021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (3 امتیاز)

ویزای تحصیلی انگلستان 2022

ویزای تحصیلی انگلستان

فهرست مطالب

مزیت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

کشور انگلستان همواره در بین ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه برخورداری از معتبرترین دانشگاه‌ها قرار داشته است. فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌ های انگلستان به سرعت جذب بازار کار این کشور می‌شوند. این در حالی است که با جدایی کشور انگلیس از اتحادیه اروپا اقتصاد این کشور در وضعیتی بهتر از سابق قرار دارد. به همین دلیل بازار کار این کشور به شدت در پی جذب افراد نخبه در موقعیت‌های شغلی مختلف است.

دریافت ویزای کاری انگلستان برای ایرانیان دارای دشواری‌های خاصی است. در حالی که دریافت ویزای تحصیلی انگلستان آسان‌تر است. همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر این کشور از شانس بسیار بالایی برای اشتغال و دریافت اقامت دائم انگلیس برخوردارند. هزینه زندگی در بسیاری از شهرهای انگلیس گران به شمار می‌رود اما به نسبت کیفیت و سطح رفاه آن معقول است. بنابراین دو مزیت عمده دریافت ویزای تحصیلی انگلیس عبارت است از:

  • برخورداری از شرایط عالی سیستم آموزشی این کشور و دریافت مدرک معتبر
  • شانس بالا برای اشتغال و اقامت دائم برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر انگلستان
تحصیل در انگلستان

شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان نسبت به دریافت ویزای تحصیلی سایر کشورها از دشواری‌های خاصی برخوردار است. با توجه به تعداد زیاد متقاضیان تحصیل در انگلیس سخت‌گیری‌هایی برای صدور ویزای تحصیلی این کشور برای دانشجویان وجود دارد. به همین دلیل اگر متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلیس هستید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • تسلط به زبان انگلیسی: زبان رسمی کشور انگلستان انگلیسی است. برای زندگی و تحصیل در انگلستان باید از تسلط کامل بر زبان انگلیسی برخوردار باشید.
  • باید از مقطع قبلی فارغ‌التحصیل شده باشید: در صورتی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی یا تحصیل پزشکی در کشور انگلستان را دارید، باید دوره دبیرستان خود را به پایان رسانده باشید. همچنین متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید از مقطع قبلی فارغ‌التحصیل شده باشند.
  • باید موفق به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلستان شوید: دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تنها برای کسانی امکان پذیر است که موفق به دریافت پذیرش قطعی یکی از دانشگاه‌ها، کالج‌ها یا مدارس انگلستان شده باشند.
  • باید از تمکن مالی برخوردار باشید: شرایط زندگی در کشور انگلستان چندان آسان نیست. هزینه‌های زندگی و تحصیل در انگلیس نسبتا گران است. بنابراین متقاضیان تحصیل در کشور انگلیس باید از توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه زندگی و تحصیل در این کشور برخوردار باشند.

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلستان با عبارت student  visa شناخته می‌شود و دارای دو نوع مختلف است:

  • ویزای تحصیلی برای افراد بین 4 تا 17 سال که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند. به این نوع ویزای تحصیلی دانش آموزشی Tier 4 Child گفته می شود.
  • برای افراد بالای 17 سال یا ویزای دانشجویی Tier 4 General

برای صدور ویزای تحصیلی افراد زیر ۱۷ سال رضایت والدین ضرورت دارد. والدین باید سند محضری و رسمی رضایت خود را ضمیمه مدارک ارائه شده به سفارت نمایند.

ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس عبارتند از:

  • مدرک زبان: ارائه مدرک زبان آیلتس برای اثبات مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی فرد متقاضی ویزای تحصیلی.
  • نامه پذیرش تحصیلی قطعی: ارائه نامه پذیرش قطعی از یکی از مدارس، کالج‌ها یا دانشگاه‌های معتبر انگلستان.
  • ارائه مدارک تمکن مالی و گردش حساب: متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی انگلیس باید اثبات کنند که از توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود برخوردارند. به این منظور این افراد باید مبلغی را در حسابی به نام خود، والدین یا سرپرست خود واریز کنند. این مبلغ با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه مورد نظر فرد متفاوت خواهد بود. این مبلغ باید برای یک دوره زمانی 28 روزه قبل از صدور ویزا و به صورت متوالی در حساب بانکی معرفی شده موجود باشد. مثلا دانشجویی که از دانشگاه منچستر پذیرش گرفته است، باید مبلغ 9135 پوند در حساب بانکی خود داشته باشد. این مبلغ  هزینه 9 ماه زندگی در شهر منچستر را پوشش می‌دهد. گردش حساب و نامه تمکن مالی معتبر از بانک برای ارائه به سفارت ضروری است.
  • مدارک شخصی: پاسپورت دارای اعتبار، شناسنامه و کارت ملی ترجمه شده، عکس پرسنلی پاسپورتی و ترجمه مدارک تحصیلی مدارک ضروری برای صدور ویزای تحصیلی انگلستان هستند.
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا: این فرم از وب سایت سفارت قابل دریافت است.
  • فیش رزرو هتل و بلیط هواپیما: متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی انگلستان باید برای چند روز اول اقامت خود در انگلستان اقدام به رزرو هتل کنند.

هزینه و مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلستان

هزینه صدور ویزای تحصیلی انگلستان برای هر فرد 328 پوند است. علاوه بر این همه متقاضیان مهاجرت تحصیلی به انگلستان جهت دریافت ویزای تحصیلی باید هزینه بیمه سلامت را نیز پرداخت کنند. این هزینه برای هر سال تحصیل در انگلیس ۱۵۰ پوند است. تا سه ماه مانده به تاریخ سفر به انگلیس (شروع ترم) می‌توان برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرد. مدت زمان بررسی مدارک و صدور ویزای تحصیلی کشور انگلیس معمولا بین سه هفته تا یک ماه متغیر است.

ویزای تحصیلی انگلیس

سخن آخر

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان می‌تواند شروع یک آینده درخشان و بسیار موفق شغلی و تحصیلی باشد. روند درخواست تا صدور این ویزا از دشواری و پیچ‌ و خم‌های خاصی برخوردار است. طی کردن این روند می‌تواند برای دانش‌آموزان و دانشجویان متقاضی تحصیل در انگلیس استرس زا باشد. استفاده از کمک و راهنمایی کارشناسان خبره در زمینه مهاجرت تحصیلی می‌تواند مانع بروز بسیاری از مشکلات در این مسیر شود. کارشناسان مهاجرت تحصیلی آریا دانش آماده ارائه مشاوره رایگان تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز در این زمینه هستند.

سوالات متداول

  1. مزایای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان چیست؟

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان نسبت به دریافت سایر ویزاهای این کشور آسان‌تر است. دارندگان ویزای تحصیلی انگلستان از مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا برخوردار می‌شوند. همچنین این افراد از شانس بسیار بالایی برای اشتغال و کسب اقامت دائم انگلیس برخوردارند.

  1. شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلستان چیست؟

داشتن تمکن مالی، فارغ‌التحصیلی از مقاطع قبلی، تسلط به زبان انگلیسی و دریافت پذیرش از یکی از مراکز علمی آموزشی انگلستان.

  1. ویزای تحصیلی انگلستان چند نوع است؟

دو نوع. ویزای تحصیلی برای افراد بین 4 تا 17 سال که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند، ویزای تحصیلی افراد بالای ۱۷ سال.

  1. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان چیست؟

نامه تمکن و گردش حساب، مدارک تحصیلی، گذرنامه، عکس، ترجمه شناسنامه و کارت ملی، ترجمه مدارک تحصیلی، مدرک زبان، نامه پذیرش قطعی از مدرسه یا دانشگاه، فرم تکمیل شده درخواست ویزا، فیش رزرو هتل و بلیط هواپیما.

  1. هزینه صدور ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است؟

هزینه صدور ویزای تحصیلی کشور انگلیس برای هر فرد 328 پوند است.

  1. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است؟

بررسی مدارک و صدور ویزای تحصیلی کشور انگلیس معمولا بین سه هفته تا یک ماه زمان می‌برد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا