021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.8/5 - (5 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان 2021

تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

فهرست مطالب

امکان تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

یکی از اساسی ترین سوالاتی که ممکن است برای متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا به وجود بیاید، درباره ضرورت داشتن مدرک زبان بین المللی است. در پاسخ به این سوال باید گفت با وجود این که آشنایی با زبان انگلیسی برای زندگی و تحصیل در اروپا ضروری است، اما تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است. با این وجود داشتن مدرک زبان برای متقاضیان دریافت پذیرش تحصیلی یک امتیاز به شمار خواهد رفت. همچنین تسلط بر زبان انگلیسی به موفقیت در آزمون های ورودی دانشگاه های معتبر اروپایی و مصاحبه های این دانشگاه ها کمک شایانی خواهد نمود. علاوه بر این داشتن مدرک زبان برای اخذ ویزای تحصیلی نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. بنابراین به متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور توصیه می شود تا حد امکان زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

شرط اصلی تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های معتبر اروپایی قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه هاست. آزمون های ورودی معمولا در دو بخش برگزار می شوند. بخش نخست این آزمون ها به صورت کتبی و از دروس زبان پزشکی، زیست و شیمی است. بخش دوم این آزمون ها نیز به صورت مصاحبه شفاهی برگزار می شوند. این آزمون های ورودی را می توان به دو نوع مختلف تقسیم کرد:

  • آزمون های عمومی: این آزمون ها در بین دانشگاه های مختلف در یک کشور مشترک هستند. برای مثال آزمون IMAT ایتالیا در بین دانشگاه های کشور ایتالیا، آزمون SAT و آزمونYOS ترکیه در بین دانشگاه های کشور ترکیه مشترک هستند. دوره های آمادگی آزمون های ورودی مانند دوره پری مدیکال و آمادگی آزمون IMAT ایتالیا به صورت اختصاصی برای آماده سازی دانشجویان برای قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های معتبر اروپایی طراحی شده و شانس داوطلبان برای قبولی در آزمون ها را تا حد زیادی افزایش می دهد.

 

  • آزمون های اختصاصی: این آزمون ها توسط هر دانشگاه و به صورت اختصاصی برگزار می شوند و آزمون ورودی رشته دندانپزشکی هر دانشگاه مختص همان دانشگاه است. شرکت در دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی بهترین راه برای آماده شدن داوطلبان برای کسب نمره قبولی این آزمون ها به شمار می رود.

تحصیل دندانپزشکی در اروپا

کشورهای اروپایی با امکان تحصیل دندانپزشکی بدون مدرک زبان

همانطور که گفته شد در برخی از کشورها و دانشگاه های اروپایی امکان تحصیل دندانپزشکی بدون مدرک زبان وجود دارد. برای داشتن بهترین انتخاب در میان این دانشگاه ها و همچنین موفقیت در روند اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی بهره مندی از مشاوره تخصصی پذیرش تحصیلی بسیار مفید و راهگشا خواهد بود. در این بخش از مقاله به معرفی کشورهای اروپایی می پردازیم که امکان تحصیل دندانپزشکی بدون نیاز به مدرک زبان در آن ها وجود دارد.

 

  • مجارستان: مجارستان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی به شمار می رود. برای دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی برخی از دانشگاه های معتبر این کشور اروپایی داشتن مدرک زبان الزامی نیست. هزینه های زندگی در این کشور برای یک دانشجوی بین المللی ماهانه در حدود 700 تا 800 یورو برآورد می شود. در حالت کلی زندگی دانشجویی در کشور مجارستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کم هزینه تر است.

 

  • اسلواکی: اسلواکی دیگر کشور اروپایی برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی است که دریافت پذیرش برخی دانشگاه های آن نیاز به مدرک زبان ندارد. اسلواکی را می توان از ارزان ترین کشورهای اروپایی قلمداد کرد. هزینه زندگی برای یک دانشجوی خارجی در کشور اسلواکی ماهانه در حدود 600 تا 800 یورو است.

 

  • لهستان: کشور لهستان نیز یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی به شمار می رود. با وجود این که زبان مردم این کشور اروپایی لهستانی است اما بیشتر مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند.

 

  • روسیه: روسیه نیز از جمله کشورهای اروپایی است که دانشگاه های معتبر با قدمت زیادی دارد. امکان دریافت پذیرش در رشته دندانپزشکی برخی دانشگاه های این کشور بدون مدرک زبان فراهم است. زندگی در روسیه به دلیل شرایط آب و هوایی متفاوت با ایران و لزوم یادگیری زبان روسی برای زندگی در این کشور برای دانشجویان اندکی دشوار است. در صورتی که دانشجویان قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان روسی را در این کشور داشته باشند نیازی به مدرک زبان نخواهند داشت.

 

  • جمهوری چک: جمهوری چک کشوری زیبا واقع شده در اروپای مرکزی است. این کشور که از اقتصاد بسیار قدرتمندی برخوردار است آب و هوایی نزدیک به آب و هوای کشور ایران دارد. برخی از مهم ترین دانشگاه های علوم پزشکی در این کشور امکان ادامه تحصیل دندانپزشکی بدون مدرک زبان را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده اند.

تحصیل دندانپزشکی بدون مدرک زبان

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

در این بخش از مقاله بهترین و معتبرترین دانشگاه های اروپایی که برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در آن ها داشتن مدرک زبان ضرورت ندارد را معرفی می کنیم.

 

  • دانشگاه سگد مجارستان: دانشگاه سگد مجارستان بهترین و معتبرترین دانشگاه کشور مجارستان است. دریافت پذیرش این دانشگاه در رشته دندانپزشکی به مدرک زبان نیاز ندارد اما داشتن مدرک آیلتس با نمره بالا به موفقیت در مصاحبه این دانشگاه کمک زیادی خواهد نمود.

 

  • دانشگاه سملوایز مجارستان:دانشگاه سملوایز مجارستان دیگر دانشگاه معتبر در این کشور است که تحصیل در آن به مدرک زبان احتیاجی ندارد. دانشگاه سملوایز در شهر بوداپست قرار دارد و 70 درصد از دندانپزشکان کشور مجارستان از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه متشکل از 6 دانشکده است و در حال حاضر در حدود 500 دانشجوی ایرانی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

 

  • دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی: دانشگاه پاول جوزف سافاریک در شهر کوشیتسه، دومین شهر بزرگ کشور اسلواکی قرار دارد. این دانشگاه متشکل از 5 دانشکده است که کیفیت آموزشی سطح بالایی دارند  و پذیرش در آن ها به مدرک زبان نیاز ندارد.

 

  • دانشگاه ورشو و لودز لهستان: این دو دانشگاه از جمله بهترین و معتبرترین دانشگاه ها در کشور لهستان محسوب می شوند. دانشگاه ورشو در پایتخت لهستان و دانشگاه لودز در شهر لودز از جمله دانشگاه هایی هستند که تحصیل دندانپزشکی در آن ها به مدرک زبان احتیاج ندارد.

 

  • دانشگاه ماساریک چک: دانشگاه ماساریک چک در شهر برنو این کشور دومین دانشگاه معتبر در جمهوری چک و همچنین بزرگترین دانشگاه این کشور محسوب می شود. تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به مدرک زبان احتیاجی ندارد.

 

  • دانشگاه سینچوا روسیه: دانشگاه سینچوا روسیه در شهر مسکو پایتخت این کشور قرار دارد. این دانشگاه اولین دانشگاه علوم پزشکی در روسیه محسوب می شود. این دانشگاه علوم پزشکی 9 دانشکده تخصصی داشته و سالانه در حدود 2000 دانشجوی بین المللی جذب می کند. دوره دندانپزشکی در دانشگاه سینچوا به دو زبان روسی و انگلیسی برگزار می شود. برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه که به زبان روسی برگزار می شوند ارائه مدرک زبان الزامی نیست.

 

تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان مسیری است که ممکن از در ابتدا دشوار به نظر برسد. اما با بهره گیری از مشاوره کارشناسان و متخصصان و همچنین تلاش و پشتکار در این راه آینده درخشان و چشمگیری را برای فارغ التحصیلان این رشته رغم خواهد زد.

دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا موضوع مهمی است که باید در زمان انتخاب کشور و دانشگاه مقصد مورد توجه متقاضیان قرار بگیرد. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی بسته به کشور و دانشگاه مقصد متفاوت خواهد بود. در جدول زیر هزینه تقریبی تحصیل دندانپزشکی در کشورهای مختلف بدون نیاز به مدرک زبان را مشاهده می کنید. لازم به ذکر است که هزینه زندگی، از جمله هزینه خوراک، پوشاک، مسکن و حمل و نقل به این هزینه ها افزوده خواهد شد.

کشور شهریه سالیانه
مجارستان 12000-18000 یورو
اسلواکی 9000-10000 یورو
لهستان 12000-14000یورو
روسیه 6000 – 8000 یورو
جمهوری چک 10000-12000 یورو

سوالات متداول

در کدام کشورها امکان تحصیل دندانپزشکی بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد؟

مجارستان، اسلواکی و روسیه بهترین کشورهای اروپایی هستند که داشتن مدرک زبان از جمله شرایط اصلی دانشگاه های آن برای پذیرش نیست.

شهریه دانشگاه های اروپایی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی چقدر است؟

مبلغ شهریه رشته دندانپزشکی به کشور و دانشگاه مقصد بستگی دارد.میانگین شهریه دندانپزشکی در اروپا حدود 12 هزار یورو در سال است.

در کدام کشورها می توان در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟

ایتالیا، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک، کرواسی، انگلستان، قبرس، ترکیه و روسیه از جمله کشورهای اروپایی هستند که می توان در آن ها به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی تحصیل کرد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا