021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (2 امتیاز)

تحصیل پزشکی در دانشگاه لودز لهستان

پزشکی در دانشگاه لودز لهستان
دانشگاه لودز لهستان

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل پزشکی از جمله رشته هایی است که تا حدودی آینده مشخص و روشنی را برای هر شخص رقم می زند. اما تحصیل پزشکی در دانشگاه لودز لهستان با تدریس پزشکی به دو صورت عادی و فشرده به صورت 6 ساله و 4 ساله با هزینه مناسب سبب شده تا عده زیادی از سراسر جهان به این دانشگاه به منظور تحصیل در رشته پزشکی رجوع کنند. به طور کلی دانشگاه پزشکی لودز لهستان یکی از مطرح ترین دانشگاه ها در حوزه آکادمیک و تدریس دانشگاهی در اروپا است.

دانشگاه پزشکی لودز لهستان با وجود قدمت کم در حوزه تدریس و آموزش دارای اعتبار بالایی در سراسر جهان می باشد. این دانشگاه هیچ رتبه جهانی ندارد اما سالانه به علت هزینه مناسب تحصیل و کیفیت بالای آموزشی آمار ورودی و خروجی زیادی را در رشته پزشکی و پیرا پزشکی دارا است.

تحصیل پزشکی در لهستان و امکانات آموزشی دانشگاه پزشکی لودز

اساتید دانشگاه پزشکی لودز لهستان هر کدام دارای 2 مدرک دکترا می باشند. داشتن کیفیت بالا در امر تدریس و دارا بودن 4 بیمارستان به جهت تدریس بالینی دانشجویان پزشکی از امکانات آموزشی است که در این دانشگاه در اختیار دانشجویان بین المللی رشته پزشکی قرار گرفته است. نزدیک به 750 پزشک متخصص از سراسر جهان به دانشگاه پزشکی لودز آمده اند تا به دانشجویان پزشکی دانشگاه در امور آموزشی کمک کنند.

دانشگاه پزشکی لودز لهستان با حمایت مرکز تحقیقات بالینی لهستان همواره به دانشمندان و دانشجویان جوان خود به منظور دستیابی به اهداف خود در علم پزشکی کمک می کند. دانشگاه پزشکی لودز به جهت آموزش کامل دانشجویان رشته پزشکی اتاق هایی را در اختیار دانشجویان به منظور شبیه سازی پزشکی  قرار می دهد. امکانات مدرن تجاری که در این دانشگاه در دست دانشجویان رشته پزشکی قرار می گیرد از موارد آموزشی است که در چند سال اخیر به دانشگاه پزشکی لودز افزوده شده است.

از دیگر امکانات این دانشگاه می توان به وجود دو خوابگاه مجهز به سیستم گرمایشی، اینترنت ،کامپیوتر و … به منظور اسکان دانشجویان بین المللی پزشکی دانشگاه لودز اشاره کرد. اتاق مطالعه و کتابخانه دانشگاه همواره در اختیار دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه لودز لهستان قرار می گیرد. از امکانات رفاهی دانشگاه پزشکی لودز که در اختیار دانشجویان پزشکی قرار می گیرد می توان به استخر و سالن ورزشی اشاره کرد.

شیوه آزمون ورودی جهت پذیرش رشته پزشکی دانشگاه لودز لهستان

آزمون ورودی و پذیرش پزشکی دانشگاه لودز لهستان اندکی متفاوت تر سایر دانشگاه ها می باشد. ضمن اینکه شما باید دارای معدل دیپلم 16 به بالا باشید تا در این آزمون شرکت کنید. پس از درخواست شما برای پذیرش در دانشگاه پزشکی لودز شما موظف به شرکت در مصاحبه دانشگاه از طریق اسکایپ می باشید. سوالات موجود در این آزمون و مصاحبه در مورد انگیزه شما از تحصیل در دانشگاه پزشکی دانشگاه لودز و پتاسیل رفتار و موضوعات اجتماعی می باشد و پس از آن از شما 4 سوال زیست، 4 سوال شیمی، 4 سوال فیزیک و 4 سوال ریاضی پرسیده می شود. مدت زمان پاسخ شما به این سوال ها 30 دقیقه است.

نکته حائز اهمیت در این بخش این است که در هنگام مصاحبه از وضعیت اتصال اینترنت خود مطمئن شوید زیرا شما فقط 30 دقیقه زمان دارید. کسب امتیاز 8 در هر درس لازمه موفقیت شما در مصاحبه می باشد. این مصاحبه علاوه بر سنجش علمی شما، پرسنل دانشگاه پزشکی لودز را از میزان سواد شما در زبان انگلیسی آگاه می کند پس لازمه قبولی شما در این مصاحبه داشتن مدرک معتبر زبان می باشد. پس از پذیرش از طرف دانشگاه پزشکی لودز لهستان شما بدون هیچ آزمون ورودی دیگری به مدت یک سال وارد کالج می شوید تا در آن از 160 ساعت آزمایشگاه زیست شناسی، 160 ساعت کلاس فیزیک و شیمی و کلاس های کالبد شناسی و پزشکی مقدماتی و … بهره مند شوید.

ظرفیت رشته پزشکی دانشگاه لوذر لهستان

ظرفیت رشته پزشکی دانشگاه لودز لهستان هر ساله وابسته به آمار خروجی و فارغ التحصیلی آن متفاوت است. به طور متوسط هر ساله حدود 30 الی 40 نفر دانشجوی بین المللی به منظور تحصیل پزشکی دانشگاه لودز لهستان پذیرفته می شوند. لازم به ذکر است که دانشگاه پزشکی لودز لهستان از بین آمار ورودی هر ساله خود در سال دوم تحصیلی 15 نفر را بورسیه تحصیلی می کند. دانشگاه پزشکی با توجه به قدمت کم خود در امور تدریس دانشجویان پزشکی غیر نظامی، دارای اعتبار خاصی در سراسر قاره اروپا می باشد. مدرک پزشکی این دانشگاه از معتبرترین مدارک پزشکی قاره اروپا است و مورد تایید وزارت بهداشت و علوم کشور ایران نیز می باشد.

شهریه پزشکی دانشگاه لودز لهستان

شهریه پزشکی دانشگاه لودز لهستان متفاوت است اما طبق آخرین اخبار هزینه سالانه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه لودز لهستان به زبان انگلیسی12000 یورو در سال برای دوره 4 ساله و فشرده می باشد. اما تحصیل در رشته پزشکی به متد عادی 6 ساله در سال اول 11200یورو می باشد که این رقم از سال دوم به 11000یورو می رسد. نکته مهم در این بخش این است که دانشجو رشته پزشکی در صورت عدم پرداخت شهریه به موقع موظف به بازگرداندن مبلغ شهریه با 13 درصد افزایش قیمت می باشد.

هر دانشجو در کشور لهستان وابسته به مدرک تحصیلی خود اجازه کار بین 20 الی 30 در هفته را دارا می باشد اما امکان اشتغال در کشور لهستان اندکی مشکل است چرا که در این کشور اولویت با دانشجویان ملی آن کشور می باشد امکان کار در کشور لهستان وابسته به دارا بودن مهارت و تبحر در صحبت به زبان انگلیسی می باشد.

دوره پریمدیکال یا پیش دانشگاهی پزشکی لازمه موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی لودز لهستان

برای قبولی و پذیرش تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه لودز لهستان شما علاوه بر مدارک چون ویزا و پاسپورت نیازمند مدارک تحصیلی از قبیل مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی 16 به بالا و گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات دوره دبیرستان خود می باشید. رشته پزشکی در دانشگاه پزشکی لودز به شرطی از آن شما خواهد شد که دارای حداقل نمره 75 در آزمون تافل و حداقل نمره 6.5 برای مدرک آیتلس باشید.

از موارد مهم در این مبحث دارا بودن گواهی سلامت و عدم قفدان ویروس ایدز و هپاتیت می باشد. هر گواهی سلامت شما برای رشته پزشکی دانشگاه پزشکی لودز لهستان 2 سال اعتبار دارد. پذیرش و قبولی در رشته پزشکی دانشگاه پزشکی لودز تا 30 سالگی میسر است. جهت موفقیت در آزمون ورودی این دانشگاه گذراندن دوره پریمدیکال یا پیش دانشگاهی پزشکی مسیر را برای تحصیل پزشکی دانشگاه لودز لهستان هموار می کند.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا