021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
3.7/5 - (3 امتیاز)

رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا

دانشجویان دانشگاه ساپینزا رم
دانشگاه ساپینزا رم

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

پزشک شدن و تحصیل رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا یک انتخاب شغلی تصادفی نیست. یک دانشجو رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم نیازمند تلاش و اراده قوی است تا بتواند یک زندگی را نجات دهد. لازمه اخذ مدرک پزشکی و جراحی در دانشگاه ساپینزا رم طی کردن سیکل 6 ساله است که در طی این 6 سال علاقه مندان به تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم موظفند با دیدی چند رشته ایی و در عین حال یکپارچه، از چالش های بهداشتی استقبال کنند. لازمه تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا در درجه اول علاقه است. ماموریت 6 ساله پزشکی و جراحی ساپینزا رم تنها معطوف به بیماری افراد نیست، بلکه دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم در کشور ایتالیا در یک ماموریت اقدام به چالش های بهداشتی، پیشگیری کشوری و آرام کردن روان بیمار می کنند.

انتخاب و صلاحیت یک پزشک در دانشگاه ساپینزا رم در گرو مهارت ارتباطی، مهارت خودآموزی، توانایی تجزیه و تحلیل، استقلال کامل و عادت به روز رسانی علم و دانش و تحقیقات پزشکی است. پزشکی و جراحی دانشگاه ساپینزا رم دانشجو محور است دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم در سال های اول اقدام به فراگیری دروس علوم پایه، ریست شناسی، علم فیزیک، فیزیولوژی، آناتومی انسانی و … می کنند و از سال 4 اقدام به تجربه آموزی در عرصه بالینی را آغاز می کنند. کلاس های جراحی و پزشکی دانشگاه ساپینزا رم در سال های اول در کلاس های اطراف دانشگاه برگزار خواهد شد و از سال 3 و 4 به جهت دانشجو محور بودن کلاس های پزشکی دانشجویان موظف به حضور در کتابخانه های این دانشگاه می باشند. از سال چهارم تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم در بیمارستان های وابسته به این دانشگاه آغاز می شود.

امکانات آموزشی تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا

امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا به زبان انگلیسی از مهم ترین امکاناتی است که دانشگاه ساپینزا رم در اختیار دانشجویان بین المللی خود قرار داده است. بیمارستان Policlinico umberto  دومین بیمارستان بزرگ ایتالیا است که در اختیار دانشجویان پزشکی دانشگاه ساپینزا رم به منظور کسب تجربه بالینی قرار گرفته است. تسلط دانشگاه ساپینزا رم بر 3 بیمارستان کشور از جمله امکاناتی است که دانشگاه ساپینزا رم در اختیار دانشجویان پزشکی خود به منظور تجربه آموزی قرار می دهد. وجود 59 کتابخانه و دو اتاق شبانه روزی به جهت مطالعه، دفتر دانشجویان معلول بین المللی، دفتر اشتغال زایی به جهت آموزش و فراگیری دانشجویان بین المللی در حوزه تئاتر، رادیو، موسیقی، ورزش و … از جمله امکاناتی است که این دانشگاه در اختیار دانشجویان بین المللی خود قرار داده است.

خوابگاه متمرکزی برای دانشجویان بین المللی رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم قرار نگرفته است اما دفتر دانشجویی ساپینزا رم محل اجاره عموما ارزان تری را به جهت اسکان دانشجویان پزشکی خود در نظر گرفته است که دانشجویان پزشکی می توانند در همان ترم اول اقدام به اجاره یکی از اتاق های آپارتمان های در نظر گرفته دانشگاه کنند.

شیوه آزمون ورودی به جهت پذیرش پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا

لازمه قبولی و پذیرش پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم شرکت در آزمون IMAT است. این آزمون هر ساله در نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد. زمان آزمون IMAT هر ساله متفاوت است اما به طور کلی این آزمون  ماه سپتامبر برگزار خواهد شد که سوالات آن به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی در اختیار علاقه مندان به تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم قرار می گیرد. این آزمون که شامل سوالات بیولوژی، شیمی، فیزیک، زبان و اطلاعات عمومی است که هر ساله در کشور های مختلف جهان از جمله ایتالیا برگزار خواهد شد. تعداد سوالات آزمون IMAT60 عدد است که شامل 27 سوال از دانش عمومی و 33 سوال از مبحث های فوق است. هر سوال 5 گزینه ایی است که دارای 1.5 نمره مثبت است.

اشخاصی که نمره 20 و زیر 20 از این آزمون دریافت کنند کارنامه آن ها منتشر نخواهد شد. گرچه رقابت در آزمون IMAT در سال های گذشته شدید شده است اما تست IMAT تست چندان دشواری نیست و معمولا افرادی که نمره 80 به بالا را کسب کنند می توانند در رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم اقدام به تحصیل کنند.

آزمون IMAT در کشور ایران برگزار نمی شود. از این رو داوطلبان آزمون  IMATو علاقه مندان به تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم مجبورند به جهت شرکت در آزمون به کشورهای حوزه خلیج فارس مراجعه کنند. علاقه مندان به تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم نیازمند دارا بودن سطح C1 و C2  زبان ایتالیایی هستند. از مزایای رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم می توان به این موضوع اشاره کرد پس از قبولی شخص در آزمون IMAT دیگر نیاز به مصاحبه و یا اظهارات شخصی نیست.

ظرفیت رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا

ظرفیت رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا هر ساله متغیر است اما به طور متوسط این دانشگاه هر ساله 45 نفر دانشجوی بین المللی علاقه مند به تحصیل پزشکی را پذیرش می کند که 35 نفر از آن ها از اتحادیه اروپا هستند و 10 نفر از آن های از مقیمان کشورهای دیگر هستند پس عملا می توان گفت که ظرفیت تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم برای ایرانیان و دیگر کشور های جهان 10 نفر است.

شهریه پزشکی دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا

شهریه پزشکی دانشگاه ساپینزا رم در افراد و میزان ثروت آن ها متفاوت است چرا که دانشگاه ساپینزا رم از دانشجویان جهان سومی خود حمایت می کنند. اگر دانشجویی در دانشگاه ساپینزا رم قابلیت پرداخت شهریه را نداشته باشد می تواند از شرایط بورسیه کشوری DSU استفاده کند. این نوع بورسیه  مخصوص دانشجویان بین المللی طبقه پایین کشورهای جهان سومی است. دانشجویان می توانند در صورت اثبات شرایط مالی خود از دولت ایتالیا مبلغی را دریافت کنند. بورسیه معمولی این دانشگاه نیز معمولا بین ۸۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ یورو می باشد. میانگین شهریه پزشکی دانشگاه ساپینزا رم وابسته به شرایط و زادگاه افراد متفاوت است اما به طور میانگین شهریه پزشکی سالانه در دانشگاه ساپینزا رم 2000 الی 4000 یورو متغیر است.

دوره پریمدیکال  لازمه موفقیت در آزمون ورودی رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا

برای شرکت در آزمون ورودی و پذیرش پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم تنها داشتن مدرک دیپلم افراد کفایت می کند. دانش آموزان علاقه مند به تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزا رم که خارج از اتحادیه اروپا هستند  با ارائه ترجمه مدرک دیپلم خود به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی، اجازه و علت اقامت در کشور ایتالیا و روادید تحصیلی می توانند اقدام به شرکت در آزمون IMAT  کنند. رشته پزشکی ساپینزا رم فاقد هر گونه شرایط سنی و شرط معدل است. اما علاقه مندان به تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه ساپینزا رم  باید دارای مدرک معتبر زبان و سطح C2 زبان ایتالیایی باشند. گذراندن دوره پریمدیکال یا پیش دانشگاهی پزشکی برای موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا نقش موثری دارد. در دوره پریمدیکال دروس تخصصی پایه پزشکی آموزش داده می شود.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا