021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
امتیاز دهید

تحصیل پزشکی در دانشگاه نووی ساد صربستان

تحصيل پزشكي در دانشگاه نووي ساد
دانشگاه نووی ساد صربستان

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

آشنایی با دانشگاه نووی ساد صربستان

دومین دانشگاه دولتی کشور صربستان که دارای اعتبار و ارزش ویژه ای در میان دانشگاه های پزشکی اروپایی است در 28 ژوئن سال 1960 میلادی افتتاح شد. دانشگاه نووی ساد صربستان در حال حاضر دارای 14 دانشکده فعال است که 50 هزار دانشجو در کنار 5 هزار کارمند این دانشگاه در حال تحصیل هستند. دانشگاه نووی ساد صربستان در چهار شهر استان وجودینا دارای دانشکده است.

دانشگاه نووی ساد صربستان هر سال 400 برنامه تحصیلی معتبر در سطوح مختلف آموزشی ارائه می دهد که رشته پزشکی یکی از معتبر ترین رشته های این دانشگاه محسوب می شود. تحصیل پزشکی در صربستان یکی از گزینه های تحصیل ارزان قیمت در اروپا است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه نووی ساد صربستان

دانشگاه نوی ساد صربستان دارای رتبه دومین دانشگاه معتبر در کشور صربستان است و در رتبه بندی جدید شانگهای در بین 1000 دانشگاه معتبر در رده 401 تا 500 قرار دارد. دانشکده پزشکی دانشگاه نووی ساد صربستان از این حیث در جایگاه بالاتری قرار دارد و مدرک این دانشگاه دارای اعتباری جهانی است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه نووی ساد صربستان

برای تحصیل پزشکی در صربستان بویژه تحصیل پزشکی در دانشگاه نووی ساد صربستان باید در امتحان ورودی دانشگاه های کشور صربستان شرکت کنید. در این آزمون ورودی باید تمرکز و مطالعه کاملی بر روی دروس شیمی و فیزیک داشته باشید تا بتوانید از این آزمون سربلند خارج شوید.

این آزمون که مطابق آزمون MCAT است که در امتحان ورودی کالج های پزشکی آمریکا رعایت می شود دارای چهار نوع سوال است که مهارت متقاضیان را در علوم فیزیکی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و روان شناختی مورد سنجش قرار می دهند. این سوالات به صورت گزینه های چهار جوابی طرح می شود.

درباره آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی صربستان بیشتر بدانیم

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی کشور صربستان 15 بار در سال برگزار می شود و علاوه بر صربستان در کشورهای آمریکا، کانادا، لبنان، فرانسه، آلمان، قطر، ژاپن، سنگاپور، تایلند، آفریقای جنوبی، انگلیس، تایوان و چین هم برگزار می شود. نکته مهم در این آزمون این است که قبولی در این آزمون تا 3 سال اعتبار دارد ولی در صورت مردود شدن باید به این مسأله توجه داشته باشید که تنها 7 بار می توانید جهت تحصیل پزشکی در صربستان در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی و دانشگاه نوی ساد صربستان شرکت کنید. مدت زمان پاسخگویی به سوالات این آزمون 7 ساعت و 27 دقیقه است که در چهار بخش برگزار می گردد. متقاضیان باید در هر بخش از 132 امتیاز حداقل 118 امتیاز کسب کنند و در کل امتیاز آن ها بالاتر از 472 باشد.

مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه نووی ساد صربستان

بالاترین مزیت تحصیل پزشکی در دانشگاه نووی ساد صربستان اعتبار بالای مدرک این دانشگاه است که هم در ایران (مورد تائید وزارت بهداشت ایران است) و هم در سراسر اروپا دارای جایگاه ویژه ای است. در ضمن هزینه های پایین زندگی در کشور صربستان نیز عاملی برای انتخاب به عنوان مقصد تحصیل پزشکی در صربستان است.

مخارج زندگی در کشور صربستان

کشور صربستان یکی از ارزان ترین کشور های اروپا از لحاظ هزینه ها زندگی است. اگر قصد داشته باشید شیوه زندگی خود را همانند یک دانشجو با هزینه های زندگی معمولی طی کنید می توانید ماهیانه 600 تا 800 یورو هزینه کنید که این مبلغ شامل اجاره بها، پوشاک، رفت و آمد و خورد و خوراک است. البته هزینه هایی مانند اینترنت هم در نظر گرفته شده است. به طور کلی میانگین هزینه های ماهیانه در این شهر مطابق جدول زیر است:

ماهانه- یورو هزینه های زندگی
290 – 210 اجاره بها (منزل شخصی)
240 غذا
50 برق و گاز
10 آب
20 اینترنت/ تلوزیون
20 حمل و نقل عمومی
50 پوشاک

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام ویژه تحصیل پزشکی در صربستان

  1. فرم درخواست به همراه دو کپی.
  2. دو کپی برابر با اصل از مدرک آموزش عالی خارجی و اصل مدرک برای بازبینی
  3. دو نسخه معتبر از دیپلم تکمیلی (در صورت وجود) و دو نسخه از ترجمه دیپلم مکمل به زبان صربی که توسط یک مترجم رسمی دادگستری تأیید شده باشد. در صورت نبود دیپلم مکمل، لازم است ریزنمرات دانشگاهی و تعدادی کلاس های هردرس را ( نسخه اصلی و 2 کپی معتبر) همراه با دو نسخه از ترجمه معتبر ریز نمرات دانشگاهی به زبان صربی ارسال کنید.
  4. دو نسخه از ترجمه مدرک آموزش عالی خارجی به زبان صربی که توسط یک مترجم رسمی دادگستری تایید شده باشد.
  5. برنامه درسی / برنامه تحصیلی (یک نسخه ترجیحا به زبان انگلیسی).
  6. دیپلم آخرین مدرک تحصیلی ( یک کپی رسمی).
  7. کپی گذرنامه (صفحه اول با یک عکس) .
  8. سند رسمی صادر شده توسط مقامات یا یک کپی از سند ازدواج (برای افرادی که نام / نام خانوادگی خود را تغییر داده اند).
  9. اصل کلیه اسناد لازم برای ثبت نام (در مقطع کارشناسی. کارشناسی ارشد یا دکترا) باید به زبان صربی ترجمه شده و توسط یک مترجم رسمی دادگستری تأیید شوند، به استثنای برنامه تحصیلی (که می تواند به زبان انگلیسی باشد)

دانستن این نکته مهم است که اعتبار سنجی مدارک تحصیلات عالی کشور های خارجی در حدود 4 ماه زمان می برد و شورایی به نام شواری آکادمیک دانشگاه نووی ساد صربستان در مورد اعتبار مدرک دانشگاهی تصمیم می گیرند.

 

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا