021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (3 امتیاز)

رشته پزشکی دانشگاه باری ایتالیا

پزشکی دانشگاه باری ایتالیا
image_preview

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه باری ایتالیا

دانشگاه باری ایتالیا از لحاظ علمی کیفیت بالایی دارد و به همین دلیل تحصیل پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه باری طرفداران زیادی دارد. دانشکده پزشکی دانشگاه باری وسعت زیادی دارد و از چهار بخش تشکیل شده است؛ به‌گونه‌ای که دانشجویان هنگام تحصیل رشته پزشکی در تمامی این چهار بخش فعالیت می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که از آموزش ویژه‌ای برخوردار شوند.

دپارتمان‌های تشکیل‌دهنده دانشکده پزشکی دانشگاه باری ایتالیا:

  • دپارتمان پزشکی
  • دپارتمان علوم زیست، پزشکی و آنکولوژی انسان
  • دپارتمان پیوند اورژانسی و پیوند اعضا
  • دپارتمان علوم پزشکی، علوم اعصاب و ارگان‌های حسی

دانشگاه باری ایتالیا دانشگاهی تازه تأسیس است ولی برخلاف این موضوع محبوبیت و اعتبار بالایی در بین دانشگاه‌های برتر بین‌المللی دارد. بر اساس رتبه‌بندی‌های جهانی، دانشگاه باری ایتالیا در بین 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. رتبه دانشگاه باری بر اساس رتبه‌بندی QS World University Rankings برای رشته های پزشکی بین 401 الی 450 می‌باشد. از این رو این دانشگاه از بهترین دانشگاه های ایتالیا محسوب می شود. دانشگاه باری آلدو مورو ایتالیا، دانشجویانش را به انجام تحقیقات علمی تشویق می‌کند.

همین موضوع در دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز صادق است و دانشجویان پزشکی این دانشکده آزمایش‌ها و تحقیقات فراوانی را درزمینه های پزشکی انجام می‌دهند. از جمله دلایل دیگر محبوبیت دانشکده پزشکی دانشگاه باری ایتالیا این است که امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه باری به زبان انگلیسی وجود دارد. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه طبق یک سری شرایطی انجام می پذیرد که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

مدت ‌زمان تحصیل پزشکی در ایتالیا است. از مزایای دانشگاه باری می‌توان به امکانات این دانشگاه اشاره کرد که در مدت این شش سال در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و فارغ‌التحصیلان پزشکی را به پزشکی مجرب تبدیل می‌کند. همان‌طور که گفتیم این دانشگاه بر انجام تحقیقات علمی و کارهای عملی حین تحصیل تمرکز دارد و بر شرکت دانشجویان در سمینارهای علمی، کلینیک‌ها و کلاس‌های درسی، در این شش سال تأکید می‌کند.

علاوه بر تمامی موارد ذکرشده، دانشجویان دانشکده پزشکی آلدو مورو می‌توانند به‌طور مکرر با متخصصان خارجی در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کند و بر اطلاعات پزشکی خود بی افزایند.

هزینه ها و شهریه دانشجویان بین المللی پزشکی دانشگاه باری

دانشگاه باری ایتالیا برای همه رشته‌ها، هنگام ثبت‌نام، یک هزینه ثابت به مبلغ 539 یورو دریافت می‌کند. هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه باری، سالانه حدود 1200 یورو می‌باشد. البته دانشجویانی که دارای گواهی ISEE هستند؛ می‌توانند حدود 10 الی 30 درصد از دانشگاه تخفیف بگیرند. نکته شایان توجه این است که دانشجویانی که دارای معلولیت بالای 66 درصد هستند؛ از پرداخت مالیات به دانشگاه معاف  هستند.

به‌علاوه اینکه، دانشجویانی که دارای سابقه درخشان ورزشی هستند؛ به ازای دریافت یک مدال نقره از پرداخت 50 درصد شهریه معاف و به ازای دریافت یک مدال برنز از پرداخت 30 درصد شهریه معاف می‌باشند. در این دانشگاه در کنار دیگر دانشگاه ها، امکان گرفتن بورسیه استانی ایتالیا وجود دارد.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه باری ایتالیا

تحصیل پزشکی در دانشگاه باری ایتالیا محدودیت کمتری نسبت به دیگر دانشکده‌های پزشکی ایتالیا دارد. به‌عنوان‌مثال پذیرش دانشکده پزشکی دانشگاه باری ایتالیا شرط سنی ندارد و همچنین افراد می‌توانند با هر دیپلم تحصیلی اعم از تجربی، ریاضی و … وارد دانشگاه شوند.

تمامی دانشجویان برای ورود به دانشگاه باید در آزمون ورودی این دانشگاه های شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند. نام آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی، آزمون آیمت – IMAT می‌باشد.

آزمون IMAT یک آزمون پزشکی بین‌المللی برای پذیرش دانشگاه های ایتالیا است که در اکثر کشورهای دنیا برگزار می‌شود. زبان برگزاری این آزمون، زبان انگلیسی است و سازمان دهنده آن دانشگاه کمبریج انگلستان می‌باشد. این آزمون از 60 سؤال تشکیل‌شده است که هرکدام پنج گزینه‌ای می‌باشد.

این 60 سؤال شامل 18 سؤال زیست شناسی، 12 سؤال شیمی، 8 سؤال فیزیک و ریاضی، 10 سؤال ارزیابی مهارت استدلال منطقی و 12 سؤال اطلاعات عمومی می‌باشد. مدت زمان آزمون 100 دقیقه می‌باشد. نکته قابل توجه این است که دانشجو باید به زبان انگلیسی تسلط بالایی داشته باشد چراکه همان‌طور که گفته شد آزمون به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

  • زمان ثبت‌نام آزمون IMAT: تیر ماه هر سال
  • زمان برگزاری آزمون IMAT: اواخر شهریور ماه هر سال
  • هزینه شرکت در آزمون IMAT: 130 یورو

بنابراین شرط اصلی ورود به دانشگاه باری آلدو مورو جهت تحصیل پزشکی، شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره قبولی در آن است. علاوه بر آن باید دیپلم تحصیلی دبیرستان خود را که باید دارای معدل 16 به بالا باشد؛ به دانشگاه ارائه نمایند.

جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه باری به زبان انگلیسی، داوطلب باید دارای تسلط کافی به زبان انگلیسی و مدرک آیلتس باشد. از این رو شرکت در کلاس های آمادگی آزمون IMAT ایتالیا و مطالعه بهترین منابع آزمون آیمت برای قبولی در این آزمون پیشنهاد می شود.

خدمات دانشگاه باری ایتالیا جهت تحصیل پزشکی

دانشگاه باری ایتالیا دارای خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی می‌باشد که هرکدام از آن‌ها از تعداد فراوانی اتاق و تخت خواب تشکیل‌شده است. همچنین دانشجویان هنگام تحصیل پزشکی در دانشگاه باری می‌توانند از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کرده و کمک‌خرج هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود در این کشور باشند.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا