021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (1 امتیاز)

دانشگاه یاگیلونیا یا کراکوف لهستان

دانشگاه یاگیلونیا لهستان
دانشگاه کراکوف

اطلاعات کلی دانشگاه

فهرست مطالب

دانشگاه کراکوف لهستان را بهتر بشناسیم

دانشگاه کراکوف با نام جدید یاگیلونیا در سال 1364 با شعار عقل بر زور غلبه می کند در شهر کراکوف لهستان تاسیس شد. در اواسط قرن چهاردهم پادشاه کشور لهستان کازیمیر سوم احساس کرد که کشور لهستان نیازمند افراد تحصیل کرده در زمینه وکالت است تا بتوانند قوانین کشور را رمز گشایی کنند و یا دادگاه ها و دفاتر را اداره کنند از این رو دانشگاه کراکوف با زمینه علم فلسفه و وکالت تاسیس شد. گرچه دانشگاه کراکوف در قرن 18 تاریک ترین دوره های تاسیس خود را طی کرد و تبدیل به خشک شویی شد اما در سال 1870 تبدیل به یکی از ثروتمندترین دانشگاه های جهان شد و اکنون دانشگاه کراکوف به عنوان یکی از مهمترین و برجسته ترین دانشگاه های لهستان مشهور شده است. دانشگاه کراکوف با بیش از 655 سال سابقه به عنوان دومین دانشگاه قدیمی مرکز اروپا و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان شناخته شده است. کراکوف سابقه درخشانی در طول تاریخ از خود جای گذاشته است از جمله دانشمندانی که دانشگاه کراکوف در خود پروراند می توان به کوپر نیک اشاره کرد. در سال 1883 دو دانشمند وروبلوسکی و اولسوزسکی نقدینگی ازت و اکسیژن را در دانشگاه کراکوف لهستان به اثبات رساندند.

تحصیل در دانشگاه کراکوف لهستان دانشگاهی با تراز جهانی

گرچه دانشگاه یاگیلونیا لهستان روز های سخت و دشواری را به چشم دیده است اما کراکوف اکنون با داشتن 18دانشکده در رتبه 440-431 QS  و 401-500 رتبه   ARWU به عنوان مهم ترین قطب تحصیل در قاره اروپا می درخشد و از گزینه های مناسب جهت تحصیل در لهستان است. در آخرین رتبه بندی EECA دانشگاه کراکوف لهستان رتبه 7 را کسب کرده است. دانشگاه کراکوف هم اکنون با بیش از 4 هزار پرسنل دانشگاهی جز 500 دانشگاه برتر دنیا به شمار می رود.

دانشگاه کراکوف لهستان و روابط بین المللی آموزشی آن

دانشگاه یاگیلونیا لهستان از روابط بین المللی آموزشی بسیار خوبی با سایر دانشگاه های برتر جهان برخوردار است. کراکوف با دانشگاه هایدلبرگ آلمان رابطه نزدیک آموزشی دارد. از جمله دانشگاه های مشهوری که کراکوف لهستان با آن تبادل علمی دارد می توان به دانشگاه کمبریج، دانشگاه ملبورن، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه شیگاگو اشاره کرد. در سال های اخیر دانشگاه کراکوف لهستان با دانشگاه های وین، توکیو، سن پترزبورگ و دانشکده فنی مونیخ توافق نامه بین المللی امضا کرد. از نکات جالب دانشگاه کراکوف لهستان می توان به تدریس زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه اشاره کرد در سال 1919 پروفسور تادنوش کوالسکی که از اساتید نامی دانشگاه کراکوف لهستان است شاهنامه فردوسی را به زبان لهستانی ترجمه کرد. اخذ مدرک کارشناسی زبان فارسی پس از3 الی 4 سال در دانشگاه کراکوف لهستان به دانشجویان تعلق می گیرد. دانشگاه کراکوف لهستان دارای رابطه بسیار مناسبی با کشور ایران می باشد. اخذ مدرک در تمامی رشته های دانشگاه کراکوف لهستان از اعتبار بالایی در کشور ایران برخوردار است.

تحصیل در دانشگاه کراکوف لهستان همراه بورسیه تحصیلی

دانشگاه کراکوف لهستان از بورسیه های متفاوتی از قبیل بورسیه رکتور، بورسیه معلولین، بورسیه اجتماعی برخوردار است که هر کدام دارای شرایط خاص خودش است که در ادامه به آن می پردازیم. دانشجویانی که واجد شرایط بورسیه هستند باید از 3 ماه قبل اقدام به درخواست بورسیه کنند. دانشجویانی که بورسیه رکتور به آن ها تعلق می گیرد از محل اسکان به بهای 60 الی 180 زلوتی معادل  15 الی50 دلار آمریکایی برخوردار می شوند و ماهانه مبلغ 405 زلوتی معادل 104 دلار آمریکایی از دانشگاه کراکوف لهستان دریافت می کنند.

  • بورسیه رکتور: این بورسیه که مشمول دانشجویان ارشد و دکترا است. با شرکت در مسابقه SON امکان پذیر است. دانشجویان برای برخورداری از بورسیه موظفند به مدت 24 الی 36 ماه در یک مرکز تحقیقاتی خارجی اقدام به طرح پروژه و تحقیق علمی کنند هم چنین بورسیه رکتور شامل حال افرادی می شود که در المپاد ریاضی دارای مقام باشند و یا در المپیاد بین المللی ورزشی دارای مقام اول تا سوم باشند. از بورسیه رکتور در دوره مرخصی نیز می توان استفاده کرد.
  • بورسیه معلولین: دانشگاه کراکوف لهستان به معلولین ذهنی و یا افرادی که دارای نقص عضو هستند هم بورسیه اعطا می کند که البته معلولین تنها می توانند در چند رشته معدود در دانشگاه کراکوف لهستان اقدام به تحصیل کنند. بورسیه معلولین ذهنی در دانشگاه کراکوف لهستان شامل دریافت اندک مبلغی به منظور امرار معاش زندگی در کراکوف لهستان است. بورسیه افراد معلول در دوره مرخصی تحصیلی لغو خواهد شد. بورسیه معلولین به مدت 1 سال اعتبار خواهد داشت و مشمولین بورسیه معلولین می توانند از 1 اکتبر الی 30 سپتامبر اقدام به ثبت نام مجدد به جهت بورسیه کنند.
  • بورسیه اجتماعی: بورسیه اجتماعی دانشگاه کراکوف به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که سرپرست خانواده هستند تعلق می گیرد. این بورسیه بیشتر از طرف بنیاد کار کشور لهستان است که دانشگاه کراکوف از جمله دانشگاه هایی است که با آن موافقت کرده است. بورسیه اجتماعی شامل پرداخت اندک هزینه خانوار، عدم پرداخت مبلغ به اتحادیه اروپا به جهت اسکان می باشد که البته بورسیه اجتماعی در زمان مرخصی لغو خواهد شد. بورسیه اجتماعی به مدت 2 ترم تحصیلی اعتبار دارد.

متقاضیان چه رشته هایی می توانند در دانشگاه یاگیلونیا لهستان اقدام به تحصیل کنند

از سال 1994 دانشگاه کراکوف اقدام به جذب دانشجوی بین المللی و تدریس به زبان انگلیسی کرد سابقه درخشان، کسب مقام و جوایز متفاوت دانشگاه کراکوف لهستان و … سبب شده تا عده زیادی اقدام به تحصیل در این دانشگاه کنند. دانشگاه کراکوف لهستان دارای 18 دانشکده متفاوت از قبیل حقوق، دانشکده پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، علوم بهداشت، فیزیک، نجوم، علوم کامپیوتر کاربردی، ریاضی، شیمی، مدیریت و ارتباطات اجتماعی، مطالعات بین المللی و سیاسی لهستان، زیست شناسی، بیوشیمی و بیوفیزیک و بیوتکنولوژی، جغرافیا و زمین شناسی، فلسفه و مطالعات زبان و ادبیات لهستانی است. از قدیمی ترین دانشکده های کراکوف می توان به دانشگاه حقوق و جدیدترین دانشکده این دانشگاه که در سال 2002 افتتاح شد می توان دانشکده بیوشیمی کراکوف اشاره کرد. علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه کراکوف لهستان می توانند در رشته های مورد علاقه خود با طول مدت کارشناسی 3 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکترا 4 ساله اقدام به تحصیل در این دانشگاه متمدن کنند. دانشگاه کراکوف لهستان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل پزشکی در لهستان است که به زبان انگلیسی، مدت 4 الی 6 ساله دارد و رشته دندان پزشکی دانشگاه کراکوف دارای مدت تحصیل 5 ساله است.

لذت زندگی و تحصیل در کراکوف لهستان

کراکوف یکی از زیباترین شهر های جنوبی لهستان است که به علت جای دادن زیبایی و فرهنگ غنی اروپایی خود، در سال 2000 به پایتخت فرهنگ اروپا ملقب شد. هر شهری وابسته به شرایط محیطی خود دارای مزایا و جاذبه های توریستی می باشد. کراکوف از جمله شهر های کشور لهستان است که دارای شرایط اشتغال و کسب و کار بسیار فعالی است.دانشگاه کراکوف لهستان علاوه بر محیط آموزشی خود دارای مزایای فرهنگی و ورزشی نیز می باشد. دانشجویان دانشگاه کراکوف قادرند از کلاس خوانندگی، نمایشنامه، رقص و تئاتر بهرمند شود. لهستان سابقه درخشانی در عرصه ورزش والیبال دارد کراکوف به صورت رایگان به دانشجویان بین المللی خود والیبال می آموزد. دانشگاه کراکوف لهستان تاریخ قاره اروپا را در قلب خود جای داده است چرا که کتابخانه کراکوف دارای 5/6میلیون کتاب باقی مانده از قرون وسطی است. کتابخانه دانشگاه کراکوف لهستان در دهه 1990 از حالت سنتی به حالت دیجیتال مبدل شد.

هزینه های زندگی در کراکوف لهستان

زندگی در کشور لهستان به علت اقتصاد فعال این کشور دارای مزایای خوبی است. نخستین چیزی که برای هر دانشجوی بین المللی حائز اهمیت است وجود خوابگاه و محل اسکان است. اسکان دانشجویان بین المللی در خوابگاه دانشگاه کراکوف لهستان در سال 2019، 400 زلوتی معادل 103 دلار آمریکایی است که البته بهای خوابگاه در فصل تابستان به حالت روزانه با بهای 15 زلوتی معادل 3 دلار آمریکایی مبدل می شود که این مبلغ هر ساله دچار تغییراتی خواهد شد. به طور کلی شرایط و هزینه زندگی در لهستان مناسب است.  در لهستان بهای یک آپارتمان 60 متری در کراکوف لهستان 42000 زلوتی معادل 10824 دلار آمریکایی است. اجاره بهای یک خانه متوسط در کراکوف لهستان 1623 زلوتی معادل 418 دلار آمریکایی است. هزینه غذا در کراکوف لهستان  به علت توریستی بودن این شهر اندکی بالا است هزینه یک غذای متوسط در کراکوف لهستان 200 زلوتی معادل 51 دلار آمریکایی است. گرچه دانشگاه کراکوف خود دارای یک مرکز سریع و السیر حمل و نقلی با تخفیف 50 درصدی برای دانشجویان خود است اما هزینه حمل و نقل در کراکوف لهستان با تاکسی 6 زلوتی معادل 1 دلار آمریکایی است. این مبالغ ممکن است وابسته که کاهش و یا افزایش نرخ ارز کاهش یا افزایش یابد.

گالری تصاویر دانشگاه

گالری تصاویر شهر این دانشگاه

رشته های این دانشگاه

دانشگاه‌های دیگر این کشور

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا