021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.3/5 - (3 امتیاز)

رشته پزشکی دانشگاه مسینا ایتالیا

رشته پزشکی دانشگاه مسینا ایتالیا
لوگو دانشگاه مسینا

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه مسینا ایتالیا

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه مسینا ایتالیا طرفداران زیادی دارد؛ از آن ‌جهت که دانشگاه مسینا یک دانشگاه قدیمی و دولتی در شهر مسینا می‌باشد که اعتبار بالایی در بین دانشگاه‌های برتر ایتالیا دارد. ازجمله دیگر دلایل محبوبیت تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه مسینا این است که امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه مسینا سالانه پذیرای دانشجویان بین‌المللی زیادی از سرتاسر دنیا می‌باشد.

کتابخانه‌ای مملو از کتاب‌های علمی، باشگاه‌های ورزشی، ارائه بورسیه‌های تحصیلی ازجمله امکانات دانشگاه مسینا می‌باشد.

دانشگاه مسینا در سال 1548 میلادی تأسیس شده است و بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS دارای رتبه 900 در جهان می‌باشد. همچنین رتبه دانشگاه مسینا بر اساس رتبه‌بندی‌های موضوعی در زمینه پزشکی و بهداشت 500 در جهان می‌باشد. رشته‌های مرتبط با پزشکی و سلامت (محدوده 401-500 در جهان و رتبه 14 در ایتالیا)، علوم زیستی (محدوده 401-500 و 15 در ایتالیا)

مدت ‌زمان تحصیل پزشکی در ایتالیا 6 سال است که اگر دانشجو خواستار تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی باشد، باید علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی دارای مدرک تافل یا آیلتس با نمره قابل‌قبول باشد که در هنگام ثبت‌نام به دانشگاه ارائه نماید.

دانشگاه مسینا دارای 12 دانشکده می‌باشد که هر یک از این دانشکده‌ها ارائه‌دهنده رشته‌های مختلفی در هر سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد.دانشجویان جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه مسینا باید در دانشکده پزشکی و جراحی این دانشگاه اقدام به تحصیل کنند.

هزینه‌ها و شهریه‌ی دانشجویان بین‌المللی پزشکی دانشگاه مسینا

شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه مسینا بین 250 الی 3000 یورو و هزینه تحصیل در سطح کارشناس و کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف حدود 750 یورو در سال می‌باشد. همچنین دانشگاه مسینا حدود 156 یورو از همه دانشجویان جهت ثبت‌نام دریافت می‌کند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه مسینا ایتالیا

همان‌طور که می‌دانیم تحصیل در هر یک از رشته‌های دانشگاه در دانشگاه خارج از کشور دارای یک سری شرایط سخت و آسان است. دانشگاه مسینا ایتالیا جهت تحصیل پزشکی از شرایط سختی برخوردار نمی‌باشد؛ به‌عنوان‌مثال تحصیل پزشکی در دانشکده جراحی و پزشکی مسینا شرط و محدودیت سنی ندارد.

تمامی دانشجویان پزشکی جهت ورود به دانشکده جراحی و پزشکی مسینا باید در آزمون ورودی ایتالیا شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند. همان‌طور که در مقاله‌های قبلی نیز گفته‌ایم نام این آزمون ورودی، آزمون IMAT می‌باشد.

آزمون IMAT یک آزمون گسترده پزشکی است که در اکثر دانشگاه های کشور ایتالیا برگزار می‌شود. در واقع دانشگاه پزشکی کشور ایتالیا از این آزمون برای سنجش دانشجویان ورودی خود استفاده می‌کنند. زبان برگزاری این آزمون، زبان انگلیسی می‌باشد.

این آزمون از 60 سؤال تشکیل‌شده است که هرکدام پنج گزینه‌ای می‌باشد. این 60 سؤال از دروس بیولوژی، شیمی، ریاضی، فیزیک، اطلاعات عمومی و هوش و منطق طراحی می‌شود. مدت‌زمان آزمون 90 دقیقه می‌باشد. حداکثر نمره این آزمون 100 و حداقل نمره موردنیاز جهت قبولی در رشته پزشکی دانشگاه مسینا 25 الی 30 می‌باشد.

زمان ثبت‌نام آزمون IMAT: تیرماه هرسال

زمان برگزاری آزمون IMAT: اواخر شهریورماه هرسال

هزینه شرکت در آزمون IMAT: 130 یورو

بنابراین شرط اصلی ورود به دانشگاه مسینا ایتالیا جهت تحصیل پزشکی، شرکت در آزمون  IMAT و کسب حداقل نمره قبولی در آن است. جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه مسینا ایتالیا به زبان انگلیسی، دانشجو باید دارای تسلط کافی به زبان انگلیسی و مدرک آیلتس یا تافل باشد. همچنین ارائه مدرک پیش‌دانشگاهی با حداقل معدل 16 به دانشگاه الزامی است. جهت قبولی در آزمون ایمت ایتالیا سه پینهاد اصلی وجود دارد.

  1. بررسی سوالات آزمون آیمت
  2. مطالعه بهترین منابع آزمون آیمت
  3. شرکت در کلاس های آمادگی آزمون آیمت ایتالیا

خدمات دانشگاه مسینا ایتالیا جهت تحصیل پزشکی

دانشگاه مسینا ایتالیا به دانشجویان بین‌المللی خود خوابگاه‌هایی ارائه می‌دهد که هم به دانشگاه نزدیک هستند و هم هزینه اجاره آن‌ها پایین است. همچنین دانشجویان پزشکی هنگام تحصیل پزشکی در دانشگاه مسینا می‌توانند از بورسیه تحصیلی استانی دانشگاه مسینا بهره‌مند شوند و به هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود در شهر مسینا کمک کنند.

دانشگاه مسینا دارای یک کتابخانه بزرگ و چندین سالن ورزشی است که دانشجویان می‌توانند با ثبت‌نام در آن‌ها از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند. علاوه بر آن کل سالن‌های دانشگاه مجهز به وای فای رایگان است. همچنین دانشجویان دانشگاه مسینا می‌توانند از خدمات حمل‌ونقل عمومی با هزینه کمتر بهره‌مند شوند.

دانشگاه مسینا ایتالیا برای افراد معلول که مشغول به تحصیل هستند نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته است و مشاورانی در اختیار آن‌ها قرار داده است که به‌تمامی امور دانشجویان معلول نظارت می‌کنند.

هزینه زندگی در شهر مسینا ایتالیا

هزینه زندگی دانشجویان بسته به محل زندگی آن‌ها و وسایل مورداستفاده متفاوت است ولی به‌طور کلی هزینه اجاره یک مسکن داخل شهر مسینا 400 و در خارج از شهر حدود 330 یورو در ماه می‌باشد. همچنین هزینه قبض‌های برق، آب، دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی و … حدود 120 یورو در ماه است. امکان گرفتن بورسیه تحصیلی که به بورسیه استانی ایتالیا معروف است برای رشته پزشکی دانشگاه مسینا وجود دارد.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا