021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (9 امتیاز)

تحصیل داروسازی در روسیه 2021

1- تحصیل داروسازی در روسیه

فهرست مطالب

ویژگی‌های تحصیل داروسازی در روسیه

تحصیل داروسازی در روسیه در گرایش های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی رشته داروسازی کشور ترکیه می‌توانند در داروخانه‌ها مشغول به کار شوند و برای بیماران دارو تجویز کنند.

محتوای تحصیل داروسازی در روسیه در مقطع کارشناسی به صورت 30 درصد تدریس دروس تئوری و 70 درصد سمینار، آموزش‌های عملی و آزمایشگاه است.در تحصیل داروسازی در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد اطلاعات داروشناسی و مهارت بهره گیری از داروها افزایش خواهد یافت.

محتوای دوره دکتری داروسازی روسیه متمرکز بر مهارت داروسازی است. شاخه‌های مقطع دکتری داروسازی در کشور روسیه عبارتند از:

  • داروسازی بالینی
  • داروسازی
  • فارماکولوژی
  • اکتشاف دارویی

طول دوره کارشناسی داروسازی در روسیه ۵ سال است. در پایان دوره تحصیل کارشناسی داروسازی در روسیه به فارغ تحصیلان مدرک Pharm B و به فارغ تحصیلان دوره کارشناسی ارشد مدرک Pharm M اعطا می‌شود‌. شرایط کار برای فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی روسیه بسیار مناسب است.

به صورت تقریبی می‌توان گفت میانگین درآمد داروسازان در روسیه 1120000 روبل در ماه است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در روسیه

در جدول زیر به معرفی بخش های مهم معایب و مزایای تحصیل داروسازی در روسیه پرداخته شده است.

مزایای تحصیل داروسازی در روسیه معایب تحصیل داروسازی در روسیه
1.     دانشگاه‌های متعدد با اعتبار بین‌المللی

2.     هزینه مناسب تحصیل داروسازی در روسیه و هزینه زندگی در این کشور

3.     پذیرش نسبتا آسان در رشته داروسازی دانشگاه‌های روسیه

4.     امکان تحصیل داروسازی به زبان‌های انگلیسی و فرانسه در این کشور

1.     دشواری یادگیری زبان روسی

2.     پشتیبانی ضعیف از دانشجویان در فعالیت‌های فوق برنامه

3.     معتبر نبودن مدرک برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی روسیه در ایران

4.     سرمای بیش از اندازه هوا در برخی از فصول سال

شرایط و مدارک تحصیل داروسازی در روسیه

اصلی‌ترین شرط تحصیل داروسازی در روسیه همچون رشته های پزشکی روسیه و دندانپزشکی روسیه اتمام تحصیل در دوره ۱۲ ساله دیپلم و پیش دانشگاهی است. همچنین برای دریافت پذیرش در رشته داروسازی روسیه بستگی به انتخاب متقاضی برای انتخاب نوع زبان تحصیلی دارد.

همانطور که اشاره شد در امکان تحصیل داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی و روسی فراهم است.

  • تحصیل داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی: جهت تحصیل در رشته داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مقصد ضروری است. آزمون‌های ورودی رشته داروسازی معمولا از دروس زیست شناسی و شیمی و یا زبان انگلیسی طرح می‌شوند. هرچند پذیرش رشته داروسازی در برخی از دانشگاه‌های روسیه مستلزم شرکت در آزمون ورودی نیست و داشتن معدل بالا (ترجیحا بالای 18) برای دریافت پذیرش این دانشگاه‌ها کافی است‌. برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه ها نیاز به ارائه مدرک زبان نیست و در برخی دیگر الزامی است. با توجه به مابحث آزمون ورودی، شرکت در دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی می تواند مسیر را برای موفقیت در آزمون ورودی داروسازی هموار کند. در این دروه دروس تخصصی علوم پایه پزشکی به صورت تخصصی به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. این دوره می تواند برای علاقه مندان به تحصیل داروسازی در خارج از کشور به زبان انگلیسی بهترین گزینه قبل از ورود به دانشگاه باشد.
  • تحصیل داروسازی در روسیه به زبان روسی: برای تحصیل در رشته داروسازی در روسیه به زبان روسی، گذراندن دوره پادفک روسیه در کالج ها و دانشگاه های این کشور الزامی است. در این دوره علاوه بر آموزش زبان روسیه از پایه، دروس تخصصی از جمله زیست شناسی و شیمی نیز به زبان روسی آموزش داده می شود. در پایان دوره پادفک از دانشپذیران آزمون گرفته می شود و در صورت کسب نمره مناسب وارد دوره اصلی داروسازی می شوند.

برای تحصیل داروسازی در روسیه شرایط سنی مطرح نیست. مدارک لازم برای تحصیل داروسازی عبارتند از:

  • ترجمه روسی و رسمی مدرک دیپلم
  • ترجمه روسی رسمی ریز نمرات دبیرستان
  • اصل و اسکن گذرنامه دارای اعتبار
  • کارت واکسن
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه
  • عکس پرسنلی
  • نتیجه تست منفی HIV

تحصیل داروسازی در روسیه

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه سالانه در حدود 3000 تا ۶۰۰۰ دلار است. این مبلغ با در نظر گرفتن اعتبار زیاد و کیفیت بالای آموزش در دانشگاه‌های روسیه و مقایسه آن با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در روسیه از هزینه تحصیل به زبان روسی در این کشور بیشتر است.

هزینه زندگی در کشور روسیه نیز چندان گران نیست. هزینه ماهانه زندگی در این کشور در حدود 400 دلار است. عمده هزینه زندگی در کشور روسیه را هزینه اجاره مسکن تشکیل می‌دهد.

امکان دریافت بورسیه برای تحصیل داروسازی در روسیه کم است. معمولا بورسیه‌های تحصیلی از سال دوم به بعد و به دانشجویان ممتاز رشته داروسازی اعطا می‌شود.

تحصیل داروسازی روسیه

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در روسیه

  • دانشگاه سچینوا: دانشگاه سچینوا روسیه در شهر مسکو است. رشته داروسازی دانشگاه سچینوا در اروپا از شهرت زیادی برخوردار است.تحصیل داروسازی در این دانشگاه به زبان‌های روسی و انگلیسی امکان پذیر است. مدرک داروسازی این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارد.
  • دانشگاه رودن: دانشگاه رودن یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور روسیه است. تحصیل داروسازی در این دانشگاه تنها به زبان روسی امکان پذیر است. ظرفیت پذیرش این دانشگاه در رشته داروسازی سالانه ۲۰۰ نفر است و شهریه آن ۴۰۰۰ دلار می‌باشد. این دانشگاه دولتی در شهر مسکو قرار دارد و مدرک آن مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست.
  • دانشگاه کازان: دانشگاه کازان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در کشور روسیه است. تحصیل داروسازی در این دانشگاه به زبان روسی انجام می‌شود و شهریه آن سالانه ۳۰۰۰ دلار است. تحصیل داروسازی در این دانشگاه مستلزم قبولی در آزمون ورودی است.
  • دانشگاه لومونوسف: دانشگاه لومونوسف در رشته داروسازی جزء برترین دانشگاه‌های روسیه است. زبان تدریس رشته داروسازی این دانشگاه روسی است و مدرک آن مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارد‌. پذیرش در رشته داروسازی این دانشگاه نیازمند قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی است.

متقاضیان تحصیل داروسازی در اروپا که قصد دارند پس از فارغ ‌التحصیلی به کشور ایران بازگردند باید در انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود دقت کنند. زیرا در صورتی که مدرک داروسازی آن دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نباشد این افراد اجازه اشتغال به عنوان یک فارغ‌التحصیلی داروسازی در ایران را نخواهند داشت‌.

توصیه ما برای انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در روسیه بهره‌مندی از مشاوره رایگان کارشناسان آریا دانش است.

سوالات متداول

  1. طول دوران تحصیل داروسازی در روسیه چقدر است؟

طول دوره کارشناسی داروسازی در روسیه ۵ سال است.

  1. ویژگی های شاخص تحصیل داروسازی در روسیه چیست؟

تنوع دانشگاه های معتبر، هزینه تحصیل داروسازی پایین، هزینه زندگی متوسط رو به پایین، پذیرش آسان در رشته داروسازی دانشگاه‌های روسیه، امکان تحصیل داروسازی به زبان‌های انگلیسی و روسی

  1. معایب تحصیل داروسازی در روسیه چیست؟

دشواری یادگیری زبان روسی، معتبر نبودن مدرک برخی از دانشگاه‌های پزشکی روسیه در ایران به ویژه به زبان انگلیسی

  1. تحصیل داروسازی در روسیه به چه زبان‌هایی امکان پذیر است؟

تحصیل در رشته داروسازی در روسیه به زبان‌های روسی، انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر است.

  1. آیا تحصیل داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی نیازمند ارائه مدرک زبان است؟

خیر. برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک زبان نیست.

  1. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه سالانه در حدود 3000 تا ۶۰۰۰ دلار است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا