021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (6 امتیاز)

تحصیل در انگلستان 2021

تحصیل در انگلستان

فهرست مطالب

شرایط تحصیل در انگلستان

مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان بویژه در سال های اخیر با توجه به موقعیت اقتصادی و شرایط اجتماعی این کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. کشور انگلستان همیشه به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی متقاضیان مهاجرت مخصوصا ایران بوده است. زیرا کیفیت زندگی، امنیت، بهداشت، سیستم آموزشی و… در انگلستان از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است.

از مهمترین روش های مهاجرت به انگلستان شامل مهاجرت از طریق کار، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج است. در این میان بهترین، سریع ترین و کم هزینه ترین مسیر برای مهاجرت به انگلستان اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای کار بعد از تحصیل در انگلستان است. ن

کته مهم این است که جهت تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف بویژه کارشناسی وکارشناسی ارشد متقاضیان باید به دانشگاه شهریه بپردازند. از این رو تحصیل در انگلستان رایگان نیست. همچنین هزینه های زندگی در انگلستان نیز بالاست اما با توجه به شرایط این کشور و اعتبار بالای پاسپورت انگلستان، این هزینه ها کاملا ارزش خواهند داشت.

تحصیل در انگلیس

خلاصه تحصیل در انگلستان

پایتخت لندن زبان تحصیل انگلیسی
مقطع کارشناسی 3 سال مقطع کارشناسی ارشد  1  سال
مقطع دکتری 3 سال دوره پزشکی 5 الی 6 سال
شهریه سالانه کارشناسی 10 الی 30 هزار پوند شهریه سالانه ارشد 10 الی 35 هزار پوند
شهریه سالانه پزشکی 25 الی 50 هزار پوند هزینه ماهیانه زندگی 800 الی 2000 پوند

ویژگی ها و مزیت های تحصیل در انگلستان

کشور انگلستان دارای نظام آموزشی یکپارچه و منظمی است. این کشور به واسطه قدمت زیادی که در خصوص آموزش داشته است دارای دانشگاه های برتری در سطح بین الملل است. براساس آمارهای بین المللی کشور انگلستان بعد از کشور آمریکا بهترین کشور و مقصد جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور در تمامی مقاطع تحصیلی و تمامی رشته‌ های دانشگاهی است.

سالانه نزدیک به 450 هزار نفر جهت تحصیل در انگلستان به این کشور سفر می کنند. در بین ایرانیان نیز کشور انگلستان جزء 5 کشور پرطرفدار جهت تحصیل و زندگی در خارج از کشور است. همچنین مورد دیگری که در خصوص تحصیل در انگلستان بسیار مهم است هزینه های تحصیلی در انگلستان به نسبت کشور آمریکاست. هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان به نسبت تحصیل در آمریکا مقرون به صرفه تر است.

از مهمترین ویژگی های تحصیل در انگلستان، تحصیل به زبان اگلیسی در تمامی رشته های تحصیلی است.  با توجه به اینکه زبان رسمی و آموزشی این کشور انگلیسی است، دیگر نیازی به یادگیری زبان دیگری برای زندگی در این کشور وجود ندارد. از این رو متقاضیان با داشتن سطح زبان انگلیسی خوب و ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل می توانند به تحصیل در این انگلستان بپردازند.

از مزیت های دیگر تحصیل در انگلستان، وجود دانشگاه های معتبر و با رتبه های تک رقمی در رنکینگ جهانی بویژه برای متقاضیان ایرانی علاقه مند به تحصیل پزشکی در خارج از کشور و تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور است. هرچند سیستم پذیرش رشته های علوم پزشکی در انگلستان سخت است، اما متقاضیان ایرانی در صورتی که بتوانند مدرک زبان دریافت کنند و در آزمون ورودی دانشگاه های انگلستان پذیرفته شوند، می توانند از شانس بالایی برخوردار باشند.

جایگاه جهانی دانشگاه های انگلستان

براساس رتبه بندی کیو اس QS در خصوص برترین دانشگاه های اروپا و جهان، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج در کشور انگلستان رده‌ اول و دوم دانشگاه های معتبر اروپا بویژه در رشته های علوم پزشکی را دارا هستند. از بین ۵۰۰ دانشگاه جهان که در رده بندی دانشکده های پزشکی در موسسه QS مشخص شده اند، بسیاری از آنها در قاره اروپا یافت می شوند.

در این بین کشور انگلستان با مجموع ۳۹ دانشگاه برتر پیشتاز کشورهای اروپایی در حوزه علوم پزشکی است. کشور انگلستان رتبه اول بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا را یدک می کشد. امکان تحصیل پزشکی در انگلستان و همچنین دندانپزشکی در انگلستان در دانشگاه های معتبر از مسیر های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته می شود.

تحصیل در دانشگاه های انگلستان

پذیرش تحصیلی، ویزا و شرایط سنی تحصیل در انگلستان

متقاضیان تحصیل در انگلیس ابتدا باید از یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی انگلستان پذیرش تحصیلی دریافت کنند و سپس اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایند. برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان، داشتن تمکن مالی مناسب  مورد نیاز است که متقاضیان باید آن را به سفارت ارائه دهند. برای اخد پذیرش تحصیل در انگلیس برای مقطع کارشناسی متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.

البته در رشته‌ های علوم پزشکی پذیرش به افرادی با حداکثر ۲۳ سال سن نیز اعطا می‌شود. گفتن این نکته ضروری است که در روند اخذ ویزای تحصیل در انگلیس، داشتن سن مناسب می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. به بیان دیگر هر چه سن متقاضیان برای رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی مد نظر در انگلستان ایده‌آل تر باشد، شانس اخذ ویزای تحصیلی نیز بالاتر خواهد رفت.

شرایط تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی باید دست کم ۱۸ سال سن داشت و مدرک معتبر دوره پیش‌ دانشگاهی (12 ساله) ارائه نمود. سطح زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی انگلیس در این مقطع بطور میانگین نمره آیلتس ۶ خواهد بود و متقاضی باید بتواند تمکن مالی خود برای تامین هزینه ‌های زندگی در انگلستان و هزینه های تحصیل اثبات نماید.

البته در بسیاری از دانشگاه‌ ها و کالج‌ های انگلستان دوره‌ های آموزش زبان دایر می‌شود که متقاضیان می ‌توانند پیش از آغاز دوره تحصیلی با شرکت در این دوره‌ ها نمره لازم برای اخذ پذیرش رشته مدنظر در مقطع کارشناسی تحصیل در انگلیس را بدست بیاورند.

شرایط تحصیل در انگلستان در رشته های علوم پزشکی

برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان و دندانپزشکی در انگلستان، چندین مسیر مختلف وجود دارد که در ادامه به معرفی راهکارها می پردازیم.

  1. اخذ دیپلم کشور انگلستان به همراه ارائه مدرک زبان انگلیسی: متقاضیان ایرانی با اخذ دیپلم کشور انگلستان که به دیپلم A-LEVEL انگلستان معروف است، می توانند وارد دانشگاه های انگلستان شوند. این دیپلم معدل دو سال پایانی تحصیل در مقطع دبیرستان است. متناسب با رشته دانشگاهی، دروس مختلفی در این دوره دیپلم ارائه می شود.
  2. موفقیت در آزمون پزشکی BMAT: یکی دیگر از مسیر های اخذ پذیرش رشته های پزشکی انگلستان، موفقیت در آزمون BMAT است. این آزمون در مباحث زبان انگلیسی، علوم تجربی (شیمی و زیست) و مهارت های عمومی است. این آزمون به طور معمول در ماه اکتبر برگزار می شود و نزدیک به 10 دانشگاه معتبر در انگلستان از این طریق اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.
  3. سیستم آموزشی NCUK: یکی دیگر از راه های پذیرش رشته های پزشکی در انگلستان، برنامه آموزشی NCUK است. این سیستم علاوه بر پذیرش پزشکی، برای رشته های مختلف در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد برای ورود به دانشگاه در کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلستان، ایرلند، کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزیلند است.

شرایط تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد در اغلب موارد محدودیت سنی ندارد اما علاوه بر مدرک معتبر مقطع کارشناسی یا لیسانس، متقاضی باید دارای مدرک زبان انگلیسی از جمله حداقل نمره 7 آیلتس و یا معادل تافل آن داشته باشد.

متقاضیان علاوه بر مدرک زبان باید رزومه تحصیلی و کاری قوی، توصیه نامه تحصیلی  (Recommendation letter) و انگیزه نامه (Motivation Letter)  نیز ارائه دهند.

شرایط کار در حین تحصیل در انگلستان

بر اساس قوانین کشور انگلیس هر دانشجوی تمام وقت بین‌المللی (خارج از اتحادیه اروپا) محصل در این کشور می‌تواند با ویزای تحصیلی تا ۲۰ ساعت در هفته کار کند. البته اکثر دانشگاه‌ های انگلستان به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد توصیه می‌کنند با هدف تمرکز هرچه بیشتر بر تحصیل بیش از ۶ ساعت در هفته کار نکنند.

تحصیل در انگلستان

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلیس

مهمترین عامل در اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلیس، یافتن شغل مناسب است. پس از پایان دوران تحصیل در انگلستان به فارغ التحصیلان 3 الی 6 ماه فرصت داده می ‌شود تا برای یافتن شغلی مناسب اقدام کنند.

در صورتی که متقاضی بتواند طی این مدت شغلی مناسب پیدا کند، ویزای موقت برای وی صادر خواهد شد که این ویزا قابلیت تبدیل شدن به ویزای دائم و اقامت را خواهد داشت.

ارتباط دانشگاه های انگلستان با صنعت این کشور و ارائه خدمات مشاوره ای در این زمینه و همچنین موسسات و سایت های کاریابی فعال می توانند گزینه های مناسبی جهت یافتن شغل در انگلستان باشند.

سوالات متداول

  1. طول دوره تحصیل در دانشگاه های انگلستان در مقطع لیسانس چقدر است؟

دوره لیسانس در انگلستان معمولا 3 ساله است.

  1. طول دوره تحصیل در انگلستان در مقطع ارشد چقدر است؟

معمولا یک سال

  1. بهترین مسیر ها برای موفقیت در اخذ پذیرش رشته های پزشکی انگلستان چیست؟

اخذ دیپلم A-LEVEL،  موفقیت در آزمون BMAT و یا سیستم آموزشی کنسرسیوم NCUK از بهترین مسیر ها است.

  1. شهریه سالیانه تحصیل در کشور انگلستان در مقطع لیسانس چقدر است؟

بستگی به رشته تحصیلی دارد. بین 10 الی 30 هزار پوند

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلستان در مقطع ارشد چقدر است؟

بین 10 الی 35 هزار پوند

  1. هزینه ماهیانه زندگی در انگلستان چقدر است؟

بستگی به شهر محل سکونت دارد. بین 800 الی 1500 پوند هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا