021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (5 امتیاز)

دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه باری ایتالیا
image_preview

اطلاعات کلی دانشگاه

فهرست مطالب

دانشگاه باری ایتالیا را بهتر بشناسیم

دانشگاه باری ایتالیا یک دانشگاه دولتی است که در شهر باری واقع شده است. نام این دانشگاه برگرفته از یکی از دانشجویان مشهور این دانشگاه، به اسم آلدو مورو، می‌باشد. دانشگاه باری ایتالیا ارائه‌دهنده رشته‌های مختلفی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان خود می‌باشد و هم‌اکنون حدود 50 هزار دانشجو در دانشگاه باری مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه باری ایتالیا از 13 دانشکده تشکیل‌شده است که ارائه ‌دهنده رشته‌های مختلفی در زمینه های پزشکی، جراحی، علوم، ریاضیات، آموزش ‌و پرورش و … می‌باشند. دانشگاه باری ایتالیا ارائه‌دهنده رشته‌های آموزشی به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی می‌باشد. از این رو این دانشگاه از بهترین دانشگاه های ایتالیا است.

رتبه‌بندی دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه باری در کشور ایتالیا با توجه به اینکه دانشگاهی قدیمی نیست ولی جزو 1000 دانشگاه برتر جهان می‌باشد. کیفیت بالای آموزشی این دانشگاه و عملکرد خوب آن باعث شده است در سال‌های اخیر در بین رتبه‌بندی‌های جهانی، رتبه خوبی کسب کند. اگر بخواهیم رتبه دانشگاه باری را بر اساس رتبه‌بندی‌های جهانی اعلام کنیم؛ می‌توانیم خلاصه‌وار به شکل زیر بیان کنیم:

رتبه‌بندی رتبه معیار سنجش
Best Global Universities Rankings 368 1.     تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل شده از این دانشگاه

2.     منابع دانشگاه

3.     درآمد اساتید

4.     پیشرفت تحصیلی دانشجویان و رضایت آن‌ها

World University Rankings 450-401 1.     درصد نوآفرینی و تولید ایده‌های جدید

2.     میزان اعتبار دانشگاه در میان مردم و دانشجویان

3.     نقش خود دانشگاه در موارد علمی

Academic Ranking of World Universities 501 1.     درصد برخورداری از جایزه‌های نوبل و پژوهشگران معتبر و دارای مقاله‌های چاپ‌شده
QS World University Rankings 1000-801 1.     بیشتر برای دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان است.

دانشکده و رشته‌های تحصیلی دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه باری شامل ۱۳ دانشکده مختلف است. این دانشکده‌ها عبارت‌اند از:

  • دانشکده علوم کشاورزی
  • دانشکده هنر و فلسفه
  • دانشکده علوم بیوتکنولوژی
  • دانشکده مطالعات ارتباطات
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم تربیتی
  • دانشکده زبان‌های خارجی و ادبیات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی
  • دانشکده پزشکی و جراحی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشکده دامپزشکی

تنوع زیستی، کشاورزی و محیط‌زیست، اقتصاد و ادارات دولتی، فیزیک، حقوق، اقتصاد و فرهنگ مدیترانه‌ای، اقتصاد و مدیریت، مدیریت پایدار زمین، ژنومیک و پروتئومیک کاربردی، علوم زمین، علوم اعصاب کاربردی، علوم کامپیوتر و ریاضیات، ادبیات، زبان و هنرها، میراث باستان‌شناسی، تاریخی، معماری و … ازجمله رشته‌های ارائه‌شده می‌باشد.

دوره‌های انگلیسی ‌زبان در دانشگاه باری ایتالیا

یکی از دلایل محبوبیت دانشگاه باری ایتالیا این است که امکان تحصیل برخی رشته‌ها به زبان انگلیسی وجود دارد. در این دانشگاه رشته‌هایی نظیر فیزیک، علوم کامپیوتر و … به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. یکی از دلایل محبوبیت دانشگاه باری برای ایرانیان، امکان تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی در این دانشگاه است. دانشجویان جهت تحصیل به زبان انگلیسی باید در آزمون آیلتس که شامل تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی می‌باشد؛

شرکت کرده و مدرک آن را به دانشگاه ارائه نمایند. چنانچه دانشجو متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی باشد می‌تواند در دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی شرکت کرده و مهارت لازم را کسب کند؛ سپس در آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی مدارک را به دانشگاه تحویل دهد.

جهت اخذ پذیرش پزشکی دانشگاه باری ایتالیا، قبولی در آزمون IMAT ضرروی است. این آزمون به عنوان آزمون پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور است. در بین دانشگاه های مختلف ایتالیا، دانشگاه باری از جمله دانشگاه هایی با هزینه کم و امکان اخذ بورسیه تحصیلی است از این رو به عنوان مقصد پیشنهادی برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در اروپا قلمداد می شود.

یارانه دانش آموزان با نیازهای ویژه در دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه باری آلدو مورو برای دانشجویانی که در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند یا معلولیت جسمانی دارند؛ یارانه اضافی پرداخت می‌کند.

شرایط دانشجویانی که می‌توانند از این یارانه بهره‌مند شوند؛

  1. آن دسته از دانش‌آموزانی که خانواده آن‌ها ازنظر اقتصادی ضعیف بوده یا هستند یا وضعیت مالی آن‌ها به دلیل تعدیل نیرو، اخراج از کار یا از دست دادن شغل یک یا چند نفر از اعضای خانواده بدتر شده است.
  2. جدایی یا طلاق والدین، ​​یا مرگ یک یا هر دو والدین ​​یا مسئولیت‌های مربوط به حضانت کودکان خردسال.
  3. بیماری یا عللی ازاین‌دست که دانشجو را از دستیابی به لیاقت علمی موردنیاز برای داشتن بورسیه بازمی‌دارد.
  4. بیماری سایر اعضای خانواده که منجر به از دست دادن درآمد و صرف هزینه قابل‌توجهی می‌شود.
  5. سایر دلایل تحت پوشش موارد فوق (درآمد ناکافی، بدهی، ورشکستگی و غیره) که مورد به موردبررسی خواهد شد.

عواملی که زمینه‌های درخواست یارانه را ایجاد می‌کنند باید بیش از یک سال قبل از تاریخ ارسال درخواست رخ‌داده باشند.

تحصیل در دانشگاه باری ایتالیا از طریق بورس

دانشگاه باری ایتالیا طبق شرایطی به دانشجویان خود بورسیه استانی ارائه می‌دهد. این بورسیه به دانشجویان متقاضی از کشورهای جهان سوم پرداخت می شود. همچنین بورسیه تحصیلی دیگری نیز وجود دارد. نحوه درخواست این بورسیه این است که متقاضی باید در دوره‌های مشخص‌شده در اعلامیه عمومی ADiSU Puglia، درخواست آنلاین بورس تحصیلی را تکمیل کرده و سپس یک نسخه کاغذی از برنامه را به دفتر اطلاعات دانشجویی ADiSU در خدمت منطقه خود یا فقط از طریق پست سفارشی ارسال کنند.

هزینه ثبت‌نام در دانشگاه باری ایتالیا

هزینه­ ثابت ثبت‌نام در دانشگاه باری برای تمامی رشته­ها و مقاطع 539 یورو می‌باشد. برای دانشجویان دارای گواهی ISEE، با توجه به شرایط اقتصادی تخفیف از 10 تا 30 درصد در نظر گرفته‌شده است. همچنین دانشجویان دارای معلولیت بالای 66 درصد و دانشجویانی که در مسابقات ورزشی مدال طلا کسب کرده‌اند؛ از پرداخت مالیات و شهریه دانشگاه باری ایتالیا  معاف خواهند بود، به‌طوری‌که به ازای دریافت مدال نقره 50، درصد شهریه و به ازای دریافت مدال برنز، 30 درصد از شهریه تخفیف داده می‌شود.

هزینه تحصیل در رشتهپزشکی در دانشگاه پایین سالیانه حدود 1000 تا 2500 یورو در سال است. همانطور که اشاره شد قبولی در آزمون ایمت ملاک اصلی پذیرش پزشکی این دانشگاه است. شرکت در دوره های آمادگی آزمون آیمت در مجموعه آریا دانش، می تواند موفقیت در این آزمون را تضمین کند.

خدمات دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه باری آلدو مورو ایتالیا ضمن ارائه بورسیه و یارانه تحصیلی برای دانشجویان، امکانات و خدمات دیگری را نیز در اختیار آن‌ها، جهت سهولت یادگیری در آموزش، قرار می‌دهد. ازجمله این امکانات می‌توان به ارائه خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد؛ این خوابگاه‌ها اتاق‌های یک یا دو نفرِ هستند که مجهز به اینترنت، لحاف و تشک، سیستم رخت‌شویی و خشک‌شویی و … می‌باشد.

این دانشگاه همچنین دارای کتابخانه‌های متعددی می‌باشد که مجهز به کتاب‌های فراوانی است و علاقه‌مندان می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند. علاوه بر این دانشجویان می‌توانند در محیط خود دانشگاه نیز از اینترنت‌های پرسرعت بهره‌مند شوند.

خوابگاه‌های دانشگاه باری ایتالیا

همان‌طور که گفتیم دانشگاه باری ایتالیا دارای خوابگاه‌های یک یا دونفره می‌باشد؛ تمامی این خوابگاه‌ها در شهر باری ایتالیا واقع شده است.

  • خوابگاه با نام fresa با 98 تخت
  • خوابگاه با نام Dell Andro با 210 اتاق
  • خوابگاه با نام Starace با 16 اتاق که دارای 70 تخت می‌باشد.
  • خوابگاه با نام Petrone با 160 اتاق که دارای 120 تخت می‌باشد.
  • خوابگاه با نام Fraccacreta که دارای 300 تخت می‌باشد.

هزینه زندگی در شهر باری ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا از فردی به فرد دیگر و از شهری به شهر دیگر، متفاوت است زیرا سبک زندگی افرادِ مختلف و هزینه‌ها در شهرهای مختلف با یکدیگر تمایز دارد. هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی ازجمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. به‌عنوان ‌مثال می‌توان به هزینه غذا در رستوران‌های ارزان ‌قیمت و متوسط قیمت اشاره کرد؛ هزینه یک پرس نهار در رستوران ارزان‌قیمت حدود 10 برابر هزینه همان پرس نهار در رستورانی با قیمت متوسط می‌باشد.

هزینه حمل‌ونقل از دیگر هزینه‌های مهم برای هر دانشجو جهت تحصیل در یک شهر می‌باشد که این هزینه بسته به نوع وسیله انتخاب‌شده جهت حمل‌ونقل، در دانشجویان مختلف متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل‌ونقل داخلی) برابر ۱ یورو و هزینه بلیط یک‌ماهه حدود ۳۵ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل ‌و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر 8/0 یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودی تاکسی برابر ۷ یورو است.

مابین هزینه‌های مربوط به زندگی دانشجویی، هزینه مسکن مهم‌ترین دغدغه‌ی مالی دانشجویان می‌باشد که این هزینه ‌بر اساس عواملی مانند محل زندگی دانشجو اندازه مسکن انتخاب‌شده توسط وی بالا و پایین می‌شود. برای مثال هزینه اجاره یک مسکن که دارای یک اتاق‌خواب است و در مرکز شهر واقع شده است؛ ماهانه حدود 493 یورو می‌باشد و درصورتی‌که این مسکن در خارج از شهر واقع شده باشد؛ این هزینه ماهانه به حدود 367 یورو کاهش پیدا می‌کند.

همچنین برای مثال، هزینه قبض‌های آب، برق و دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی برای یک مسکنی به‌اندازه ۸۵ مترمربع حدود ۱۳۳ یورو در ماه می‌باشد. هزینه اینترنت خانگی نیز ماهانه، حدود 27 یورو می‌باشد.

گالری تصاویر دانشگاه

گالری تصاویر شهر این دانشگاه

رشته های این دانشگاه

دانشگاه‌های دیگر این کشور

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا