021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (1 امتیاز)

معرفی دانشگاه بیکوکا ایتالیا

Università degli Studi di Milano-Bicocca
دانشگاه بیکوکا ایتالیا

اطلاعات کلی دانشگاه

فهرست مطالب

دانشگاه بیکوکا ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهای بسیار محبوب برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. علت این محبوبیت را می‌توان در هزینه‌های مناسب تحصیل و زندگی در این کشور در عین کیفیت بالای دانشگاه‌های آن عنوان کرد. دانشگاه‌های معتبر زیادی در کشور ایتالیا وجود دارند. یکی از این دانشگاه‌ها “بیکوکا” نام دارد. دانشگاه بیکوکا در شهر میلان یکی از دانشگاه‌های نسبتا جدید ایتالیاست که در سال 1988 تاسیس شد. ساختمان این دانشگاه در حقیقت یک کارخانه تایرسازی بود که به یک مجتمع دانشگاه تبدیل گشت.

این مجتمع بزرگ دانشگاهی دارای 28 ساختمان است و در شمال شرقی شهر میلان واقع شده. این دانشگاه با نام دانشگاه میلان بیکوکا نیز شناخته می‌شود. همچنین به اختصار، UNIMIB نیز خوانده می‌شود.  دانشگاه میلان بیکوکا در حال حاضر 32000 دانشجو دارد که در مقاطع تحصیلی مختلف در 16 دانشکده این دانشگاه تحصیل می‌کنند. بیش از 2484 نفر از این دانشجویان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. همچنین حدود 900 استاد و محقق در این دانشگاه تدریس می‌کنند. اگرچه زبان اصلی این دانشگاه ایتالیایی است، اما برخی رشته‌ها به خصوص در مقاطع دکتری به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

 

دانشکده‌ های دانشگاه بیکوکا ایتالیا

دانشکده‌ های دانشگاه بیکوکا ایتالیا عبارتند از:

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده جامعه شناسی
  • دانشکده اقتصاد و آمار
  • دانشکده ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی

در  7 دانشکده دانشگاه میلان بیکاکو 32 دوره کارشناسی، 36 دوره کارشناسی ارشد و 5 دوره دکتری ارائه می‌شود. برخی از محبوب‌ترین رشته‌های این دانشگاه عبارتند از: پزشکی و جراحی، حقوق، روانشناسی، اقتصاد، انفورماتیک و بیوتکنولوژی. رشته پزشکی این دانشگاه را می‌توان پر طرفدارترین رشته آن در میان دانشجویان بین‌المللی قلمداد کرد. چرا که تحصیل پزشکی در ایتالیا متقاضیان بسیار زیادی دارد.

دانشگاه میلان بیکاکو دارای مراکز پژوهشی متعدد برای پژوهش در حوزه‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، روانشناسی و علوم اعصاب است. این دانشگاه ایتالیایی با بهترین دانشگاه‌های دنیا در زمینه‌های تحقیقاتی همکاری‌های مشترک دارد. در کلیه دانشکده‌های دانشگاه میلان بیکوکا تمرکز بر نوآوری و آموزش‌های عملی و رقابتی برای دانشجویان است. آزمایشگاه‌های پیشرفته و مجهز، اتاق‌های کنفرانس و کتابخانه‌‌های بزرگ از جمله امکانات این دانشکده‌ها به شمار می‌روند.  علاوه بر دانشکده‌ها و امکانات آموزشی پیشرفته، این دانشگاه مجهز به امکانات تفریحی رفاهی بسیار جذابی است. کافه تریا، سالن تئاتر، سالن‌های پذیرایی، سینما‌ها و سالن‌های ورزشی از جمله این امکانات به شمار می‌روند‌.  دسترسی به دانشگاه میلان بیکاکو برای دانشجویان بسیار راحت است. چرا که در نزدیکی ساختمان اصلی این دانشگاه ایستگاه‌های مترو، تراموا و اتوبوس قرار دارد.

 

رتبه بندی دانشگاه بیکوکا ایتالیا

رتبه بندی دانشگاه بیکوکا ایتالیا برای رشته‌های مختلف به شرح زیر است:

  • دومین دانشگاه برتر ایتالیا (در مقایسه با دانشگاه‌هایی با اندازه مشابه)
  • سومین دانشگاه بزرگ لومباردی (بر اساس رتبه بندی آژانس ملی رتبه بندی کیفیت و تحقیق دانشگاهی ایتالیا)
  • 17 امین دانشگاه ایتالیا
  • 601 امین دانشگاه در در رتبه بندی بین‌المللی Qs
  • 69امین دانشگاه در میان دانشگاه‌های جدید (بر اساس رتبه بندی تایمز)
  • 201-250 در روانشناسی
  • 251-300 در علوم طبیعی
  • 251-300 در خدمات بالینی
  • 301-400 در فیزیک

 

نحوه پذیرش دانشگاه بیکوکا ایتالیا

غیر از رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، پذیرش در سایر رشته‌های دانشگاه بیکوکا نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارد. اما برای پذیرش در رشته پزشکی این دانشگاه قبولی در آزمون آیمت ضرورت دارد.  آزمون آیمت آزمون ورودی مشترک کلیه دانشگاه‌های دولتی ایتالیا در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است. بهترین راه برای قبولی در این آزمون بین‌المللی، شرکت در دوره آزمون آیمت در ایران | آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا است. این دوره که توسط آکادمی آریا دانش برگزار می‌شود، شانس اخذ پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه میلان بیکوکا را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

متقاضیان تحصیل در سایر رشته‌ها با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز، همانند ترجمه دیپلم، ریز نمرات و مدارک تحصیلی می‌توانند برای دریافت پذیرش درخواست دهند. از آنجایی که رشته‌های کارشناسی این دانشگاه به زبان ایتالیایی ارائه می‌شوند، تسلط نسبی به زبان ایتالیایی برای دانشجویان ضرورت دارد. متقاضیان دریافت پذیرش دانشگاه میلان بیکوکا باید مدرک B2 زبان ایتالیایی را ارائه دهند. اگرچه پذیرش در دانشگاه دولتی میلان بیکوکا شرط معدل ندارد اما داشتن معدل بالا می‌تواند شانس شما را برای دریافت پذیرش افزایش دهد‌.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه بیکوکا ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه بیکوکا از رشته‌ای به رشته دیگر متفاوت است. اما خبر خوب این است که می‌توانید برای تحصیل در این دانشگاه از بورسیه تحصیلی ایتالیا (بورسیه استانی ایتالیا) استفاده کنید. این بورسیه تحصیلی توسط دولت ایتالیا به دانشجویان کشورهای جهان سوم اعطا می‌شود. دانشجویانی که موفق به دریافت این بورسیه تحصیلی می‌شوند، از پرداخت کل شهریه یا 90 درصد آن معاف هستند. دریافت بورسیه استانی ایتالیا به رزومه خاصی نیاز دارد و تنها مدارک مالی برای دریافت آن لازم است. دانشگاه میلان بیکوکا فاقد اپلیکیشن فی است. یعنی مبلغی را برای بررسی درخواست پذیرش دانشجویان دریافت می‌کند‌. بنابراین می‌توانید با فراهم سازی مدارک مورد نیاز شانس خود را برای دریافت پذیرش از این دانشگاه امتحان کنید‌. به طور معمول شهریه دانشگاه بیکوکا در رشته های پزشکی سالانه بین 1000 تا 2000 یورو می باشد.

 

هزینه زندگی در شهر میلان

هر چند دانشگاه بیکوکا کمکی با شهر میلان فاصله دارد اما دانشجویان محل زندگی خود را میلان انتخاب می کنند. متقاضیان تحصیل در دانشگاه بیکوکا باید علاوه بر هزینه‌های تحصیل، به هزینه زندگی در شهر میلان نیز فکر کنند. شهر میلان یکی از گران‌ترین شهرهای ایتالیا برای زندگی به شمار می‌رود. اما همچنان هزینه زندگی در این شهر نسبت به بسیاری از شهرهای اروپایی در سایر کشورها مناسب‌تر است.

نرخ برخی از هزینه‌ها برای زندگی دانشجویی در شهر میلان به شرح زیر است:

  • آپارتمان ( 1 خوابه) در مرکز شهر : 992.65 یورو
  • آپارتمان ( 1 خوابه) خارج از مرکز : 687.18 یورو
  • هزینه های اصلی ( برق، وسیله گرمایشی و سرمایشی، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربع : 138.75 یورو
  • بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی) : 1.50یورو
  • هزینه یک وعده غذا، در رستوران معمولی به طور میانگین: 15.00یورو

در صورتی که برای تحصیل از بورسیه استانی بهره‌مند شوید، از حدود 7000 یورو وجه نقد در سال بعلاوه معافیت از پرداخت شهریه برخوردار خواهید بود. همچنین می‌توانید از 70 درصد تخفیف خوابگاه و کارت تردد و سلف سرویس دانشجویان استفاده کنید.

 

سخن آخر

شرایط و هزینه زندگی در ایتالیا در مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. از این رو تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور، از جمله دانشگاه بیکوکا آرزوی مشترک بسیاری از دانشجویان ایرانی محسوب می‌شود. سالانه تعدادی دانشجوی ایرانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند. اگر شما نیز علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی به ایتالیا هستید می‌توانید برای شروع از مشاوره رایگان تحصیلی آریا دانش استفاده کنید‌.

 

سوالات متداول

  1. پذیرش رشته پزشکی دانشگاه بیکوکا ایتالیا به چه شکل است؟

اخذ پذیرش رشته پزشکی دانشگاه بیکوکا مستلزم قبولی در آزمون آیمت است.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه بیکوکا ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته‌های تحصیلی مختلف دانشگاه بیکوکا متفاوت است. اما در رشته های پزشکی بین 1000 الی 2000 یورو است.

  1. آیا می‌توان برای تحصیل در دانشگاه بیکوکا ایتالیا بورسیه دریافت کرد؟

بله‌. به دانشجویان بین‌المللی اهل کشورهای جهان سوم بورسیه استانی تعلق می‌گیرد.

گالری تصاویر دانشگاه

گالری تصاویر شهر این دانشگاه

رشته های این دانشگاه

دانشگاه‌های دیگر این کشور

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا