021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (7 امتیاز)

دانشگاه پزشکی لودز لهستان

دانشگاه لودز لهستان
دانشگاه لودز لهستان

اطلاعات کلی دانشگاه

فهرست مطالب

دانشگاه ووج یا دانشگاه لودز لهستان را بهتر بشناسیم

دانشگاه ووج یا دانشگاه لودز لهستان در قرن 21 به منظور تحصیلات عالی پزشکی در تاریخ 27 جولای سال 2002 تاسیس شد. دانشگاه لودز از ادغام آکادمی پزشکی غیر نظامی و آکادمی پزشکی نظامی لهستان به منظور توسعه و ارتقا بهداشت و راه های نوین بهداشت عمومی شکل گرفت. دانشگاه ووج لهستان با دارا بودن 7 دانشکده مجزا و 4 بیمارستان به منظور آموزش بالینی، 77 ساختمان مدرن و 750 پزشک متخصص به منظور آموزش دانشجو می تواند محل مناسبی به جهت تحصیل باشد. ضمن اینکه دانشگاه لودز از سال 2003 اقدام به تربیت دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی به زبان انگلیسی کرد. به طور کلی شهر لودز به علت جای دادن 6 دانشگاه معتبر و مهم در سطح خود به شهر دوستدار دانش آموز لقب گرفته است.

تحصیل در دانشگاه پزشکی لودز لهستان دانشگاهی با تراز جهانی

گرچه کشور لهستان هیچ دانشگاهی را در فهرست 400 صفحه ایی دانشگاه های برتر جهان ندارد، اما دانشگاه پزشکی لودز با وجود قدمت کم در حوزه تدریس علوم پزشکی به صورت غیرنظامی یکی معتبرترین دانشگاه های جهان به شمار می رود. مدرک پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه لودز در تمامی قاره اروپا دارای اعتبار می باشد و در سال 2019 تحصیل پزشکی در لهستان و در دانشگاه پزشکی لودز مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور ایران قرار گرفت. گفته های حاکی از آن است که دانشگاه پزشکی لودز در سال 2012 به عنوان معتبرترین دانشگاه لهستان شناخته شده است. از اعتبار دانشگاه لودز همین کافیست که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان سراسر دنیا به منظور توسعه علم پزشکی و تبادلات علم پزشکی به مدت 3 ماه به دانشگاه پزشکی لودز مراجعه می کنند. در دو سال گذشته محققان دانشگاه پزشکی ووج به عنوان رهبران علم مطالعه ایمونولوژی، سرطان شناخته شده اند.

دانشگاه لودز و روابط بین المللی آموزشی آن

دانشگاه پزشکی لودز به علت قرار گرفتن موقعیت جغرافیایی مناسب دارای رابطه بین المللی بسیار مناسبی با کشور های هم جوار خود می باشد هرساله تعداد زیادی از متخصصان پرتغالی، فرانسوی و اسپانیایی به جهت آموزش و تدریس و درمان بیماران به دانشگاه پزشکی لودز لهستان می آیند. همان طور که در مبحث فوق گفته شد این دانشگاه هر ساله میزبان تعداد زیادی دانشجو پزشکی آمریکایی به منظور تبادل علم و توسعه علم پزشکی می باشد. دانشگاه پزشکی لودز همواره با دانشگاه هایی نظیر دانشگاه برلین آلمان، دانشگاه کینگ لندن و دانشگاه تورنتو به منظور روابط علمی پژوهشی در ارتباط است. به طور کلی دانشگاه پزشکی لودز همکاری بین المللی را به عنوان راهی برای تقویت و توسعه خود می داند.

تحصیل پزشکی در لهستان و دانشگاه لودز همراه با بورسیه تحصیلی

دانشگاه پزشکی لودز به علت روابط بین المللی خود دارای شرایط بورسیه خوبی می باشد. نکته قابل توجه این است که بورسیه در دانشگاه پزشکی لودز از سال دوم دانشجو امکان پذیر است. در شرایط بورسیه برای دانشجو دانشگاه موظف است هزینه تحصیل دانشجو را پرداخت کند دانشجویان واجد بورسیه همواره از محل اسکان رایگان و بیمه درمانی برخوردار می باشند. لازم به ذکر است که دانشجویانی که در زمینه علمی، ورزشی و هنری دارا دستاورد ویژه ایی می باشند از امکانات بورسیه برخوردار می باشند. به طور کلی دانشگاه پزشکی ووج لهستان به شرط دارا بودن رزومه قوی، به دانشجویان خود امکان بورسیه تحصیلی می دهد. در هر سال تحصیلی دانشگاه پزشکی لودز لهستان 35 نفر از دانشجویان خود را بورسیه می کند.

متقاضیان چه رشته هایی می توانند در دانشگاه پزشکی لودز تحصیل کنند؟

همان طور که از عنوان دانشگاه لودز پیداست تنها متقاضیان علاقه مند به علم پزشکی و پیراپزشکی قادر به ثبت نام و تحصیل در دانشگاه پزشکی ووج لهستان می باشند. این دانشگاه با دارا بودن 7 دانشکده مجزا پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پزشکی نظامی و در نهایت دانشکده پرستاری و مامائی و علوم بهداشت می تواند محل مناسبی به جهت تحصیل پزشکی در لهستان باشد چرا که تحصیل در دانشگاه پزشکی لودز بسیار آسان و کم هزینه می باشد ضمن اینکه مدرک دانشگاه پزشکی لودز دارای اعتبار بالایی در سراسر قاره اروپا می باشد.

لذت زندگی و تحصیل در شهر لودز لهستان

کشور لهستان مناسب ترین انتخاب به جهت تحصیل و تفریح است. هزینه تحصیل کم و امکان استفاده از باشگاه های بدنسازی، استخر و باشگاه بدن سازی، دارا بودن اتاق مطالعه و وجود کتابخانه مجهز و دارا بودن 2 ساختمان به منظور اسکان دانشجویان بین المللی و امکان استفاده دانشجویان بین المللی از خوابگاه از معدود امکاناتی است که دانشگاه پزشکی لودز در اختیار دانشجویان بین المللی خود قرا می دهد. دانشجویان بین المللی می توانند از تئاتر شهر، موزه لودز و باغ زینتی لودز دیدن کنند. دانشگاه پزشکی لودز یک مکان مناسب برای افرادی می باشد که میل به تحصیل پزشکی در لهستان دارند.

کشور لهستان با دارا بودن فرهنگ های متفاوت و غنی و دارا بودن فضای مناسب و امن  و آب و هوای مناسب می تواند محل مناسبی به جهت تحصیل باشد. هر ساله در کشور لهستان جشنواره هایی از قبیل موسیقی، عکاسی، حرکت نور، هنر و طراحی برگزار می شود که محیط زندگی و تحصیل را برای شما جذاب تر می کند. زندگی در کشور لهستان بسیار آسان است چرا که 50 درصد مردم لهستان به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

هزینه زندگی و تحصیل در شهر لودز لهستان

هزینه زندگی و تحصیل در کشور لهستان بسیار مناسب تر سایر کشور های اروپایی می باشد گرچه این دانشگاه دارای 2 خوابگاه به جهت اسکان دانشجویان بین المللی می باشد اما هزینه اجاره یک آپارتمان یک نفره در شهر لودز 100 الی 200 یورو است. به طور میانگین هزینه یک زندگی متوسط در لودز 400 الی 500 یورو است. حمل و نقل در کشور لهستان بسیار سهل و آسان است. هزینه تحصیل و شهریه در دانشگاه پزشکی لودز هر ساله متفاوت می باشد. ضمن اینکه دانشگاه پزشکی لودز دارای دو نوع مدرک پزشکی به صورت فشرده و عادی می باشد با توجه به افزایش شهریه در سال جدید هزینه هر ترم در دانشگاه پزشکی لودز 5500 الی 650 یورو متغیر است. که البته لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در سال اول اندکی بیشتر از سال دوم و سوم است. نکته ضروری در این بحث این است که در صورتی که دانشجو زمان پرداخت شهریه را به تعویق بیندازد موظف به پرداخت شهریه با افزایش 13 درصدی می باشد.

گالری تصاویر دانشگاه

گالری تصاویر شهر این دانشگاه

رشته های این دانشگاه

دانشگاه‌های دیگر این کشور

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا