021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (6 امتیاز)

دانشگاه گدانسک لهستان

دانشگاه گدانسک لهستان
PL_U-gadansk

اطلاعات کلی دانشگاه

فهرست مطالب

دانشگاه گدانسک لهستان را بیشتر بشناسیم

دانشگاه گدانسک در کشور لهستان در سال 1970 از ادغام دو موسسه آموزش عالی با نام های مدرسه عالی اقتصاد سوپوت و مدرسه عالی آموزشی گدانسک تاسیس شد. در سال های بعد مدرسه عالی آموزش معلمان نیز به دانشگاه گدانسک لهستان اضافه شد. دانشگاه گدانسک در حال حاضر از بزرگترین دانشگاه ها در منطقه پومرانیا است که تاثیر انکارناپذیری در توسعه علم و مدرن سازی کشور لهستان داشته است.

دانشگاه  گدانسک در حال حاضر یکی از پویا ترین و بهترین دانشگاه های لهستان به شمار می رود.از جمله جدیدترین رشته های تحصیلی و تخصص های ارائه شده در طی چند سال اخیر به تخصص های دانشگاه گدانسک افزوده شده می توان به مطالعات بین رشته ایی، انفورماتیک کاربردی، اطلاعات جغرافیایی، سینولوژی و … اشاره کرد. دانشگاه گدانسک لهستان از سال 1998 به طور جدی اقدام به جذب دانشجو از سراسر جهان کرده است و در سال تحصیلی کنونی بیش از 200 دانشجو خارج کشور اقدام به تحصیل در این دانشگاه کردند که به طور کلی 150 نفر از آن ها ساکن قاره اروپا هستند.

تحصیل در دانشگاه گدانسک لهستان دانشگاهی با تراز جهانی

دانشگاه گدانسک لهستان همواره از لحاظ علم پزشکی از جمله سرآمد ترین دانشگاه های کشور لهستان و کشورهای حوزه بالتیک بوده است. طبق آخرین نظرسنجی در سال 2021 دانشگاه گدانسک رتبه 350 را برای پزشکی بالینی خود از میان بهترین دانشگاه های جهان دریافت کرده است. از جمله موفقیت های دانشگاه گدانسک، مشارکت آن در برنامه بنیاد علوم لهستان- برنامه های تحقیقاتی بین المللی است که دانشگاه گدانسک دو بار برنده این برنامه شد.

محققان و دانشمندان دانشگاه گدانسک دریافت کننده جوایز بسیار زیادی در سطح بین المللی هستند. در سال 2018 دانشکده پزشکی دانشگاه گدانسک به عنوان برترین دانشکده کشور لهستان از لحاط سطح آموزشی و سطح علمی اساتید آموزشی شناخته شده است. از این رو این دانشگاه از بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در لهستان است.  این دانشگاه در سال 2020 توسط جدول رتبه بندی دانشگاه جهانی آموزش عالی  رتبه 401+ را در مورد هنر و علوم انسانی دریافت کرد.

دانشگاه گدانسک لهستان و روابط بین المللی آموزشی آن

دانشگاه گدانسک تقریبا درهر کشور دنیا، با کالج های عالی و موسسات علمی و پژوهشی همکاری دارد. از سال 2002 تا 2018 دانشگاه گدانسک لهستان بیش از 370 توافق نامه برای دریافت بودجه برای پروژه های اروپایی و بین المللی امضا کرد.

عضویت لهستان در اتحادیه اروپا در زمینه فعالیت های تامین مالی از جمله بهره برداری از صندوق های ساختاری مانند صندوق اجتماعی اروپا، صندوق توسعه منطقه ایی اروپا و ابتکارات جامعه امکانات جدیدی را برای علم و بورس تحصیلی ایجاد کرده است. دانشگاه گدانسک لهستان هم چنین کمک های بلاعوض اروپایی و بین المللی دیگری مانند مکانسیم مالی نروژ، همکاری ارضی اروپا و اراسموس نیز دریافت می کند.

تحصیل در دانشگاه گدانسک لهستان همراه با بورسیه تحصیلی

به طور کلی شرایط بورسیه تحصیلی در تمامی دانشگاه های کشور لهستان یکسان است. بورسیه به دانشجویان بین المللی کمک می کند که هزینه های پایین تری به منظور ادامه تحصیل پرداخت کنند. اما به طور کلی بورسیه تحصیلی در دانشگاه گدانسک تنها به دانشجویانی تعلق می گیرد که دارای رزومه بالا، معدل نسبتا بالا و دانشجو مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری باشند. عناوین و شرایط زیادی برای بورسیه تحصیلی دانشگاه گدانسک وجود دارد که در ذیل به می پردازیم:

بورسیه تحصیلی اراسموس لهستان: بورسیه تحصیلی اراسموس از جمله بورسیه هایی است که به منظور ترویج علم، از طریق کشور های اروپایی و همکاری با دیگر کشور صورت می گیرد. در این بورسیه که تنها مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است. مشمول کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی اروپایی و یا غیر اروپایی می باشد.

بورسیه بین المللی گیلمن: بورسیه گیلمن بیشتر شامل دانشجویان بین المللی کارشناسی می باشد. بورسیه گیلمن مشمول رشته های پزشکی نیز می باشد. از آنجایی که زبان آموزش برای دانشجویان بین المللی در لهستان زبان انگلیسی و لهستانی است. مشمولین بورسیه گیلمن باید دارای مدرک آیتلس 5/6 باشند.

بورسیه دکتری لهستان: این نوع بورسیه شامل دانشجویان مقطع دکتری می شود که سال های زیادی در روند درسی خود مشعول تحقیق و پژوهش هستند. از رو این دولت لهستان بخشی از شهریه دانشجو را مشروط بر بالا بودن رزومه شخص، پرداخت می کند.

بورسیه در کشور لهستان و دانشگاه گدانسک دارای شرایط و عناوین فراوانی است اما نکته بسیار مهم در امر بورسیه تحصیلی در دانشگاه گدانسک این است که افرادی که ساکن اتحادیه اروپا هستند شانس بیشتری در پذیرش و اخذ بورسیه تحصیلی دارند.

متقاضیان چه رشته هایی می توانند در دانشگاه گدانسک لهستان تحصیل کنند؟

دانشگاه گدانسک لهستان دارای دانشکده هایی از قبیل دانشکده زیست شناسی، پزشکی، داروسازی، دانشکده شیمی، دانشکده اقتصاد، دانشکده زبان، دانشکده ریاضی، فیزیک و انفورماتیک، دانشکده مدیریت و … است. که می تواند تمامی علاقه مندان به رشته های تحصیلی متفاوت را از سراسر جهان به خود جلب کند.

دانشگاه گدانسک لهستان امکان تحصیل در رشته هایی نظیر پزشکی، داروسازی و پرستاری را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است وعلاقه مندان به تحصیل در رشته پزشکی و داروسازی  قادرند لهستان را به منظور ادامه تحصیل انتخاب کنند زیرا در دانشگاه گدانسک بستر تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

در گدانسک رشته پزشکی به صورت یک دوره 6 ساله است و رشته پرطرفدار داروسازی در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی به صورت ی دوره 5 ساله تدریس می شود. علاقه مندان به رشته پرستاری می توانند در مدت 3 سال مدرک پرستاری خود را دریافت نمایند.

لذت زندگی و تحصیل در دانشگاه گدانسک لهستان

شهر گدانسک یکی از بزرگترین و برجسته ترین شهر های حوزه دریای بالتیک است. اولین چیزی که در گدانسک توجه مخاطبان را به خود جلب می کند تاریخ پیچیده و ملموس این شهر است. شهر گدانسک نمونه یک موزه کامل است که می توان در این شهر سلطنتی تاریخ غنی اروپا را جست و جو کرد.

از جمله مهم ترین مواردی که سبب می شود تا افراد زیادی به گدانسک جذب شوند وجود دانشگاه گدانسک است که امکان تحصیل مقرون به صرفه را به دانشجویان بین المللی می دهد. گدانسگ از جمله شهر هایی است که به علت نزدیکی با دریا بالتیک از جمله شهر های اروپایی است که شرایط اقتصادی مناسبی به جهت اشتغال برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند این شهر به علت ارتباط خود با دریا و کشور های مجاور نقش اساسی در صادر کردن محصولات دریایی به سایر نقاط اروپا دارد.

هزینه های زندگی در شهر گدانسک

امکان تحصیل در لهستان در رشته مورد علاقه و شهریه پایین تحصیل، بسیاری از دانشجویان بین المللی را ترغیب می کند تا لهستان را به عنوان مقصد ادامه تحصیل و شکوفایی استعداد خود، انتخاب کنند. واحد کشور لهستان زلوتی است از آن جایی که لهستان کشوری ارزان است به طور کلی هزینه یک زندگی در کشور لهستان  بین 350 تا500 متغیر است. البته این هزینه ممکن است وابسته به شرایط دانشجویان متفاوت باشد.

بیش از 100 خوابگاه دانشجویی برا دانشجویان دانشگاه گدانسک در نظر گرفته شده است مشروط بر اینکه 1 ماه قبل از آغاز ترم دانشگاه را در جریان بگذارند. هزینه اقامت در خوابگاه مجهز و استاندار دانشگاه گدانسک حدود 120 یورو در ماه است. در لهستان حدود 70 سازمان بانکی وجود دارد و هر فرد وابسته به کشور خود می توانید از خدمات بانکی کشور لهستان مشروط بر رعایت الزامات، استفاده کنید.

دانشجویان بین المللی اگر دارای بیمه درمانی معتبر کشور خود باشند می توانند در کشور لهستان از خدمات پزشک کشور لهستان بهره مند شوند. هزینه بیمه دانشجویان بین المللی وابسته به شرایط سالانه متغیر است.

بیشتر شهر های حمل و نقلی تخفیف ویژه ایی را در طول هر ترم به منظور رفت و آمد دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند از این رو هزینه حمل و نقل دانشجویان در کشور لهستان بسیار مقرون به صرفه است. غذا در همه جا در کشور لهستان وجود دارد اما اگر کمبود بودجه دارید می توانید یک وعده غذایی خوب با ارزش 2 یورو پیدا کنید.

گالری تصاویر دانشگاه

گالری تصاویر شهر این دانشگاه

رشته های این دانشگاه

دانشگاه‌های دیگر این کشور

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا