021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (10 امتیاز)

تحصیل در استونی 2021

تحصیل در استونی

فهرست مطالب

تحصیل در استونی در رشته‌های علوم پزشکی

تحصیل در کشور استونی در رشته‌های علوم پزشکی در بیشتر موارد به استخدام شدن می‌انجامد چرا که مدارک دریافتی از دانشگاه‌های استونی در اکثر نقاط دنیا معتبر است. تحصیل پزشکی در استونی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های استونی به زبان انگلیسی انجام می‌شود ولی اگر دانشجو بخواهد به زبان استونیایی تحصیل کند؛ می‌تواند به‌صورت رایگان در دانشگاه‌ها به تحصیل بپردازد.

مدت‌زمان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی 6 سال و هزینه آن‌ها به ترتیب حدود 11000 یورو و 12000 یورو در سال است. تحصیل پزشکی در دانشگاه تارتو استونی سالیانه حدود 11 الی 12 هزار یورو است. تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های استونی به زبان رسمی خود این کشور یعنی استونیایی انجام می‌شود و دانشجو جهت اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های استونی باید مدرک تسلط به زبان استونیایی را به دانشگاه ارائه دهد.

مدت‌زمان تحصیل داروسازی در استونی 5 الی 6 سال و هزینه تحصیل 4 الی 6000 یورو در سال است. دانشجویان جهت ورود به دانشگاه‌های استونی و تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی باید در آزمون SAT شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند. زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی از مباحث آزمون ست موضوعی است.

متقاضیان باید متوانند در این آزمون بیش از 60% سوالات را پاسخ دهند و نمره قابل قبولی کسب و کنند. برای موفقیت در این آزمون گذراندن دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی پیشنهاد می شود. نکته مهم دیگر داشتن مدرک زبان اگلیسی 5.5 الی 6 برای تحصیل در استونی در رشته های پزشکی ضروری است.

تحصیل در مدارس استونی

تحصیل در مدارس استونی از اول سپتامبر آغاز می‌شود و برای کودکانی است که در 1 اکتبر آغاز سال تحصیلی به سن 7 رسیده باشند. این کودکان تا 17 سالگی ملزم به حضور در مدرسه هستند.

کودکان 3 تا 7 ساله می‌توانند در آموزشگاه‌ها و مؤسسات پیش‌دبستانی تحت مراقبت قرار گیرند و برای ورود به مدرسه آماده شوند. تحصیل در مدارس استونی در سه مقطع صورت می‌گیرد که به شرح زیر است؛
تحصیل در دوران ابتدایی: این دوران از 7 سالگی شروع می‌شود و دانش آموزان کلاس‌های اول تا چهارم ابتدایی را به تحصیل ابتدایی می‌پردازند.

تحصیل در دوران راهنمایی: کلاس‌های پنجم تا نهم به دوران راهنمایی تعلق دارند.

تحصیل در دوران دبیرستان: این دوران از کلاس دهم شروع و در کلاس دوازدهم پایان می‌یابد.

برنامه تحصیلی گفته‌شده زیر نظر دولت اعمال می‌شود؛ بنابراین هم مدارس دولتی و هم مدارس خصوصی طبق این برنامه عمل می‌کنند.

زبان تحصیل در مدارس استونی بر طبق زبان محله‌ای که مدارس در آنجا واقع‌شده‌اند؛ تعیین می‌شود. زبان رسمی کشور استونیایی است ولی برخی از شهروندان به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند. دومین زبان رسمی این کشور روسی است؛ بنابراین در مدارس استونی، برنامه‌های تحصیلی به زبان‌های استونیایی، انگلیسی و روسی ارائه می‌شود.

تحصیل در مدارس دولتی در استونی رایگان ولی تحصیل در مدارس خصوصی استونی دارای شهریه است و مقدار این شهریه را نوع مدرسه و منطقه قرارگیری آن تعیین می‌کند.

تحصیل در کشور استونی

مدارک لازم برای تحصیل در مدارس استونی

برای تحصیل در مدارس استونی باید مدارک زیر را به مدارس کشور ارائه داد؛

  • ارائه پاسپورت معتبر دانش‌آموز به همراه عکس پاسپورتی جدید
  • ارائه فرم اجازه والدین جهت تحصیل در مدرسه
  • ارائه ریزنمرات سال‌های تحصیلی گذشته دانش‌آموز به همراه ترجمه آن‌ها به زبان رسمی کشور
  • ارائه پاسپورت والدین جهت دریافت ویزای همراه دانش‌آموز
  • ارائه مدرک تسلط به زبان استونیایی، روسی و یا انگلیسی

تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی

تحصیل در کشور استونی در مقطع کارشناسی بین 3 الی 4 سال به طول می‌انجامد. همانند مدارس استونی، دانشجویان برای تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی می‌توانند به سه زبان انگلیسی، استونیایی و یا روسی اقدام کنند.

با توجه به اینکه تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی فراهم است، یکی از مقاصد تحصیل در خارج از کشور بویژه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است.  البته تحصیل به زبان استونیایی این مزیت را دارد که دانشجو می‌تواند به‌صورت رایگان در دانشگاه به تحصیل بپردازد.

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد؛ تحصیل در استونی مقرون ‌به‌ صرفه است و شهریه‌های تحصیلی پایین است ولی ضمن این موضوع، دانشگاه‌های استونی ماهانه، مبلغ 350 یورو را در اختیار دانشجویان خود، حین تحصیل کارشناسی، قرار می‌دهند که کمک ‌هزینه تحصیلی دانشجویان باشد.

کیفیت دانشگاه‌های استونی بالا است و مدرک دریافتی فارغ‌التحصیلان در اکثر نقاط دنیا معتبر است و آن‌ها می‌توانند با مدرک کارشناسی خود استخدام شوند. هرچند تعداد دانشگاه‌های استونی چندان زیاد نیست ولی کیفیت تحصیلی آن‌ها زیاد است. لیست زیر، لیست دانشگاه‌های استونی به ترتیب کیفیت و اعتبار آن‌ها می‌باشد؛

  • دانشگاه تارتو
  • دانشگاه نورد
  • دانشگاه تالین
  • دانشگاه بین‌المللی استونی
  • دانشکده بازرگانی استونی
  • آکادمی هنر استونی
  • موسسه فناوری تالین

در بین دانشگاه‌های گفته‌شده، دانشگاه تارتو قدیمی‌ترین دانشگاه کشور استونی می‌باشد که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و همچنین تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه‌های استونی برای دانشجویان بورسیه‌های تحصیلی نیز ارائه می‌دهند؛ برخی از برنامه‌های بورسیه آن‌ها عبارت است از؛ بورسیه فناوری اطلاعات در استونی، بورسیه تحصیلی هم‌وطنان، بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های استونی و …

هزینه تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی، در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. در ادامه، شهریه‌های برخی از دانشگاه‌های معروف استونی را ذکر می‌کنیم؛

  • هزینه‌های تقریبی تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه تالین؛ 1650 یورو الی 2000 یورو در هر ترم
  • هزینه‌های تخمینی تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشکده تجارت استونی؛ 2300 الی 3200 یورو در هر ترم
  • حدود شهریه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه تارتو؛ 3800 الی 6000 یورو در هرسال

تحصیل در دانشگاه های استونی

شرایط و مدارک تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی

جهت تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی، داوطلب باید تمام دوران دبیرستان خود را سپری کرده و دارای مدرک باشد. نکته بعدی این است که دانشجو باید دارای مدرک تافل یا آیلتس باشد؛ حداقل نمره مدرک آیلتس 5/5 و حداقل نمره مدرک تافل 70 باشد.

تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی ارشد

مدت ‌زمان تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است و اکثر دانشجویان مهندسی، کامپیوتر، علوم انسانی، صنایع و … می‌توانند به ‌صورت رایگان به تحصیل کارشناسی ارشد بپردازند. پس از پایان این دو سال تحصیل، دانشجویان جهت فارغ‌التحصیلی باید پایان‌نامه‌ای را که خودشان به نگارش درآورده‌اند در اختیار دانشگاه قرار دهند.

زبان تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی ارشد، به سه زبان انگلیسی، روسی و استونیایی است. از معتبرترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فناوری تالین می‌باشد.

دانشگاه فناوری تالین بورسیه تحصیلی رایگانی را در اختیار دانشجویان کارشناسی ارشد خود قرار می‌دهد. دانشجویان حین تحصیل کارشناسی ارشد در استونی می‌توانند مشغول به کار شوند و حقوق ماهیانه حداقل 400 یورو دریافت کنند.

شرایط و مدارک تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی ارشد

  • ارائه طرح تحقیقاتی که حجم آن حداکثر 2 صفحه A4  باشد.
  • ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی مهرشده و اصل با معدل بالا
  • ارائه توصیه‌نامه استاد
  • ارائه کپی پاسپورت
  • ارائه فرم درخواست جهت تحصیل در رشته انتخاب‌شده برای کارشناسی ارشد
  • ارائه مدرک زبان تافل (با حداقل نمره 70) یا مدرک آیلتس (با حداقل نمره 5/5) یا مدرک تسلط به دو زبان دیگر روسی و یا استونیایی
  • ارائه یک عدد عکس پاسپورت

تحصیل در کشور استونی در مقطع دکتری

مدت‌ زمان تحصیل در استونی در مقطع دکتری 3 الی 5 سال است و به زبان انگلیسی، روسی و استونیایی در دانشگاه‌های استونی و اغلب به‌صورت رایگان ارائه می‌شود. از مزیت‌های تحصیل در استونی در مقطع دکتری می‌توان به این اشاره کرد که دانشجویان طبق شرایطی می‌توانند به زبان انگلیسی و به‌صورت رایگان در رشته موردنظر مدرک دکتری بگیرند و موقعیت خود را بالا ببرند.

قدیمی‌ترین دانشگاه استونی که برنامه‌های تحصیلی جهت تحصیل دکتری ارائه می‌دهد؛ دانشگاه تارتو استونی می‌باشد. ساختار تحصیل مقطع دکتری در استونی بدین گونه است که دانشجو باید یک پروژه تحقیقاتی را با موفقیت به پایان برساند.

همان‌طور که گفتیم دانشگاه‌های استونی برای تحصیل در مقطع دکتری هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند و ضمن آن، دولت استونی ماهانه 600 یورو در اختیار دانشجویان دکتری، به‌عنوان کمک‌هزینه، قرار می‌دهد. هزینه زندگی در استونی نیز جزء کمترین هزینه ها در اروپا است و متقاضیان می توانند با هزینه حدود 500 الی 600 یورو زندگی دانشجویی خوبی داشته باشند.

تحصیل در استونی

شرایط و مدارک تحصیل در استونی در مقطع دکتری

  • ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد
  • ارائه مدرک زبان تحصیلی موردنظر
  • ارائه کپی پاسپورت
  • ارائه فرم درخواست جهت تحصیل در رشته انتخاب‌شده برای دکتری
  • ارائه یک عدد عکس پاسپورت
  • ارائه مدارکی مبنی بر انجام تحقیقات و پروژه‌های علمی
  • داشتن سابقه علمی درخشان جهت تحصیل در رشته‌های خاص
  • ارائه مدرکی مبنی بر داشتن سابقه کار جهت تحصیل در رشته‌های خاص

سؤالات متداول

  1. آیا تحصیل رایگان در مدارس استونی امکان‌پذیر است؟

بله‌. تحصیل در مدارس دولتی استونی به‌صورت رایگان است.

  1. آیا تحصیل در استونی به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است؟

بله‌. دانشگاه تارتو و دانشگاه تالین رشته های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

  1. هزینه تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی چقدر است؟

بین 2 الی 6 هزار یورو

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه های استونی در رشته های علوم پزشکی چقدر است؟

به طور معمول بین 10 الی 12 هزار یورو در سال

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا