021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.9/5 - (11 امتیاز)

راهنمای اخذ ویزای تحصیلی اروپا 2021

ویزای تحصیلی اروپا

فهرست مطالب

بهترین کشورها جهت اخذ ویزای تحصیلی اروپا

مهاجرت از راه تحصیل به اروپا را می توان یکی از کم هزینه ترین و بی دردسر ترین روش های مهاجرتی به اروپا دانست. این روش از طریق اخذ نامه پذیرش و سپس درخواست اخذ ویزای تحصیلی اروپا یا ویزای دانشجویی اروپا میسر می شود. ویزای تحصیلی اروپا روش اقامت مورد پسند بسیاری از افراد است. مخصوصا اخذ ویزای تحصیلی کشورهایی که تحصیل در آن ها رایگان است و از دانشجویان بین المللی هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. البته رقابت برای دریافت پذیرش این دانشگاه ها بسیار بالاست. ایتالیا، مجارستان، هلند، روسیه، سوئد، نروژ و چک را می توان آسان ترین کشورها برای دریافت ویزای دانشجویی اروپا دانست. شش راه اصلی برای مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت دائم اروپا وجود دارد. مسیرهای مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشورهای اروپایی عبارتند:

  1. مهاجرت از راه تحصیل
  2. مهاجرت از راه تولد
  3. مهاجرت از راه سرمایه گذاری
  4. مهاجرت از راه ازدواج
  5. مهاجرت از راه پناهندگی
  6. مهاجرت از راه کار

دریافت ویزای تحصیلی از کشورهای اروپایی عضو شینگن متقاضیان زیادی دارد. شینگن منطقه‌ای در اروپاست که شامل 26 کشور است و تردد در آن ها برای اتباع کشورهای عضو پیمان شینگن بدون هیچ محدودیت مرزی و بدون نیاز به اخذ پاسپورت امکان پذیر است. کشورهای عضو پیمان شینگن عبارتند از:

هلند، بلژیک، اتریش، دانمارک، سوئد، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، اسپانیا، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مالت، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و اسلوونی.

ویزای شینگن اروپا معمولآً ۹0 روز است اما اگر دوره تحصیل طولانی تر باشد می توان برای تمدید ویزا اقدام کرد. اجازه اقامت پس از ورود به کشور مقصد با ارائه ویزای تحصیلی شینگن انجام می شود و این اجازه به صورت مهر در پاسپورت است. اخذ ویزای شینگن سه ماه طول می کشد. چنانچه متقاضی دریافت ویزای شینگن در طول سه ماه پاسخی دریافت نکند یعنی با درخواست او موافقت نشده است.

اخذ ویزای تحصیلی اروپا

مزایای اخذ ویزای تحصیلی اروپا

دریافت ویزای تحصیلی اروپا و مهاجرت از راه تحصیل نسبت به سایر روش‌های مهاجرت از مزایای زیادی برخوردار است. برخی از مزایای مهاجرت از راه تحصیل نسبت به سایر مسیرهای دریافت ویزا و مهاجرت عبارتند از:

  1. امکانپذیر بودن برای طیف وسیعی از افراد: در حالی که مسیرهایی چون مهاجرت از راه تولد، ازدواج و سرمایه گذاری برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست، دریافت ویزای دانشجویی اروپا برای دانش آموزان و دانشجویان در رده‌های سنی مختلف در دسترس و امکان پذیر است.
  2. کم هزینه بودن: دریافت ویزای تحصیلی و اقامت از طریق تحصیل در اروپا نسبت به سایر روش‌های دریافت ویزا و اقامت کم هزینه‌تر است.
  3. کوتاه بودن زمان لازم برای اخذ اقامت: در اکثر کشورهای اروپایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ارزش زیادی قائل هستند. همچنین در کشورهایی که نرخ بیکاری پایین است امکان موفقیت در یافتن کار پس از فارغ‌التحصیلی و در پی آن دریافت اقامت کشور مقصد بسیار بالاست.

ویزای تحصیلی در اروپا

انواع ویزای تحصیلی اروپا

ویزای تحصیلی اروپا یکی از انواع ویزاهای غیر مهاجرتی است که برای متقاضیان تحصیل در اروپا صادر می شود. ویزاهای تحصیلی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • ویزای دانش آموزی اروپا
  • ویزای دانشجویی اروپا

ویزای تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان این اجازه را می دهد که برای مدت معینی در کشور مقصد اقامت کرده و در یکی از دانشگاه ها، مدارس یا موسسات آموزشی آن کشور تحصیل کنند. هم چنین دانشجویان می توانند با ویزای تحصیلی خود به انجام کار پاره وقت مشغول شوند و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. دریافت ویزای تحصیلی اروپا برای کلیه متقاضیان تحصیل در اروپا الزامی است. پذیرش یا عدم پذیرش درخواست ویزای تحصیلی به عوامل متعددی از جمله دانشگاه درخواستی، کشور مقصد، ملیت فرد درخواست کننده بستگی دارد.

ویزای دانشجویی اروپا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اروپا

در این بخش از مقاله شرایط اخذ ویزای تحصیلی اروپا را بیان خواهیم نمود.

  1. اخذ پذیرش تحصیلی یکی از مدارس، موسسات آموزشی و یا دانشگاه های اروپا: اولین شرط موافقت با درخواست ویزای اروپا افراد، داشتن پذیرش از مدارس، موسسات آموزشی معتبر و دانشگاه های اروپایی است. برای دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان در خصوص چگونگی اخذ پذیرش کالج ها و دانشگاه های اروپایی می توانید از مشاوره رایگان آریا دانش بهره بگیرید.
  2. برخورداری از تمکن مالی لازم برای تحصیل در اروپا: برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا فرد باید توانایی پرداخت هزینه تحصیل در کشور مقصد را دارا باشد. در بسیاری از کشورها می توان از کمک هزینه های دولتی یا دانشگاه برای زندگی دانشجویی استفاده کرد. به این ترتیب دانشجو می تواند پس از اخد پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل به اروپا سفر کند.

علاوه بر شرایط ضروری بیان شده برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا، برخورداری از برخی شرایط نیز دریافت ویزای تحصیلی را برای افراد تسهیل خواهد نمود. این شرایط عبارتند از:

  1. داشتن مدرک زبان بین المللی: اخد مدراک بین المللی زبان مانند آیلتس و تافل از جمله شرایطی است که برخورداری از آن ها اخد ویزای تحصیلی را تا حد زیادی تسهیل خواهد نمود.
  2. تحصیل پیوسته و بدون فاصله در میان مقاطع تحصیلی: نبود فاصله زمانی میان فارغ التحصیلی و پذیرش از دانشگاه مقصد یا به اصطلاح گپ تحصیلی دیگر شرط آسان کننده اخذ پذیرش برای گرفتن ویزای تحصیلی اروپا است. بهتر است که فاصله میان اتمام تحصیلات و درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا زیاد نباشد.
  3. برخورداری از شرایط ویژه تحصیلی: برخورداری از امتیازات تحصیلی نظیر داشتن نمره های بالا در دروس تخصصی، داشتن مقالات معتبر جهانی مانند مقالاتISI و سابقه کاری مرتبط با رشته ای که در آن پذیرش تحصیلی گرفته اید باعث می شود تا اخذ ویزای تحصیلی اروپا راحت تر انجام شود.

ویزای تحصیلی اروپا

مراحل دریافت ویزای تحصیلی اروپا

دریافت ویزای تحصیلی اروپا نیز مانند اخذ سایر ویزاها مستلزم طی کردن برخی مراحل است. مراحل لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا به کشوری بستگی دارد که برای تحصیل انتخاب نموده اید. در این بخش از مقاله مراحل کلی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا را شرح خواهیم داد.

  1. دریافت وقت مصاحبه از سفارت: اولین مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا دریافت وقت از سفارت کشور مقصد برای مصاحبه است. به منظور دریافت وقت از سفارت کشور مورد نظر خود لازم است تا با جست وجوی اینترنتی وب سایت سفارت مورد نظر را پیدا کرده و درخواست مصاحبه خود را در وب سایت سفارت ثبت کنید. معمولا چن روز طول می کشد تا با درخواست افراد موافقت شود.
  2. تکمیل فرم ویزای تحصیلی: پس از تایید مصاحبه، باید فرم مربوط به ویزای تحصیلی را تکمیل کرد و نوع پذیرش و نام دانشگاه مقصد را ارائه نمود.
  3. اثبات تمکن مالی: مرحله بعدی اخذ ویزای تحصیلی اروپا اثبات تمکن مالی به سفارت است. به این منظور لازم است متقاضی مدارک مالی خود را به سفارت نشان دهد تا بدین وسیله به ماموران سفارت اثبات کند دهند که از توانایی پرداخت مخارج زندگی و پرداخت شهریه و و هزینه های مورد نیاز برای بازگشت به ایران برخوردار است.
  4. ارائه مدارک شخصی و تحصیلی: مرحله نهایی ارائه مدارک شخصی و تحصیلی به سفارت است. در این مرحله متقاضی ویزای تحصیلی اروپا باید مدارک خود از جمله پاسپورت و مدارک شناسایی، عکس پرسنلی، اصل و ترجمه گواهی پایان دوره سه سال متوسطه، گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی و پایان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را به سفارت ارائه دهد. همچنین متقاضی باید در این مرحله تعهد و دلایل کافی برای بازگشت به ایران را به سفارت ارائه داده و بعد از آن هزینه صدور ویزا را پرداخت کند.
دریافت ویزای تحصیلی اروپا

 

سوالات متداول

آیا تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی امکان پذیر است؟

بله. در بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط تحصیل رایگان در مقاطع گوناگون وجود دارد.

آیا دارا بودن مدرک زبان بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا ضروری است؟

داشتن مدرک زبان می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی امتیاز مهمی محسوب شود اما داشتن آن همیشه الزامی نیست.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی اروپا چقدر است؟

این هزینه برای کشورهای مختلف متفاوت است. میانگین این هزینه در حدود 60 یورو است.

آیا می توان با ویزای تحصیلی اروپا کار کرد؟

در صورت اجازه دانشگاه محل تحصیل امکان کار پاره وقت با ویزای تحصیلی وجود دارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا کدامند؟

مدارک شخصی، عکس پرسنلی، نامه پذیرش دانشگاه، مدرسه و یا کالج و همچنین مدارک تحصیلی مقاطع مختلف.

آیا داشتن گپ تحصیلی میان مقاطع تحصیلی مختلف مانع صدور ویزای تحصیلی می گردد؟

خیر. داشتن گپ تحصیلی الزاما مانعی برای صدور ویزای تحصیلی به شمار نمی رود. گرچه نبود گپ تحصیلی فرایند اخذ ویزا را تسهیل خواهد نمود.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا