021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (5 امتیاز)

تحصیل در آمریکا 2021

تحصیل در آمریکا

فهرست مطالب

شرایط تحصیل در آمریکا

کشور آمریکا یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را داراست. ایالات متحده آمریکا دارای بهترین کالج ها و دانشگاه ها با بهترین رتبه هاست و مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری که از دانشگاه های کشور آمریکا صادر می شوند در کل دنیا مورد تایید و شناخته شده هستند.

همچنین ایالات متحده آمریکا برترین و قوی ترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده است، به همین دلیل باعث شده است که افراد زیادی تمایل به مهاجرت تحصیلی به آمریکا و تحصیل در آمریکا داشته باشند. تحصیل در آمریکا بهترین و راحت ­ترین راه مهاجرت به این کشور است. تحصیل در آمریکا رایگان نیست و برای رفتن به این کشور باید پشتوانه مالی خوبی فراهم کرد. کیفیت تحصیل و زندگی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، بهترین استانداردهای آموزشی از دلایل انتخاب تحصیل در آمریکا است.

خلاصه تحصیل در آمریکا

در جدول زیر خلاصه ای تحصیل در آمریکا در مقاطع تحصیلی مختلف آورده شده است.

پایتخت واشنگتن زبان تحصیل انگلیسی
مقطع کارشناسی 4 سال مقطع کارشناسی ارشد  2 سال
مقطع دکتری 4 الی 6 سال دوره پزشکی 7 الی 8 سال
شهریه سالانه کارشناسی 12 الی 30 هزار دلار شهریه سالانه ارشد 15 الی 35 هزار دلار
شهریه سالانه پزشکی 30 الی 50 هزار دلار هزینه ماهیانه زندگی 1000 الی 2000 دلار

تحصیل آمریکا

ویژگی ها و مزیت های تحصیل در آمریکا

کشور آمریکا سومین کشور دنیا از نظر وسعت و جمعیت است. این کشور به عنوان اولین مقصد دانشجویان بین المللی جهان با بیش از 800 هزار دانشجوی خارجی است. سالانه آمریکا دانشجویانی را در مقاطع تحصیلی مختلف از بیش از 150 کشور جهان جذب خود می کند. همچنین آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان با پیشرفته ترین تکنولوژی است. همچنین بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی جهان در کشور آمریکا قرار دارند.

در بین ایرانیان کشور آمریکا جزء 5 کشور پرطرفدار جهت مهاجرت تحصیلی و اقامت است.  تکنولوژی به روز، موقعیت های تحقیقاتی، انعطاف پذیری، خدمات پشتیبانی برای دانشجویان بین المللی، تحصیلات جهانی و چشم اندازه های شغلی و حرفه ای  بلند مدت، تجربه زندگی در محیط دانشگاهی، رشد کاری، یادگیری زبان، امکان دریافت کمک هزینه از دیگر مزیت های تحصیل در آمریکا و مهاجرت تحصیلی به آمریکا است.

شرایط تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی

متقاضیان بین المللی تحصیل در آمریکا که مایل به ورود به دانشگاه های آمریکا در مقطع لیسانس هستند باید مدرک معادل دیپلم دبیرستان یا دیپلم آمریکایی را اخذ کرده باشند. دانش پذیران می توانند یا یک دوره دو ساله برای فوق دیپلم (در صورتی دیپلم 11 ساله داشته باشند) و یا یک دوره ۴ ساله برای لیسانس (زمانی که دیپلم 12 ساله را داشته باشند) را انتخاب کنند، پس از آن دانشجویان الزاما تا سال دوم کالج باید یک رشته مورد نظر را انتخاب نمایند.

از مدارک مهم برای پذیرش در این مقطع مدرک زبان انگلیسی آیلتس حدود 6 یا معادل تافل آن می باشد. معدل افرادی که زیر 16 باشد بهتر است که در ابتدا دوره فوق دیپلم 2 ساله را پذیرش بگیرند و پس از آن وارد مقطع کارشناسی شوند. جهت تحصیل در آمریکا راه های مختلف وجود دارد که از مهمترین آن ها قبولی در آزمون های بین المللی ورودی دانشگاه ها است.

  1. آزمون SAT جنرال: آزمون SAT برای پذیرش دوره کارشناسی دانشگاه های آمریکا مورد نیاز است. این آزمون تعیین می کند که دانشجو چگونه توانایی های خود را به کار گیرد. زبان انگلیسی و ریاضیات مباحث اصلی آزمون ست جنرال هستند. نمره این آزمون علاوه بر دانشگاه های آمریکا برای دانشگاه هایی در بیش از 10 کشور دنیا مورد تائید است. بویژه متقاضیان تحصیل در ترکیه در رشته های پزشکی و مهندسی باید در این آزمون موفقیت بالایی کسب کنند. شرکت در دوره آمادگی آزمون SAT می تواند مسیر را برای موفقیت دانشپذیران برای ورود به دانشگاه های آمریکا، ترکیه، فرانسه، استرالیا، کانادا، نروژ و … فراهم کند.
  2. آزمون موضوعی SAT: این آزمون برای سنجش توانایی های دانشجویان در یک زمینه خاص و به کارگیری این دانش است. متقاضیان در رشته های مهندسی و یا پزشکی باید در این آزمون قبول شوند.
  3. آزمون MCAT: این آزمون، آزمون ورودی پزشکی برای دانشگاه های کانادا، آمریکا و استرالیا است. این آزمون رایانه ای و تستی بوده و بدون مصاحبه است. این آزمون بویژه برای متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور در کشورهای نامبرده پیشنهاد می شود. نام دیگر این آزمون، آزمون پذیرش کالج های پزشکی آمریکا است. این آزمون توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا با همراهی دانشکده های پزشکی آمریکا برگزار می شود که بخشی از فرایند پذیرش دانشکده های پزشکی است.

تحصیل در دانشگاه های آمریکا

شرایط تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان بین المللی برای تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم گذراندن ۱۶ سال تحصیلات رسمی هستند یعنی باید دوازده سال دوره مدرسه و چهار سال مقطع لیسانس را گذرانده باشند. مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا دو ساله است.

دانشجویان در رشته های مختلف می توانند از دانشگاه های مختلف این کشور در این مقطع پذیرش دریافت نمایند. اما دانشجویان عموما باید یک سری آزمون های دیگر را قبل از ورود به مقطع کارشناسی ارشد بگذرانند که این آزمون ها به شرح زیر می باشند.

  • آزمون آیلتس و تافل: دانشجویانی که قصد تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس را دارند باید بتوانند مدرک زبان آیلتس یا تافل متناسب با شرایط اولیه هر دانشگاه ارائه دهند (بالای 6 آیلتس).

 

  • آزمون GRE: دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (تحصیلات تکمیلی) در رشته های مهندسی دارند، می بایست این آزمون را قبول کنند. این آزمون توسط موسسه ETS برگزاری می شود و برای سنجش مهارت های زبانی، استدلال کمی، تفکر انتقادی و نوشتار تحلیلی دانشجویان تنظیم شده است.

 

  • آزمونGMAT: آزمون جی مت، آزمون پذیرش رشته های مدیریتی در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا است. این آزمون ابتدا برای استفاده موسسات و دانشگاه های آمریکا که رشته های مدیریت و تجارت را ارائه می دادند وضع شده بود اما اکنون این آزمون به عنوان معیار پذیرش دانشجویان در سطح جهانی توسط بیش از ۱۷۰۰ دانشگاه استفاده می شود.

 

  • آزمونLSAT: این آزمون مختص پذیرش دانشجویان حقوق جهت تحصیل در آمریکا است. این یک آزمون استاندارد است که برای اخذ پذیرش دانشکده های عضو LSAC الزامی می باشد. این آزمون ۴ بار در سال برگزار می شود.

 

یکی از بهترین راهکارها جهت اخذ پذیرش لیسانس و کارشناسی ارشد در دانشگاه ها آمریکا، سیستم آموزشی NCUK است. براساس این سیستم متقاضیان قبل از ورود به دانشگاه مقصد در این کشور دوره یک ساله و یا دوساله الج را در مراکز آموزشی زیر نظر NCUK می گذرانند و سپس وارد دانشگاه مقصد در آمریکا می شوند. در این سیستم متقاضیان هزینه های کمتری را در دو سال ابتدایی تحصیلی پرداخت می کنند و همچنین شانس دریافت ویزای تحصیلی آن ها بالای 90% است.

تحصیل در کشور آمریکا

اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آمریکا

جهت پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا متقاضیان باید تمکن مالی خود را نشان دهند و اثبات کنند که قصد بازگشت به کشور خود را پس از دوره تحصیلی دارند. متقاضیان برای تحصیل در آمریکا باید از طریق ویزاهای زیر اقدام نمایند:

  • ویزایF1  : ویزایF1   معروف ترین ویزای دانشجویی در کشور آمریکا است و برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کالج و دانشگاه های آمریکا باید نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنند. دانشجویان بین المللی برای همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود نیز می توانند درخواست ویزای F2 دهند. این نوع ویزای تحصیل در آمریکا اصولا برای دوره های تحصیلی طولانی مدت بیش از ۶ ماه می باشد.

 

  • ویزای B1 : این ویزا مربوط به دوره های تحصیلی کوتاه مدت و موقت جهت تحصیل در آمریکا است که متناسب با محل دعوت کننده و نوع دوره تحصیلی می باشد. متقاضیان برای دریافت این ویزای تحصیلی آمریکا باید پس از دریافت I-20 فرم DS-160 خود را تکمیل نمایند.

 

  • ویزایM1  : شرایط ویزای M1 مانند ویزای F1 جهت تحصیل در آمریکا است؛ اما تنها تفاوتی که ویزای M1 دارد این است که فقط شامل برخی از رشته های خاص فنی و حرفه ای است. دانشجویان متقاضی این ویزای تحصیل در آمریکا می توانند همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود را با تقاضای ویزای M2  به همراه خود به کشور آمریکا بیاورند. برای این نوع ویزای تحصیلی آمریکا نیز باید فرم DS-160 تکمیل شود.

 

  • ویزایJ1 : این نوع ویزای تحصیل در آمریکا به ویزای فرصت مطالعاتی مشهور است، برای متقاضیانی می باشد که برای تحقیق و یا تدریس در دانشگاه ها وارد آمریکا می شوند. مدت اعتبار ویزای J1 براساس طول مدت دوره در آمریکا متغیر است اما طبق قانون آمریکا فرد متقاضی باید بعد از دو سال کشور آمریکا را ترک کند و دوباره برای ورود به کشور آمریکا دوباره اقدام کند. فرد متقاضی جهت تحصیل در آمریکا می تواند همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود را با درخواست ویزای  J2 وارد کشور آمریکا کند. برای این نوع ویزا  باید فرم DS-160 پر شود.

هزینه های تحصیل در آمریکا

به طور کلی هزینه تحصیل در آمریکا سالانه بین 15 هزار تا 30 هزار دلار برآورد می شود. هزینه تحصیل در کشور آمریکا مانند کشور کانادا و انگلستان بنا بر نوع دانشگاه متفاوت است. تحصیل در دانشگاه های خصوصی و غیر انتفاعی حدودا 60 هزار دلار می باشد. هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی حدود 15 هزار تا 25 هزار دلار و هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی حدود 35 هزار تا 50 هزار دلار آمریکا خواهد بود.

سوالات متداول

1.مهمترین آزمون های پذیرش دانشگاه های آمریکا کدامند؟

آزمون های SAT جنرال و موضوعی و آزمون MCAT از مهمترین آزمون ها جهت تحصیل در آمریکا هستند.

2.آیا جهت تحصصیل در آمریکا شرایط سنی وجود دارد؟

بله. اکثر دانشگاه ها آمریکا برای تحصیل شرایط سنی در نظر می گیرند.

3.آیا برای تحصیل در آمریکا مدرک زبان الزامی است؟

بله. برای تمامی مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف، داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل 6 و تافل حداقل 75 الزامی است.

4.هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع لیسانس چقدر است؟

به طور معمول بین 15 الی 25 هزار دلار در سال است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا