021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (21 امتیاز)

بهترین منابع آزمون IMAT ایتالیا 2024

بهترین منابع آزمون آیمت

فهرست مطالب

محتوای آزمون آیمت ایتالیا

قبل از شروع معرفی بهترین منابع آمون IMAT ایتالیا، به محتوای آزمون IMAT می پردازیم. این آزمون 60 سوالی بوده و از 6 بخش تشکیل شده است:

  1. بخش بیولوژی: 18 سوال
  2. بخش شیمی: 12 سوال
  3. بخش ریاضیات: 4 سوال
  4. بخش فیزیک: 4 سوال
  5. بخش اطلاعات عمومی: 10 سوال
  6. بخش هوش و منطق: 12 سوال

بدون شک داشتن آمادگی و مطالعه خوب کلید موفقیت در آزمون پزشکی IMAT جهت علاقه مندان به تحصیل پزشکی در ایتالیا است. دانشجویان در سال های قبل اعلام کرده اند که یکی از نزدیکترین فرمت به سوالات آزمون IMAT ایتالیا، آزمون های BMAT و UKCAT است. BMAT (آزمون پذیرش BioMedical) که در انگلستان برگزار می شود همان موضوعات IMAT را شامل می شود اما BMAT همچنین دارای مباحث آسان تری نسبت به IMAT نیز دارد که آن مباحث در IMAT وجود ندارند.

ما در اینجا به شما بهترین منابع آزمون ورودی پزشکی ایتالیا را معرفی خواهیم کرد. شایان ذکر است که این منابع برای آمادگی همه رشته های پزشکی دانشگاه های معتبر اروپا برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در خارج از کشور، تحصیل داروسازی در خارج از کشور و تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور نیز کاربرد دارد.

آزمون ایمت

1.بهترین منابع آزمون IMAT ایتالیا بخش هوش و منطق (تفکر انتقادی و حل مسئله)

مهمترین موضوعی که باید برای IMAT روی آن کار کنید “مهارت های تفکر” است. این قسمت از آزمون IMAT می تواند کلی امتیاز مثبت برای شما به ارمغان بیاورد و همچنین بخشی است که با صرف کمترین زمان می توانید بیشترین پیشرفت را داشته باشید. در این بخش از امتحان آیمت باید مهارت خود را در تجزیه و تحلیل متون کوتاه (تفکر انتقادی) نشان دهید. همچنین انتخاب کنید که کدام جملات استدلال موجود در متن را کامل یا نقض می کند. حل مسئله شامل حل مسائل منطقی از انواع مختلف است. در زیر برخی از کتاب ها معرفی می گردد که نحوه حل چنین سوالاتی را توضیح می دهد و در هر بخش چند مثال برای تمرین در این زمینه در داخل آنها آورده شده است:

Critical Thinking Skills: developing effective analysis

Thinking Skills by Cambridge

2.تمرین و تمرین: سوالات تمرینی برای موفقیت در آزمون پزشکی آیمت ایتالیا

برای موفقیت در آزمون پزشکی IMAT شما نیاز به تمرین بیشتر و حل کردن تست ها و سوالات آزمایشی و تمرینی هستید پس تا جایی که می توانید تست بزنید. در اینجا بهترین کتاب های تمرین تست برای متقاضیان آزمون پزشکی IMAT ارائه می شود که شما با تهیه آن می توانید مهارت تست زنی خود را بالا ببرید. یکی از پرکاربرد ترین و نزدیکترین کتاب تست برای آزمون IMAT کتاب BMAT 700 است که به فرمت و قالب آزمون IMAT بسیار نزدیک است. این کتاب دارای 700 سوال آزمون BMAT است. در زیر به چند کتاب مناسب برای تمرین به عنوان بهترین منابع آزمون IMAT ایتالیا اشاره می کنیم.

700 BMAT Practice Questions

The Ultimate BMAT Guide: 800 Practice Questions Techniques and strategies

 

1250 UKCAT Practice Questions

3.بهترین منابع آزمون ایمت ایتالیا در بخش علمی: بیولوژی، شیمی، ریاضیات و فیزیک

بخش علمی IMAT شامل 4 رشته اصلی است: زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات.

با این حال بخش های زیست شناسی و شیمی بیشترین بخش قسمت علمی آیمت را تشکیل می دهند و بنابراین بیشترین بازده و نتیجه را با توجه به میزان زمانی که برای آنها صرف می کنید می تواند برای شما داشته باشد.

اگر سابقه علمی در این زمینه ندارید یا می خواهید مطالب را به زبان انگلیسی بخوانید باید از کتاب های زیر استفاده کنید. شما باید هدف خود را برای مطالعه همه مطالب در سطح A، سطح دبیرستان در نظر بگیرید و برای آن تارگت گذاری کنید تا بتوانید به موفقیت دست یابید و شانس قبولی خود در آزمون IMAT را افزایش دهید.

منابع آزمون آیمت

کتابهای زیست شناسی برای موفقیت در آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

کتاب های توصیه شده از طرف گروه آریا دانش به عنوان بهترین منابع آزمون آیمت در بخش بیولوژی:

منابع زیر منابعی هستند که به راحتی در سایت آریا دانش می توانید تهیه کنید و مهمترین بخش های کتاب های بالا را پوشش داده اند.

کتابهای شیمی برای موفقیت در آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

اگرچه تعداد سوالات شیمی کم است اما بعد از زیست شناسی دومین موضوع مهم علمی است. برای مطالعه موثر مطالب، کتابه های زیر به عنوان بهترین منابع آزمون IMAT ایتالیا در بخش شیمی توصیه می شود:

منابع زیر منابعی هستند که به راحتی در سایت آریا دانش می توانید تهیه کنید و مهمترین بخش های کتاب های بالا را پوشش داده اند. این مباحث در کنار نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا می تواند بسیار راه گشا باشد.

کتاب های فیزیک و ریاضی برای افزایش شانس قبولی در آزمون IMAT

اگرچه این مباحث کمترین سوالات را در آزمون IMAT دارند اما اگر هدف شما کسب نمره بالا یا قبولی در دانشکده پزشکی بسیار رقابتی و رنک بالاست است نباید این بخش ها را از برنامه ریزی خود کنار بگذارید. کتابهایی که ما برای این بخش به عنوان بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا پیشنهاد می کنیم عبارتند از:

منابع زیر منابعی هستند که به راحتی در سایت آریا دانش می توانید تهیه کنید و به صورت تمرین ریاضی و فیزیک وجود دارد:

راهکار موفقیت در آزمون ورودی پزشکی ایتالیا و افزایش شانس قبولی

علاقه مندان به تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا، علاوه بر مطالعه بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا که در بالا به آن ها اشاره شد، باید با دانشگاه ها، ساختار آزمون، حداقل نمره قبولی هر دانشگاه در سال های گذشته … آشنا شوند. گروه آریا دانش متناسب با نیاز این علاقه مندان دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا را در ایران برگزار می کند و تمامی بخش های آموزشی و مشاوره ای مورد نیاز قبولی در این آزمون را به مخاطبان ارائه می دهد. کتاب های بالا نیز در دوره آموزشی آیمت توسط اساتید حرفه ای و متخصص تدریس می شود.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا