021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (4 امتیاز)

تحصیل در لتونی

تحصیل در لتونی

فهرست مطالب

مزایای تحصیل در لتونی

کشور لتونی یا لاتویا واقع شده در شمال قاره اروپا و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است. از این رو واحد پول این کشور مانند سایر کشورهای عضو این اتحادیه یورو است. زبان رسمی مردم این کشور لتونیایی است. اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور وجود دارد. کشور لاتویا دارای آب و هوای معتدل اروپایی و طبیعتی بسیار سرسبز و زیباست.

کشور کوچک لتونی جمعیتی در حدود ۲ میلیون نفر و با نرخ سواد ۱۰۰ درصدی دارد. اقتصاد کشور لتونی در شرایط بسیار خوب و رو به رشدی قرار دارد. هزینه زندگی در این کشور تقریبا مشابه سایر کشورهای اروپایی و ماهانه در حدود ۸۰۰ یورو است. اگر بخواهیم مزایای تحصیل در لتونی را به اختصار بیان کنیم، موارد زیر مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • فرهنگ مهمان‌پذیر و خونگرم مردم لتونی
  • سیستم آموزشی باکیفیت
  • دانشگاه‌های دارای اعتبار جهانی
  • دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی معتبر در سراسر اروپا
تحصیل در لتونی

معرفی سیستم آموزشی کشور لتونی

تحصیلات ابتدایی در کشور لتونی اجباری و رایگان است. تحصیل در لتونی در مقطع ابتدایی از ۷ سالگی آغاز و تا ۱۲ سالگی ادامه می‌یابد. دوره دوم تحصیل، یعنی تحصیلات متوسطه در این کشور از ۱۲ تا ۱۷ سالگی است. پس از پایان دوره متوسطه و در سن ۱۷ سالگی مدرک معادل دیپلم در ایران به دانش‌آموزان اهدا می‌شود. سیستم آموزشی در کشور لتونی برای دانش‌آموزان بین‌المللی نیز شکل یکسانی دارد.

دانش‌آموزان بین‌المللی برای بهره‌مندی از تحصیل رایگان در این کشور باید به زبان لتونیایی مسلط شوند. تحصیلات آکادمیک در کشور لتونی شامل مقاطعی به شرح زیر است:

  • کارشناسی ۴ ساله
  • کارشناسی ارشد ۲ ساله
  • دکتری ۳ تا ۵ ساله

دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در لتونی می‌توانند مجوز کار پاره وقت در این کشور دریافت کنند. درآمد کار پاره‌وقت دانشجویی می‌تواند بخشی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را تامین کند. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز برای دانشجویان ممتاز بین‌المللی فراهم است. به خصوص دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی شانس زیادی برای برخورداری از بورسیه‌های تحصیل در لتونی را دارند.

محبوب‌ترین رشته ها برای تحصیل در کشور لتونی

تحصیل پزشکی در لتونی و تحصیل دندانپزشکی در لتونی بسیار محبوب است و متقاضیان بین‌المللی زیادی دارد. شرایط تحصیل در کشور لتونی در رشته‌های پزشکی نسبت به بسیاری از کشورها آسان‌تر است. داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی اولین شرط تحصیل در دانشگاه‌های لتونی است. قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های لتونی یا آزمون SAT نیز شرطی اساسی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی این دانشگاه‌هاست. داشتن مدرک زبان بین‌المللی با حدنصاب نمره را می‌توان آخرین شرط تحصیل در رشته‌های پزشکی در این کشور در نظر گرفت.

حدنصاب لازم آزمون آیلتس برای قبولی در رشته‌های پزشکی ۵.۵ و تافل ۶۵ است.  تحصیل پزشکی در لتونی ۶ ساله و دندانپزشکی در این کشور ۵ ساله است. هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی لتونی سالانه در حدود 12 هزار یورو است. مزیت مهم تحصیل در رشته‌های پزشکی در لتونی، اعتبار مدارک پزشکی دانشگاه‌های لتونی در ایران است. سایر رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در دانشگاه‌های لتونی عبارتند از:

  • رشته‌های هنری مانند نقاشی و موسیقی
  • رشته‌های مهندسی مانند عمران و معماری
  • رشته‌های مرتبط با کامپیوتر مانند IT و شبکه
تحصیل در کشور لتونی

بهترین راه برای قبولی در رشته های پزشکی لتونی

برای تحصیل در لتونی در رشته‌های علوم پزشکی دو راه مختلف وجود دارد:

  • قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه‌ها: آزمون ورودی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های لتونی آزمونی ۴ گزینه‌ای از دروس پایه پزشکی است. سوالات دروس زیست و شیمی عمده سوالات این آزمون را تشکیل می‌دهند. بهترین راه برای آمادگی شرکت در این آزمون، شرکت در دوره های پریمدیکال یا پیش پزشکی است.
  • قبولی در آزمون SAT: قبولی در آزمون SAT دومین راه برای دریافت پذیرش رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های لتونی است. حدنصاب نمره لازم برای قبولی در این آزمون بین‌المللی ۱۳۵۰ است. بهترین راه برای کسب نتیجه عالی در آزمون SAT، شرکت در دوره آمادگی آزمون SAT است.

این دوره‌ها علاوه بر کشورهای اروپایی، در ایران و توسط آکادمی آریا دانش نیز برگزار می‌شوند. مزیت شرکت در دوره‌های داخلی نسبت به دوره‌های خارجی هزینه مناسب آن‌هاست.

بهترین دانشگاه های لتونی

معتبرترین و بهترین دانشگاه ‌های لتونی عبارتند از:

  • دانشگاه لاتویا: دانشگاه لاتویا در شهر ریگا پایتخت کشور لتونی واقع شده است. جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها بین ۷۰۱ تا ۷۵۰ است. نزدیک به ۲۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در ۱۳ دانشکده مختلف این دانشگاه در حال تحصیل هستند. پزشکی و دندانپزشکی پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در دانشگاه لاتویا هستند.
  • دانشگاه استرادینز ریگا: دانشگاه استرادینز یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در لتونی است. دانشگاه استرادینز نیز در شهر ریگا قرار دارد. ۷ دانشکده دانشگاه استرادینز عبارتند از: دانشکده پزشکی، دانشکده داروسازی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده توانبخشی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم سیاسی و دانشکده ارتباطات.
  • دانشگاه فنی ریگا: دانشگاه فنی ریگا بهترین دانشگاه فنی در حوزه بالتیک به شمار می‌رود. این دانشگاه فنی مهندسی به لحاظ جایگاه علمی در بین ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. هزینه تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه فنی ریگا بین ۱۸۰۰ تا ۳۷۰۰ یورو در سال متغیر است.
دانشگاه های لتونی

سخن آخر

تحصیل در لتونی به ویژه در رشته‌های پزشکی در میان دانشجویان بین‌المللی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین بر سر صندلی‌های دانشگاهی این کشور رقابت فشرده‌ای وجود دارد. لازمه برنده شدن در این رقابت فشرده و سرنوشت ساز، استفاده از تجربه و دانش متخصصان این زمینه است. بهره‌مندی از مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی آریا دانش برای موفقیت در این راه بسیار مفید و سازنده خواهد بود.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین مزایای تحصیل در لتونی چیست؟

تحصیل به زبان انگلیسی، دانشگاه‌های معتبر و باکیفیت، دریافت مدرک تحصیلی معتبر در سراسر اروپا و فرهنگ مهمان‌نوازی مردم لتونی را می‌توان مهم‌ترین مزایای تحصیل در لتونی دانست.

  1. تحصیل در مدارس لتونی از چه سنی آغاز می‌شود؟

تحصیل در مدارک لتونی از سن ۷ سالگی آغاز و تا ۱۷ سالگی ادامه می‌یابد.

  1. آیا تحصیل رایگان در مدارس لتونی امکان پذیر است؟

بله. تحصیل در مدارس کشور لتونی به زبان رسمی این کشور رایگان است.

  1. محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در دانشگاه‌های لتونی کدامند؟

دندانپزشکی، پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی معماری، IT، شبکه، موسیقی و نقاشی.

  1. مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی لتونی چیست؟

داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، قبولی در آزمون ورودی و داشتن مدرک زبان مهم‌ترین شروط تحصیل در رشته‌های پزشکی لتونی به شمار می‌روند.

  1. هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی لتونی چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های لتونی سالانه 12 هزار یورو می‌باشد.

  1. بهترین دانشگاه‌های لتونی کدامند؟

دانشگاه لاتویا، دانشگاه استرادینز و دانشگاه فنی ریگا بهترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل در کشور لتونی محسوب می‌شوند.

  1. آیا مدارک تحصیلی دانشگاه‌ها لتونی در ایران معتبر هستند؟

بله. مدارک فارغ‌التحصیلی اخذ شده در بهترین دانشگاه‌های لتونی مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت در کشور ایران قرار دارند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا