021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.9/5 - (13 امتیاز)

تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی 2021

تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی

فهرست مطالب

مزایای تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی

با وجود این که تحصیل در رشته داروسازی در اروپا به زبان‌های کشور مقصد ارزان‌تر و یا حتی رایگان است، بسیاری از افراد تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی را ترجیح می دهند. زیرا تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی از مزایای زیادی برخوردار است. در این بخش از مقاله به برخی از این مزیت‌ها اشاره خواهیم نمود:

  • انگلیسی زبان بودن کتاب‌های منبع: با توجه به این که کتاب‌های منبع یا رفرنس تحصیل رشته داروسازی به زبان انگلیسی هستند، تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی برای دانشجویان آسان‌تر و مفیدتر خواهد بود.

 

  • برخورداری از دانش حداقلی زبان انگلیسی: زبان انگلیسی در حد دانش ابتدایی در مدارس کشور ایران تدریس می‌شود. به همین دلیل همه‌ افراد از دانش حداقلی این زبان برخوردار بوده و برای تسلط بر آن به زمان کمتری نیاز خواهند داشت.

 

  • ضرورت و کاربرد فراوان تسلط بر زبان انگلیسی در سایر عرصه‌های زندگی: در حالی که یادگیری سایر زبان‌ها ممکن است فایده و کاربرد چندانی نداشته باشد، تسلط بر زبان انگلیسی برای پیشرفت شغلی، کار با کامپیوتر و بسیاری از فعالیت‌های روزمره افراد کاربرد زیادی دارد.

تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی

تحصیل داروسازی در خارج از کشور به زبان انگلیسی نیازمند برخورداری از شرایط و مدارک خاصی است. در این قسمت از مقاله به بررسی شرایط و مدارک لازم برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی در اروپا می‌پردازیم:

 

1.داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله و مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات مربوط به آن: طی کردن دوره دیپلم ۱۲ ساله و پیش دانشگاهی و ارائه ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات دبیرستان اصلی‌ترین شرط دریافت پذیرش تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی محسوب می‌شود.

 

2.قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مقصد: اکثر دانشگاه‌های معتبر در اروپا برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی اقدام به برگزاری آزمون ورودی می‌نمایند. شرکت در دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی بهترین راه برای موفقیت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اروپاست.

 

3.برخورداری از تمکن مالی و ارائه گردش مالی معتبر: برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی در کشور مقصد در طی دوران تحصیل از جمله شرایط اصلی دریافت پذیرش تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در اروپاست. نامه گردش مالی معتبر با مهر بانک مرکزی برای اثبات این موضوع ضروری است.

 

4.مدارک شخصی همچون پاسپورت: پاسپورت و عکس رسمی زمینه سفید نیز برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های اروپایی ضروری هستند‌. همچنین برای دریافت پذیرش برخی از دانشگاه‌ها در رشته داروسازی ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل و برخورداری از شرایط سنی خاص و شرط معدل نیز الزامی است.

تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی

مدرک زبان برای تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی

با وجود این که ارائه مدرک بین‌المللی زبان برای اخذ پذیرش تحصل در رشته داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه‌ها ضروری نیست، اما داشتن تسلط کامل بر زبان انگلیسی برای توانایی ادامه تحصیل به این زبان ضرورت دارد. در برخی از کشورها و دانشگاه‌ها، مانند دانشگاه‌های کشور ایتالیا نیز ارائه مدرک بین‌المللی زبان آیلتس یا تافل برای دریافت پذیرش ضروری است. در بسیاری از دانشگاه‌ها نیز برخورداری از نمره بالا در این آزمون‌ها یک امتیاز مثبت برای متقاضیان دریافت پذیرش تحصیلی محسوب می‌شود. همچنین برخورداری از مدرک آزمون زبان آیلتس و تافل برای تسهیل فرایند دریافت ویزای تحصیلی نیز بسیار مفید و موثر است.

 

  • آزمون زبان آیلتس IELTS

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی در سطح دنیاست. کلمه‌ IELTS برگرفته از عبارت International English Language Testing System به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا و در بیش از ۲۷۰ مرکز در ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. آزمون آیلتس دارای دو نوع متفاوت است‌: آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک.

نتایج آزمون آیلتس جنرال برای مهاجرت بدون اهداف تحصیلی و آیلتس آکادمیک برای مهاجرت با اهداف تحصیلی قابل استفاده است. نمره این آزمون بین ۰ تا ۹ است. معمولا نمره ۶ به بالا نمره خوبی برای اهداف تحصیلی، مانند تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی محسوب می‌گردد.

 

  • آزمون زبان تافل TOEFL

آزمون زبان بین‌المللی تافل (TOEFL)، مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است. نتایج این آزمون بین‌المللی تقریبا در تمامی کشورهای دنیا معتبر بوده و در مجموع در بیش از ۹۰۰۰ دانشگاه در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود. اعتبار نتیجه این آزمون ۲ سال است و شرکت کنندگان در آن می‌توانند در طی مدت به منظور اهداف تحصیلی و شغلی از مزایای آن بهره‌مند شوند‌. این آزمون به دو صورت کاغذی و اینترنتی برگزار می‌شود. در کشور ما آزمون تافل به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و مدت زمان شرکت در آن سه ساعت نیم است‌. نمره آزمون تافل بین ۰ تا ۱۲۰ است. نمره قابل قبول هر فرد بسته به هدف او از شرکت در آزمون تافل متفاوت خواهد بود. به صورت میانگین نمره بین 75 تا 85 را می‌توان برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در اروپا مناسب تلقی کرد.

هزینه تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی بسته به کشور و دانشگاه مقصد دانشجویان متفاوت خواهد بود. در حالت کلی بیشترین هزینه تحصیل در رشته داروسازی در اروپا مربوط به دانشگاه‌های انگلستان و کمترین هزینه مربوط به دانشگاه‌های کشور ترکیه و ایتالیا است. متوسط هزینه سالانه تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی در جدول زیر قابل مشاهده است.

هزینه تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی

کشور متوسط شهریه سالانه
انگلستان 30000 پوند
مجارستان ۱۱۰۰۰ یورو
لهستان ۸۰۰۰ یورو
چک ۸۰۰۰ یورو
اسلواکی ۷۰۰۰ یورو
روسیه ۶۰۰۰ یورو
ایتالیا 2500 یورو
ترکیه 1500 یورو

غالبا شهریه دانشگاه‌های اروپایی به صورت اقساطی نیز قابل پرداخت است‌. همچنین متوسط هزینه تحصیل در رشته داروسازی نسبت به هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی کمتر است. تحصیل در رشته داروسازی به زبان رسمی برخی از کشورهای اروپایی رایگان است‌. برای مثال تحصیل در رشته داروسازی در کشور اسلواکی به زبان اسلواکی رایگان خواهد بود‌.

تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی

بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در اروپا

تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های اروپایی به دلیل معتبر بودن و سهولت نسبی در پذیرش، طرفداران بسیاری دارد. در این میان برخی از کشورها به دلیل اعتبار بیشتر دانشگاه‌ها، سهولت دریافت ویزا، شرایط آسان‌تر پذیرش و ارزان‌تر بودن متقاضیان بیشتری را برای تحصیل جذب خود می‌نمایند‌. همچنین معتبر بودن مدرک دانشگاه‌ها در ایران معیار مهم دیگر برای انتخاب کشور و دانشگاه مقصد است. در جدول زیر بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی را مشاهده می‌نمایید. در این کشورها دانشگاه های زیادی رشته داروسازی را ارائه داده و مورد تائید وزارت بهداشت ایران هستند.

نام کشور
انگلستان
صربستان
لهستان
مجارستان
اسلواکی
جمهوری چک
کرواسی
ایتالیا
ترکیه
روسیه

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی

در این بخش از مقاله برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در اروپا را معرفی می‌نماییم. مدرک داروسازی دانشگاه‌های نام برده شده در ایران معتبر بوده و مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران است.

  • دانشگاه آکسفورد: دانشگاه آکسفورد از اولین و بهترین مراکز دانشگاهی جهان در کشور انگلستان است.

 

  • دانشگاه کمبریج: دانشگاه کمبریج در انگلستان در زمره ۲۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. امکان تحصیل داروسازی در این دانشگاه فراهم است.

 

  • دانشگاه لیدز: دانشگاه لیدز یکی از دانشگاه‌های دولتی بسیار محبوب انگلستان برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی است.

 

  • دانشگاه کیل: دانشگاه کیل انگلستان از جمله بهترین دانشگاه‌های مقصد در انگلستان برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی، از جمله داروسازی است.

 

  • کالج امپریال لندن: کالج سلطنتی لندن دیگر دانشگاه دولتی انگلستان برای تحصیل رشته داروسازی است. تمرکز این کالج بر ارائه چهار شاخه‌ی اصلی علوم پایه، مهندسی، پزشکی و کسب‌وکار است.

 

  • دانشگاه بلگراد: دانشگاه بلگراد بزرگترین دانشگاه کشور صربستان است. امکان تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی فراهم است.

 

  • دانشگاه ورشو: دانشگاه ورشو در پایتخت کشور لهستان واقع شده. داروسازی یکی از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه است که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

 

  • دانشگاه گدانسک: دانشگاه علوم پزشکی دولتی گدانسک در شمال لهستان قرار دارد. این دانشگاه پذیرنده‌ی دانشجویان بین‌المللی در رشته داروسازی به زبان انگلیسی است.

 

  • دانشگاه لدز: دانشگاه لدز بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی لهستان است. این دانشگاه دیگر ارائه دهنده‌ رشته داروسازی به زبان انگلیسی در این کشور است.

 

  • دانشگاه تارتو: دانشگاه تارتو در شهر تارتو کشور استونی واقع شده و بهترین دانشگاه این کشور است. رشته داروسازی از جمله رشته‌هایی است که در این دانشگاه به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود.

 

  • دانشگاه زاگرب: دانشگاه زاگرب در پایتخت کشور کرواسی قرار دارد. دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه بسیار معتبر بوده و رشته داروسازی در آن به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

 

  • دانشگاه چارلز: دانشگاه چارلز بهترین دانشگاه کشور جمهوری چک است‌. در این دانشگاه اروپایی امکان تحصیل در رشته داروسازی به زبان لاتین وجود دارد.

 

  • دانشگاه ماساریک: دانشگاه ماساریک در شهر برنو جمهوری چک در بردارنده‌ چندین دانشکده است. رشته‌های دانشکده علوم پزشکی ماساریک از جمله داروسازی، به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شوند.

 

  • دانشگاه کمنیوس: این دانشگاه در شهر براتیسلاوا قرار دارد و بزرگترین دانشگاه کشور اسلواکی است. دانشکده داروسازی این دانشگاه پذیرنده‌ی دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی است.

 

  • دانشگاه سملوایز: امکان تحصیل داروسازی در دانشگاه سملوایز مجارستان در شهر بوداپست به زبان‌های انگلیسی، مجاری و آلمانی وجود دارد.

 

  • دانشگاه سگد: امکان تحصیل در دانشکده علوم پزشکی و رشته داروسازی دانشگاه سگد مجارستان به زبان‌های انگلیسی و مجاری وجود دارد.

 

  • دانشگاه بولونیا: دانشکده علوم پزشکی دانشگاه بولونیا دیگر دانشکده معتبر ارائه دهنده‌ رشته داروسازی به زبان انگلیسی در ایتالیاست. هر چند پذیرش رشته داروسازی دانشگاه بولونیا از طریق آزمون اختصاصی برگزار می شود، اما این آزمون شباهت زیادی به آزمون IMAT ایتالیا دارد.

 

  • دانشگاه تورورگاتا: دانشگاه تورورگاتا ایتالیا در شهر رم نیز میزبان دانشجویان بین‌‌المللی متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در رشته داروسازی است.
تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در اروپا

سوالات متداول

آیا پس از فارغ‌التحصیلی در رشته داروسازی دانشگاه‌های اروپایی می‌توان در این کشورها مشغول به کار شد؟

بله‌. فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی می‌توانند پس از گذراندن دوره کارآموزی خود در اروپا مشغول به کار شوند.

آیا برای تحصیل در رشته داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی شرط معدل وجود دارد؟

خیر. به طور کلی داشتن معدل بالا شرط اصلی برای اخذ پذیرش رشته داروسازی در اروپا نیست و داشتن معدل بالا تنها یک مزیت و امتیاز مثبت برای متقاضیان محسوب خواهد شد‌.

آیا امکان پرداخت شهریه دانشگاه‌های اروپایی به صورت اقساط وجود دارد؟

بله. در اغلب دانشگاه‌های اروپایی امکان پرداخت شهریه به صورت یکجا و اقساطی برای دانشجویان فراهم است.

آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در اروپا وجود دارد؟

بله‌‌. در بسیاری از کشورها و دانشگاه‌های اروپایی برای تحصیل در رشته داروسازی شانس دریافت بورسیه برای دانشجویان فراهم است.

آیا پذیرش در رشته داروسازی در اروپا به شرایط سنی خاصی نیاز دارد؟

خیر. شرایط سنی در زمره شرایط اصلی برای پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه‌های اروپایی نیست.

آیا داشتن گپ تحصیلی مانع از دریافت پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه‌های اروپایی می‌شود؟

خیر. داشتن گپ تحصیلی مانعی جدی برای کسب پذیرش دانشگاه‌های اروپایی در رشته داروسازی نیست.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا