021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.5/5 - (2 امتیاز)

تحصیل داروسازی در دانشگاه نوی ساد صربستان

تحصيل داروسازي در نووی ساد
دانشگاه نووی ساد صربستان

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

آشنایی با دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه نوی ساد صربستان دومین دانشگاه بزرگ و معتبر کشور صربستان با 14 دانشکده معتبر در شهر بزرگ استان وجودینا است. دانشگاه نووی ساد هر ساله 400 برنامه تحصیلی ارائه می دهد و 5 هزار کارمند کارهای اداری و تحصیلی آن را انجام می دهند. دانشگاه نوی ساد صربستان در بیست هشتمین روز از ماه ژوئن سال 1960 میلادی افتتاح شد و در حال حاضر پذیرای حدود 50 هزار دانشجویی است که مدارک فارغ التحصیلی آن ها در سراسر اروپا دارای اعتبار و ارزش است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه نوی ساد صربستان در جهان

قرار گرفتن در رده 401 تا 500 رتبه بندی شانگهای یکی از دلایل اعتبار بالای دانشگاه نوی ساد صربستان است که در خود کشور رتبه دوم را دارد. مدارک این دانشگاه معتبر در تمام اروپا دارای ارزش هستند و وزارت بهداشت ایران نیز مدرک های این دانشگاه را قبول دارد. رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی جزء رشته های برتر دانشگاه نوی ساد کشور صربستان است. از این رو جهت تحصیل پزشکی در اروپا و تحصیل داروسازی در اروپا این دانشگاه مورد تائید است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه نوی ساد صربستان

اگر متقاضی تحصیل داروسازی در دانشگاه نوی ساد صربستان هستید باید دروس شیمی و زیست شناسی را خوب مطالعه نمایید که بتوانید در آزمون ورودی داروسازی دانشگاه نوی ساد کشور صربستان نمرات کامل را کسب کنید. آزمون ورودی داروسازی دانشگاه نوی ساد صربستان بر اساس روش امتحان ورودی کالج های پزشکی آمریکا (MCAT) است و طی تعدای سوالات چهار گزینه های مهارت های متقاضی در علوم فیزیکی، زیستی، اجتماعی و روان شناختی سنجیده می شود.

 تحصیل داروسازی در صربستان و دانشگاه نوی ساد

جهت تحصیل داروسازی در صربستان و شرکت در آزمون ورودی داروسازی دانشگاه نووی ساد صربستان و متقاضیان باید خود را برای آزمونی 7 ساعت و 27 دقیقه ای آماده کنند. این آزمون 15 بار در سوال برگزار می شود و غیر از کشور صربستان در کشورهای فرانسه، آلمان، قطر، ژاپن، سنگاپور، تایلند، آمریکا، کانادا، لبنان، آفریقای جنوبی، انگلیس، تایوان و چین هم برگزار می شود.

متقاضیان می توانند 7 بار در این آزمون ها شرکت کنند و در صورت کسب نمره کامل معادل 472 امتیاز (از هر بخش حداقل 115 امتیاز)، می توانند به تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های کشور صربستان فکر کنند. مدرک قبولی در آزمون ورودی دارای 3 سال اعتبار است.

مزایای تحصیل دارو سازی در دانشگاه نوی ساد صربستان

هزینه های پایین زندگی در کشور صربستان و اعتبار بالای مدارک فارغ التحصیلان این کشور و دانشگاه نووی ساد دلایل مهمی هستند که دانشجویان را به این کشور تاریخی و زیبا می کشاند. حضور دائمی دانشجویان بیشمار در شهر های مختلف کشور صربستان، مهمان نوازی مردم خونگرم این کشور را هم به همراه داشته که یکی دیگر از مزایای زندگی در کشور صربستان برای تحصیل داروسازی در دانشگاه نووی ساد صربستان و تحصیل پزشکی در دانشگاه نوی ساد صربستان است.

مخارج زندگی در کشور صربستان

اگر قصد تحصیل در رشته داروسازی را دارید و مقصد شما دانشگاه نوی ساد کشور صربستان است به یکی از ارزان ترین کشور های اروپایی که دارای دانشگاه های معتبر است قدم گذاشته اید. در این کشور برای اجاره یک آپاتمان معمولی و خورد و خوراک دانشجویی در کنار استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و تهیه مایحتاج نرمال در کنار هزینه هایی چون اینترنت و … ماهیانه باید 600 تا 800 یورو در نظر بگیرید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در رشته داروسازی دانشگاه نوی ساد

  1. فرم درخواست به همراه دو کپی .
  2. دو نسخه معتبر از دیپلم تکمیلی (در صورت وجود) و دو نسخه از ترجمه دیپلم مکمل به زبان صربی که توسط یک مترجم رسمی دادگستری تأیید شده باشد. در صورت نبود دیپلم مکمل، لازم است ریزنمرات دانشگاهی و تعدادی کلاس های هردرس را ( نسخه اصلی و 2 کپی معتبر) همراه با دو نسخه از ترجمه معتبر ریز نمرات دانشگاهی به زبان صربی ارسال کنید.
  3. دو نسخه از ترجمه مدرک آموزش عالی خارجی به زبان صربی که توسط یک مترجم رسمی دادگستری تایید شده باشد.
  4. دو کپی برابر با اصل از مدرک آموزش عالی خارجی و اصل مدرک برای بازبینی.
  5. برنامه درسی / برنامه تحصیلی (یک نسخه ترجیحا به زبان انگلیسی).
  6. دیپلم اخرین مدرک تحصیلی ( یک کپی رسمی).
  7. کپی گذرنامه (صفحه اول با یک عکس) .
  8. سند رسمی صادر شده توسط مقامات یا یک کپی از سند ازدواج (برای افرادی که نام / نام خانوادگی خود را تغییر داده اند).
  9. اصل کلیه اسناد لازم برای ثبت نام (در مقطع کارشناسی. کارشناسی ارشد یا دکترا) باید به زبان صربی ترجمه شده و توسط یک مترجم رسمی دادگستری تأیید شوند، به استثنای برنامه تحصیلی (که می تواند به زبان انگلیسی باشد)

لازم به توضیح است که بررسی مدارک تحصیلات عالی در کشور صربستان جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی حدود 4 ماه زمان نیاز دارد.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا