021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (8 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه

فهرست مطالب

مزایای مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه از مزایای گوناگونی برخوردار است. مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به روسیه عبارتند از:

  • بهره‌مندی از آموزش با کیفیت: مراکز آموزشی در روسیه، اعم از مدارس و دانشگاه‌ها از کیفیت بالایی در امر آموزش برخوردارند.
  • اخذ مدرک معتبر: مدرک دانشگاه‌های روسیه از اعتبار خوبی در سطح جهان برخوردارند‌.
  • شرایط پذیرش نسبتا آسان در رشته‌های پزشکی در روسیه: مهم‌ترین مزیت مهاجرت تحصیلی به روسیه را می‌توان شرایط آسان ورود به رشته‌های پزشکی در روسیه در دانشگاه‌های این کشور دانست.
  • عدم نیاز به مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور روسیه: داشتن مدرک زبان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه ضروری نیست.
  • امنیت بالای شهرهای مختلف روسیه: امنیت بالای شهرهای روسیه زندگی را برای مهاجران این کشور تسهیل می‌کند.
  • امکان کار در حین تحصیل در روسیه: در کشور روسیه به دانشجویان اجازه اشتغال به کار پاره وقت داده می‌شود.
  • سطح رفاه و امید به زندگی بالا: در کشور روسیه امید به زندگی و رفاه در سطح بالایی قرار دارد و شرایط خوبی را برای مهاجران به وجود می‌آورد.

مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه

معایب مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه با وجود برخورداری از مزایای فراوان، معایبی هم دارند. گرچه این معایب به نسبت مزایای فراوان مهاجرت تحصیلی به روسیه چندان به چشم نمی‌آیند. مهم‌ترین نقاط ضعف مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه عبارتند از:

  • آب و هوای نه چندان مناسب بسیاری از نقاط روسیه
  • لزوم یادگیری زبان روسی برای زندگی در روسیه و دشواری یادگیری این زبان برای مهاجران
  • دشواری اشتغال در کشور روسیه برای مهاجران به علت نرخ بالای بیکاری در روسیه
  • معتبر نبودن مدرک تحصیل به زبان انگلیسی دانشگاه‌های کشور روسیه در برخی از کشورها از جمله ایران

تحصیل و زندگی در روسیه

کشور روسیه لقب پهناورترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور در حدود یک هشتم از مساحت کل جهان را تشکیل داده است. بخشی از خاک کشور روسیه در قاره اروپا و بخشی از آن در قاره آسیا واقع شده است. از این رو کشور روسیه اوراسیایی نامیده می‌شود. واحد پول کشور روسیه روبل و زبان رسمی آن روسی است. مسکو پایتخت کشور روسیه و شهرهای سن پترزبورگ و کازان دیگر شهرهای مهم آن هستند. آب و هوای کشور روسیه در فصول مختلف سال بسیار متفاوت است.

زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های بسیار گرم در این کشور ممکن است شرایط زندگی را برای مهاجران دشوار کند. با این وجود بخش‌هایی از کشور روسیه که در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد، مانند شهر سوچی، از آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای برخوردارند. روسیه به لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و به همین دلیل زندگی در این کشور با سطح بالایی از رفاه همراه است.

هزینه زندگی در روسیه ماهانه در حدود 500 دلار برآورد می‌شود. تحصیل در روسیه در مقاطع مختلف به زبان‌های روسی و انگلیسی امکان پذیر است و همین موضوع انگیزه افراد برای مهاجرت تحصیلی به روسیه را دوچندان می‌کند.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

ویزای تحصیلی روسیه

شرط اساسی برای مهاجرت تحصیلی به روسیه دریافت ویزای تحصیلی این کشور می‌باشد. شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه عبارتند از:

  • دریافت پذیرش از یکی از مدارس یا دانشگاه‌های روسیه و ارائه نامه پذیرش به سفارت: اولین شرط دریافت ویزای تحصیلی روسیه اخذ پذیرش از یکی از مدارس یا دانشگاه‌های این کشور است. ارائه نامه پذیرش دانشگاه به سفارت برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه ضرورت دارد.
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی: فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی دیگر مدرک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه است.
  • فیش پرداخت هزینه صدور ویزا: هزینه صدور ویزای تحصیلی روسیه ۱۳۵ دلار است و ارائه فیش پرداخت هزینه برای دریافت ویزا ضرورت دارد.
  • پاسپورت و عکس پرسنلی: ارائه گذرنامه دارای حداقل اعتبار ۶ ماهه و عکس پرسنلی در قطع پاسپورتی دیگر مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی هستند.

مدت زمان انتظار برای صدور ویزای تحصیلی روسیه در حدود ۳ ماه است.

تحصیل در رشته‌های پزشکی در روسیه

تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را می‌توان مهم‌ترین انگیزه دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به روسیه دانست. شرایط پذیرش در این رشته‌ها در دانشگاه‌های معتبر روسیه نسبت به سایر دانشگاه‌های معتبر در سطح جهان آسان‌تر است. اصلی‌ترین شروط تحصیل در این رشته‌ها در دانشگاه‌های برتر روسیه گذراندن دوره دیپلم ۱۲ ساله و قبولی در آزمون ورودی این رشته‌هاست.

امکان تحصیل در این رشته‌ها به زبان‌های روسی و انگلیسی امکان پذیر است. شرکت در دوره پادفک روسیه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان روسی ضروری است. دوره پادفک توسط دانشگاه‌های معتبر در کشور روسیه برگزار شده و دانشجویان را برای قبولی در این آزمون ورودی آماده می‌کند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر روسیه در رشته‌های پزشکی 5 تا 8 هزار دلار در سال است. بهترین دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی عبارتند از:

  • دانشگاه سچینوا
  • دانشگاه لومونوسف
  • دانشگاه پاولوف
  • دانشگاه رودن
  • دانشگاه سماشکو
  • دانشگاه کازان

مهاجرت به روسیه

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به روسیه یکی از بهترین مسیرهایی است که دانشجویان علاقه مند به رشته‌های پزشکی می‌توانند برای آینده خود برگزینند. تحصیل با شرایط آسان و هزینه مناسب با بهترین کیفیت در بهترین رشته‌ها هدفی است که با مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه قابل دستیابی خواهد بود. مشاوره رایگان با کارشناسان آریا دانش می‌تواند در طی کردن پروسه مهاجرت تحصیلی به روسیه به دانشجویان کمک کند.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به روسیه کدامند؟

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان، هزینه تحصیل مناسب و شرایط پذیرش آسان در رشته‌های پرطرفدار مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به روسیه به شمار می‌روند.

  1. هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های معتبر روسیه بین 5 تا 8 هزار دلار در سال است.

  1. بهترین دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی کدامند؟

دانشگاه سچینوا، دانشگاه کازان، دانشگاه لومونوسف، دانشگاه سماشکو، دانشگاه رودن و دانشگاه پاولوف بهترین دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی به شمار می‌روند.

  1. شرط اصلی دریافت ویزای تحصیلی روسیه چیست؟

اصلی‌ترین شرط دریافت ویزای تحصیلی روسیه اخذ پذیرش یکی از مدارس یا دانشگاه‌های معتبر در روسیه است.

  1. مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های روسیه کدامند؟

داشتن مدرک دیپلم و قبولی در آزمون ورودی مهم‌ترین شرایط پذیرش در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های روسیه می‌باشد.

  1. مدت زمان انتظار برای صدور ویزای تحصیلی روسیه چقدر است؟

مدت زمان انتظار برای صدور ویزای تحصیلی در حدود ۳ ماه است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا