021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
امتیاز دهید

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ماساریک جمهوری چک

تحصیل دندانپزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

آشنایی با دانشگاه ماساریک جمهوری چک

دانشگاه ماساریک جمهوری چک در سال 1919 میلادی تاسیس گردید و به احترام توماش مازالیک اولین رئیس جمهور مستقل چکسلواکی به این نام نهاده شد. البته در دورانی دانشگاه ماساریک جمهوری چک تغییر نام داد و با نام زیست شناس مشهور این کشور ژان اوانگیستا پورکین به کار خود ادامه داد ولی در حال حاضر با همان نام ماساریک مشغول به کار است. این دانشگاه با عضویت در گروه های Compostela group of universities و  Utrecht network به شدت برای همکاری با دیگر دانشگاه های معتبر اروپایی فعال است. 2200 نفر هیئت علمی و 191هزار فارغ التحصیل همگی نشان دهنده شهرت و اعتبار بالای دانشگاه ماساریک جمهوری چک است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه ماساریک کشور چک در جهان

دانشگاه ماساریک کشور چک دومین دانشگاه معتبر کشور چک است که رشته های پزشکی و دندانپزشکی را هم ارائه می دهد. این دانشگاه در رتبه بندی EECA در جایگاه دهم ایستاده است و با گرفتن رتبه 550 تا 600 در رنکینگ معتبر و جهانی QS، جایگاه ویژه و اعتبار خود را در میان دانشگاه های جهان در سال 2018 میلادی به اثبات رسانده است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه ماساریک شهر برنو در کشور چک

دانشگاه ماساریک کشور چک با داشتن امکانات به روز و فراوان و تاکید فراوان بر کار عملی توانسته است داندانپزشکان ماهری را راهی کشور های مختلف جهان کند. برای ورود به رشته داندانپزشکی دانشگاه ماساریک متقاضیان علاوه بر داشتن مدرک زبان باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند و به 65 درصد سوالات پاسخ صحیح بدهند. این سوالات که از دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی مطرح می شود در سه بخش یک ساعته انجام می گیرد و از هر درس 40 سوال پنج گزینه های مطرح می شود. متقاضیانی که قصد دارند با دیپلم در دانشگاه ماساریک شهر برنو به در رشته دندانپزشکی تحصیل کنند باید دارای نمرات بالایی در این دروش باشند. کسانی که نمرات بالایی ندارند و یا دارای مدرک زبان معتبری نیستند باید طبق قوانین در یک دوره نه ماهه پیش دانشگاهی یا پریمدیکال شرکت کنند که در حدود 7000 یورو هزینه دارد. در ضمن اگر قصد دارید بعد از گرفتن دیپلم در رشته دندانپزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک تحصیل کنید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط سنی زیر 25 سال شامل حال شما خواهد شد.

مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه ماساریک شهر برنو در کشور چک

بدون هیچ تردیدی تحصیل در یک دانشگاه با اعتبار جهانی و گرفتن مدرک دندانپزشکی از دانشگاهی که اروپا، آمریکا و کانادا برای فارغ التحصیلانش ارزش قائل هستند می تواند بزرگترین مزیت و دغدغه فکری هر دانشجویی باشد. دانشگاه ماساریک جمهوری چک یکی از همین دانشگاه های معتبر جهانی است که مدرک دندانپزشکی آن مورد تایید بیشتر کشورهای جهان و همین طور وزارت بهداشت ایران است. هزینه های پایین زندگی در شهر برنو نسبت به دیگر شهر های توسعه یافته اروپایی در کنار مردمانی که به حضور دانشجویان ملل مختلف در شهر خود عادت دارند می تواند از دیگر مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه ماساریک کشور چک باشد.

مخارج زندگی در شهر برنو چک

هزینه ماهیانه 400 تا 800 یورو برای زندگی دانشجویی در شهری اروپایی با دانشگاهی معتبر برای تحصیل در رشته دندانپزشکی می تواند هزینه پایینی باشد. البته برنامه ریزی هزینه های ماهیانه کاملا به نوع و روش زندگی افراد دارد و این هزینه برای یک زندگی معمولی دانشجویی در نظر گرفته شده است. با توجه به هزینه مناسب زندگی در جمهوری چک، تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه ماساریک چک می تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان ایرانی این رشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در رشته دندانپزشکی دانشگاه ماساریک کشور چک

  • دعوت نامه ی رسمی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه ماساریک کشور چک
  • کپی مدرک فیش پرداختی شهریه دانشگاه ماساریک چک
  • اصل مدرک پاسپورت با یک سال و نیم اعتبار
  • ۶ قطعه عکس به سایز های ۳ در ۴ و ۴ در ۶ به سفارت چک
  • کپی از بلیطی که برای برنو اخذ شده است
  • آزمایشات مربوط به صحت و سلامتی جسمانی
  • نشانی کامل فرد متقاضی شامل: ادرس، شماره تلفن موبایل یا منزل

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا