021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.8/5 - (6 امتیاز)

بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا 2021

بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا

فهرست مطالب

شرایط اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا

با توجه به اینکه هرکدام از دانشگاه های کـشورهـای اروپـایـی شـرایـط و ویژگی‌های مـنحصر بـه فـرد خـود را دارنـد و هرکدام شرایط خاصی برای پذیرش دارد، به طور کلی نـمی‌توان یـک نـسخه واحد و کـلی بـرای تـمام این کشور‌ها پـیچید و مـوضـوع را سـاده کـرد، ولـی مـی تـوان بـا آگاهی از شـرایـط و ویژگی خاص هـر کـدام به نتایج خوبی در تصمیم‌ نهایی رسید. هم‌چنین متقاضی باید به طور کامل از مسیری که قرار است برای تحصیل داروسازی در اروپا طی کند، آشنایی کامل داشته باشد. موارد زیر ار می توان وجه مشترک پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های داروسازی در اروپا دانست.

 

  • آزمون ورودی: سیستم پذیرش در اکثر دانشگاه های اروپا برای سه رشته پرطرفدار پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از طریق آزمون‌های ورودی دانشگاه انجام می‌گیرد. این آزمون‌ها معمولا در رابطه با مطالب علوم پایه مانند شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، ریاضی و زبان انگلیسی است. هرکدام از این آزمون‌ها متفاوت هستند مثلا آزمون ورودی در ترکیه یعنی آزمون YOS، در انگلستان آزمون ورودی ‌BMAT، آزمون SAT جهت پذیرش در دانشگاه های آمریکا، کانادا، ترکیه و … و در ایتالیا آزمون پزشکی IMAT هستند.

 

  • شرط سنی: در بیشتر کشور‌های اروپایی یک شرط سنی برای ورود به دانشگاه ها وجود دارد که معمولا بین ۱۸ تا ۲۵ سال است. الـبته بـرخـی از کـشورهـا ایـن شـرایـط سـنی را نداشته و یا رنج سنی گسترده‌تری را شامل می‌شوند.

 

  • مدرک زبان: هم‌چنین یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا، داشتن یک مدرک زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) و یا مدرک زبان مربوط به کشور مقصد است. داشتن مدرک زبان یکی از تعیین‌کننده‌ترین عناصر در اپلای بوده و‌همچنین باعث می‌شود اخذ ویزای شینگن برایتان بسیار هموارتر شود. متقاضیان علاقه مند به تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی باید بتوانند تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند تا در آزمون ورودی دانشگاه پذیرفته شوند.

 

  • داشتن گواهی تحصیل ۱۲ ساله (دیپلم) در ایران: قریب به اتفاق تمام دانشگاه‌های اروپایی برای اخذ دانشجو باید یک مدرک تحصیلی دیپلم از طرف متقاضی ارائه شود. در برخی دانشگاه‌ها شرط معدل وجود داشته و معدل کل دوره دیپلم و یا حتی ریز نمرات تحصیلی دیپلم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

  • تکمیل کردن فرم انگیزه‌نامه شخصی برای ورود به آن دانشگاه و آن کشور، که از طرف دانشگاه بررسی می‌شود.

 

  • اثبات تمکن مالی از طریق گردش‌های حساب بانکی بدین جهت که دانشگاه مورد نظر قانع شود که توانایی زندگی کردن در آن کشور را دارید و می‌توانید از پس هزینه هایش برآیید.

بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا

معرفی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا در کشورهای مختلف

 

  • انگلستان

اکـــشور انگلســـتان مرکز دانـــشگاه هـــای بـــرتـــر دنیا اســـت. دانشگاه کمبریج در سال 1209 تاسیس شد. این  دانشگاه شهرت جهانی برای موفقیت برجسته علمی و تحقیقات جهانی در سطح جهانی دارد.اما دانشکده داروسازی دانشگاه اولستر (Ulster) در پنج سال گذشته به عنوان دانشگاه شماره یک داروسازی  در انگلستان رتبه بندی شده است. در رتبه دوم، دانشگاه نیوکاسل (Newcastle) که از تاریخی‌ترین دانشگاه‌ها در عرصه داروسازی است، قرار می‌گیرد. این دانشگاه 92٪ را برای رضایت کلی دانشجویان در National Student Survey 2019 (حوزه داروشناسی موضوعی، سم شناسی و داروسازی) به دست آورد و نیوکاسل یک دانشگاه دارای رتبه برتر طلایی در انگلستان است.

در رتبه بعدی دانشکده داروسازی در دانشگاه کوئینز بلفاست (Queen’s belfast) به طور منظم به عنوان یکی از برترین دانشکده های داروسازی در انگلیس رتبه بندی می شود و برنامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و آموزش از راه دور را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.سپس تدریس در دانشکده داروسازی و علوم دارویی در دانشگاه کاردیف ( Cardiff) توسط تحقیقات معتبر بین المللی مطلع و پشتیبانی می شود و به دانشجویان اجازه می دهد جنبه های مختلف داروسازی مدرن را کشف کنند. کاردیف در ساحل جنوبی ولز واقع شده است، پارک های ملی زیبا و سواحل تنها 30 دقیقه با آن فاصله دارد و محبوب ترین دانشگاه در مقصد ولز است. انگلستان را می توان یک مرجع قابل اتکاء جهت تحصیل داروسازی در خارج از کشور در بین کشورهای اروپایی قلمداد کرد.

  •  فرانسه

همانطور که می‌دانید دانشگاه سوربون پاریس با رتبه جهانی ۸۳ در صدر بهترین دانشگاه‌های فرانسه قرار دارد. محیط آکادمیک و پژوهش‌های گسترده و اساتید بین المللی این دانشگاه را در رتبه اول قرار داده‌اند. طبق آمار سال‌های اخیر، دانشگاه پاریس دکارت (Paris Descartes) تأسیس مهمی بوده، بدنه مرکزی متمرکز بر تعریف محورهای اصلی استراتژیک و دانشکده هایی با استقلال عملیاتی بزرگ هستند.در رتبه بعدی دانشگاه ESCP قرار داشته که چشم انداز تولید و انتشار تحقیقات در سطح جهانی در مدیریت بین المللی / مقایسه ای دارد. پرورش فارغ التحصیلان هوشمند فرهنگی و دیجیتالی مجهز از آرمان‌های این دانشگاه است. همچنین  دانشگاه‌های Aix-marseille و montepllier  از بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا به شمار می آیند.

بهترین دانشگاه های داروسازی
  • سوئیس

دانشگاه ETH در زوریخ از بهترین  دانشگاه های داروسازی در سوئیس بوده که در رنکینگ جهانی از رتبه بسیار خوبی نیز برخوردار است. همچنین دانشگاه‌های IHIEID در ژنو،  دانشگاه EPFL در لوزان و دانشگاه سنت گالن در کشور سوئیس جزو بهترین‌ها بوده و همه ساله متقاضیان زیادی را به خود جذب می‌کنند.

  • سوئد

طبق رنکینگ جهانی، دانشگاه Lund  در کشور سوئد رتبه ۱ را دارد. در رتبه‌های بعدی بلافاصله دانشگاه Uppsala و Linköpings  قرار دارند. کشور سوئد با توجه به رفاه اقتصادی بالا، آسایش اجتماعی و تراز علمی برتر از پرطرفدارترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی به اروپاست. همچنین کارت شهروندی سوئد از معتبرترین کارت‌ها در سرتاسر دنیا محسوب می‌شود.

  • دانمارک

طبق آمار جهانی، کشور دانمارک شادترین کشور دنیاست! دانشگاه کپنهانگ یکی از دانشگاه‌های تحقیقاتی بوده که دارای آموزش عالی با تاپ‌ترین استانداردهای بین المللی بوده همچنین مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. دانشگاه Aarhus در رتبه‌ی بعدی قرار داشته و یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی دنیاست. دانشگاه آلبورگ دانمارک نیز در رتبه بعدی بوده که دانشگاه نسبتا جوانی محسوب می‌شود ولی مدرک صادره از این دانشگاه جزو معتبرترین مدارک تحصیلی دنیاست. هزینه‌های زندگی در دانمارک نسبت به بقیه کشور‌های اروپایی بالا بوده ولی می‌توانید با اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی هم‌چنین اشتغال در کنار تحصیل درامدی داشته باشید.

دانشگاه های داروسازی اروپا
  • اتریش و نروژ

دانشگاه اسلو در نروژ از تاریخی‌ترین دانشگاه‌ها بوده و در میان برترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد. همچنین دانشگاه برگن و ترومسو در نروژ صاحب سبک در رشته داروسازی و سایر رشته های علوم پزشکی هستند.  دانشگاه بسیار محبوب وین در کشور اتریش قرار داشته و همه‌ساله دانشجویان زیادی را جذب می‌کند. همچنین دانشگاه‌های گراتس و اینسبورک اتریش در بین برترین دانشگاه‌های داروسازی اروپا قرار دارند.

  • آلمان

دانشگاه داروسازی براونشوایگ  TU Braunschweig  قدیمی‌ترین دانشگاه در زمینه تدریس داروسازی است. برنامه آموزشی این دانشگاه شامل تدریس داروسازی به زبان انگلیسی به دانشجویان بین‌المللی بوده و پرطرفدارترین دانشگاه در زمینه مهاجرت است. دانشگاه‌های گوته فرانکفورت، گرایفسوالد و ماربورگ در لیست بهترین دانشگاه‌های داروسازی اروپا قرار دارند.

  • ترکیه

تحصیل داروسازی به دو زبان‌ترکی و انگلیسی در ترکیه ممکن بوده و پذیرش راحت‌تری نسبت به سایر کشور‌های اروپا دارد. دانشگاه علوم پزشکی آناتولی طبق رنکینگ جهانی جزو بهترین دانشگاه‌های داروسازی ترکیه بوده و دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه آنکارا، آتاتورک و دانشگاه حاجت تپه نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین دانشگاه‌های استانبول نیز از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها بین بقیه هستند.

برترین دانشگاه های داروسازی اروپا

  • ایتالیا

به گفته مورخان دانشگاه بولونیا ایتالیا قدیمی‌ترین دانشگاه در اروپا بوده که همه ساله به دلیل جذب دانشجویان خارجی زیادی باعث شده شهر بولونیا به نام شهر دانشجویی شناخته شود. دانشگاه تورورگاتا در شهر رم در رتبه‌ی بعدی قرار داشته و با توجه به شهر داروسازی در این دانشگاه و‌ امکان تحصیل ارزان و ‌بورسیه تحصیلی یکی از گزینه‌های وسوسه‌انگیز برای مهاجرین است. ایتالیا به دلیل هزینه‌های پایین زندگی، صنعت توریستی و گردشگری بسیار پربار و رفاه اجتماعی بالا توجه متقاضیان زیادی را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده است.

  • مجارستان

مجارستان با داشتن ویزای بسیار معتبر در حوزه شینگن و امکان تحصیل به زبان انگلیسی تبدیل به مقصد مهاجرین ایرانی شده است. دانشگاه سملوایز و دانشگاه سگد مجارستان بهترین دانشگاه در زمینه داروسازی و‌ علوم پزشکی بوده و سپس دانشگاه‌های پچ  و سگد آلبرت جورجی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

*نکته مهم: اگر پس از اتمام تحصیل داروسازی و اخذ مدرک، قصد اشتغال در ایران را دارید حتما قبل از اقدام به مهاجرت، دانشگاه‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند را چک کنید و یکی از آن‌ها را برگزینید.

سوالات متداول

شرایط تحصیل داروسازی در اروپا چیست؟

داشتن مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان مربوط به کشور مقصد، داشتن مدرک تحصیلی دیپلم ۱۲ساله ایران، اثبات تمکن مالی از طریق گردش بانکی، پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر و در برخی کشورها شرایط سنی ۱۸تا۲۵سال لازم است.

هزینه‌های تحصیل داروسازی در اروپا چقدر است؟

تحصیل در اروپا جزو ارزان‌ترین‌ها برای مهاجرت تحصیلی بوده و در بسیاری از کشورهای نیز امکان اخذ بورسیه تحصیلی و کار ضمن تحصیل وجود دارد. شهریه‌های سالانه دانشگاه‌ها در مقابل دانشگاه‌های قاره آمریکا بسیار ناچیز است.

بهترین دانشگاه‌های داروسازی در اروپا کدام‌ها هستند؟

طبق رنکینگ بین‌المللی و تایید شده، دانشگاه‌های کمبریج، سوربون، کپنهانگ و زوریخ در صدر دانشگاه‌های علوم پزشکی دنیا قرار دارند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا