021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.8/5 - (5 امتیاز)

دانشگاه نووی ساد صربستان

دانشگاه نووی ساد
دانشگاه نووی ساد صربستان

اطلاعات کلی دانشگاه

فهرست مطالب

دانشگاه نووی ساد صربستان را بیشتر بشناسیم

در 28 ژوئن سال 1960 میلادی دانشگاهی تاسیس شد که در حال حاضر دومین دانشگاه دولتی کشور صربستان از نظر بزرگی است که در میان دانشگاه های جهان دارای اعتبار و ارزش ویژه ای است. دانشگاه نووی ساد صربستان که دارای 14 دانشکده است در چهار شهر بزرگ استان خود مختار وجودینا (Vojvodina) قرار دارد. شهرهای نوی ساد، زرنجانین، سامبور و سوبوتیکا پذیرای دانشکده های دانشگاه نووی ساد صربستان هستند.

دانشگاه نووی ساد صربستان توسط وزرات آموزش و پرورش و توسعه علم و فناوری جمهوری صربستان مورد تایید است و با داشتن حدود 50 هزار دانشجو و حدود3 هزار کارمند، یکی از بزرگ ترین مراکز علمی این کشور به شمار می آید.

تحصیل در صربستان و دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه نوی ساد صربستان دارای رتبه 2 در این کشور بعد از دانشگاه بلگراد صربستان است و رتبه جهانی آن بسته به موسسه های مختلفی که رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه ها را معرفی می کنند بین 400 تا 1000 متغیر است اما طبق آماری که شانگهای رنکینگ به تازگی اعلام کرده است دانشگاه نووی ساد صربستان رتبه ای بین 401 تا 500 کسب کرده است.

شاید جالب باشد بدانید که دانش آموزان دانشکده علوم فنی دانشگاه نوی ساد در رشته رباتیک در سال 2016 میلادی توانستند رتبه های دوم و سوم مسابقات یوربوت (EUROBOT) پاریس را به خود اختصاص دهند. تحصیل در صربستان بویژه تحصیل در این دانشگاه که مورد تایید وزارت بهداشت و وزرات علوم ایران است، می تواند گزینه مناسب مهاجرت تحصیلی باشد.

دانشکده های دانشگاه نووی ساد صربستان

دانشکده فنی نووی ساد دانشجویان را در زمینه مهندسی مواد غذایی، بیوتکنولوژی، مهندسی داروسازی، مهندسی شیمی و مهندسی مواد آموزش می دهد. دانشکده ورزش و تربیت بدنی، برنامه های علمی و کاربردی در زمینه تربیت بدنی، مدیریت ورزش و مربیگری را فراهم می کند. دانشکده فلسفه، برنامه های تحصیلی به زبان صربی و ادبیات، زبان های دیگر در Vojvodina، دانشکده مهندسی عمران درSubotica، برنامه های آموزشی در مهندسی عمران، مهندسی ساخت و ساز مواد و مهندسی منابع آب و هیدرولیک را فراهم می کند.

در ضمن دانشکده زبان های خارجی و همچنین در تاریخ، آموزش، فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی، مطالعات ارتباطات و رشته های مرتبط ارائه می دهد. از مهمترین دانشکده های تحصیلی در دانشگاه نووی ساد صربستان دانشکده پزشکی است. از این رو این دانشگاه گزینه مناسبی جهت تحصیل در صربستان و تحصیل پزشکی در اروپا است.

تحصیل در دانشگاه نووی ساد صربستان با بورس تحصیلی

کشور صربستان برای برخی از دانشجویان این کشور که دارای شرایط لازم باشند بورسیه تحصیلی در نظر می گیرد و از آن جایی که دانشگاه نووی ساد صربستان هم یکی دانشگاه دولتی است شامل همین قوانین می گردد. برای دریافت بورس تحصیلی در کشور صربستان باید متقاضی بورس توسط دولت ایالتی که در پروژه خاص شرکت می کند نامزد شود.

بورسیه های تحصیلی کشور صربستان به دانشجویان بین المللی رشته های ریاضیات فنی و تکنولوژی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و علوم پزشکی ارائه می شود و متقاضیان علاوه بر تسلط کامل به زبان انگلیسی باید یک گواهی پزشکی کامل داشته باشند که شش ماه بیشتر از تاریخ صدور آن نگذشته باشد. البته این بورس ها شرایط سنی هم دارند که به شرح زیر می باشد:

1 – برای تحصیل در رشته های مقطع کارشناسی ارشد 25 سال

2 – برای تحصیل در رشته های مقطع دکترا 30 سال

3 – برای تحصیل در رشته های مقطع کارشناسی 21 سال

جهت تحصیل پزشکی در اروپا بویژه تحصیل در صربستان، پذیرش در دانشگاه نوی ساد می تواند گزینه مناسبی جهت اخذ بورسیه تحصیلی باشد.

لذت زندگی در شهر نوی ساد صربستان

شهر نوی ساد در کنار رود دانوب قرار دارد و شهری است به جا مانده از تمدن باستانی اتریش و مجارستان. اما دانشکده پزشکی این دانشگاه که در شهر بلگراد قرار دارد در حال حاضر مورد نظر است و زندگی در بلگراد، پایتخت کشور صربستان دارای خصوصیات خاص و ویژه ای است. بلگراد که بزرگ ترین شهر کشور صربستان است یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری حوزه بالکان است که معنای شهر سفید می دهد.

این شهر که دو رودخانه ساوا و دانوب را میان خود دارد دارای آثار تاریخی و باستانی فراوانی است که دیدن هر کدام از آن ها همانند قدم زدن در میان تاریخ است و حال و هوایی خاص دارد. پارک های متعدد و دریاچه های فراوان این شهر را به مکانی تبدیل کرده است که زندگی شبانه و پر جنب و جوشی دارد و کسانی که در این شهر زندگی می کنند پیاده روی های شبانه در میان مردم مهمان نواز این منطقه را فراموش نخواهند کرد.

هزینه های زندگی در شهر نووی ساد صربستان

کشور صربستان یکی از کشورهای ارزان از لحاظ هزینه های زندگی در میان کشور ها اروپایی است. هر چند بلگراد، پایتخت این کشور در بین دیگر شهرهای کشور صربستان شهری گران تر محسوب می شود اما با همه این اوصاف زندگی در شهر نووی ساد ارزان تر از شهر های دیگر صربستان است.

اگر یک زندگی نرمال دانشجویی را در نظر داشته باشید و کمی صرفه جویی پیشه کنید می توانید با هزینه ماهیانه 600 تا 800 یورو، زندگی ماهیانه خود را سر و سامان دهید. این هزینه های شامل اجاره آپارتمان، رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی، پوشاک، اینترنت و خورد و خوراک است.

گالری تصاویر دانشگاه

گالری تصاویر شهر این دانشگاه

رشته های این دانشگاه

دانشگاه‌های دیگر این کشور

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا