021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (12 امتیاز)

بهترین دانشگاه های ترکیه 2021

بهترین دانشگاه های ترکیه

فهرست مطالب

تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه

تحصیل در ترکیه مزایای زیادی دارد. به خصوص تحصیل در این کشور برای دانشجویان ایرانی جذابیت فراوانی دارد. زیرا این کشور در همسایگی کشور ایران قرار دارد و رفت و برگشت به این کشور برای دانشجویان ایرانی بسیار آسان و کم هزینه است. همچنین سفر کمتر از سه ماه به کشور ترکیه برای ایرانیان به دریافت ویزای این کشور نیازی ندارد.

علت دیگر جذابیت کشور ترکیه برای به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی، شرایط نسبتا آسان این کشور برای تحصیل در رشته‌های پرطرفدار پزشکی در ترکیه، دندانپزشکی در ترکیه و داروسازی در ترکیه است. در حالی که پذیرش در این رشته‌ها در کشور ایران بسیار سخت و در سایر کشورهای دنیا سخت و پرهزینه می‌باشد.

مزیت دیگر تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی، معتبر بودن مدارک تحصیلی اخذ شده در کشور ترکیه است. مدارک تحصیلی اخذ شده از بهترین دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور ایران قرار دارد. هر ساله یک لیست از دانشگاه‌‌های مورد تایید وزارت بهداشت منتشر می‌شود و هر سال نام بهترین دانشگاه های ترکیه که در این نوشتار معرفی شده‌اند در این مقاله به چشم می‌خورد.

دانشگاه آنکارا ترکیه

دانشگاه آنکارا یکی از بهترین دانشگاه‌ های ترکیه است که در شهر دانشجویی آنکارا قرار دارد. این دانشگاه در رتبه بندی QS در جایگاه 801-1000 قرار دارد. رشته پزشکی در این دانشگاه را می‌توان پر طرفدارترین رشته برای تحصیل در این دانشگاه دانست. رنکینگ رشته پزشکی این دانشگاه رتبه 330 را در بین دانشگاه‌های سراسر دنیا دارا می باشد.

امکان تحصیل در دانشگاه آنکارا به زبان‌های ترکی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی فراهم است. علاوه بر رشته پزشکی، امکان تحصیل در رشته‌های داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی نیز در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آنکارا وجود دارد.

شرایط اصلی تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه آنکارا، علاوه بر داشتن مدرک دیپلم قبولی در آزمون YOS است. دانشگاه آنکارا در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارد.

سایر دانشکده‌های این دانشگاه عبارتند از: دانشکده حقوق، دانشکده علوم انسانی و سیاسی، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده کشاورزی، دانشکده علوم پایه، دانشکده علوم پایه و … . هزینه تحصیل در دانشگاه آنکارا بسته به رشته تحصیلی و زبان تحصیل دارد.

در حالت کلی تحصیل به زبان انگلیسی نسبت به تحصیل به زبان ترکی در دانشگاه بیشتر است. هزینه تحصیل پزشکی به زبان ترکی در دانشگاه آنکارا ۳۳۰۰ یورو است. در حالی که هزینه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه به زبان انگلیسی ۴۹۵۰ یورو برآورد می‌شود. در جدول زیر هزینه تحصیل در برخی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاه آنکارا قابل مشاهده است:

نام رشته هزینه تحصیل
دندانپزشکی به زبان انگلیسی ۳۶۰۰۰ لیر
دندانپزشکی به زبان ترکی ۲۴۰۰۰ لیر
داروسازی به زبان انگلیسی ۳۳۰۰۰ لیر
داروسازی به زبان ترکی ۲۲۰۰۰ لیر
دامپزشکی به زبان ترکی ۱۶۰۰۰ لیر

دانشگاه آنکارا

دانشگاه حاجت تپه ترکیه

دانشگاه حاجت تپه یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر ترکیه محسوب می‌شود. این دانشگاه در شهر آنکارا واقع شده است. امکان تحصیل در این دانشگاه علاوه بر زبان ترکی، به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی نیز برای دانشجویان بین‌المللی فراهم گردیده است. دانشگاه حاجت تپه ترکیه در زمان حاضر در زمره 150 دانشگاه معتبر اروپایی قرار دارد.

به خصوص دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه که از اعتبار فراوانی در کشورهای مختلف برخوردار است. سالانه دانشجویان زیادی از کشور ایران برای تحصیل پزشکی به دانشگاه حاجبت تپه راهی کشور ترکیه می‌شوند.

علاوه بر رشته پزشکی، رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی این دانشگاه نیز بسیار پرطرفدار هستند. از جمله شرایط ورود به این رشته‌های می‌توان قبولی در آزمون YOS و  داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل را نام برد.

همچنین متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانند از طریق آزمون SAT نیز اقدام به پذیرش رشته های پزشکی کنند. شرکت در دوره آمادگی آزمون SAT می تواند مسیر را برای موفقیت در این آزمون و همچنین ورود به این دانشگاه هموار کند. هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه حاجت تپه سالانه بین۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار است.

سایر رشته‌های اصلی برای تحصیل در دانشگاه حاجت تپه عبارتند از: پرستاری، فیزیوتراپی و توانبخشی، حقوق، رشته‌های فنی مهندسی، علوم بهداشت، علوم ورزشی، هنرهای زیبا، اقتصاد و  آموزش و پرورش.

دانشگاه حاجت تپه ترکیه

دانشگاه الوداغ بورسا ترکیه

دانشگاه الوداغ بورسا ترکیه یک از بهترین دانشگاه‌ های ترکیه برای علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور است. دانشگاه الوداغ در شهر بورسا واقع شده و امکان تحصیل در آن به زبان‌های ترکی و انگلیسی وجود دارد. دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه همواره پرطرفدارترین دانشکده برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.

تحصیل پزشکی در این دانشگاه با شهریه سالانه تنها ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در سال یک انتخاب ایده‌آل برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه به شمار می‌رود. مهم‌ترین شرط تحصیل پزشکی در این دانشگاه قبولی در آزمون یوس است. مهم‌ترین راهکارهای قبولی در این آزمون را می‌توان شرکت در دورههای آمادگی آزمون YOS و مطالعه بهترین منابع آزمون YOS دانست.

 دانشگاه کوچ ترکیه

دانشگاه کوچ نیز یکی از برترین دانشگاه‌های ترکیه به شمار می‌رود. این دانشگاه در شهر استانبول پایتخت کشور ترکیه واقع شده است. بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه کوچ به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. این دانشگاه دارای ششمین دانشکده برتر علوم پزشکی در کشور ترکیه است.

بنابراین دانشگاه کوچ یک انتخاب مناسب برای متقاضیان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه محسوب می‌شود. دانشگاه کوچ یک دانشگاه خصوصی است و اصلی‌ترین شرایط پذیرش در رشته‌‌ی پزشکی آن قبولی در آزمون ست و داشتن مدرک زبان آیلتس است. در دانشگاه کوچ رشته‌های پرطرفدار دیگری همچون حقوق، پرستاری، اقتصاد، مهندسی، بازرگانی و … نیز ارائه می‌شود.

دانشگاه کوچ

دانشگاه استانبول ترکیه

دانشگاه استانبول یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ های ترکیه و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ترکیه و جهان است. دانشگاه استانبول دارای ۱۷ دانشکده مختلف است که از این میان دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پرطرفدارترین دانشکده‌ها در میان دانشجویان بین‌المللی هستند. امکان تحصیل به زبان‌های ترکی و انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه استانبول بر اساس مقطع، رشته تحصیلی و زبان تحصیل بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در سال متغیر است. دانشجویان بین‌المللی باید برای پذیرش در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه در آزمون YOS یا SAT شرکت کنند. همچنین ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل نیز برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه استانبول ضرورت دارد.

دانشگاه استانبول

دانشگاه قاضی ترکیه

دانشگاه دولتی قاضی در شهر آنکارا یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه به شمار می‌رود. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را می‌توان مهم‌ترین دانشکده‌های این دانشگاه دانست.

دانشکده‌های اقتصاد و علوم اداری، مهندسی، هنرهای زیبا، حقوق، گردشگری، ارتباطات و معماری دیگر دانشکده‌های پرطرفدار در بین دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شوند. آزمون‌های مورد پذیرش دانشگاه قاضی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی آزمون‌های YOS و SAT هستند. در جدول زیر هزینه تحصیل در برخی از رشته‌های پرطرفدار دانشگاه قاضی به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی قابل مشاهده است:

نام رشته شهریه
رشته پزشکی به زبان ترکی 24000 لیر
رشته پزشکی به زبان انگلیسی 32000 لیر
رشته دندانپزشکی به زبان ترکی 8500 لیر
رشته داروسازی به زبان ترکی 8500 لیر

انتخاب بهترین دانشگاه ترکیه برای تحصیل مستلزم استفاده از مشورت کارشناسان و متخصصان در این زمینه است. برای بهره‌مندی از مشاوره رایگان کافی است فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان آریا دانش در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشید.

دانشگاه قاضی

 سوالات متداول

  1. مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های ترکیه کدامند؟

کیفیت بالای تحصیل، مدرک معتبر، هزینه مناسب و شرایط نسبتا آسان پذیرش مهم‌ترین مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های ترکیه به شمار می‌روند.

  1. تحصیل در ترکیه به چه زبان‌هایی امکان پذیر است؟

تحصیل در ترکیه در بیشتر رشته‌ها به زبان‌های ترکی و انگلیسی و در برخی از رشته‌ها به زبان‌های آلمانی و فرانسوی نیز امکان پذیر است.

  1. آیا مدارک تحصیلی اخذ شده در کشور ترکیه در ایران معتبرند؟

بله. مدرک تحصیلی بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه در مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور ایران قرار دارند.

  1. آیا تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های ترکیه نیازمند شرکت در آزمون ورودی است؟

بله. تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های ترکیه مستلزم قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه‌هاست. آزمون یوس و آزمون SAT از مهمترین آزمون ها هستند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا