021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (9 امتیاز)

بهترین دانشگاه های انگلستان 2024

بهترین دانشگاه های انگلستان

فهرست مطالب

کشور انگلستان را می‌توان بهترین کشور جهان در زمینه برخورداری از دانشگاه‌های معتبر و کیفیت آموزش عالی قلمداد کرد. دانشگا‌های انگلستان همواره در رده‌بندی‌های جهانی برترین جایگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. کشور انگلستان با برخورداری از ۳۹ دانشگاه برتر علوم پزشکی رتبه اول بهترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا را دارد. به همین دلیل تحصیل در انگلستان هر ساله متقاضیان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. تحصیل در دانشگاه‌های معتبر انگلستان می‌تواند آینده‌ی تحصیلی و شغلی بسیار روشنی را برای دانشجویان رقم بزند. به همین دلیل رقابت تنگاتنگی برای دریافت پذیرش بهترین دانشگاه‌ های انگلستان وجود دارد. در این نوشتار به معرفی بهترین دانشگاه ‌های انگلستان و تحصیل در انگلستان می‌پردازیم.

 

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان

کشور انگلستان کشوری پیشرفته در قاره اروپاست که در زمره ۵ مقصد برتر برای مهاجرت تحصیلی و کاری قرار دارد. اقتصاد کشور انگلستان شرایط بسیار خوبی داشته و در بین ۱۰ اقتصاد برتر دنیا جای گرفته است. این کشور پهناور اروپایی از بهترین سیستم آموزشی برخوردار است و سالانه مقصد مهاجرت تحصیلی بیش از 450 هزار دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف دنیاست. این کشور یکی از مقاصد اصلی جهت تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل دندانپزشکی در اروپا و تحصیل داروسازی در اروپا است. مهم‌ترین مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان عبارتند از:

  • بهره‌مندی از کیفیت بالای آموزش
  • دریافت مدرک معتبر فارغ‌التحصیلی
  • بهره‌مندی از امکانات رفاهی دانشگاه‌های این کشور
  • بهره‌مندی از سطح بالای امنیت و بهداشت
  • تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به یادگیری زبان دیگر
  • امکان اشتغال و اخذ اقامت دائم انگلستان پس از فارغ‌التحصیلی
بهترین دانشگاه های انگلستان

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان به شمار می‌رود. این دانشگاه دولتی در سال ۱۲۰۹ میلادی تاسیس شده و رتبه ۱۰ را در میان دانشگاه‌های جهان در رده بندی شانگهای به خود اختصاص داده است. رشته‌های اصلی برای تحصیل در دانشگاه کمبریج عبارتند از:

  • شیمی و داروسازی
  • پزشکی
  • هوافضا
  • تجارت و مدیریت

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه کمبریج بسیار پرطرفدار است. شرط اصلی پذیرش در رشته پزشکی این دانشگاه کسب نمره AAA در آزمون A-level است. برای پذیرش در سایر رشته‌های این دانشگاه نیز شرط قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه وجود دارد. شهریه تحصیل در دانشگاه کمبریج بسته به رشته و مقطع تحصیلی بین ۱۵۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ پوند متغیر است. میانگین شهریه تحصیل پزشکی در انگلستان حدود 35 هزار پوند است. علاقه‌مندان به تحصیل پزشکی در این دانشگاه می‌توانند برای کسب موفقیت در آزمون A-Level  در دوره‌ آمادگی دیپلم A-Level انگلستان شرکت کنند. این دوره‌ها که توسط کالج آریا دانش برگزار می‌شوند نقش چشمگیری در بالا بردن شانس موفقیت داوطلبان در آزمون دیپلم A-Level ایفا می‌کنند.

 

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های انگلستان و قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان در دنیاست. این دانشگاه در سال ۱۰۹۶ تاسیس گردیده است. دانشگاه آکسفورد در رده بندی جهانی QS رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای تنوع رشته بسیار زیادی در ۳ بخش زیر است:

  • گروه فنی
  • گروه علوم پایه و پزشکی
  • گروه علوم انسانی و اجتماعی

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان در دانشگاه آکسفورد متقاضیان زیادی دارد. اصلی‌ترین شرط تحصیل پزشکی در این دانشگاه برخورداری از مدرک دیپلم LevelA- و قبولی در آزمون BMAT است. دیگر رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد عبارتند از:

  • داروسازی
  • مهندسی IT
  • مهندسی معماری
  • مهندسی عمران
  • حسابداری
  • بانکداری و سرمایه گذاری

هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ پوند برای هر سال تحصیلی متغیر است.

بهترین راه برای افزایش شانس قبولی در آزمون BMAT، شرکت در دوره آمادگی آزمون BMAT انگلستان است. شرکت در این دوره‌ها در ایران و در آکادمی آریا دانش امکان پذیر است. ویژگی‌ها این دوره عبارتند از: بهره گیری از اساتید مجرب بین‌المللی، حل نمونه سوالات دوره‌های قبلی آزمون و هزینه مناسب نسبت به دوره‌های مشابهی که در کالج‌های خارجی برگزار می‌شود.

 

دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ را می‌توان در زمره بهترین دانشگاه‌ های انگلستان به شمار آورد. دانشگاه دولتی ادینبورگ در سال ۱۵۸۳ میلادی در شهر ادینبرو تاسیس گردیده است. این دانشگاه در رده بندی QS رتبه ۲۰ را در بین دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده است. تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه متقاضیان زیادی از سراسر جهان دارد. شرایط اصلی برای پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه ادینبورگ داشتن دیپلم LevelA- و قبولی در آزمون‌های BMAT یا آزمون UKCAT است. علاوه بر رشته پزشکی این دانشگاه ارائه رشته‌های متنوعی در شاخه‌های هنر، علوم اجتماعی و مهندسی است. شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه ادینبورگ بسته به مقطع و رشته تحصیلی بین ۱۶۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ پوند متغیر است. تحصیل در این دانشگاه معتبر  مستلزم برخوردای از دانش زبان انگلیسی و کسب نمره قابل قبول در آزمون آیلتس است. بهترین راه برای موفقیت در کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، شرکت در دوره آمادگی آزمون آیلتس – IELTS است. این دوره‌ها که توسط آکادمی آریا دانش برگزار می‌شوند از کیفیت بسیار بالا و هزینه مناسبی برخوردارند.

 

دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز کالج لندن یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ های انگلستان به شمار می‌رود. دانشگاه کینگز کالج یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور انگلیس است که در سال ۱۸۲۹ و در شهر لندن تاسیس شده است.

این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده مختلف در شاخه‌های تحصیلی زیر است:

  • حقوق
  • علوم کامپیوتر
  • علوم اجتماعی
  • مهندسی
  • اقتصاد
  • هنر
  • علوم انسانی
  • روان شناسی
  • علوم پزشکی

در حال حاضر حدود ۳۰۰۰۰ دانشجو از ۱۵۰ کشور جهان در این کشور در حال تحصیل هستند. دانشگاه کینز کالج در رتبه بندی QS در بین ۲۵ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. رشته پزشکی در این دانشگاه از اعتبار زیادی در سطح جهان برخوردار است. قبولی در یکی از آزمون‌های ورودی BMAT یا UKCAT اصلی‌ترین شرط تحصیل پزشکی در دانشگاه کینگز کالج لندن است. شهریه تحصیل در این دانشگاه در حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ پوند برای هر سال است‌. هزینه تحصیل داروسازی در انگلستان سالیانه حدود 20 الی 30 هزار پوند است.

 

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر یکی دیگر از قدیمی‌ترین و دانشگاه‌های معتبر انگلستان است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۹ در شهر منچستر تاسیس گردیده است. این دانشگاه به لحاظ اعتبار و کیفیت آموزش در بین ۵ دانشگاه برتر انگلستان و ۷ دانشگاه برتر اروپا قرار دارد. دانشگاه منچستر در مقاطع مختلف اقدام به جذب دانشجویان بین‌المللی می‌کند اما تمرکز اصلی این دانشگاه در مقطع کارشناسی است. دانشکده‌های مختلف دانشگاه منچستر عبارتند از:

  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده مهندسی و علوم فیزیک
  • دانشکده علوم زیستی

تحصیل رشته‌های پزشکی و داروسازی دانشگاه منچستر متقاضیان زیادی از سراسر جهان دارد. میانگین شهریه دانشگاه منچستر برای دانشجویان بین‌المللی در حدود ۲۱۰۰۰ پوند برای هر سال برآورد می‌شود.

 

دانشگاه ناتینگهام

دانشگاه ناتینگهام یکی از ۱۰ دانشگاه برتر در بین بهترین دانشگاه‌های انگلستان است. این  دانشگاه در سال ۱۸۸۱ میلادی در شهر ناتینگهام تاسیس گردیده است. این دانشگاه دارای دو شعبه دیگر در کشورهای چین و مالزی نیز می‌باشد. رشته‌های داروسازی، دامپزشکی، زبان و ادبیات انگلیسی و جغرافیا معروف‌ترین و بهترین رشته‌های برای تحصیل در دانشگاه ناتینگهام به شمار می‌رود. شهریه تحصیل در این دانشگاه بین‌المللی برای مقاطع تحصیلی و رشته‌های مختلف متغیر و به طور متوسط ۱۴۵۰۰ پوند برآورد می‌شود.

 

سخن آخر

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان مزایای زیادی دارد. به همین دلیل رقابت تنگاتنگی برای پذیرش در این دانشگاه‌ها بین دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. بهترین راه برای موفقیت در کسب پذیرش بهترین دانشگاه‌های انگلستان استفاده از خدمات مشاوره حضوری و آنلاین کالج آریا دانش است.

دانشگاه های انگلستان

سوالات متداول

  1. مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان کدامند؟

بهره‌مندی از کیفیت بالای آموزش و امکانات رفاهی دانشگاه‌های انگلستان، تحصیل به زبان انگلیسی و امکان اشتغال و اخذ اقامت دائم کشور انگلستان مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های انلگستان به شمار می‌روند.

  1. شرط اصلی پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه های انگلستان چیست؟

مهم‌ترین شرط دریافت پذیرش رشته پزشکی دانشگاه کمبریج، کسب نمره AAA در آزمون LevelA- و ارائه مدرک زبان است.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد چقدر است؟

هزینه تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ پوند برای هر سال تحصیلی متغیر است.

  1. شرایط اصلی تحصیل پزشکی در دانشگاه ادینبورگ کدامند؟

شرایط اصلی برای تحصیل  پزشکی در دانشگاه ادینبورگ داشتن  مدرک دیپلم A-Level و قبولی در آزمون‌های ورودی BMAT یا آزمون UKCAT است.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه کینگز کالج لندن چقدر است؟

هزینه سالانه تحصیل در این دانشگاه معتبر سالانه در حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ پوند است.

  1. شهریه تحصیل در دانشگاه منچستر چقدر است؟

شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه منچستر برای دانشجویان بین‌المللی در حدود ۲۱۰۰۰ پوند است.

  1. میانگین شهریه رشته های پزشکی در بهترین دانشگاه های انگلستان چقدر است؟

میانگین شهریه پزشکی در بهترین دانشگاه های انگلستان حدود 30 هزار پوند سالیانه است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا