021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
امتیاز دهید

رشته دندانپزشکی دانشگاه ورشو لهستان

دندانپزشکی دانشگاه ورشو در لهستان

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ورشو لهستان

دانشگاه ورشو لهستان از برجسته ترین و شناخته شده ترین دانشگاه های کشور لهستان است. این دانشگاه از امکانات آموزشی و رفاهی مناسبی بهره برده و توانسته است در سطح جهان و عرصه بین الملل خود را معرفی کند. رشته های شاخه علوم پزشکی همچون پزشکی، داروسازی ودندانپزشکی از پر مخاطب ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه ورشو هستند. مدرک رشته پزشکی دانشگاه ورشو در لیست مدارک معتبر سازمان بهداشت جهانی قرار دارد.دانشگاه دندان پزشکی ورشو دارای ابعاد بین المللی براساس استانداردهای آموزشی بین المللی و تبادل نظر علمی در میان موسسات اموزش عالی و پژوهشی است. این دانشگاه با همکاری بسیاری از دانشگاها و موسسات تحقیقاتی در اروپا به ویژه آلمان، فرانسه، سوئد، هلند، اتریش و بریتانیا، همکاری پژوهشی علمی دارد. در حال حاضر همکاری با دیگر شرکای خارجی از اروپا، ایالات متحده آمریکا و آسیا چین، هند، مالزی و ژاپن هم توسعه یافته است.

برنامه آموزشی رشته دندانپزشکی دانشگاه ورشو لهستان

طول دوره تحصیل دندانپزشکی در لهستان مثل دانشگاه ورشو، 5 سال است. سال اول رشته دندان پزشکی ورشو دروس علوم پایه پزشکی به صورت تئوری اموزش داده می شود. تمامی مباحث درسی به زبان انگلیسی و آلمانی اموزش داده می شود. دو سال اول تحصیل دندانپزشکی ورشو به عنوان ماژول نظری در نظر گرفته می شود. در طی این دو سال دانشجویان موضوعات اصلی مانند: بیوفیزیک، آناتومی، بیوشیمی، زیست شناسی پزشکی، میکروبیولوژی دهان و دندان، فیزیولوژی، بافت شناسی، سیتولوژی، جنین شناسی، تاریخ دندان پزشکی، قانون اخلاق در دندان پزشکی، رادیولوژی دندان پزشکی را مطالعه می کنند. دو ترم در سال 3 دندانپزشکی ورشو برای تکمیل ماژول های پیش بالینی اختصاص داده شده است. به غیر از پاتوفیزیولوژی و آسیب شناسی، آموزش پایه در دندانپزشکی در این سطح شامل دندانپزشکی ترمیمی، پروتز دندانپزشکی، بیهوشی و احیا، جراحی دهان و دندان، پاتومورفولوژِی، اطفال، روانپزشکی است. بخشی از کارهای عملی شامل توسعه مهارت و البته آموزش دستی است. بدون شک می توان گفت دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه ورشو تمام دانش و مهارت های علمی لازم را برای مقابله با بیمار تسلط می یابند و وقتی اولین بیمار وارد عمل می شوند، مراحل مورد نیاز را انجام می دهند. در سال 4 و 5 دندانپزشکی ورشو لهستان، دانشجویان مهارت های خود را از طریق ماژول بالینی، با انجام درمان با بیماران و به دست آوردن سطح مهارت مورد نیاز حرفه ای یک دندانپزشک سپری می کنند. فرا می گیرند. پس از اتمام هرساله تحصیل دانشجویان باید یک دوره آموزشی عملیاتی تابستانی وجهی راکه اجباری است در نظر بگیرند. علاوه بر این دانشجویان دندانپزشکی دوره های آموزشی علوم دندانپزشکی، ابزار کاربردی و پایه دندانپزشکی را به تدریج، دانشجویان کار خود را به طور مستقل تر و مستمرتر در عمل بالینی انجام می دهند و مهارت های خود را بیشتر می کنند و دانش و تجربه را تحت نظارت مستمر حرفه ای به دست می آورند.

امکانات آموزشی رشته دندانپزشکی ورشو لهستان

جهت تحصیل رشته دندانپزشکی ورشو لهستان امکانات آموزشی مناسبی در این دانشگاه فراهم شده است. اساتید برجسته و شناخته شده، آزمایشگاه با تجهیزات مناسب، ارتباط با بیمارستان ها و کلینیک ها از جمله این امکانات است. دندان پزشکی دانشگاه ورشو از سا 1809 در این دانشگاه شروع به فعالیت کرده است ودر سال تحصیلی 2013/2012 بخش دندانپزشکی انگلیسی در دانشکده پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه ورشو تاسیس شده است.

شیوه پذیرش دندان پزشکی دانشگاه ورشو لهستان

جهت تحصیل دندانپزشکی دانشگاه ورشو و پذیرش پزشکی دانشگاه ورشو و دیگر دانشگاه های کشور لهستان مانند بسیاری از دانشگاه های مطرح اروپا باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرد و در آن موفق شد. قوانین پذیرش دانشگاه ورشو به این صورت است: متقاضیانی که دارای مدرک لیسانس خارجی نیستند (در لهستان) دیپلم دبیرستان ،مدرک لیسانس و یا در یک برنامه در موسسه تحصیلات عالی ثبت نام می کنند باید امتحان ورودی یا نمراتBMAT  خود را بگذرانند. سال تحصیلی به دو بخش تقسیم می شود: ترم پاییز (ماه اکتبر و اواسط فوریه)،ترم بهار (اواسط فوریه وژوئن). هر کدام با آزمون دوره ای پایان می یابد. زمان های در خواست پذیرش دو بار در سال امکان پذیر است ماه اکتبر و فوریه که مصادف با ماه های مهر و بهمن در ایران است.

شیوه آزمون ورودی دانشگاه ورشو جهت پذیرش پزشکی

آزمون ورودی دانشگاه ورشو برای پذیرش دندانپزشکی به زبان انگلیسی است و شامل 100 سوال MCQ در زیست شناسی در سطح بالاتر (35 سوال)، شیمی در سطح بالاتر (35 سوال) و فیزیک در استاندارد (30 سوال). آزمون ورودی دانشگاه ورشو شامل دو قسمت آزمون کتبی و آزمون مصاحبه است. قسمت اول آزمون شامل سوالات تستی از سه مبحث زیست شناسی، شیمی و فیزیک، ریاضیات و یک زبان خارجی به صورت کتبی بوده و در مرحله دوم این آزمون مصاحبه به صورت شفاهی به عمل می­آید. این می تواند یک گفتگو ساده در مورد موضوعات عمومی، انگیزه وغیره باشد. اما همچنین ممکن است امتحان در 2 از 4 موضوع (یست شناسی، شیمی، ریاضیات،فیزیک) را امتحان کنید که برای شما از چند سوال خواسته می شود. این آزمون به طور معمول در محل دانشگاه ورشو برگزار می شود. کلیه سوالات به زبان انگلیسی بوده و در آزمون مصاحبه نیز توجه ویژه ای به مکالمه انگلیسی مخاطب صورت می گیرد. از این رو دانش آموزان ایرانی علاقه مند به تحصیل دندان پزشکی در اروپا ابتدا باید دوره پیش دانشگاهی پزشکی را به زبان انگلیسی بگذرانند و بعد از آن در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. بهترین شرایط سنی جهت پذیرش و تحصیل دندان پزشکی دانشگاه ورشو و کشور لهستان سن 18 سال است. سن 18 سال در ایران به طور معمول معادل با اخذ مدرک دیپلم و گذراندن دوره پیش دانشگاهی است. اما حداکثر سن با توجه به پذیرش پزشکی دانشگاه ورشو و شرایط شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ورشو در سال های گذشته تاحداکثر 30 تا 25 سال بوده است.

ظرفیت رشته دندانپزشکی دانشگاه ورشو لهستان

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود 7000 دانشجوی بین المللی مشغول تحصیل پزشکی در دانشگاه ورشو لهستان هستند. در بین دانشجویان بین المللی دانشگاه ورشو، دانشجویان ایرانی توانسته اند ظرفیت مناسبی را در رشته پزشکی این دانشگاه اخذ کنند.

امکانات رفاهی دانشگاه ورشو ویژه دانشجویان دندانپزشکی

دانشگاه پزشکی ورشو برای دانشجویان بین الملل دندان پزشکی دارای خوابگاه می باشد که 12 اتاق دارد .یک اتاق خوابگاه شامل یک آشپزخانه کوچک با کابینت ،سینک ظرفشویی، 2میز کنار تخت،حمام با تجهیزات لازم،سرویس بهداشتی با تجیزات لازم.دو تخت قاب اتصال ، دو کمد با فضای ذخیره سازی گسترده،2 قفسه، یک میز تلفن( دریافت تماس از خارج و همچنین از شبکه خود ساختمان)مجهز شده است.هر اتاق دارای دسترسی به اینترنت با سرعت بالا است.علاوه بر این ساختمان دارای یک اتاق مطالعه با وای فایکه می تواند در سراسر ساختمان استفاده شود.

دانشجویان همچنین می تواند از سایر امکانات همچون باشگاه ، با شگاه کوچک با وزن وتردمیل ،اتاق کامپیوتر،اتاق نشیمن،اتاق پینگ پنگ نیز استفاده نمایند.

شهریه دندان پزشکی ورشو لهستان

شهریه  دندان پزشکی ورشو لهستان سالیانه حدود 8 الی 12 هزار یورو می باشد. دانشگاه ورشو امکان کار هفتگی را تا سقف 30 ساعت فراهم کرده است تا دانشجویان بین المللی بتوانند بخش زیادی از هزینه های خود را از این طریق پرداخت نمایند. اما با توجه به سنگینی رشته پزشکی و مباحث تحصیلی آن، دانشجویان باید با برنامه مناسبی اقدام به تحصیل و کار همزمان نمایند.

دوره پری مدیکال لازمه موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه ورشو

گذراندن دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی در کالج های آموزشی اروپا می تواند راه را برای موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه ورشو و اخذ پذیرش پزشکی دانشگاه ورشو هموار کند. بویژه برای مخاطبین ایرانی و علاقه مند به رشته پزشکی که سطح زبان انگلیسی مناسبی ندارند، گذراندن دوره زبان انگلیسی در کالج ها و همچنین یادگیری دروس پایه علوم پزشکی از جمله زیست شناسی، شیمی، فیزیک و … این امکان را برا موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه ورشو محیا می کند. به طور معمول دوره پیش دانشگاهی پزشکی یک دوره 9 ماه الی یک ساله است. در این دوره دانش پذیر علاوه بر یادگیری مباحث علوم پایه پزشکی همچون میکروب شناسی، ایمنی شناسی، ژنتیک، بیوشیمی، سلولی و مولکولی، شیمی، فیزیک و زبان پزشکی، زبان جنرال را فرا گرفته و می تواند به مکالمه بپردازد. گفتن این نکته ضروری است که بخش اعظم یادگیری زبان انگلیسی وابسته به دانشپذیر بوده و خارج از زمان حضور در کالج مخاطب باید به یادگیری اصولی زبان انگلیسی از طرق مختلف بپردازد. متقاضیان ایرانی که سطح زبان انگلیسی مناسبی داشته باشند و یا مدرک زبان بین المللی بویژه آیلتس را اخذ کرده باشند از شرایط بهتری جهت موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه ورشو برخوردار هستند.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا