021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (8 امتیاز)

تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی 2021

تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

فهرست مطالب

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

کشور ترکیه در همسایگی کشور ایران قرار دارد. به همین دلیل هزینه مناسب رفت و برگشت یکی از مزیت‌های تحصیل در کشور ترکیه محسوب می‌شود. هزینه مناسب تحصیل و زندگی در ترکیه از مهم‌ترین علل تحصیل در این کشور به شمار می‌رود. هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه از بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان‌تر است.

پذیرش مناسب برای تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی را شاید بتوان مهم‌ترین مزیت تحصیل پزشکی در ترکیه به شمار آورد. همچنین امکان بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی حسن دیگر تحصیل پزشکی در این کشور است.

معایب تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه

نقطه ضعف قابل توجه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه، بیشتر بودن شهریه آن نسبت به تحصیل پزشکی به زبان ترکی است. همچنین گران بودن شهریه برخی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه و عدم تسلط مردم کشور ترکیه به زبان انگلیسی را می‌توان دیگر نقاط ضعف تحصیل پزشکی در این کشور دانست.

با این وجود مزایای چشمگیر تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه باعث شده تا معایب آن برای متقاضیان تحصیل در این کشور قابل چشم پوشی باشد.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

شرط اولیه برای تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی، اخذ مدرک دوره 12 ساله ایران است. متقاضیان رشته تجربی و یا ریاضی و فیزیک می توانند به تحصیل پزشکی در ترکیه مشغول شوند. دومین شرط برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه، قبولی در آزمون YOS و یا آزمون SAT است‌.

آزمون YOS آزمون ورودی دانشگاه‌های دولتی ترکیه در رشته پزشکی و آزمون SAT آزمون ورودی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی کشور ترکیه برای تحصیل در این رشته است. توصیه ما برای قبولی در آزمون‌های ورودی رشته پزشکی دانشگاه‌های ترکیه، شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون SAT و آمادگی آزمون YOS آریا دانش است.

آخرین مورد از شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی، داشتن مدرک زبان بین‌المللی آیلتس با حداقل نمره 6 یا تافل با حداقل نمره ۸۰ است.به طور معمول بیش از 80% متقاضیان تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی، آزمون SAT را انتخاب می کنند.

این آزمون که آزمون یک مرکز معتبر در آمریکاست، مورد تائید بیش از 20 دانشگاه معتبر ترکیه نیز است. در این آزمون دانش ریاضیات و زبان انگلیسی متقاضیان سنجیده می شود و شرکت کننده باید سطح مناسبی از زبان انگلیسی داشته باشد. مطالعه منابع استاندارد آزمون SAT می تواند برای موفقیت در این آزمون ارهکار مناسبی باشد.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

مدارک لازم برای دریافت پذیرش رشته پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه عبارتند از:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات دوره دبیرستان به زبان ترکی یا انگلیسی بسته به درخواست دانشگاه.
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل با حدنصاب نمره.
  • مدرک قبولی در آزمون YOS یا SAT
  • مدارک شخصی از جمله عکس پرسنلی و گذرنامه معتبر.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های دولتی این کشور به طور میانگین بین ۱۵۰۰ تا 5000 دلار است. هزینه تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های خصوصی این کشور تا ۲۰۰۰۰ دلار در سال است.

متقاضیان تحصیل در ترکیه باید علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه‌های زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرند.

هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است. به طور متوسط میانگین هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه است. شهر استانبول هزینه بیشتری نسبت به شهرهای دیگر از جمله آنکارا دارد. به دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در کشور ترکیه کارت ۵۰ درصد تخفیف وسایل حمل و نقل عمومی اهدا می‌شود.

به دانشجویان در حال تحصیل در ترکیه اجازه ۲۰ تا ۳۰ ساعت کار هفتگی داده می‌شود. حقوق این کاره پاره وقت بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در ترکیه را پوشش خواهد داد.

تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

مدت زمان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه ۶ سال به طول می‌انجامد. در ترکیه نیز تحصیل در دانشگاه در دو نیمسال انجام می‌شود. نیمسال یا ترم اول هر سال تحصیلی در مهر ماه و ترم دوم در بهمن ماه آغاز می‌شود. بنابراین تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه در طی ۱۲ نیمسال تحصیلی انجام می‌شود.

دو سال اول تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های ترکیه عمدتا به تدریس علوم پایه اختصاص داده می‌شود. در سال سوم و چهارم تحصیل بیماری‌ها و راه‌های درمان به صورت تئوری و عملی به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

در سال پنجم دانشجویان پزشکی مشغول گذراندن دوره یک ساله کارآموزی بالینی می‌شوند و در سال آخر تحصیل دانشجویان در بیمارستان‌ها به تمرین عملی کار پزشکی مشغول می‌گردند.

بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

  • دانشگاه حاجت تپه: دانشگاه حاجت تپه در شهر آنکارا واقع شده است. این دانشگاه را از بسیاری از جهات، بهترین دانشگاه در بین دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه قلمداد می‌کنند. امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد. شهریه سالانه تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه بین 2000 تا 4000 دلار است. شرایط ورود به این دانشگاه عبارتند از: قبولی در آزمون SAT یا YOS، قبولی در مصاحبه، داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل.
  • دانشگاه اولوداغ: دانشگاه اولوداغ ترکیه در شهر بورسا قرار دارد. این دانشگاه برای تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌نماید. شهریه تحصیل پزشکی در این دانشگاه سالانه در حدود ۱۰۰۰ تا 3000 دلار است.
  • دانشگاه استانبول: دانشگاه استانبول در شهر استانبول پایتخت کشور ترکیه واقع شده است. شهریه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه سالانه 5000 دلار است.
  • دانشگاه قاضی: دانشگاه قاضی یک دانشگاه دولتی واقع شده در شهر آنکارا است. دانشگاه قاضی ۵امین دانشگاه برتر در کشور ترکیه است. رشته پزشکی در این دانشگاه به زبان‌های ترکی و انگلیسی ارائه می‌شود. شرط پذیرش پزشکی ترکیه به زبان انگلیسی قبولی در آزمون SAT و معدل بالای ۱۸ است.
  • دانشگاه مارمارا: دانشگاه مارمارا بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی ترکیه است که در شهر استانبول قرار دارد. شرط اصلی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه معتبر قبولی در آزمون YOS است. شهریه تحصیل پزشکی در این دانشگاه ۲۹۰۰۰ لیر است.
  • دانشگاه کوچ: دانشگاه کوچ در شهر استانبول بهترین دانشگاه در کشور ترکیه است. این دانشگاه برای پذیرش دانشجوی پزشکی به زبان انگلیسی به نتایج آزمون SAT و معدل دیپلم متقاضیان استناد می‌کند. دانشگاه کوچ یک دانشگاه خصوصی است و شهریه سالانه آن برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ۱۳۳۰۰۰ لیر است.

انتخاب دانشگاه متناسب با شرایط تحصیلی و مالی دانشجویان و موفقیت در اخذ پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه‌های ترکیه نیازمند برخورداری از دانش و تجربه فراوان در این زمینه است. به همین دلیل توصیه ما به علاقه‌مندان تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی، استفاده از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان آریا دانش است.

پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

 سوالات متداول

  1. آیا تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بله. در برخی از دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه، تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

  1. مدت زمان تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر است؟

تحصیل پزشکی در ترکیه ۶ سال به طول می‌انجامد.

  1. هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه در دانشگاه‌های دولتی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی این کشور تا ۲۰۰۰۰ دلار در سال برآورد می‌شود.

  1. شرایط تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه چیست؟

داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، داشتن مدرک آیلتس یا تافل و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها اصلی‌ترین شروط پذیرش در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه است.

  1. هزینه زندگی در کشور ترکیه چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه است.

  1. آیا تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی نیازمند برخورداری از شرایط سنی است؟

خیر. شرایط سنی از جمله شرایط اصلی دانشگاه‌های ترکیه برای پذیرش در رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیست.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا