021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.5/5 - (2 امتیاز)

تحصیل دامپزشکی در دانشگاه آنکارا ترکیه

دامپزشکی دانشگاه آنکارا
دانشگاه آنکارا ترکیه

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل دامپزشکی در دانشگاه آنکارا ترکیه

رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا از جمله مطرح ترین رشته های دانشگاه ترکیه می باشد. دانشکده دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه در سال 1970 به جهت اینکه حیوانات نیز حق زندگی دارند و با هدف نجات جان حیوانات تاسیس شد. در سال 1988 دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه به همراه رشته بیوتک زیستی توانست مشاغل زیست دامپزشکی را پدید آورد.

رشته دامپزشکی مدام در حال مقایسه با دنیای انسان ها است در صورتی که دامپزشکی عملی است که از انتقال بیماری های حیوان به حیوان جلوگیری می کند و به جانوران در حفظ بقا کمک می کند. دانش آموخته های دامپزشکی تنها در حیطه دانش خودمی توانند اظهاراتی را بیان کنند پس علم دامپزشکی کاملا با علم پزشکی متفاوت است. تحصیل دامپزشکی در ترکیه و تحصیل دامپزشکی در دانشگاه آنکارا در گرو یک دوره 5 ساله است. در سال های اول دانشجو با علوم پایه و دروسی نظیر ویروس شناسی، فیزیولوژی جانوری، میکروب شناسی و … آشنا خواهد شد.

در اواخر سال سوم دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا قادر است که با دروس مامائی حیوانات آشنا شود سال 5 زمان اظهار نظر و اخذ مدرک دامپزشکی از دانشگاه آنکارا ترکیه است. طبق آخرین اخبار، اساتید و دانشجویان دانشکده دامپزشکی در حال بررسی و مطالعه درباره انتقال خون انسان و جانوران هستند. دانشگاه آنکارا ترکیه به جهت عضویت خود در اراسموس از جمله دانشگاه های مهم و واسطه ایی است که می تواند بسیار از دانش آموزان و دانشجویان علاقه مند به رشته دامپزشکی را به اهداف طلایی خود برساند.

امکانات آموزشی رشته دامپزشکی دانشگاه ترکیه آنکارا

در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه 10 بخش مجزا مربوط به امور دامی وجود دارد که هر بخش آن مختص امور بهداشتی، مامائی، تلقیح مصنوعی، سم شناسی جانوران، میکروبیولوژی جانوران، ویروس شناسی جانوران، انگل شناسی جانوران و … است. علاقه مندان به تحصیل دامپزشکی در ترکیه در دانشگاه آنکارا مجازند که به منظور کسب تجربه در دوره 5 ساله تحصیلی خود از آن استفاده کنند. وجود مراکز تحقیقات و آزمایشگاه های دامی مجهز و مدرن از دیگر امکاناتی است که دانشگاه آنکارا ترکیه در اختیار دانشجویان دامپزشکی خود قرار داده است.

از قسمت های جذاب و امکانات دانشکده دامپزشکی دانشگاه آنکارا می توان به موزه تاریخ دامپزشکی این دانشکده اشاره کرد حضور در موزه دامپزشکی یکی از زیباترین قسمت ها و امکاناتی است که دانشگاه آنکارا ترکیه در اختیار دانشجویان دامپزشکی خود قرار داده است. استفاده از سالن کنفرانس  مجهز به صوت و نور جزء دیگر امکاناتی است دانشجویان رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه مجاز به استفاده از آن هستند.

دانشجویان رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه امکان استفاده از سالن غذا خوری، خوابگاه، امکان استفاده از کلاس های آموزشی تئاتر و باشگاه های ورزشی دانشگاه آنکارا ترکیه را دارا می باشند.

شیوه آزمون ورودی رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه

قبولی و پذیرش در دانشگاه های ترکیه وابسته به آزمون YOS و SAT است اما دانشگاه آنکارا ترکیه از جمله دانشگاه هایی است که تنها با آزمون YOS دانشجویان بین المللی خود را پذیرش می کند. تنها کسانی قادرند در تست یوس شرکت کنند که تبعه کشوری جز ترکیه باشند از آنجایی که هر دانشگاه کشور ترکیه آزمون  YOS مخصوص به خود را دارا می باشد زمان برگزاری این آزمون در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد.

تست یوس شامل 80 الی 100 سوال می باشد که در هر دانشگاه متغیر است اما به طور معمول این تست شامل 45 سوال تست هوش و 35 سوال هندسه و ریاضی به جهت شناسایی سطح داوطلبین طرح خواهد شد. آزمون یوس سوالات 5 گزینه ایی را شامل می شود که به ازای هر سوال نادرست داوطلب نیم نمره منفی دریافت خواهد کرد. سطح سوالات آزمون یوس دانشگاه آنکارا ترکیه مطابق با ریاضی و هندسه 4 سال دبیرستان است این تست که به دو زبان ترکی و انگلیسی در دست داوطلبین قرار می گیرد برای پاسخ گویی نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی می باشد.

آزمون YOS در کشور ایران برگزار نخواهد شد لذا علاقه مندان به تحصیل در رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه برای شرکت در آزمون YOS باید به ترکیه سفر کنند. علاقه مندان به تحصیل در رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه باید در تست یوس نمره 88 الی 90 را کسب کنند. هزینه شرکت در آزمون YOS هر ساله متغیر است طبق آخرین برآورد ها هزینه شرکت در تست یوس در سال 2019 مبلغ 200 دلار بوده که این مبلغ در صورت عدم قبولی قابل بازگشت نیست. دانشجویان و دانش آموزی در صورت موفقیت در تست یوس بدون هیچ گونه مصاحبه ایی می توانند در رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه اقدام به تحصیل کنند.

ظرفیت رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه

ظرفیت رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا هر ساله دچار تغییراتی است. این دانشگاه هر ساله وابسته به آمار خروجی دانشگاه خود به 15 الی 20 نفر اجازه تحصیل در رشته دامپزشکی را خوهد داد.

شهریه رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا

شهریه رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه دارای نوسانات زیادی است که این نوسانات وابسته به زبان انتخابی به جهت تحصیل در دامپزشکی این دانشگاه است. با این وجود هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه به زبان انگلیسی 1500 الی 2000 دلار در سال است. تحصیل در رشته دامپزشکی به زبان ترکی استانبولی مشروط بر دارا بودن مدرک معتبر زبان ترکی استانبولی بین 750 الی 800 دلار آمریکایی متغیر است.

این هزینه مربوط به امسال است و با توجه به افزایش نرخ شهریه ممکن است این مبلغ هر ساله دچار تغییراتی شود. دانشجویان رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه به جهت ورود در این دانشگاه موظف به پرداخت 200 دلار در ترم اول دامپزشکی نیز می باشند. هزینه تهیه کتاب نیز در رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا مبحثی جدا می باشد. اما به طور کلی تحصیل دامپزشکی در ترکیه و در دانشگاه آنکارا بسیار مقرون به صرفه تر دیگر کشور های اروپایی نظیر آلمان است ضمن اینکه دانشگاه آنکارا ترکیه به دانشجویان دامپزشکی خود اجازه 30 ساعت کار در هفته را خواهد داد  مشروط بر اینکه کار پاره وقت و غیر دولتی باشد.

شرایط پذیرش رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه

دوره پیش دانشگاهی لازمه موفقیت و قبولی دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آنکارا در پذیرش آزمون YOS است. علاقه مندان به قبولی در رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا موظفند ریز نمرات و مدرک دیپلم خود به همراه مدرک نشان دهنده پایان دوره پیش دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی و یا ترکی استانبولی ترجمه کنند. برای تحصیل دامپزشکی در ترکیه در دانشگاه آنکارا داوطلبان باید مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشند.

به جهت صحبت و بیان احتیاجات خود در کشور ترکیه، دانشجویان دانشگاه آنکارا ترکیه موظف به یادگیری زبان ترکی نیز می باشند. تحصیل در رشته دامپزشکی دانشگاه آنکارا ترکیه محدود به هیچ بازه سنی نیست اما برای بورسیه شدن در دانشگاه آنکارا ترکیه بازه سنی نقش مهمی را ایفا می کند.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا