021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (3 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به استونی 2021

مهاجرت تحصیلی به استونی

فهرست مطالب

استونی، مقصدی برای مهاجرت تحصیلی

کشور استونی کشوری کوچک در حوزه دریای بالتیک و عضو پیمان شینگن است. به همین دلیل واحد پول این کشور یورو است. با وجود این که زبان رسمی کشور استونی زبان استونیایی است، بیشتر مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. شهر تاتلین بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور استونی است.

شرایط اقتصادی در این کشور توسعه یافته بسیار مناسب و نرخ بیکاری آن تک رقمی است. هزینه زندگی در این کشور اروپایی با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تفاوت چندانی ندارد. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو برآورد می‌شود. مهاجرت تحصیلی به استونی مزایای فراوانی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تحصیلی در استونی

مزایای مهاجرت تحصیلی به استونی

کشور استونی یکی از ارزان‌ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. زیرا هزینه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور بسیار مناسب و به صرفه است. تحصیل در استونی به زبان رسمی این کشور رایگان است. اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر رشته‌های دانشگاهی این کشور نیز وجود دارد.

همچنین به دلیل تسلط اغلب مردم کشور استونی به زبان انگلیسی، تقریبا الزامی برای یادگیری زبان استونیایی وجود نخواهد داشت. در کشور استونی به دانشجویان بین‌المللی اجازه کار به صورت پاره وقت داده می‌شود. دانشجویان می‌توانند بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در استونی را از این طریق پوشش دهند. دانشگاه‌های کشور استونی از اعتبار خوبی در سطح اروپا و جهان برخوردارند.

تا جایی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور می‌توانند به آسانی در سراسر اروپا مشغول به کار شوند. همه این دلایل باعث شده تا مهاجرت تحصیلی به استونی در میان دانشجویان سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

معایب مهاجرت تحصیلی به کشور استونی

مهاجرت تحصیلی به استونی با وجود مزایای فراوانی که دارد خالی از عیب نیست. اولین نقطه ضعف مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی نژاد پرستی مردم آن است. مردم کشور استونی فرهنگ متفاوتی با مردم ایران دارند. این تفاوت‌های فرهنگی ممکن است در ابتدا آزار دهنده به نظر برسند.

دومین عیب مهاجرت تحصیلی به کشور استونی کمی ظرفیت دانشگاه‌های این کشور به نسبت جمعیت زیاد متقاضیان بین‌المللی آن‌هاست. به همین دلیل دریافت پذیرش دانشگاه‌های استونی برای دانشجویان ایرانی اندکی دشوار است.

بهترین رشته‌های برای مهاجرت تحصیلی به استونی

رشته‌های پزشکی بهترین و محبوب‌ترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کشور استونی محسوب می‌شوند. دانشگاه‌های استونی از اعتبار بالایی برخوردارند. فارغ‌التحصیلان رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی استونی می‌توانند در کشورهای اروپایی موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی داشته باشند.

هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های استونی سالانه در حدود ۱۲۰۰۰ یورو است. تحصیل در رشته داروسازی این دانشگاه‌ها ارزان‌تر است و شهریه آن سالانه در حدود ۳۰۰۰ یورو است.

مهاجرت تحصیلی به استونی

تحصیل پزشکی در استونی

تحصیل پزشکی در استونی یکی از مهم‌ترین اهداف مهاجرت تحصیلی به استونی به شمار می‌رود. مهم‌ترین شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های مطرح این کشور عبارتند از:

  • پایان دوره دیپلم و ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات دوره دبیرستان
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مقصد یا آزمون SAT

بهترین راه برای موفقیت در دریافت پذیرش رشته پزشکی دانشگاه‌های استونی شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون SAT یا دوره پیش پزشکی است. شرکت در این دوره‌ها شانس قبولی در آزمون ورودی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های استونی را تا حد زیاری افزایش می‌دهد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به استونی

کشور استونی بر خلاف سایر کشورهای اروپایی مدرکی به نام ویزای تحصیلی صادر نمی‌کند. همه دانشجویان بین‌المللی که اهل کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند برای تحصیل در استونی باید کارت اقامت موقت دریافت کنند. این دانشجویان باید درخواست اقامت خود را به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسول کشور استونی تحویل بدهند.

مهم‌ترین شرایط دریافت اقامت موقت کشور استونی در درجه اول برخورداری از تمکن مالی و در درجه دوم دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های استونی است. مدارک ضروری برای دریافت کارت اقامت و مهاجرت تحصیلی به استونی عبارتند از:

  • گذرنامه دارای اعتبار
  • عکس پرسنلی
  • مدرک پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه‌های معتبر استونی
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده

بهترین دانشگاه ها برای مهاجرت تحصیلی به استونی

در حال حاضر در کشور استونی افزون بر ۲۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی معتبر وجود دارد. در این بخش از مقاله به معرفی دو مورد از بهترین دانشگاه‌های استونی می‌پردازیم.

  • دانشگاه تارتو استونی: دانشگاه تارتو استونی در سال ۱۶۳۲ در شهر تارتو تاسیس گردیده است. این دانشگاه را می‌توان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به استونی قلمداد کرد. دانشگاه تارتو رتبه ۳۵۰ را در رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده است. زبان آموزش در دانشگاه تارتو، زبان‌های استونیایی، روسی و انگلیسی انجام می‌شود. شاخه‌های تحصیلی دانشگاه استونی عبارتند از: علوم پزشکی، تربیت بدنی، حقوق، رشته‌های فنی و مهندسی، علوم اجتماعی، تربیت مدرس، اقتصاد و بازرگانی.
  • دانشگاه تالین: دانشگاه تالین یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در استونی به شمار می‌رود. دانشگاه تالین در حدود ۱۰۰ سال قدمت  دارد و در حال حاضر رتبه ۸۰۱ در جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه تالین انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی است. تحصیل در اغلب رشته‌های دانشگاه تالین به زبان انگلیسی انجام می‌شود. 
مهاجرت تحصیلی به کشور استونی

سخن آخر

اگر شما نیز علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی به استونی هستید، مشاوره با کارشناسان آریا دانش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مهاجرت تحصیلی به کشور استونی متقاضیان زیادی دارد. از این رو رقابت فراوانی در بین دانشجویان ایرانی و بین‌المللی برای دریافت پذرش دانشگاه‌های این کشور وجود دارد. بدون شک پیروز این رقابت اشخاصی خواهند بود که از مشاوره و راهنمایی متخصصان مهاجرت تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

سوالات متداول

  1. مزایای مهاجرت تحصیلی به استونی کدامند؟

امکان تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه مناسب تحصیل و اعتبار زیاد دانشگاه‌ها مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به استونی به شمار می‌روند.

  1. معایب مهاجرت تحصیلی به استونی چیست؟

فرهنگ نژاد پرست مردم استونی و ظرفیت نه چندان زیاد دانشگاه‌های این کشور را می‌توان معایب مهاجرت تحصیلی به کشور استونی دانست‌.

  1. آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در استونی وجود دارد؟

بله. تحصیل در استونی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

  1. هزینه تحصیل در استونی چقدر است؟

هزینه ماهانه زندگی در استونی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو برآورد می‌شود.

  1. شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های استونی کدامند؟

داشتن مدرک دیپلم و قبولی در آزمون ورودی مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های استونی به شمار می‌رود.

  1. هزینه تحصیل در رشته پزشکی در استونی چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های استونی سالانه در حدود ۱۲۰۰۰ یورو است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا