021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.8/5 - (5 امتیاز)

چرا نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا را قبل آزمون باید بررسی کنیم؟

نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا

فهرست مطالب

دانلود نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا به رایگان در آریا دانش

پزشکی ایتالیا

خوشبختانه نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا سال های قبل، هر ساله توسط برگزار کننده آن در ایتالیا منتشر می شود تا مخاطبین جدید از آنها به عنوان نمونه سوالات آزمون آیمت استفاده کنند تا دید و تصور بهتری از آزمون آیمت ایتالیا داشته باشند.

دلایل استفاده از نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا

پس اولین دلیل داشتن دید و تصویر بهتر نسبت به آزمون آیمت است. این باعث می شود تا آزمون IMAT دیگر برای شما یک موضوع کاملا ناشناخته و مبهم نباشد. ما همه سوالات آزمون IMAT سال های قبل را در زیر لیست کرده ایم تا شما به راحتی بتوانید به نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا دسترسی داشته باشید.

دلیل بعدی اینکه بتوانید در طول دوره مطالعه و آمادگی برای آزمون آیمت ایتالیا خود را با آنها محک بزنید و بارها خود را در شرایط واقعی آزمون آیمت تصور کنید تا برای روز آزمون آماده تر باشید. همچنین استرس کمتری داشته باشید زیرا شما از قبل شرایط شبیه سازی شده را چند بار تست کرده اید. علاوه براین شما با حل تست ها و نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا در سال های قبل، می توانید میزان آمادگی و روند پیشرفت خود را در طول دوره آمادگی آزمون آیمت بسنجید.

دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا

نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا

در اینجا تمام نمونه سوالات آزمون آیمت همراه با پاسخنامه آنها از سال 2011 تا 2019 به ترتیب لیست و در اختیار شما قرار داده شده است و شما فقط با چند تا کلیک ساده می توانید فایل نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا را دانلود و استفاده کنید.

برای دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا به صورت جداگانه بر روی لینک های قرار داده شده کلیک کنید

کتاب های تمرین آزمون IMAT ایتالیا در سایت موسسه آریا دانش

اگر به دنبال نمونه سوالات بیشتری برای آزمون آیمت ایتالیا می گردید در ادامه با ما همراه باشید تا نمونه های تمرینی بیشتری برای شما معرفی داشته باشیم.

کتاب های آزمون IMAT ایتالیا می تواند برای تمرین بیشتر و آشنایی بهتر با آزمون آیمت به شما کمک کند شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی موسسه آریا دانش کتاب های تمرینی مناسب با نیاز و نقطه ضعف خود را پیدا و تهیه کنید.

سوالات ارائه شده در آزمون آیمت ایتالیا

آزمون imat

در ادامه ما بررسی خواهیم کرد که چه نوع سوالاتی در آزمون آیمت ارائه می شود و اینکه خواهیم دید که چگونه بر استراتژی آماده سازی شما می تواند تاثیر بگذارد.

قسمت اول: دانش عمومی و استدلال منطقی

همانطور که در لیست منابع آزمون IMAT مشاهده کردید این بخش شامل عمدتا مباحث منطقی، تحلیل متن و سوالات تفسیر نمودارها و همچنین جداول است. این بخش تا سال 2018 شامل 2 سوال بود که در قالب “دانش عمومی” در نظر گرفته می شد اما از سال 2019 به 12 سوال پر بار و تحلیلی افزایش یافته است.

قسمت دوم: دانش علمی

این قسمت بخشی است که در آن آمادگی آزمون آیمت شما نقش اساسی خواهد داشت. 4 مبحث علمی که تعداد سوالات در آن به طور نابرابر تقسیم شده اند. این بدان معنی است که شما احتمالاً بیشترین وقت و تلاش خود را بر روی حل سوالات دو مبحث اول (زیست شناسی و شیمی) متمرکز خواهید کرد.

اگرچه ممکن است اقدام هوشمندانه این باشد که ابتدا به سراغ سوالات ریاضی بروید. زیرا ممکن است در قسمت حل مسئله نیز مفید باشد. اگر درس فیزیک شما خوب نیست پس عاقلانه است که وقت خود را صرف آن نکنید زیرا 6 سوال بیشتر (60 سوال) ندارد. اگر نه برعکس، درس فیزیک شما خوب باشد پس بهتر است فیزیک را جزو اولویت های اول خود قرار دهید چون سوالات آن محدود است و زود تمام می شود و ذهن شما دیگر درگیز فیزیک نخواهد بود.

زیست شناسی

آزمون آیمت ایتالیا

متقاضیان در این بخش بیشترین تقاضا را برای نمونه سوالات، آزمون های آزمایشی و کتاب های آمادگی آزمون آیمت دارند زیرا سوالات نیاز به درک خوب در چندین زمینه دارند. همچنین تنوع مباحث این بخش زیاد است و هر ساله احتمالا از منابع مختلفی سوال طرح می شود. برای مثال در سال 2011 بیشتر سوالات مربوط به مباحث ژنتیک و بیوشیمی بوده است در حالی که در سال 2012 توزیع مساوی تری در 4 مبحث اصلی وجود داشت است.

چهار مبحث اصلی بخش زیست شناسی

1.     زیست شناسی سلولی و مولکولی

2.     بیوشیمی

3.     ژنتیک

4.     فیزیولوژی و آناتومی

این چهار بخش به طور مفصل در قالب کتاب های جداگانه ای توضیح داده شده اند برای تهیه منابع آزمون آیمت ایتالیا به سایت موسسه آریا دانش مراجعه نمایید.

همانطور که انتظار می رود بسیاری از دانشجویان رشته های پزشکی ایتالیا و یا دیگر کشورهای اروپا علاقه خاصی به زیست شناسی دارند و احتمالاً تجربه قبلی با این مبحث را هم دارند. بخاطر رقابت زیاد در این بخش که توسط طراحان آزمون آیمت نیز پیش بینی می شود حل سوالات این بخش به آمادگی بسیار عمیق تری نیاز دارد.

شیمی

این مبحث یکی از بخش های بسیار دشوار با طیف گسترده ای از موضوعات است. که بین سالهای مختلف تغییرات از نظر تعداد سوالات، سختی و غیره زیادی نداشته است.

ریاضی

اگرچه مبحث ریاضی بخش کوچکی از سوالات آزمون را دارا است اما در طول سالهای مختلف نسبتاً پایدار و باثبات بوده است. شما همیشه به راحتی برخی از سوالات ساده را در دروس هندسه، آمار / احتمال، معادلات و مثلثات پیدا خواهید کرد بنابراین ارزش دارد که سریع نگاهی بیندازید تا حداقل 2-3 نمره آسان بدست آورید.

فیزیک

این بخش نیز تقریباً با ثبات باقی مانده است. در سال 2011 تعداد سوالات مقدماتی فیزیک بیشتر از سال 2012 بود. به هر حال شما همیشه می توانید حداقل یک سوال در مورد مبحث برق و 1-2 سوال در مورد مکانیک و ترمودینامیک پیدا کنید و به راحتی به آنها پاسخ دهید.

به نظر می رسد از سال 2012 تا 2019 تغییرات با اهمیتی در نحوه و نوع سوالات در برگزاری آزمون IMAT ایتالیا اتفاق نیفتاده است. و شما با بررسی نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا در سال های قبلی به وضوح این موضوع را می توانید مشاهده نمایید و خود را برای یک آزمون مشابه سال های قبل آماده کنید.

کتاب های آزمون IMAT ایتالیا

منابع  آزمون آیمت ایتالیا

شاید برای خیلی ها سوال باشد بهترین منابع آزمون IMAT ایتالیا چیست؟ یا بهترین کتاب های آزمون آیمت را از کجا می توان تهیه کرد”

پاسخ به این سوالات خیلی ساده است چون موسسه آریا دانش بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا و کتاب های آموزشی لازم برای این آزمون را با همکاری اساتید برتر این حوزه تالیف و در اختیار متقاضیان در سایت موسسه آریا دانش قرار داده است و شما به راحتی می توانید با مراجعه به بخش فروشگاه سایت این موسسه، کتاب ها و منابعی که در آن ضعف دارید را انتخاب و تهیه نمایید. همچنین اگر در مورد آزمون آیمت و کلا پزشکی اروپا نیاز به راهنمایی داشتید همکاران ما در موسسه آریا دانش جهت مشاوره و راهنمایی شما در خدمتتون هستند.

 

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا