021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (33 امتیاز)

تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی – 2024

تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

فهرست مطالب

تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی 2024

اعتبار بالای اغلب دانشگاه‌های قاره سبز در چند دهه اخیر، سبب شده تا تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی، فضایی کاملا رقابتی داشته باشد. با این وجود تنوع کشورها، تعداد زیاد و ظرفیت بالای دانشگاه‌های اروپا، تا حد زیادی باعث قابل کنترل بودن استرس این فضای رقابتی شده است. شاید باورکردنی نباشد، اما اغلب دانشگاه‌های معتبر ایتالیا و چک، تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی را توسط اساتید بین المللی با هزینه بسیار مقرون به صرفه برای دانشجویان خود ارائه می‌دهند.

تحصیل پزشکی در اروپا

شرایط اصلی تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

امروزه سطح علمی تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی، چیزی فراتر از ذهن است. اعتبار بالای مدرک پزشکی دانشگاه‌های مجارستان، لهستان، جمهوری چک، ایتالیا، کرواسی، صربستان، استونی، سوئد، ترکیه و… در کنار هزینه زندگی مناسب، امکانات آموزشی و رفاهی، شهریه مقرون به صرفه و… باعث شده تا دانشجویان زیادی از سراسر جهان، فکر  تحصیل پزشکی در اروپا را در ذهن بپرورانند. امروزه تعداد زیادی دانشجوی پزشکی بین المللی در رشته پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی تحصیل می‌کنند. اغلب دانشگاه‌های اروپا، علم پزشکی را با تلفیق سخنرانی، درک زبان و… را به دانشجویان می‌آموزند؛ به طوری که دانشجو پس از طی دوره 5 تا 6 ساله پزشکی کاملا به زبان انگلیسی تسلط دارد. از جمله شرایط عمومی و اصلی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا می توان به

  1. فارغ التحصیلی و ارائه مدرک دیپلم رشته های تجربی و ریاضی و فیزیک
  2. داشتن نمرات بالا در دروس زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فیزیک
  3. اخذ مدرک معتبر زبان انگلیسی بویژه حداقل نمره 6 آیلتس یا 78 تافل
  4. پشتوانه مالی مناسب جهت هزینه ها تحصیل و زندگی
  5. موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها (کتبی و مصاحبه)
  6. شرایط سنی مناسب: به طور معمول 18 الی 25 سال
  7. سلامت روحی و جسمی متقاضی رشته پزشکی

 

مزایای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا

  • کسب فرصت‌های شغلی بسیار مناسب در سراسر جهان
  • امکانات بالای دانشگاه ها در خش های آموزشی و بالینی
  • اعتبار بالای مدرک پزشکی به زبان انگلیسی در سطح جهان
  • شرایط زندگی و تحصیلی مناسب در کشورهای اروپایی
  • ظرفیت نسبتا زیاد دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان بین المللی
  • اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه با شرایط بهتر و آسانتر نسبت به دانشگاه های ایران

 

تحصیل پزشکی در اروپا انگلیسی

بهترین دانشگاه های اروپایی جهت تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

داوطلبان مهاجرت تحصیلی و متقاضیان بین المللی از جمله ایران، کشورهای مختلف اروپایی را به عنوان مقصد تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در اروپا انتخاب می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب دانشگاه‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا رشته پزشکی را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌دهند.

در جدول زیر نام تعدادی از دانشگاه‌های پزشکی اروپا که شرایط تحصیل پزشکی در آن ها به زبان انگلیسی را برای دانشجو مهیا می‌کنند، درج شده :

ردیف کشور دانشگاه
1 مجارستان –        دانشگاه سملوایز در بوداپست

–        دانشگاه سگد در سگد

–        دانشگاه دبرسن

–        دانشگاه پچ

2 اسلواکی –         دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا
3 جمهوری چک –        دانشگاه ماساریک در برنو

–        دانشگاه پالاکی در اولوموک

–        دانشگاه اول چارلز در پراگ

–        دانشگاه دوم چارلز در پراگ

–        دانشگاه سوم چارلز در پراگ

–        دانشگاه چارلز در کرالو

–        دانشگاه چارلز در پیلسن

4 کرواسی –        دانشگاه زاگرب
5 استونی –        دانشگاه تارتو
6 لهستان –        دانشگاه علوم پزشکی ورشو

–        دانشگاه یاگیلونیا

–        دانشگاه علوم پزشکی گدانسک

–        دانشگاه علوم پزشکی لودز

–        دانشگاه نیکولاس کوپرنیک

–        دانشگاه وروکلاو

7 صربستان –        دانشکده پزشکی دانشگاه بلگراد
8 ترکیه –        دانشگاه کوچ در استانبول

–        دانشگاه آنکارا در آنکارا

–        دانشگاه حاجت تپه در آنکارا

–        دانشگاه قاضی

–        دانشگاه استانبول

–        دانشگاه مارمارا

9 روسیه –        دانشگاه پیرگوف

–        دانشگاه پاولوف

–        دانشگاه فدرال کازان

10 ایتالیا –        دانشگاه لوئیجی ونویتلی

–        دانشگاه باری

–        دانشگاه تورورگاتا رم

–        دانشگاه بولونیا

–        دانشگاه مسینا

–        دانشگاه میلان

–        دانشگاه بیکوکا

–        دانشگاه ناپل فدریکو II

–        دانشگاه پاویا

–        دانشگاه پادوا

–        دانشگاه پارما

–        دانشگاه مارکه

–        دانشگاه ساپینزا رم

–        دانشگاه تورین

11 انگلستان –        کالج کینگ لندن

–        دانشگاه کمبریج

–        دانشگاه لیدز

–        دانشگاه ادینبورگ

–        دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس

–        کالج امپریال لندن

–        دانشگاه کیل

–        دانشگاه لنکستر

–        کالج دانشگاه لندن

12 رومانی –        دانشگاه کارول داویلا

–        دانشگاه گریگور تی پوپا

–        دانشگاه کلوژ ناپوکا

–        دانشگاه ویکتور بابش

13 سوئد –        دانشگاه لوند

 

 

در تمامی دانشگاه‌های پزشکی اروپا که در جدول قید شده، امکانات رفاهی و آموزشی بسیار ایده آلی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان می‌توانند 15 الی 20 ساعت در هفته به منظور امرار معاش کار کنند. اما داوطلب مهاجرت تحصیلی همواره باید دانشگاهی را انتخاب کند که از همه جهات با شرایط مالی، شرایط پذیرش و شرایط اخذ ویزای مخاطب تطابق داشته باشد. برای انتخاب کشور و دانشگاه مقصد و ارزیابی پذیرش تحصیلی  می‌توانید به کارشناسان آریا دانش اعتماد کنید.

 

هزینه تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

تجربه نشان می‌دهد دانشکده‌های پزشکی در اروپا علاوه بر رتبه بندی بسیار عالی در سطح جهان، از امکانات آموزشی بسیار ایده آلی برخوردار هستند. به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در اروپا، وابسته به فاکتورهای مختلف از هر کشور و شهر اروپایی متغیر و متفاوت است. در ادامه به شرح  کامل جزئیات این موضوع می‌پردازیم.

تحصیل پزشکی در اروپا به دو بخش تحصیل دانشجویان اتحادیه اروپا و تحصیل دانشجویان غیر اروپایی تقسیم می‌شود. البته معمولا دانشجویان مقیم اروپا از شرایط مناسبی از نظر هزینه تحصیلی برخوردار هستند. این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که معمولا پذیرش دانشجویانی که دارای مدرک دیپلم بین المللی هستند، آسان‌تر انجام می‌شود.

هزینه‌های تحصیل و زندگی در هر کشور از قاره اروپا با دیگر کشورها متفاوت است. اما به طور کلی هزینه سالیانه تحصیل پزشکی در قاره سبز، از مبلغ 1000 یور تا 35 هزار یورو  متغیر است. در جدول زیر شهریه تحصیل پزشکی در اروپا در برخی از دانشگاه‌های معتبر قابل مشاهده است:

 

 

شهریه یک ترم تحصیل پزشکی نام کشور نام دانشگاه ردیف
4 هزار یورو صربستان دانشگاه بلگراد 1
18 هزار یورو انگلستان دانشگاه کمبریج 2
2 هزار یورو ایتالیا دانشگاه ساپینزا 3
6 هزار یورو جمهوری چک دانشگاه ماساریک 4
6 هزار یورو لهستان دانشگاه لودز 5
9 هزار یورو مجارستان دانشگاه سملوایز 6
2 هزار دلار ترکیه دانشگاه آنکارا 7

 

اغلب دانشگاه‌های جهان هر ساله درصدی به مبلغ شهریه رشته پزشکی خود می‌افزایند. بنابراین در جدول فوق سعی شده تا شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های مختلف قاره اروپا به صورت تقریبی درج شود. میانگین شهریه تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی در اروپا حدود 10 هزار یورو است. برخی از کشورها از جمله ایتالیا، روسیه، رومانی، صربستان از این میانگین کمتر هستند و برخی مانند لهستان، چک و مجارستان بالاتر از این میانگین می باشند.

تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

مسیرهای اصلی جهت اخذ پذیرش پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

  • مسیر اول

اولین قدم در پروسه اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی، مشاوره تخصصی و انتخاب کشور و دانشگاه متناسب با شرایط متقاضی است. هر متقاضی ابتدا باید با مطالعه خود و مشاوره از افراد آگاه و متخصص در این زمینه، مسیر مهاجرت خود را به بهترین شکل ترسیم نماید. شرایط پذیرش، محتوای آزمون های ورودی، پروسه اخذ ویزا، هزینه های تحصیل و زندگی، رتبه دانشگاه ها، شرایط زندگی در کشور مقصد از جمله مهمترین فاکتورهایی است که متقاضی باید بررسی نماید.

  • مسیر دوم

یادگیری زبان انگلیسی علاوه بر اینکه عامل موفقیت داوطلب تحصیل پزشکی در اروپا است، موجب رفع نیاز‌های شخصی فرد، ارتباط با دیگران و پیشرفت تحصیلی او می شود. همانطور که می‌دانید اخذ مدرک معتبر زبان و تسلط بر زبان انگلیسی، یکی از شرایط تحصیل پزشکی در اروپا است. بنابراین یک شخص علاقه مند به مهاجرت تحصیلی  باید کاملا مسلط به زبان انگلیسی باشد تا بتواند در کشور محبوب خود نیازهای خود را رفع کند و با دیگران ارتباط برقرار کند.

حضور دانش آموز علاقه مند به تحصیل پزشکی در دوره های زبان انگلیسی باعث می‌شود تا دانشجو با درکی کامل و وسیع به قصد مهاجرت تحصیلی، ایران را ترک کند. بنابراین به طور حتم، حضور دانشجو در دوره‌های زبان، عامل موفقیت او در دانشگاه مقصد است. شرکت در دوره آمادگی آزمون آیلتس-IELTS که توسط آکادمی آریا دانش برگزار می‎شود می‌تواند موفقیت دانشجویان در تسلط به زبان انگلیسی را تضمین کند.

  • مسیر سوم

اخذ مدرک دیپلم بین المللی مانند دیپلم A – Level و همچنین دیپلم IB اروپا، در تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی بسیار موثر است. دانش‌آموزانی که مشغول تحصیل در پایه نهم هستند، می‌توانند با حضور در کلاس‌های کالج‌های معتبر اروپایی از برنامه‌ریزی‌های هدفمند و یادگیری دروس تخصصی به زبان انگلیسی بهرمند شوند. تحصیل در کالج‌های معتبر علاوه بر تقویت زبان دانش آموز، موجب آشنایی او با شیوه تحصیل و تدریس دروس تخصصی می‌شود. علاوه بر این آمار ها نشان می‌دهد، اغلب دانش آموزانی که تمایل به تحصیل پزشکی در اروپا را دارند، با شرکت و تحصیل در کالج ها معتبر توانستند آزمون‌های ورودی و مصاحبه‌های حضوری دانشگاه‌های معتبر اروپا را با موفقیت پشت سر بگذارند.

نکته این گفته ضروری است که داشتن مدرک دیپلم ایران نیز در صورتی که دانش آموز بتواند علاوه بر مطالعه به زبان فارسی، به زبان انگلیسی نیز مطالعه داشته باشد و یا بتواند در طول دوره اخذ دیپلم، مدرک زبان انگلیسی در حد نمره 6 آیلتس بدست آورد، نیز می تواند اقدام به اخذ پذیرش جهت تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی کند.

  • مسیر چهارم

انتخاب منابع آموزشی مناسب می‌تواند نقش مهمی در تعیین سرنوشت داوطلب مهاجرت تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی داشته باشد. انتخاب منبع مناسب، می‌تواند مسیر شخص را تا حد زیادی هموار کند. گروه آریا دانش به شما استفاده از پکیج آموزشی یونی مد که ویژه آزمون ورودی پزشکی اروپا  است را پیشنهاد می‌دهد. لحن بیان روان و سلیس کتاب و پوشش دهی کامل مباحث آزمون ورودی پزشکی اروپا از جمله مزایای پکیج یونی مد است. علاوه بر این کتاب ها، کتاب های کمبریج تحت عنوان کتاب های A-LEVEL و کتاب های IB دیپلوما نیز از بهترین رفرنس های دروس تخصصی ویژه آزمون های ورودی پزشکی اروپا هستند.

  • مسیر پنجم

شرکت در کلاس های آمادگی آزمون ورودی پزشکی اروپا از راهکارهای موثر جهت آمادگی و اخذ پذیرش پزشکی اروپا است. کلاس‌های آمادگی در کالج های خصوصی و کالج های دانشگاهی در کشورهای مختلف اروپا برگزار می‌شود. از طرفی این دوره‌ها نیز در ایران و توسط کالج آریا دانش برگزار می‌گردند. این دوره‌های آموزشی در ایران با استانداردهای بین المللی و به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. از این رو شرکت کنندگان در این دوره‌ها کاملا برای آزمون ورودی پزشکی اروپا آماده می‌شوند. دوره پری مدیکال یا فاندیشن یا MFP ویژه آزمون ورودی پزشکی اروپا در کشورهای مختلف از جمله مجارستان، چک، لتونی، استونی، لهستان، کرواسی، صربستان و … است. دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا یا آزمون آیمت IMAT نیز از دوره‌های مجموعه آریا دانش جهت موفقیت و پذیرش تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی است.

برنامه آموزشی پذیرفته شدگان در رشته های پزشکی در دانشگاه های اروپا

پس از موفقیت در پذیرش دانشگاه، برای برنامه تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی، مسیر طولانی در انتظار دانشجوی پزشکی است. دوره تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا معمولا 5 الی 6 سال به طول می انجامد. برنامه تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی به شرح زیر است:

  • در سه سال اول به منظور افزایش سطح علمی دانشجویان پزشکی بیشتر مباحث دروس علوم پایه مانند بیوشیمی، بیولوژی، ژنتیک، شیمی، میکروبیولوژی، ویروس شناسی، هماتولوژی و… تدریس می‌شود.
  • دانشجو در طی سال‌های میانی تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی در حوزه امور بالینی، مدیریت بیماری‌ها و… تلاش می‌آموزد.
  • در سال آخر نیز دانشجوی پزشکی اروپا، در کنفرانس‌های بالینی شرکت می‌کند.

موفقیت تحصیل در رشته پزشکی در اروپا، نیاز به اراده قوی، سخت کوشی و برنامه ریزی مناسب دارد. اما با تمام این دغدغه‌ها و چالش‌ها بسیار از افراد موفق تحصیل پزشکی در اروپا را انتخاب می کنند. چرا که می‌دانند در انتهای این مسیر فرصت‌های شغلی عالی و شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی قرار دارد. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه پزشکی، دانشجویان فارغ التحصیل می‌شوند و می‌توانند در سراسر جهان، مشغول به کار شوند؛ چرا که مدارک تحصیلی دانشگاه‌های اروپا دارای اعتبار جهانی است.

تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی 2024

سخن آخر

دوره‌ها و برنامه های پزشکی در اروپا، توسط فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی (WDOMS) و شورای پزشکی عمومی (GMC) برنامه ریزی شده است. از این رو معمولا دانشجویان در همه دانشگاه‌های اروپایی در یک پروسه 5  تا 6 ساله، رشته پزشکی را می‌آموزند. سپس باید یک دوره دو ساله آموزشی در بیمارستان را به منظور افزایش تجارب بالینی بگذرانند. این یکی از امتیازات دانشگاه‌های اروپایی است، که دانشجویان خود را با سواد و با تجربه قوی، فارغ التحصیل می‌کند.

تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی با تمام مزیت‌ها چالش‌هایی که دارد هدفیست که هر ساله باعث تحول در  زندگی بسیاری از افراد می‌شود. هر دانشجو می‌تواند وابسته به شرایط و علایق خود یک دانشگاه را به عنوان هدف قرار دهد. اما فراموش نکنید که لازمه زندگی و تحصیل در هر کشور و دانشگاه، تسلط و درک زبان بین‌المللی است. زبان انگلیسی باعث می‌شود، تا دانشجویان بین المللی بتوانند دیدگاه‌های خود را بیان و با دیگران صحبت کنند. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید،  باید در وهله اول، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. شرکت در دوره آموزشی پری آیلتس Pre – IELTS  و دوره آمادگی IELTS آریا دانش بهترین راه برای تقویت زبان انگلیسی افرادی است که سطح زبان آن‌ها تعریف چندانی ندارد. برای دانش‌آموزان و دانشجویان با سطح زبان انگلیسی قوی‌تر، شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس این کالج توصیه می‌شود.

 

سوالات متداول

  1. شرایط اصلی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا چیست؟

داشتن مدرک دیپلم تجربی و یا ریاضی و فیزیک، مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6 آیلتس، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه و ارائه مدارک مالی جهت ساپورت هزینه های تحصیل و زندگی از مهمترین شرایط تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی است.

  1. در کدام کشورهای اروپایی امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد؟

در بیشتر کشورهای اروپایی، از جمله ایتالیا، مجارستان، سوئد، لهستان، جمهوری چک، ترکیه، کرواسی، صربستان، استونی امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد.

  1. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا چه مدت به طول می‌انجامد؟

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در بیشتر دانشگاه‌های اروپایی 5 تا 6 ساله است.

  1. هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا بسته به کشور و دانشگاه مقصد متغیر است. این بازه از 1000 تا 35 هزار یورو در سال متغییر است. کشورهای روسیه، ایتالیا، ترکیه، رومانی و صربستان جزء کم هزینه ترین کشورهای اروپا جهت تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی هستند

  1. مزایای تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی چیست؟

مهم‌ترین مزایای تحصیل پزشکی در اروپا کسب مدرک معتبر، کسب بهترین فرصت‌های شغلی، شرایط زندگی و تحصیلی مناسب در کشورهای اروپایی و کیفیت بالای آموزشی به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

۴ پاسخ

  1. mitra گفت:

    روز خوش
    امکان تحصیل پزشکی توی دانشگاه های انگلیس چطور هست؟ با دیپلم ایران میشه رفت؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. بله با دیپلم ایران میشه اقدام کرد اما پیچیدگی های خاص خودش رو داره. برای تحصیل پزشکی در انگلیس بهترین مسیر گرفتن دیپلم A-LEVEL و قبولی در آزمون BMAT هست. در کل به واسطه سیستم امتیاز بندی دانشگاه های انگلستان باید سعی کنید با روزمه خوب و قوی و داشتن دیپلم بین المللی و یا مدرک زبان آیلتس بالای ۶.۵ و نمره بالا در BMAT ، جهت پذیرش اقدام کنید.

  2. alireza گفت:

    سلام وقت بخیر. من در حال گذراندم دیپلم ib هستم. برای کشور چک رشته دندانپزشکی ایا نیاز هست ازمونی بدهم؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. بله حتما باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید و پذیرش پزشکی دریافت کنید. داشتن مدرک IB توی موفقیت در آزمون و مصاحبه خیلی کمک کننده هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا