021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.9/5 - (10 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی 2021

تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی 2021

فهرست مطالب

چرا تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی؟

رشته دندانپزشکی را می توان یکی از محبوب ترین رشته ها در میان متقاضیان ورود به دانشگاه دانست. به دلیل طرفداران زیاد ورود به این رشته محدودیت های جدی برای ورود به آن در بسیاری از کشورها مانند کشور ایران وجود دارد. به طوری که سالانه دانش آموزان زیادی علیرغم تلاش های فراوان موفق به قبولی در کنکور در رشته مورد علاقه خود یعنی دندانپزشکی نمی شوند. این موضوع باعث می شود تا این داوطلبان به فکر خروج از وطن خود و اقامت در کشوری دیگر برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بیفتند.اما معمولا متقاضیان ورود به دانشگاه جز تسلط اندک به زبان انگلیسی زبان دیگری نمی دانند.

یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در اروپا را می توان آموختن و تسلط بر زبان کشور مقصد دانست.به همین دلیل این افراد ترجیح می دهند به تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی بپردازند. علاوه بر این تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی مزایای دیگری نیز دارد. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی نسبت به تحصیل دندانپزشکی به سایر زبان ها عبارتند از:

 

  • برخورداری داوطلبان ورود به دانشگاه از دانش ابتدایی زبان انگلیسی: در کشور ایران درس زبان انگلیسی از جمله دروس اصلی در دوران تحصیل تلقی می شود. به همین دلیل همه داوطلبان ورود به دانشگاه از حداقل دانش زبان انگلیسی و توانایی خواندن و نوشتن به این زبان برخوردار هستند.

 

  • سهولت یادگیری زبان انگلیسی: به دلیل پیش زمینه ذهنی و آمادگی قبلی که اغلب داوطلبان برای یادگیری زبان انگلیسی دارند، یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسی برای آن ها نسبت به یادگیری یک زبان جدید راحت تر خواهد بود.

 

  • کلاس ها و ابزارهای کمک آموزشی در دسترس برای یادگیری زبان انگلیسی: دیگر مزیت تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی را می توان در دسترس بودن ابزارهای کمک آموزشی و کلاس های آموزش زبان استاندارد برای یادگیری این زبان دانست.

 

  • کارایی و مزیت تسلط بر زبان انگلیسی در سایر عرصه های زندگی: امروزه یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسی از جمله ضروریات زندگی روزمره هر فرد محسوب می شود. تسلط بر زبان انگلیسی برای افراد در رقابت های کاری نیز یک امتیاز بزرگ محسوب خواهد شد در حالی که یادگیری سایر زبان ها در بسیاری از عرصه ها فایده چندانی نخواهد داشت.

 

  • انگلیسی زبان بودن کتاب های رفرنس رشته دندانپزشکی: کتاب های رفرنس و یا منابع اصلی در اغلب رشته های تحصیلی از جمله رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی هستند. به همین دلیل تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور به زبان انگلیسی برای فهم و یادگیری سریعتر کتاب های مرجع مفید خواهد بود.

 

  • عدم اتلاف وقت و انرژی و هزینه افراد برای یادگیری زبان جدید: یادگیری یک زبان جدید مستلزم صرف وقت و هزینه بسیاری است. همچنین ممکن است یادگیری آن زبان پس از پایان دوره تحصیل فرد برای او فایده و دستاورد چندانی به دنبال نداشته باشد. بنابراین تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی می تواند یک انتخاب ایده ال برای داوطلبان ورود به این رشته تحصیلی به شمار رود.

تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی مانند ادامه تحصیل در رشته پزشکی در اروپا و داروسازی اروپا نیازمند برخورداری از برخی شرایط است:

  • اولین قدم برای اخذ پذیرش دانشگاه ها در رشته دندانپزشکی داشتن مدرک دیپلم 12 ساله معتبر و مدرک پیش دانشگاهی است. بدون داشتن این مدارک امکان دریافت پذیرش دانشگاه ها وجود ندارد. لازم به ذکر است که دیپلم مورد تایید آموزش و پرورش کشور ایران در کشورهای اروپایی معتبر است.

 

  • قدم بعدی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های اروپایی مقصد است. بسیاری از دانشگاه های معتبر اروپایی برای پذیرش دانشجو دندانپزشکی اقدام به برگزاری آزمون های کتبی و شفاهی می نمایند. برخی آزمون های معتبر میان دانشگاه های یک کشور مشترک هستند. برای مثال آزمونIMAT ایتالیا آزمون مشترک دانشگاه های این کشور برای پذیرش در رشته پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی است. همچنین آزمون YOS ترکیه آزمون مشترک دانشگاه ها در کشور ترکیه است. همچنین آزمون SAT آزمون دیگر جهت پذیرش رشته های پزشکی در دانشگاه ترکیه و دیگر کشورهای اروپایی است.

 

بهترین راه برای آمادگی در خصوص شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های اروپایی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی شرکت در دوره های آمادگی آزمون ها در ایران و کالج های اروپایی از جمله دوره آزمون آیمت ایتالیا، دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی اروپا و دوره آمادگی آزمون SAT است. شرکت در این دوره بنا به انتخاب کشور مقصد می تواند راه را برای ورودی به دانشگاه معتبر اروپا جهت تحصیل دندانپزشکی هموار کند.

 

  • برخی از دانشگاه ها برای پذیرش شرایط دیگری را نیز در زمره شرایط اصلی خود قرار داده اند. برای مثال داشتن مدرک زبان بین المللی با نمره بالا، شرط سنی و شرط معدل. اما در بیشتر دانشگاه های اروپایی برخورداری از معدل بالا و شرایط سنی از جمله شرایط اصلی نیست و افرادی که سنین بالاتر و معدل پایین داشته اند هم موفق به اخذ پذیرش در این دانشگاه ها گردیده اند.

 

  • تمکن مالی از دیگر شرایط تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی است. از آنجایی که رشته دندانپزشکی در زمره پر هزینه ترین رشته های تحصیلی و دانشگاهی است، متقاضی باید شرایط مناسبی از لحاظ مالی جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی در کشورهای مطرح اروپایی داشته باشد.

رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی

کسب مدرک زبان انگلیسی جهت ادامه تحصیل دندانپزشکی

با اینکه داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر در دانشگاه های اروپا ضرورت چندانی ندارد، اما در بعضی موارد مانند کشور ایتالیا جز شرایط لازم برای پذیرش است. تسلط به زبان انگلیسی، به عنوان زبانی بین المللی، حتی اگر دانشگاه های اروپایی نیاز به مدرک زبان انگلیسی نداشته باشند، نیز لازم و ضروری است. چرا که دانشجوی بین المللی باید به راحتی بتواند به انگلیسی بخواند، بنویسد و صحبت کند. به صورت کلی، دانشجو باید بتواند درک کاملی از کتاب هایی که به زبان انگلیسی تالیف شده اند و کلاس هایی که به زبان انگلیسی برگزار می شود، پیدا کند تا بتواند به تحصیلات خود ادامه دهد. همچنین مدرک و دانش زبان انگلیسی علاوه بر نیاز برای موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی، جهت مصاحبه سفارت هم مهم و ضروری است. در زیر در مورد چند آزمون زبان انگلیسی توضیحاتی می دهیم:

  • آزمون زبان انگلیسی تافل (TOEFL)

تافل (TOEFL)، یک آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی است که توسط بیش از 8500 موسسه در بیش از 130 کشور پذیرفته می شود. نمرات تافل همچنین می تواند برای تأمین شرایط ویزای دانشجویی برای کشور های اروپایی مورد استفاده قرار بگیرد. اکثر داوطلبان، این آزمون را، برای شرکت در آزمون TOEFL iBT (آزمون مبتنی بر اینترنت) انتخاب می کنند، اما نسخه کاغذی آزمون (PBT) نیز در دسترس است.

این آزمون به چهار بخش تقسیم شده است که هر بخش شامل یک سری سوال یا وظایف است: خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن چهار بخش مورد استفاده در این آزمون پر طرفدار است. دامنه نمره کل بین 0 و 120 است. اما نمره مورد قبول اکثر دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی بین 70 تا 90 است. به طور متوسط، هزینه آزمون مبتنی بر اینترنت تافل بسته به هر کشوری، بین 119 تا 186 یورو است. نکته بعدی در مورد آزمون تافل، این است که نمرات از تاریخ آزمون، به مدت دو سال معتبر هستند.

  • آزمون زبان انگلیسی آیلتس (IELTS)

آیلتس (IELTS)، به عنوان یک سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی و مدرک معتبر، توسط بیش از 135 کشور و هزاران سازمان مانند کالج ها و دانشگاه های معتبر پذیرفته شده است. در ایالات متحده بیش از 3000 موسسه این آزمون را قبول می کنند.آزمون آیلتس مثل آزمون تافل، به چهار قسمت مشخص شده، تقسیم می شود. اما در نمره کلی تفاوت دارد. نمره کلی در آیلتس بین 1 ال 9 است و نمره مورد قبول جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی بین 5/5 الی 5/6 است. هزینه های آزمون آیلتس از کشوری به کشور دیگر متفاوت است ولی آزمون دهنده معمولاً بین 185 تا 200 یورو هزینه خواهد کرد. نمره آیلتس نیز به مدت دو سال معتبر است.

مدرک آیلتس

بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

کشورهای اروپایی به دلیل برخورداری از دانشگاه های معتبر یا کیفیت بالای آموزشی و همچنین دارا بودن سطح زندگی و امکانات رفاهی فراوان مهم ترین مقصد دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به شمار می روند. سهولت نسبی دریافت ویزا، کم هزینه بودن تحصیل در این کشورها و امکان اشتغال و دریافت اقامت دائم از دیگر دلایل اقبال دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا محسوب می شود. در هر کشور اروپایی دوره های اکادمیک به زبان رسمی آن کشور و یا به زبان انگلیسی برگزار می شود. در برخی از کشورها نیز دوره های آکادمیک از جمله تحصیل در رشته دندانپزشکی به هر دو زبان برگزار می شود. در جدول زیر بهترین کشورها که امکان تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی میسر است آورده شده است.

بهترین کشورها جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی

ردیف کشور
1 انگلستان
2 مجارستان
3 ایتالیا
4 ترکیه
5 روسیه
6 اسلواکی
7 جمهوری چک
8 کرواسی
9 لهستان
10 قبرس

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

در این بخش از مقاله بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی معرفی می کنیم. گفتنی است که این دانشگاه ها مورد تائید وزارت بهداشت ایران هستند و شرایط مناسبی جهت تحصیل به زبان انگلیسی برای ایرانیان دارند.

1.دانشگاه ورشو لهستان: دانشگاه ورشو لهستان یکی از معتبرترین دانشگاه های لهستان و جهان است که دانشجویان بین المللی می توانند به تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در آن مشغول شوند.

 

2.دانشگاه لودز لهستان: دانشگاه لودز لهستان دیگر دانشگاه معتبر اروپایی در کشور لهستان است. در این دانشگاه علوم پزشکی دوره آکادمیک دندانپزشکی به زبان انگلیسی برگزار می شود.

 

3.دانشگاه ماساریک چک: دانشگاه ماساریک چک در شهر برنو جمهوری چک قرار دارد. این دانشگاه بزرگ ترین دانشگاه کشور چک محسوب می شود. دوره های آکادمیک این دانشگاه از جمله دندانپزشکی به دو زبان چکی و انگلیسی برگزار می شوند.

 

4.دانشگاه پالاکی جمهوری چک: دانشگاه پالاکی در کشور چک دیگر دانشگاه معتبر برای ادامه تحصیل رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی است. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی در این کشور به شمار می رود.

 

5.دانشگاه های چارلز در پراگ و کرالو: دانشکده های دانشگاه معتبر چارلز در کشور چک ارائه دهنده دوره رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی و زبان چکی هستند تحصیل به زبان چک در این دانشکده ها رایگان است.

 

6.دانشگاه کمنیوس در اسلواکی: دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در کشور اسلواکی بزرگترین و مهم ترین دانشگاه علوم پزشکی این کشور است. رشته هایی همچون پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.

 

7.دانشگاه سگد مجارستان: دانشگاه سگد مجارستان در شهر سگد قرار دارد. رشته های علوم پزشکی از جمله دندانپزشکی در این دانشگاه مطرح به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا است.

 

8.دانشگاه سملوایز مجارستان: دانشگاه سملوایز مجارستان در پایتخت این کشور یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های اروپایی برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی محسوب می شود.

 

9.دانشگاه سیه نا ایتالیا: دانشگاه سیه نا ایتالیا یکی از بهترین دانشگاه ها در سراسر اروپا برای تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی است. برای ورود به این دانشگاه قبولی در آزمون آیمت جزو شروط اصلی پذیرش قرار دارد.

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی به کشور و دانشگاه مقصد بستگی دارد. همچنین در برخی از کشورهای اروپایی تحصیل دندانپزشکی به زبان رسمی آن کشور رایگان است. برای مثال تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان اسلواکی در کشور اسلواکی و تحصیل به زبان چک در جمهوری چک رایگان و بدون نیاز به پرداخت شهریه است. اما تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی مستلزم پرداخت هزینه هر ترم تحصیلی است. در کشورهای ترکیه، ایتالیا و روسیه، امکان تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی وجود دارد. در جدول زیر هزینه سالانه برای تحصیل دندانپزشکی در برخی از کشورهای اروپایی به صورت تقریبی آورده شده است:

هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی

هزینه سالیانه کشور
30000-45000 پوند انگلستان
8000-12000 یورو لهستان
10000-12000 یورو کرواسی
11000-14000 یورو چک
10000-12000 یورو اسلواکی
13000- 18000 یورو مجارستان
1000-5000 یورو ایتالیا
6000- 8000 یورو روسیه
3000 20000 یورو ترکیه
20000 25000 یورو قبرس

سوالات متداول

آیا تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در همه کشورهای اروپایی امکان پذیر است؟

خیر. در برخی از کشورهای اروپایی دوره های آکادمیک تنها به زبان رسمی همان کشور برگزار می شود.

تحصیل دندانپزشکی در کدام کشورهای اروپایی رایگان است؟

تحصیل به زبان رسمی در بسیاری از کشورهای اروپایی همچون آلمان و مجارستان رایگان است اما برای تحصیل به رایگان به زبان انگلیسی نیز امکان درخواست بورسیه تحصیلی وجود دارد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا به کشور و دانشگاه مقصد و همچنین زبان تحصیل بستگی دارد.

شرایط پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه های اروپایی چیست؟

فارغ التحصیلی از دبیرستان، موفقیت در آزمون ورودی و تمکن مالی را می توان از اصلی ترین شرایط پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه های اروپایی عنوان کرد.

آیا شرط معدل در پذیرش دندانپزشکی دانشگاه های اروپایی موثر است؟

معدل بالا برای پذیرش متقاضیان رشته دندانپزشکی دانشگاه های اروپایی یک امتیاز مثبت محسوب می شود اما نداشتن معدل بالا به معنی عدم برخورداری از شانس موفقیت در دریافت پذیرش دانشگاه های اروپایی نیست.

آیا داشتن مدرک زبان برای دریافت پذیرش دانشگاه های اروپایی در رشته دندانپزشکی ضروری است؟

خیر. برخی دانشگاه های معتبر اروپایی بدون نیاز به مدرک زبان نیز اقدام به پذیرش دانشجویان در رشته دندانپزشکی می نمایند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا