021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (29 امتیاز)

بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا 2024

بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا 2024

فهرست مطالب

کشور ایتالیا و معماری اعجاب انگیزش و گنجاندن مطرح ترین و برترین دانشگاه های جهان در خود از دیرباز مورد توجه جهانیان بوده است. کشور ایتالیا که قدیمی‌ترین دانشگاه های اروپا را در خود جای داده است اکنون به عنوان مهد فرهنگ و علم در قاره اروپا می‌درخشد. تحقیقات حاکی از آن است که واژه university از زبان ایتالیایی ریشه گرفته است. چرا که نخستین دانشگاه در شهر بولونیا واقع در جنوب غرب اروپا و در کشور ایتالیا بنیان گذاری شده است.

دوره آمادگی آزمون آیمت

مسیر اصلی ورود به رشته های پزشکی دانشگاه های ایتالیا

با توجه به ویژگی‌های کشور ایتالیا و علاقه‌مندان خاص رشته‌های علوم پزشکی بویژه در ایران، تحصیل پزشکی در ایتالیا بسیار پر طرفدار است. هزینه مناسب زندگی و تحصیل در ایتالیا، اعطای بورسیه به دانشجویان بین‌المللی و اعتبار بالای مدرک دانشگاه‌های ایتالیا مزایایی هستند که موجب جذب دانشجویان زیادی می‌شوند. ایتالیا نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی جهت پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی، از آزمون ورودی استفاده می کند. این آزمون ها دارای استاندارد های لازم بوده و شرایط علمی متقاضی را به بهترین شکل ارزیابی می کند.

قبولی در آزمون IMAT ایتالیا شرط اصلی اخذ پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیاست. قبولی در این آزمون مستلزم تسلط بر مباحث مورد سوال در آزمون آیمت و همچنین آشنایی کامل با ساختار و نمونه سوالات آن است. این آزمون دارای 60 سوال بوده و شامل مباحث زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فیزیک، هوش و مطالعات می باشد. آزمون آیمت سالانه یک بار و به شکل حضوری در سنترهای مختلف در سراسر دنیا به شکل حضوری برگزار می شود. نمره قابل قبول جهت احد پذیرش از دانشگاه های ایتالیا، معمولا نمره بالای 50 از 90 می باشد. بهترین و آسان‌ترین راه برای کسب نمره قبولی این آزمون، شرکت در دوره های آمادگی آزمون آیمت است. این دوره توسط کالج آریا دانش برگزار می‌شود. در این دوره از اساتید مجرب و بین‌المللی و همچنین از بهترین منابع این آزمون بهره گرفته می‌شود.

بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی در کشور ایتالیا

دانشگاه های پزشکی ایتالیا دارای اعتبار بالایی در رتبه بندی های جهانی قرار دارند. همچنین نزدیک به 40 دانشگاه در ایتالیا مورد تائید وزارت بهداشت ایران قرار دارد. در ادامه به بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا می‌پردازیم:

  • دانشگاه بولونیا ایتالیا- University of bologna

دانشگاه بولونیا ایتالیا، جمله دانشگاه‌های مهم پزشکی ایتالیا است. این دانشگاه دوره‌های مهمی از تاریخ را پشت سر گذاشته و دارای قدمت زیادی است. از این رو بولونیا را مهد علم و دانش قاره اروپا می‌دانند. بولونیا قلب تاریخ اروپا نیز محسوب می‌شود زیرا این دانشگاه را به عنوان اولین دانشگاه تاریخ اروپا می‌شناسند. دانشگاه بولونیا در شهر بولونیا و در شمال کشور ایتالیا قرار گرفته است. بولونیا دارای 23 دانشکده تخصصی در دروس مختلف است. مدرک پزشکی دانشگاه بولونیا دارای اعتبار زیادی در کشور هایی نظیر کانادا و آلمان است. طبق آخرین نظرسنجی در سال 2019 دانشگاه بولونیا رتبه 180 رتبه بندی QS و 210-300 رتبه بندی شانگهای را کسب کرده است. در حال حاضر حدود 8 هزار نفر دانشجوی بین المللی و خارجی در دانشگاه بولونیا ایتالیا مشغول تحصیل هستند. تحصیل پزشکی در دانشگاه بولونیا به زبان انگلیسی و تنها از طریق قبولی در آزمون IMAT  امکان پذیر است.

  • دانشگاه میلان ایتالیا University of Milano

دانشگاه میلان از جمله بهترین دانشگاه‌های ایتالیا در رشته پزشکی در سال 1924 با شعار دانش، روشنگری تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا مخصوص تحصیل اشراف بود. اما در سال 1958 از حالت اشرافیت خویش خارج شد و به صورت یک دانشگاه فراگیر در ایتالیا معرفی شد. دانشگاه دولتی میلان واقع در شهر میلان ایتالیا از جمله مکان‌های تاریخی کشور ایتالیا محسوب می‌شود که نمونه بارز معماری ایتالیایی را به تصویر می‌کشد. دانشگاه میلان از جمله دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا است که در آن امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی میسر است. دانشگاه میلان هم اکنون دارای 10 دانشکده مختلف به جهت تحصیل در علوم مختلف می‌باشد. شرط اصلی اخذ پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه میلان ایتالیا قبولی در آزمون IMAT است. تحصیل پزشکی در ایتالیا و در دانشگاه میلان دانشجو محور است و دانشجویان بین المللی امکان استفاده از بیمارستان های وابسته دانشگاه را خواهند داشت. طبق آخرین نظرسنجی QS در سال 2019 دانشگاه میلان رتبه 325 را کسب کرده است هم چنین این دانشگاه دارای رتبه 200-151 شانگهای است. دانشگاه میلان اولین دانشگاه پزشکی در کشور ایتالیا و 79مین دانشگاه برتر پزشکی و علوم زیستی در سراسر جهان شناخته شده است. در سال 2019 دانشگاه میلان به عنوان هفتمین دانشگاه از بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا شناخته شده است.

  • دانشگاه تورورگاتا ایتالیا – University of Tor Vergata

دانشگاه تورورگاتا در سال 1982 با نام گرفتن دومین دانشگاه ایتالیا و با شعار ‘دانشگاه آینده و امروز’ در پایتخت کشور ایتالیا، رم تاسیس شد. اگرچه دانشگاه تورورگاتا نسبتا کم سابقه است، اما داشتن فعالیت‌های پژوهشی و تدریس زبان انگلیسی، سبب شده تا این دانشگاه به عنوان یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های اروپا شناخته شود. موفقیت‌های بی شمار دانشگاه تورورگاتا فراتر از این مقاله است. بیمارستان مجهز این دانشگاه سبب شده تا بیمارستان تورورگاتا مورد توجه عامه مردم ایتالیا باشد. تمامی دروس پزشکی در دانشگاه تورورگاتا رم توسط اساتید بین المللی تدریس می‌شود. طبق آخرین نظرسنجی در سال 2019 دانشگاه تورورگاتا رتبه 520-511 را کسب کرده است. ضمن اینکه این دانشگاه رتبه 500-401 شانگهای را در سال 2019 از آن خود کرده است. دانشگاه تورورگاتا هر ساله مورد توجه دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا توسط آزمون IMAT است. طبق آخرین نظر سنجی دانشگاه تورورگاتا یکی از برجسته ترین و بهترین دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا در سال 2023-2024 به شمار می‌رود.

  • دانشگاه ساپینزا ایتالیا – Sapienza university of Rome

دانشگاه ساپینزا رم در سال 1303 و با شعار ‘آینده از اینجا گذشته است’ تاسیس گردید. این دانشگاه به قدیمی‌ترین دانشگاه رم ملقب است. ساپینزا رم، به عنوان مطرح ترین دانشگاه رم شناخته می‌شود. این دانشگاه با دارا بودن 11 دانشکده، 63 گروه آموزشی، 590 کتابخانه، 21 موزه و 3 بیمارستان دانشگاهی هر ساله نزدیک به 7000 دانشجوی بین المللی را پذیرش می‌کند. ساپینزا محل پرورش افراد زیادی از قبیل کسب کنندگان جوایز نوبل، فضانوردان و سیاست مداران کشور ایتالیا است. ساپینزا با معنی ‘حکمت’ به زبان ایتالیایی، دارای معتبر ترین مدرک پزشکی در سطح جهان است. این دانشگاه خود مختار و دانشجو محور دارای سیستم آموزشی کارشناسی 3 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکترا 3 ساله است. رشته هایی نظیر معماری ایتالیا و پزشکی در ساپینزا به صورت پیوسته تدریس می‌شوند. دانشگاه ساپینزا از جمله بهترین دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا در حوزه دندان پزشکی، داروسازی و پزشکی است. از این رو می‌تواند گزینه مناسبی جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا باشد. این دانشگاه سالانه نزدیک به 100 دانشجوی خارجی در رشته های پزشکی پذیرش می‌کند. طبق آخرین نظرسنجی سال 2019 دانشگاه ساپینزا با کسب رتبه 217 QS و 201 الی 300 شانگهای جزء دانشگاه‌های برتر پزشکی ایتالیا شناخته شد.

  • دانشگاه باری ایتالیا – University of Bari

دانشگاه باری در سال 1925 در جنوب ایتالیا واقع در پایتخت تاریخی این کشور واقع شده است. امکان تحصیل با مدرک دیپلم از جمله مزایایی است که این دانشگاه در اختیار دانشجویان بین‌المللی خود قرار داده است. دانشگاه باری جزء بزرگترین و بهترین دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا به شمار می‌رود که 13 دانشکده را در خود جای داده است و امکان تحصیل در 117 رشته به زبان انگلیسی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. از جمله رشته های پرطرفدار این دانشگاه می توان به رشته پزشکی این دانشگاه اشاره کرد. طبق آخرین نظر سنجی در سال 2019 دانشگاه باری مقام 400-351 رتبه بندی QS را در حوزه رشته پزشکی از آن خود کرده است.

  • دانشگاه پادوا ایتالیا – University of Padua

دانشگاه پادوا ایتالیا در سال 1222 در شهر پادوا در شمال ایتالیا تاسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و با ارزش‌ترین معماری های سبک ایتالیایی را دارا است. به طور کلی شهر پادوا به شهر دانشجویی کشور ایتالیا ملقب شده است. دانشگاه پادوا که در گذشته با نام مدرسه قانون از آن یاد می شد، اکنون دارای 8 دانشکده و 33 دپارتمان است. امکان تحصیل به روز در علم پزشکی و تدریس دروس پزشکی به زبان انگلیسی از مهم‌ترین دلایلی است که سبب می‌شود که دانشگاه پادوا به عنوان یکی از دانشگاه های برتر پزشکی ایتالیا در سال 2023-2024 شناخته شود. دانشگاه پادوا هر ساله نزدیک به 50 نفر دانشجو بین المللی علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی را مشروط بر قبولی آزمون IMAT خواهد پذیرفت. این دانشگاه طبق آخرین نظر سنجی در سال 2019 رتبه 249 را در رتبه بندی QS از آن خود کرده است.

  • دانشگاه مسینا ایتالیا – University of Messina

مسینا یا مسین نام شهری واقع در جنوب ایتالیا در جزیره سیسیل است که دانشگاه مسینا را در خود جای داده است. دانشگاه دولتی مسینا در سال 1549 با شعار’ تغییر و تحول در عین پایداری را با ما، در منطقه مدیترانه تجربه کنید’ توسط ایگناتیوس لیولا تاسیس شد. مسینا از جمله دانشگاه های دولتی مطرح ایتالیا به شمار می‌رود که دارای شرایط بورسیه بسیار مناسب برای دانشجویان بین‌المللی است. این دانشگاه در سال 2019 از دیدگاه نظرسنجی با کسب رتبه 912 در دنیا شناخته شد. دانشگاه مسینا دارای شرایط بورسیه بسیار مناسب برای دانشجویان بین المللی خود است. از آنجا که در دانشگاه مسینا رشته های علوم پزشکی به زبان انگلیسی و ایتالیا تدریس می‌شود، این دانشگاه از جمله بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا به شمار می‌رود. مدرک پزشکی دانشگاه دولتی مسینا از اعتبار بالایی در سراسر قاره اروپا برخوردار است. از این رو رشته پزشکی دانشگاه مسینا ایتالیا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها جهت تحصیل پزشکی ایتالیا باشد.

  • دانشگاه پاویا ایتالیا – University of Pavia

دانشگاه پاویا ایتالیا از جزء دانشگاه قدیمی ایتالیا به شمار می‌رود که در شهر پاویا واقع در شمال ایتالیا در سال 1361 میلادی تاسیس شده است. پاویا 7 دانشکده را در خود جای داده است. این دانشگاه در سال 2018 به بهترین دانشگاه در زمینه علوم پزشکی ملقب شد. از جمله مشاهیر و اساتید دانشگاه پاویا می توان به آلساندرو ولتا مخترع باتری و هم چنین کامیلو گلژی پزشک و زیست شناس برتر ایتالیایی و برنده جایزه نوبل زیست شناسی اشاره کرد. رشته پزشکی در دانشگاه پاویا به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد. دانشگاه پاویا هر ساله 40 نفر از علاقه مندان به تحصیل در پزشکی را مشروط بر قبولی در آزمون IMAT پذیرش می‌کند. در سال 2019 طبق سیستم نظرسنجی QS دانشگاه پاویا رتبه 590-501 را از آن خود کرده است. دانشگاه پاویا از جمله بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا به شمار می‌رود.

  • دانشگاه پیزا ایتالیا – University of Pisa

دانشگاه پیزا در سال 1343 به عنوان یک موسسه عالی آموزشی در قلب شهر پیزا تاسیس شد. دانشگاه پیزا از جمله دانشگاه‌های برجسته کشور ایتالیا  و هم چنین شهر پیزا از جمله شهر های تاریخی کشور ایتالیا به شمار می‌رود که معماری کهن و غنی ایتالیا را در خود جای داده است. دانشگاه پیزا مهد پرورش دانشمندانی نظیر گالیله و انریکو فرمی است. دانشگاه پیزا از جمله 10 دانشگاه برتر پزشکی ایتالیا به شمار می‌رود که امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در آن وجود دارد. طبق آخرین نظر سنجی در سال 2019 دانشگاه پیزا رتبه 422 در دنیا را کسب کرده است. دانشگاه پیزا از جمله مطرح‌ترین دانشگاه های کشور ایتالیا در زمینه پزشکی به شمار می‌رود. علاوه بر این دانشگاه پیزا رتبه 30 در زمینه علم فیزیک را در سراسر جهان در سال 2015 کسب کرده است. ضمن اینکه این دانشگاه رتبه 12 را در تاریخ کلاسیک باستان در سراسر جهان دارا است.

10 – دانشگاه تورین University of Torino

دانشگاه تورین دانشگاهی با بیش از یک قرن سابقه در تدریس از جمله دانشگاه های مهم و مطرح کشور ایتالیا به شمار می‌رود. این دانشگاه مقصد بسیاری از دانشجویان جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا است. دانشگاه تورین واقع در شهر تورین کشور ایتالیا از جمله دانشگاه هایی است که یک قرن تاریخ ایتالیا را در خود جای داده است. دانشگاه تورین موزه هایی نظیر آناتومی انسان و انسان شناسی جنایی را دارا است، که از قرن 18 بر جای مانده است. وجود کتاب‌های نفیس به جای مانده در کتابخانه این دانشگاه نشانگر قدمت و سرفرازی این دانشگاه در طول تاریخ اروپا است. دانشگاه تورین از جمله دانشگاه هایی است که رشته پزشکی به زبان ایتالیایی تدریس می‌کند.

اگرچه علاقه مندان به تحصیل پزشکی در دانشگاه تورین باید به زبان ایتالیایی مسلط باشند، اما مدرک پزشکی این دانشگاه مورد اعتبار سراسر قاره اروپا و کشور ایران است. دانشگاه تورین هر ساله وابسته به آمار خروجی خود به طور میانگین 30 الی 40 نفر از دانشجویان بین المللی را به منظور تحصیل در پزشکی پذیرش می‌کند. دانشگاه تورین از رتبه 13ام علمی در بین دانشگاه‌های مطرح کشور ایتالیا برخوردار است. هم چنین دانشگاه تورین رتبه 3 کشور را در سال 2019 در حوزه علوم پژوهشی کسب نموده است و طبق آخرین سیستم نظرسنجی QS در سال 2019 دانشگاه تورین رتبه 580-571 را کسب نموده است. دانشگاه تورین ایتالیا در سال 2019 رتبه 189 جهان را در حوزه علوم زیستی و پزشکی در سراسر جهان کسب کرده است.

11 – دانشگاه بیکوکا University of Milan-Bicocca

دانشگاه بیکوکا در حوالی شهر میلان یکی از دانشگاه های تازه تاسیس در ایتالیا قلمداد می شود. این دانشگاه در طول این سال ها توانسته اعتبار بالایی را به واسطه ایجاد فضای آموزشی مناسب و امکانات بالینی و تحقیقاتی بدست بیاورد. این دانشگاه نزدیک به 35 هزار دانشجو دارد.

رشته های پزشکی دانشگاه های ایتالیا

بهترین دانشگاه های ایتالیا براساس آخرین رتبه بندی QS– 2024

براساس اخرین اطلاعات در سال 2024، بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا دارای رتبه بندی به شکل زیر هستند:

دانشگاه رتبه بندی QS
ساپینزا 134
بولونیا 154
پادوا 219
میلان 276
فدریکو ناپل II 335
پیزا 349
تورین 364
پاویا 469
بیکوکا 481
تورورگاتا رم 489
سیه نا 731-740
باری 741-750
مسینا 851-900
پارما 851-900

 

مشاوره تخصصی آریا دانش ویژه پذیرش از دانشگاه های پزشکی ایتالیا

انتخاب صحیح دانشگاه مقصد در ایتالیا طی فرآیند دریافت پذیرش تحصیلی مستلزم برخورداری از دانش و تجربه فراوان در این زمینه است. مطالعه در این زمینه می تواند بسیار مفید باشد. بررسی سایت دانشگاه ها و دیگر سایت های ایتالیایی مهم است. همچنین کسب دانش و تجربه به زمان و آزمون و خطا نیاز دارد، بهتر است از تجربه کارشناسان در این زمینه استفاده کرد. به این منظور می‌توانید با پر کردن فرم درخواست مشاوره رایگان از مشاوره کارشناسان مهاجرت تحصیلی آریا دانش استفاده کنید. از خدمات کالج آریا دانش در زمینه تحصیل در ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • مشاوره تخصصی انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه
  • مشاوره تخصصی ویژه موفقیت در آزمون های ورودی
  • مشاوره جهت انتخاب صحیح منابع آموزشی استاندارد
  • کلاس های آموزشی تخصصی به شکل حضوری و آنلاین
  • انجام امور پیش ثبت نام در سایت دانشگاه های ایتالیا
  • انجام امور ثبت نام آزمون های ورودی و اخذ بورسیه استانی

 

سوالات متداول

  1. بهترین دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا کدامند؟

دانشگاه‌های ساپینزا، بولونیا، پادوا، میلان، ناپل فدریکو، پیزا، تورین، پاویا و بیکوکا از بهترین دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا به شمار می‌روند.

  1. آیا امکان تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. بسیاری از دانشگاه‌های برتر ایتالیا رشته پزشکی را به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌کنند.

  1. شرط اصلی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا چیست؟

قبولی در آزمون آیمت مهم‌ترین شرط تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا به زبان انگلیسی است.

  1. مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی در ایتالیا چیست؟

شرایط مناسب زندگی، هزینه مناسب تحصیل، امکان دریافت بورسیه تحصیلی، دریافت مدرک معتبر و امکان تحصیل به زبان انگلیسی مهم‌ترین مزایای تحصیل پزشکی در ایتالیا به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا