021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (23 امتیاز)

بهترین منابع آزمون IMAT ایتالیا 2024

4. بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا

فهرست مطالب

تحصیل در ایتالیا در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، یکی از فراگیرترین اهداف در بین علاقه مند تحصیل پزشکی در اروپا است. آزمون ورودی پزشکی ایتالیا به زبان انگلیسی، با عنوان آزمون IMAT شناخته می‌شود. با توجه به بحث رقابت برای رسیدن به دانشگاه های ایتالیا، مطالعه منابع مناسب جهت کسب نمره بالا در آزمون آیمت و قبولی دانشگاه اهمیت دارد. ما در این مطلب به معرفی بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا می‌پردازیم. همچنین ویژگی‌های هر یک از بهترین منابع آزمون آیمت را توصیف می کنیم.

 

اهمیت تحصیل در رشته های پزشکی در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از محبوبترین گزینه ها در بین کشورهای اروپایی جهت تحصیل پزشکی در خارج از کشور است. ایتالیا دارای مزیت هایی است که باعث شده سالانه متقاضیان زیادی جهت تحصیل در رشته پزشکی، در آزمون آیمت ایتالیا شرکت نمایند. از مهمترین مزیت های تحصیل در ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی با ارائه مدرک زبان با حداقل نمره 6 آیلتس و یا 78 تافل
  • هزینه پایین تحصیل در رشته های پزشکی با شهریه سالیانه بین 3 الی 5 هزار یورو
  • وجود دانشگاه های با کیفیت و رتبه مناسب در سطح بین المللی
  • امکان اخذ ویزای تحصیلی شنگن (ایتالیا عضو حوزه یورو و شنگن است)
  • امکان تحصیل و زندگی در یک کشور اروپایی با استانداردهای جهانی

محتوای آزمون آیمت ایتالیا

قبل از شروع معرفی بهترین منابع آمون IMAT ایتالیا، درباره محتوای آزمون IMAT صحبت می‌کنیم. آزمون آیمت ایتالیا یک آزمون 60 سوالی، تستی و کاغذی بوده و از 4 بخش تشکیل شده است:

  • بخش بیولوژی: 23 سوال
  • بخش شیمی: 15 سوال
  • بخش ریاضیات و فیزیک: 13 سوال
  • مهارت خواندن و مطالعات و هوش منطق: 9 سوال

آزمون آیمت علاوه بر کشور ایتالیا در بیش از 15 کشور دنیا و نزدیک به  50 سنتر برگزار می شود. بدون شک داشتن آمادگی و مطالعه خوب کلید موفقیت در آزمون پزشکی IMAT جهت علاقه مندان به تحصیل پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا است. دانشجویان در سال‌های قبل اعلام کرده‌اند که نزدیکترین فرمت‌ها به سوالات آزمون IMAT ایتالیا، فرمت آزمون‌های BMAT و UKCAT است. BMAT (آزمون پذیرش BioMedical) که در انگلستان برگزار می‌شود همان سرفصل‌های سوالات IMAT را شامل می‌شود. ما در اینجا به شما بهترین منابع آزمون پزشکی ایتالیا را معرفی خواهیم کرد. شایان ذکر است که این منابع برای آمادگی همه رشته های پزشکی دانشگاه های معتبر اروپا برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در خارج از کشور، تحصیل داروسازی در خارج از کشور و تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور نیز کاربرد دارد.

1.    بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا: بخش مهارت خواندن و مطالعات و هوش منطق

مهمترین موضوعی که باید برای IMAT روی آن کار کنید “مهارت‌های تفکر” است. این قسمت از آزمون IMAT می‌تواند امتیاز مثبت زیادی برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین بخشی است که با صرف کمترین زمان می توانید بیشترین پیشرفت در آن را داشته باشید. در این بخش از امتحان آیمت باید مهارت خود را در تجزیه و تحلیل متون کوتاه (تفکر انتقادی) نشان دهید. همچنین انتخاب می‌کنید که کدام جملات استدلال موجود در متن داده شده را کامل یا نقض می‌کند. حل مسئله شامل حل مسائل منطقی از انواع مختلف است. بهترین راهکار برای تسلط بر سوالات این بخش، مطالعه نمونه سوالات دوره‌های پیشین آزمون آیمت است. همچنین داشتن دانش عمومی در بخش های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی از دیگر بخش های آزمون آیمت ایتالیا است. مطالعه رفرنس های مختلف، متون علمی و ادبی، اخبار احتماعی و سیاسی از بخش هایی است که می تواند کمک شایانی به این بخش کند. از این رو برای تمامی این بخش ها در کالج آریا دانش علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی، کتاب تالیفی ارائه می شود. این کتاب در راستای مباحث هوش و اطلاعات عمومی آیمت ایتالیا گردآوری و تالیف شده است. کتب زیر به عنوان بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا در بخش هوش و استدلال می باشد:

 

  • Critical Thinking
  • Critical Thinking Skills
  • Logical Reasoning With Diagrams

2.    بهترین منابع آزمون IMAT ایتالیا: بخش بیولوژی، شیمی، ریاضیات و فیزیک

بخش علمی و تخصصی آزمون IMAT شامل 4 مبحث اصلی است: زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات.

با این حال بخش های زیست شناسی و شیمی بیشترین بخش قسمت علمی آیمت را تشکیل می‌دهند.  بنابراین بیشترین بازده و نتیجه را با توجه به میزان زمانی که برای آنها صرف می‌کنید می تواند برای شما به ارمغان بیاورند. به طور معمول منابع زیر از بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا به صورت کتاب های آموزشی و کتاب های تستی قلمداد می شود.

  • AS & A-Level books – Biology  | Chemistry
  • IB diploma books – Chemisty | Math | Physics
  • IMAT past papers
  • BMAT past papers
  • BMAT 400
  • BMAT 700
  • TSA past papers

 

  • بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا در بخش زیست شناسی

کتاب های توصیه شده از طرف کالج آریا دانش به عنوان بهترین منابع آزمون آیمت در بخش بیولوژی:

  • بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا در بخش شیمی

برای کسب تسلط کامل بر سوالات شیمی آزمون ایمت، کتاب‌های زیر به عنوان بهترین منابع آزمون IMAT ایتالیا در بخش شیمی توصیه می‌شود:

اگرچه این مباحث کمترین تعداد سوالات را در آزمون IMAT دارند اما اگر هدف شما کسب نمره بالا یا قبولی در دانشکده پزشکی با رنک بالاست است نباید این بخش ها را از برنامه خود کنار بگذارید. کتاب‌هایی که ما برای این بخش به عنوان بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا پیشنهاد می‌کنیم عبارتند از:

3.    تمرین و تکرار: سوالات تمرینی برای موفقیت در آزمون IMAT ایتالیا

برای موفقیت در آزمون IMAT ایتالیا شما نیاز به تمرین بیشتر و حل کردن تست‌ها و سوالات آزمایشی و تمرینی هستید. پس تا جایی که می توانید تست بزنید. در اینجا بهترین کتاب‌های جامع تمرین تست برای متقاضیان آزمون پزشکی IMAT معرفی می‌شود. شما با تهیه این کتاب‌ها می‌توانید مهارت تست زنی خود را بالا ببرید. یکی از پرکاربرد ترین و نزدیکترین کتاب تست برای آزمون IMAT کتاب BMAT 700 است که به فرمت و قالب آزمون IMAT بسیار نزدیک است. این کتاب دارای 700 سوال آزمون BMAT است. در زیر به چند کتاب مناسب برای تمرین به عنوان بهترین منابع آزمون IMAT ایتالیا اشاره می‌کنیم.

  • The Ultimate BMAT Guide: 800 Practice Questions Techniques and strategies
  • 1250 UKCAT Practice Questions

 

سخن آخر

کلیه کتاب‌های یونی مد توسط کالج آریا دانش تالیف گردیده‌اند. تهیه این کتاب‌ها را می‌توانید از طریق وب سایت این مجموعه انجام دهید. اگرچه مطالعه بهترین منابع آزمون IMAT ایتالیا و حل نمونه سوالات آن برای قبولی در آزمون آیمت ضروری است، اما ممکن است کافی نباشد. بهترین راه برای اطمینان از کسب نمره قبولی در آزمون آیمت، شرکت در دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا است. این دوره که توسط کالج آریا دانش برگزار می‌شود تاثیر زیادی در افزایش شانس موفقیت داوطلبان در آزمون آیمت دارد. استفاده از اساتید بین‌المللی مجرب و هزینه مناسب دوره ویژگی‌های دوره آزمون آیمت کالج آریا دانش هستند. در این دوره ها بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا براساس اولویت و برنامه ریزی آموزشی به دانشپذیران ارائه می شود.

سوالات متداول

  1. آزمون آیمت ایتالیا شامل چه بخش های می شود؟

مهارت خواندن و مطالعات و هوش و منطق، زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فیزیک از بخش های آزمون آیمت هستند.

  1. بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا در بخش زیست شناسی کدامند؟

مجموعه کتاب‌های تخصصی زیست شناسی A-level انتشارات کمبریج از بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا در بخش زیست شناسی هستند.

  1. بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا در بخش شیمی کدامند؟

مجموعه کتاب‌های تخصصی شیمی A-level انتشارات کمبریج و IB diploma از بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا در بخش شیمی هستند.

  1. بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا در بخش ریاضی و فیزیک کدامند؟

مجموعه کتاب‌های ریاضی و فیزیک IB diploma از بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا در این بخش هستند.

 

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا