021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (13 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی در روسیه 2023

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

فهرست مطالب

چرا تحصیل دندانپزشکی در روسیه؟

دندانپزشکی از جمله محبوب‌ترین و پولسازترین رشته‌ها برای تحصیل در دانشگاه محسوب می‌شود. دانشجویان زیادی در سراسر دنیا علاقه‌مند به تحصیل در این رشته هستند. زیرا دندانپزشکان در همه جوامع از جایگاه اجتماعی و شرایط مالی بسیار خوبی برخوردارند. به دلیل محبوبیت زیاد این رشته در اغلب کشورها محدودیت‌هایی برای ورود به آن در دانشگاه وجود دارد.

برای مثال در کشور ایران ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های معتبر در رشته دندانپزشکی بسیار محدود است. به همین دلیل بسیاری از علاقه‌مندان با وجود تلاش بسیار موفق به قبولی در رشته مورد علاقه خود نمی‌شوند و به فکر تحصیل دندانپزشکی در اروپا می افتند. تحصیل دندانپزشکی در روسیه هدف مشترک بسیاری از این دانش‌آموزان است. زیرا:

  • پذیرش در رشته دندانپزشکی روسیه نسبتا آسان است.
  • کیفیت آموزش در کشور روسیه بسیار بالاستو همتراز دانشگاه های مطرح اروپایی است.
  • مدرک دانشگاه‌های این کشور در کشورهای تراز اول دنیا معتبر است.
  • دانشگاه های روسیه ارتباطات خوبی با دانشگاه های اروپایی دارند.
  • هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان‌تر است.
  • تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه وابسته به این است که متقاضیان به زبان روسی می خواهند تحصیل کنند و یا به زبان انگلیسی. گذراندن دوره دیپلم ۱۲ ساله در ایران در رشته تجربی و ریاضی و فیزیک شرط اصلی است.

1.تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

این متقاضیان، باید در آزمون ورودی دانشگاه مد نظر خود شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند. در این آزمون مباحث بیولوژی، شیمی و زبان انگلیسی مورد سوال قرار می گیرد. این آزمون به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار می شود. برای موفقیت در آزمون ورودی دندانپزشکی روسیه به زبان انگلیسی، شرکت در دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی گروه آریا دانش پیشنهاد می شود.

2.تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان روسی

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی روسیه به زبان روسی، باید دوره پادفک را در کالج ها و یا دانشگاه های معتبر روسیه بگذرانند و پس از موفقیت در آزمون نهایی پادفک، برای پذیرش نهایی دانشگاه اقدام کنند. این دوره به زبان روسی بوده و علاوه بر آموزش زبان روسی، دروس تخصصی علوم پایه پزشکی نیز تدریس می شود.

گذراندن دوره پادفک برای تمامی رشته ها از جمله تحصیل پزشکی روسیه هم ضروری است.

داشتن شرایط سنی بین ۱۸ تا 22 سال برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه ضروری نیست اما می‌تواند یک امتیاز مثبت محسوب شود. همچنین برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی ارائه مدرک زبان ضرورتی ندارد و اثبات تسلط به زبان انگلیسی تنها در مصاحبه قبل از پذیرش قطعی دانشجو انجام می‌شود.

دوره تخصصی دندانپزشکی در روسیه ۶ ساله است و پذیرش دانشگاه‌ها اغلب در ماه‌های مهر، آبان و آذر انجام می‌شود. توصیه ما برای انتخاب بهترین دانشگاه منطبق با شرایط شما برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان آریا دانش است‌.

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

مدارک لازم برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های روسیه در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

  • ترجمه مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ترجمه ریز نمرات دوران تحصیلی
  • اصل و اسکن پاسپورت دارای اعتبار
  • عکس پرسنلی

علاوه بر مدارک فوق مدارکی همچون کارت واکسن و گواهی عدم سوء پیشینه نیز برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه ضروری است. همچنین تاییدیه پذیرش دانشگاه مقصد در روسیه نیز باید به سفارت این کشور ارائه شود.

تحصیل دندانپزشکی روسیه

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

در حالت کلی تحصیل دندانپزشکی در روسیه چه به زبان روسی و چه انگلیسی رایگان نبوده و مستلزم پرداخت هزینه است. مگر در مواردی که دانشجو موفق به دریافت بورسیه شود.

شانس دریافت بورسیه‌های دانشگاهی در کشور روسیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کم است. با این وجود از سال دوم تحصیل و در صورتی که نمرات دانشجو در سطح قابل قبولی باشد می‌تواند برای دریافت بورسیه تحصیلی درخواست دهد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران سالانه در حدود 6000  تا ۸۰۰۰ دلار است. در دانشگاه‌های کمتر معتبر روسیه با شهریه در حدود ۴۰۰۰ در سال نیز می‌توان به تحصیل دندانپزشکی مشغول شد.

هزینه زندگی در کشور روسیه نیز نسبتا مقرون به صرفه است. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه در حدود 500 دلار تخمین زده می‌شود. البته زندگی در شهرهایی مانند مسکو و سن پترزبورگ روسیه گران‌تر است و در شهرهایی مانند کازان و تومسک می‌توان با هزینه کمتری زندگی کرد.

به دانشجویان رشته دندانپزشکی اجازه ۳۰ ساعت کار هفتگی داده می‌شود. حقوق کار پاره وقت دانشجویی بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در روسیه را پوشش خواهد داد.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

در جدول زیر اسامی برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه قابل مشاهده است. برای دانشجویانی که قصد بازگشت به کشور پس از اتمام تحصیلات را دارند، مهم‌ترین فاکتور انتخاب دانشگاه معتبر بودن مدرک آن در کشور ایران است.

اما در صورتی که دانشجو قصد اقامت دائم در کشور روسیه و یا سایر کشورهای اروپایی را داشته باشد، تحصیل در کلیه دانشگاه‌های کشور روسیه  را می‌تواند در زمره گزینه‌های انتخابی خود لحاظ کند. نکته قابل ذکر این است که تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه، در تعداد دانشگاه های کمی مورد تائید ایران است.

نام دانشگاه زبان ظرفیت سالانه شهریه سالانه
دانشگاه پاولوف روسی ۵۰ نفر 5000 دلار

 

دانشگاه سچینوا روسی و انگلیسی ۱۵۰ نفر روسی/ 150 نفر انگلیسی 6000 دلار / 7000 دلار
دانشگاه سماشکو روسی ۲۰۰ نفر 5500 دلار
دانشگاه لومونوسف روسی ۶۰ نفر 5500 دلار
دانشگاه علوم پزشکی کازان روسی و انگلیسی ۱۰۰ نفر روسی / 100 نفر انگلیسی 5000 دلار / 6000 دلار
دانشگاه رودن مسکو روسی و انگلیسی ۲۰۰ نفر روسی/ 150 نفر انگلیسی 6000 دلار / 8000 دلار

در حال حاضر از بین دانشگاه‌های نام برده شده در جدول بالا مدرک دندانپزشکی دانشگاه‌های لومونوسف، سماشکو و پاولوف در ایران مورد تایید و معتبر است. هر ساله فهرستی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه منتشر می‌شود.

این فهرست هر ساله دستخوش تغییراتی می‌گردد. اما غالبا مدرک تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی در ایران معتبر نیست.

سوالات متداول

  1. تحصیل دندانپزشکی در روسیه چه مزایایی دارد؟

پذیرش آسان، هزینه متوسط نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، معتبر بودن دانشگاه ها، شرایط ورود راحت به روسیه

  1. تحصیل دندانپزشکی در روسیه به چه زبان‌هایی امکان پذیر است؟

تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان‌های روسی، انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر است.

  1. تحصیل دندانپزشکی در روسیه چند سال طول می‌کشد؟

دوره تحصیل دندانپزشکی در روسیه ۶ ساله است.

  1. هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل دندانپزشکی روسیه حدود 5000 تا ۸۰۰۰ دلار در سال است.

  1. آیا مدرک دندانپزشکی روسیه در ایران معتبر است؟

بله. مدرک دندانپزشکی بسیاری از دانشگاه‌های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد.

  1. بهترین مسیر برای ورود به رشته دندانپزشکی روسیه به زبان انگلیسی چیست؟

شرکت در دوره پری مدیکال می تواند شما را برای آزمون ورودی دانشگاه های روسیه آماده سازد.

  1. هزینه زندگی ماهانه در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در کشور روسیه ماهانه در حدود 500 دلار تخمین زده می‌شود.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا