021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (3 امتیاز)

رشته پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیا

رشته پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیا
دانشگاه پاویا ایتالیا

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیا

از آن جایی تحصیل پزشکی در ایتالیا دارای هزینه مقرون به صرفه و مزایای بورسیه می باشد از این رو در طی سال های اخیر عده زیادی از علاقه مندان به علم پزشکی، ایتالیا و بویژه شهر پاویا را به جهت تحصیل در رشته پزشکی انتخاب می کنند. هدف از تحصیل پزشکی در دانشگاه پاویا ایتالیا خدمت به مردم، مبارزه با چالش های بهداشتی، جلوگیری از بیماری های مسری، کشف راه های درمان جدید همگام با علم نوین پزشکی است.

تحصیل پزشکی و جراحی در دانشگاه پاویا ایتالیا در گرو موفقیت دانشجو در یک دوره 6 ساله است. دانشجویان پزشکی دانشگاه پاویا در سال های اول و دوم تحصیل خود اقدام به فراگیری علوم پایه و آشنایی با بدن انسان، فارماکولوژی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی و … می کنند آن ها بیشتر ساعات روز خود را در آزمایشگاه های دانشگاه پاویا سپری می کنند.

سال سوم و چهارم پزشکی دانشگاه پاویا در 3 کلمه خلاصه می شود تحصیل و آموزش و کسب تجربیات بالینی. سال پنجم زمان تکاپو و جست جوی دانشجو پزشکی دانشگاه پاویا در عرصه تحقیقات می باشد در سال پنجم دانشجو تمام وقت خود را صرف تجربه اندوزی بالینی و خواندن کتاب های متعدد و تمرین سخنرانی می کند. سال ششم که به دوره انترنی مشهور است  زمان اظهار نظر دانشجو پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیا است در این سال دانشجو امکان تشخیص بیماری را خواهد داشت.

دانشگاه پاویا ایتالیا و امکانات آموزشی آن

وجود اساتید بین الملل و کیفیت آموزشی بسیار بالا در زمینه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاویا از جمله مهم ترین امکاناتی است که دانشگاه پاویا در اختیار دانشجویان بین المللی خود قرار داده است. اعطای بورسیه استانی ایتالیا به دانشجویان بین المللی و فراهم آوردن بستر مناسب به جهت تحصیل در رشته پزشکی برای دانشجویان جهان سومی از دیگر امکانات مهمی است که دانشگاه پاویا در اختیار دانشجویان جراحی و پزشکی خود قرار داده است.

آزمایشگاه مدرن و مجهز شیمی و زیست از جمله امکاناتی است که دانشگاه پاویا در اختیار دانشجویان پزشکی خود قرار داده است از این رو دانشجویان پزشکی دانشگاه پاویا می توانند در سال های اول و دوم تحصیل خود، نیمه خود را در آزمایشگاه های دانشگاه پاویا به منظور کسب تجربه سپری کنند.

امکان استفاده از کتابخانه اسرارآمیز و قدیمی از امکاناتی است که دانشگاه پاویا ایتالیا در اختیار دانشجویان جراحی و پزشکی خود قرار می دهد. امکاناتی نظیر موزه گیاه شناسی و خوابگاه های 2 نفره و چند نفره مجهز به آشپزخانه، حمام و اینترنت از جمله امکانات دانشگاه پاویا ایتالیا برای دانشجویان بین المللی رشته پزشکی و جراحی خود است. از آنجایی که ورزش بخش مهمی از زندگی افراد در ایتالیا را نشان می دهد دانشگاه پاویا دارای امکانات گسترده ایی در حوزه ورزش می باشد.

شیوه آزمون ورودی و پذیرش دانشگاه پاویا ایتالیا

علاقه مندان به قبولی و تحصیل در پزشکی دانشگاه پاویا نیازمند هیچ گونه مصاحبه یا رزومه کاری نیستند برای قبولی در رشته پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیا تنها قبولی در آزمون آیمت ایتالیا اکتفا خواهد کرد. این آزمون هر ساله در کشور های مختلف برگزار خواهد شد و دارای زمان مختلفی است اما به طور کلی زمان برگزاری آزمون IMAT ماه سپتامبر می باشد.

آزمون IMAT دارای 60 سوال 5 گزینه در مورد علوم زیستی، فیزیک، ریاضی، شیمی، دانش عمومی و زبان است. آزمون IMAT دارای نمره منفی می باشد. پاسخ درست به سوال 1.5 امتیاز مثبت را برای داوطلب در پی خواهد داشت و عدم پاسخ به سوال از داوطلب امتیازی کم نخواهد کرد. با توجه به رقابت شدید در آزمون IMAT همواره دانشجویان بین المللی باید بالاترین نمره در آزمون IMAT برای تحصیل در دانشگاه پاویا کسب کنند. طبق آخرین گزارش داوطلبینی که در سال گذشته نمره 50 به بالا را در آزمون IMAT کسب نمودند توانستند تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاویا را آغاز کنند.

آزمون IMAT در کشور ایران برگزار نخواهد شد علاقه مندان به شرکت در آزمون IMAT و تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیا می توانند به کشور های حوزه خلیج فارس و یا ایتالیا مراجعه کنند. جهت قبولی در این آزمون، شرکت در دوره آمادگی آزمون IMAT مجموعه آریا دانش و همچنین مطالعه بهترین منابع آزمون IMAT پیشنهاد می شود.

ظرفیت رشته پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیا

ظرفیت پزشکی دانشگاه های ایتالیا هر ساله متغیر است اما دانشگاه پاویا نسبت به دیگر دانشگاه های ایتالیا دارای ظرفیت بالایی به جهت قبولی و تحصیل در رشته پزشکی می باشد. دانشگاه پاویا هر ساله وابسته به بودجه و شرایط بورسیه خود 40 نفر را در رشته پزشکی پذیرش می کند که البته این 40 نفر پذیرش سهمیه خارج از اتحادیه اروپا است.

شهریه رشته پزشکی دانشگاه پاویا

همان طور که می دانید شهریه دانشگاه های داخلی و خارجی هر ساله رو به افزایش است پس دانشگاه پاویا ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. شهریه پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیا با توجه به میزان بورسیه افراد و شرایط زندگی افراد متفاوت است. به طور کلی هزینه سالانه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاویا 200 الی 4700 یورو متغیر است که این مبلغ می تواند برای دانشجویان واجد شرایط بورسیه اندکی تغییر کند.

البته دانشگاه پاویا دارای مبلغ شهریه ثابتی با بهای 200 یورو است که این مقدار شهریه ثابت برای تمام دانشجویان بین المللی یکسان است و شرایط بورسیه به آن تعلق نخواهد گرفت. دانشجویان بین المللی می توانند با توجه به شرح و اثبات شرایط زندگی خود از شرایط و مزایای بورسیه تحصیلی دانشگاه پاویا ایتالیا برخوردار شوند. دانشگاه پاویا ایتالیا به منظور کسب درآمد دانشجویان به منظور هزینه کتاب و محل اقامت به آن ها اجازه 30 ساعت کار در هفته را می دهد.

مدرک پیش دانشگاهی لازمه موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه پاویا ایتالیا

جهت تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاویا که از جمله بهترین دانشگاه های ایتالیا است، داشتن مدرک تحصیلی 12 ساله در ایران الزامی است. برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاویا داوطلب می تواند با مدرک دیپلم خود اقدام به شرکت در آزمونIMAT  کند. تحصیل در پزشکی دانشگاه پاویا وابسته به شرط معدل نیست و علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه پاویا ایتالیا می توانند با هر معدلی اقدام به شرکت در آزمون IMAT کنند.

برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاویا بازه سنی مشخصی مطرح نیست اما دانشجویان باید دارای مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره 6 آیلتس و یا 78 تافل داشته باشند زیرا برخی از کلاس های در دانشگاه پاویا ایتالیا به زبان ایتالیایی برگزار خواهد شد و اینکه دانشجویان بین المللی به منظور بیان احتیاجات خود باید اندکی با زبان ایتالیایی آشنا باشند.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا