021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (3 امتیاز)

رشته پزشکی دانشگاه گدانسک لهستان

پزشکی دانشگاه گدانسک
PL_U-gadansk

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه گدانسک لهستان

دانشکده پزشکی گدانسک با نام  universitas medica Gedanensis به طور جدی در سال 1945 در محوطه شهری کشور لهستان تاسیس شد. دانشگاه گدانسک لهستان یک برنامه جامع 5 الی 6 ساله را برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در لهستان در نظر گرفته است. در سال های اول و ترم اولیه دانشجویان پزشکی موظف به فراگیری دروس علوم پایه نظیر زیست شناسی، ویروس شناسی، میکروب شناسی و … هستند.

در سال های دوم و سوم دانشجویان پزشکی دانشگاه گداسک لهستان اقدام به فراگیری دروس زنان و زایمان، داروشناسی و داروسازی بالینی، اورولوژی، اطفال، پیوند بالینی، قانون پزشکی و … می کنند. سال های چهارم و پنجم زمان کسب تجربه و یادگیری دروسی نظیر جراحی، اخلاق پزشکی است. در ترم های آخر دانشجوی پزشکی دانشگاه گدانسک اجازه حضور در بالین بیماران و اجازه اظهار نظر دارد و دانشجویان پزشکی دانشگاه گدانسک در سال آخر دوره پزشکی بیشتر وقت خود را در کتابخانه و کسب تجربه و یادگیری فنون سخنرانی سپری می کنند.

دانشکده پزشکی دانشگاه گدانسک لهستان امروزه از جمله معروف ترین و بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا شناخته شده و طبق آخرین رتبه بندی شانگهای موفق به کسب رتبه 301- 400 شده است. مدرک پزشکی دانشگاه گدانسگ از اعتبار خاصی در کشور های اروپایی و آمریکایی برخوردار است و افراد می توانند پس از اخذ مدرک پزشکی دانشگاه گداسک لهستان در هر قسمت از قاره اروپا و آمریکا مشغول به کار شوند.

امکانات آموزشی دانشگاه گدانسک لهستان

دانشجویان پزشکی دانشگاه گدانسک لهستان دسترسی به یک محوطه دانشگاهی مسکونی مناسی، یک کتابخانه مدرن و یک باشگاه دانشجویی دارند. علاوه بر این، دانشگاه دارای یک گرایش بین المللی قوی است زیرا تقریبا 15 درصد دانشگاه گدانسک را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد. دانشجویان پزشکی دانشگاه گدانسک از طریق برنامه اراسموس مبادله فعال بین المللی انجام می دهند.

از سال 2009 دانشجویان پزشکی دانشگاه گدانسک عضو مطالعه در پومورشی شدند. دانشکده پزشکی گدانسک به طور جدی از پروژه های بهداشتی عمومی حمایت می کند. از دیگر امکانات موجود ویژه دانشجویان پزشکی دانشگاه گدانسک برای دانشجویان پزشکی خود می توان به امکان استفاده از خوابگاه مجهز و شرکت در کلاس های موسیقی، تئاتر و باشگاه های ورزشی اشاره کرد.

آزمون ورودی جهت پذیرش پزشکی دانشگاه گدانسک لهستان

داوطلبان علاقه مند به تحصیل در لهستان جهت تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه گدانسک باید توجه داشته باشند که شرط معدل عامل شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه دانشگاه گدانسک است. نمره قابل توجه در دروس شیمی و زیست شناسی عامل موفقیت افراد در آزمون کتبی این دانشگاه است.

علاقه مندان به تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه گدانسک موظفند که در آزمون کتبی مخصوص به پذیرش رشته پزشکی دانشگاه گدانسگ لهستان شرکت کنند. موضوعات آزمون، شامل زیست شناسی و شیمی است که بخش زیست شناسی معطوف به موضوعاتی نظیر سلول، تقسیم سلولی، سلول ها پروکاریوت و یوکاریوت، قوانین مندل، ژنوتیپ و فنوتیپ، آلل ها، عصب کشی، کد ژنتیکی، تولید مثل، لقاح داخلی و خارجی، تسکیل بلاستولا، گاسترولاسیون و بخش شیمی متمرکز مفاهیم سیستم بین المللی و واحد ها، ماده و خصوصیات، جدول تناوبی، مولکول ها و خالص ها، قوانین گاز ایدآل، متعادل کردن واکنش های شیمیایی، اسید ها و باز ها و نمک ها، واکنش یونیزاسیون، تعادل، استر ها و آمید ها، فنل ها و آلدهید ها و کتون ها، اسید های کربوکسیلیک، فروکتوز، گلوکز، کربوهیدرات و … است.

گرچه سراسر کتاب زیست شناسی و شیمی سال های دبیرستان مملو از مفاهیم مهم و کاربردی است اما طبق سایت دانشگاه گدانسک لهستان علاقه مندان به پزشکی این دانشگاه باید بر روی قسمت ها فوق مطالعه بیشتری داشته باشند. در بخش آزمون کتبی داوطلبان رشته پزشکی دانشگاه گدانسک امکان استفاده از ماشین حساب را دارا می باشند. آزمون کتبی رشته پزشکی دانشگاه گدانسک هر ساله در کشور هایی نظیر نروژ، امارات، دبی، هند و ایران برگزار می شود.

پس شرکت و قبولی در آزمون کتبی رشته پزشکی دانشگاه گدانسک دانشجویان موظفند به  منظور مصاحبه به این دانشگاه مراجعه کنند. زمان مصاحبه شفاهی برای هر شخص 20 دقیقه است در این زمان محدود اساتید این دانشگاه سوالاتی از مباحث سیستم حسی، سیستم تولید مثلی، سیستم ادراری و … برای داوطلب در نظر گرفته اند که فرد باید به تمامی سوالات به زبان انگلیسی پاسخ دهد. هدف از مصاحبه شفاهی دانشگاه گدانسک برای دانشجویان پزشکی شناسایی  سطح زبان انگلیسی افراد و انگیزه دانشجویان پزشکی است.

ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه گدانسک لهستان

امکان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه گدانسک سبب شده تا هر ساله این دانشگاه شاهد داوطلبان زیادی از سراسر نقاط جهان باشد. اما عاملی که سبب محدود شدن تعداد دانشجویان پزشکی دانشگاه گدانسک می شود ظرفیت محدود این دانشگاه برای دانشجویان رشته پزشکی است.

هرچند این دانشگاه از بهترین دانشگاه های لهستان است اما دانشگاه گدانسک هر ساله وابسته به عوامل مختلف به طور متوسط اقدام به پذیرش 20 الی 30 نفر داوطلب رشته پزشکی می کند. که البته 10 نفر از تعداد پذیرش شده ها عضو اتحادیه اروپا هستند و مابقی از آن ها پذیرش شده ها از سایر کشورها هستند.

شهریه رشته پزشکی دانشگاه گدانسک لهستان

شهریه رشته پزشکی دانشگاه گدانسک بسته به دوره های 5 الی 6 ساله آن متغیر است. به طور متوسط هزینه یک ترم تحصیلی در رشته پزشکی دانشگاه گدانسک 22000 زلوتی معادل 5134 یورو است. هزینه سالانه تحصیل پزشکی در دانشگاه گدانسک لهستان 44000 زلوتی معادل 10269 یورو در سال است. البته مبلغ شهریه رشته پزشکی دانشگاه گدانسک هر ساله با افزایش رو به رو است.

دانشگاه گدانسک لهستان به دانشجویان پزشکی خود به جهت تامین هزینه کتاب و محل اسکان اجازه 30 ساعت کار در هفته را خواهد داد. مدرک پزشکی دانشگاه گدانسک مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور ایران است. با توجه به مورد تائید بودن دانشگاه گدانسک و همچنین شهریه مناسب این دانشگاه و رتبه و جایگاه بین المللی آن، گروه آریا دانش این دانشگاه را به عنوان گزینه مناسبی جهت تحصیل پزشکی در خارج از کشور پیشنهاد می دهد.

دوره پری مدیکال لازمه موفقیت در آزمون پزشکی دانشگاه گدانسک

برای شرکت در آزمون ورودی رشته پزشکی دانشگاه گدانسک داوطلبان نیازی به مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی ندارند. بلکه دارا بودن مدرک ترجمه شده دیپلم برای شرکت در آزمون کفایت می کند. داوطلبان باید تسلط کافی بر دروس شیمی و زیست شناسی داشته باشند. دارا بودن مدرک معتبر آیلتس و یا تافل از جمله شروط پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه گدانسک است.

برای شرکت و پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه گدانسک هیچ بازه سنی تعیین نشده و افراد می توانند در هر سنی اقدام به شرکت و تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه گدانسک کنند. جهت موفقیا در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه گدانسک، شرکت در دوره های پری مدیکال یا پیش پزشکی پیشنهاد می شود. در این دوره های آموزشی دروس تخصصی زیست و شیمی آموزش داده می شود و همچنین جهت آزمون مصاحبه نیز دانشپذیران آماده می شوند.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا