانطور که اشاره شد داشتن مدرک 12 ساله تحصیلی، موفقیت در آزمون ورودی و داشتن مدرک زبان انگلیسی از جمله تافل، آیلتس و یا دولینگو مهمترین شرط های مشترک پذیرش دانشجو است. در این راستا دانشگاه هایی در اروپا وجود دارد که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آن ها وجود دارد اما می توان به تحصیل داروسازی بدون مدرک زبان آن ها پرداخت. گفتنی است هرچند ارائه مدرک زبان در این دانشگاه های ضروری نیست اما باید متقاضیان دانش زبان خوبی داشته باشند.

  • دانشگاه تورورگاتا در ایتالیا: دانشگاه تورورگاتا از جمله معدود دانشگاه‌های معتبر علوم پزشکی در ایتالیاست که بدون مدرک زبان اقدام به جذب دانشجویان بین‌المللی در رشته داروسازی می‌کند‌. این دانشگاه معتبر در شهر رم قرار دارد و در زمره ۵۰ دانشگاه برتر دنیاست.
  • دانشگاه سملوایز در مجارستان: دانشگاه سملوایز در شهر بوداپست از جمله بهترین مقاصد دانشگاهی برای تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان است. امکان تحصیل به زبان‌های انگلیسی، مجاری و آلمانی در این دانشگاه معتبر اروپایی وجود دارد.
  • دانشگاه سگد مجارستان: دانشگاه سگد در شهر سگد مجارستان دیگر دانشگاه معتبر اروپایی با امکان تحصیل داروسازی بدون مدرک زبان است. دانشگاه سگد مجارستان همواره در رنکینگ دانشگاه‌ها رتبه بسیار خوبی داشته و بارها به عنوان برترین دانشگاه کشور مجارستان برگزیده شده است.
  • دانشگاه چارلز جمهوری چک: دانشگاه چارلز در جمهوری چک از معتبرترین دانشگاه های پزشکی این کشور است. این دانشگاه رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.
  • دانشگاه کمنیوس در اسلواکی: دانشگاه کمنیوس در کشور اسلواکی دیگر دانشگاه معتبر علوم پزشکی در اروپاست که امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بدون مدرک زبان در آن‌ها وجود دارد.
  • دانشگاه ورشو لهستان: دانشگاه وروشو لهستان رشته های مختلف علوم پزشکی را ارائه می دهد. پذیرش داروسازی این دانشگاه بدون مدرک زبان امکان پذیر است.

تحصیل داروسازی در اروپا

جمع بندی

نداشتن مدرک زبان بین‌المللی تافل، آیلتس و یا دولینگو با نمره بالا دغدغه اصلی بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی محسوب می‌شود. با وجود این که داشتن تسلط بر زبان انگلیسی لازمه‌ ادامه تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی محسوب می‌شود، دانشگاه‌هایی اروپایی معتبری وجود دارند که داشتن مدرک زبان در زمره شرایط اصلی آن‌ها برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی نیست. هرچند ما به متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی، همواره داشتن مدرک زبان را پیشنهاد می دهیم زیرا هرچند ممکن است دانشگاه هایی نیاز به مدرک زبان نداشته باشند، اما ارائه مدرک زبان به عنوان روزمه در مدارک سفارت جهت اخذ ویزای تحصیلی می تواند شانس ویزا شدن را افزایش دهد. برای انتخاب درست دانشگاه و دریافت پذیرش در رشته داروسازی توصیه ما دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان آریا ویزا است.

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

بله. برخی از دانشگاه‌های مطرح اروپایی داشتن مدرک زبان را در زمره شرایط اصلی خود برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی قرار نداده‌اند.

آیا داشتن شرایط سنی خاص برای تحصیل داروسازی در اروپا بدون مدرک زبان ضروری است؟

معمولا شرایط سنی 18 الی 25 سال بهترین شرایط سنی جهت پذیرش دانشجو در رشته داروسازی است.

آیا برخورداری از معدل بالا برای دریافت پذیرش رشته داروسازی بدون مدرک زبان در اروپا ضروری است؟

خیر. غالبا داشتن معدل بالا در زمره شرایط اصلی پذیرش دانشجو در رشته داروسازی قرار ندارد. اما داشتن معدل بالا می‌تواند یک امتیاز مثبت برای متقاضیان دریافت پذیرش محسوب شود.

آیا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از رشته داروسازی دانشگاه‌های اروپایی می‌توانند در آن کشورها مشغول به کار شوند؟

بله. فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی دانشگاه‌های اروپایی می‌توانند پس از گذراندن دوره کارآموزی در کشور مقصد مشغول به کار شوند.

هزینه تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه‌های اروپایی چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی در اروپا بسته به کشور و دانشگاه مقصد متفاوت است. میانگین شهریه دانشگاه های اروپا 6 الی 8 هزار یورو در سال است.

آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل داروسازی در اروپا وجود دارد؟

بله. برخی از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و ترکیه بورسیه‌های متفاوتی را به متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی ارائه می‌کنند.

آیا امکان تحصیل رایگان داروسازی در اروپا وجود دارد؟

بله‌. تحصیل به زبان رسمی بسیاری از کشورها رایگان است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا