021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (6 امتیاز)

تحصیل پزشکی در استونی

پزشکی در استونی

فهرست مطالب

شرایط تحصیل پزشکی در استونی ویژه مهاجرت تصیلی

کشور استونی(Estonia) دارای یک سنت طولانی مدت در آموزش عالی با کیفیت بالا در حوزه تحصیل پزشکی در اروپا است. این کشور اولین دانشگاه خود که در سال 1632 تاسیس کرد، بنابراین در این کشور یکی از قدیمی ترین دانشگاه های شمال اروپا وجود دارد. در حال حاضر دانشگاه های استونی بیش از 150 برنامه مدرک شناخته شده به زبان انگلیسی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با مدرک و بورسیه تحصیلی معتبر بین المللی ارائه می دهند.

تحصیل پزشکی در استونی در دوره های کوتاه تر ترم یا تابستان نیز وجود دارد. دانشگاه های استونی مطابق با فرایند بولونیا در سراسر اروپا و امکانات ایده آل به عنوان یک مقصد عالی به جهت مهاجرت تحصیلی و تحصیل پزشکی در اروپا است.

 تحصیل پزشکی در استونی

هم اکنون کشور استونی میزبان نزدیک به 60،000 دانشجو در آموزش عالی است که تقریبا 3 هزار دانشجو بین المللی جهت تحصیل در استونی به این کشور سفر کرده اند. استونی در دهه گذشته رشد سریعی در بحث جذب علاقمندان به مهاجرت تحصیلی داشته است که دلیل آن می تواند مشارکت استونی در برنامه اراسموس باشد. استونی با هدف ارتقا تحصیل پزشکی در اروپا به عنوان یک مقصد جذاب برای تحصیل و ارتقا تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است.

بهترین دانشگاه های پزشکی استونی

  1. دانشگاه تارتو استونی (University of TARTU )

وقتی صحبت از تحصیل پزشکی در استونی می شود، دانشگاه تارتو استونی یکی از بهترین گزینه ها است. این دانشگاه با هدف افزایش آگاهی جامعه در پیشگیری از بیماری ها و توسعه علم پزشکی و ساخت دارو هر ساله میزبان تعداد قابل توجهی دانشجو بین المللی از سراسر جهان است. در این دانشگاه، رشته پزشکی در مدت شش سال به زبان انگلیسی به علاقه مندان تحصیل پزشکی در استونی تدریس می شود. این دانشگاه به شهرت بالای کیفیت تحصیل و سطح عالی مدرک فارغ التحصیلی مشهور است که می تواند یکی از بهترین مقاصد برای داوطلبان مهاجرت تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در اروپا باشد.

پزشکی در استونی
  1. دانشگاه تالین استونی (TALLINN UNIVERSITY)

دانشگاه تالین استونی از بزرگترین دانشگاه علوم انسانی، پزشکی، اجتماعی در تالین و سومین دانشگاه دولتی بزرگ در استونی است. این دانشگاه هم اکنون  حدود 7500 دانشجو دارد.

از سال 2016 ، حدود 8000 دانشجو در دانشگاه تالین ثبت نام کردند، که این موضوع باعث شد تا این دانشگاه به سومین ارائه دهنده آموزش عالی در استونی تبدیل شود. از آنجایی که دانشگاه تالین رشته پزشکی را در دوره شش ساله به دانشجویان بین المللی خود همراه با مهارت های کامل بالینی می آموزد، بنابراین  گزینه مناسبی به جهت مقصد برای مهاجرت تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در استونی است.

شرایط پذیرش پزشکی در استونی

برای پذیرش پزشکی در استونی داوطلب باید به ماه های میلادی توجه زیادی کند. زیرا ماه دسامبر زمان درخواست و بازگشایی سیستم برای داوطلبان بین المللی پذیرش پزشکی در استونی، ماه آوریل آخرین مهلت درخواست تحصیل پزشکی در استونی و ژوئن زمان اعلام نتایج آزمون و اعلام پذیرفته شدگان است. نکته حائز اهمیت این است، که مهلت های ذکر شده در هر دانشگاه وابسته به عوامل مختلف تقریبی است.

اغلب دانشگاه های استونی به جهت پذیرش علاقه مندان به این رشته افرادی را که دارای مدرک زبان آیلتس هستند را در اولویت قرار می دهند. به بیان ساده می توان گفت ارائه مدرک آیلتس از شروط قبولی دراین دانشگاه است.

تحصیل پزشکی در استونی

ارسال انگیزه نامه، قبولی در آزمون ورودی مخصوص دانشگاه یا آزمون SAT با حداقل نمره 640، ریز نمرات به زبان انگلیسی، ترجمه شده مدرک دیپلم و گواهی پایان دوره دبیرستان از شرایط قبولی در مصاحبه شفاهی اغلب دانشگاه های استونی به جهت تحصیل داوطلب در رشته پزشکی است. لازم به ذکر است که شخص در صورت پذیرش پزشکی در استونی نمی تواند زمان ورود خود را به زمان دیگری موکول کند.

پیشنهاد ویژه آریا دانش جهت تحصیل پزشکی در استونی

در وهله اول لازمه  مهاجرت تحصیلی و تحصیل پزشکی در اروپا تسلط کامل و حرفه ای شخص به زبان انگلیسی به جهت پاسخ به سوالات آزمون ورودی، سوالات مصاحبه شفاهی و موفقیت در رشته پزشکی است. از این رو تیم آموزشی و مشاوه ای آریا دانش سه پیشنهاد ویژه برای مخاطبان خود دارد.

  1. پیشنهاد اول: موفقیت و تحصیل پزشکی در استونی در گرو سپری کردن دوره یک ساله در کالج است، چرا که کالج با برنامه ریزی مداوم و منظم خود داوطلب را برای تحصیل پزشکی در اروپا آماده می کند.
  2. پیشنهاد دوم: گرچه تسلط کامل به زبان انگلیسی یا آلمانی دارای پروسه ای طولانی و دشوار است، اما شرکت در دوره های آموزش زبان های انگلیسی و آلمانی در اروپا مسیر مهاجرت تحصیلی را برای شخص هموارتر خواهد کرد.
  3. پیشنهاد سوم: مطالعه کامل و جامع منابع آزمون ورودی می تواند تعیین کننده سرنوشت علاقه مندان به تحصیل پزشکی در اروپا بویژه پزشکی استونی باشد. مطالعه پکیج آموزشی یونی مد آریا دانش می تواند شما را یک قدم به اهدافتان جهت تحصیل در استونی نزدیک تر کند.

بازه شهریه رشته های پزشکی استونی

شهریه رشته های پزشکی استونی وابسته به دانشگاه و سال شروع تحصیلی متغیر است. اما به طور کلی شهریه سالانه این رشته در مدت 6 سال به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی حدود 11000 یورو است. به عبارتی می توان گفت هر داوطلب مشتاق مهاجرت تحصیلی و تحصیل در استونی به منظور تحصیل پزشکی باید در هر ترم تحصیلی مبلغ 5500 یورو بپردازد.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی استونی

بورسیه تحصیلی در کشور استونی از قانون و شرایط بورسیه تحصیلی سایر کشور های اروپایی پیروی می کند. به طور کلی بورسیه تحصیلی در اغلب دانشگاه های این کشور مشمول دانشجویانی با سطح سواد بسیار بالا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می شود. در دانشگاه های کشور استونی معمولا به دانشجویان بین المللی  مشمول بورسیه، ماهانه مبلغی بین 350 یورو الی 600 یورو به منظور کمک هزینه تحصیل و زندگی پرداخت خواهد شد.

تحصیل پزشکی در استونی

شرایط زندگی در کشور استونی

رشد اقتصادی سریع و روند در حال توسعه استونی این کشور را به جهت مهاجرت تحصیلی و تحصیل در استونی جذاب تر کرده است. از آنجایی که نیمی از کشور پوشیده از جنگل و بیش از 1000 جزیره و دریاچه زیبا است، بستر لازم برای لذت بردن و آرامش دانشجو فراهم است. WHO (سازمان بهداشت جهانی) در سال 2011 استونی را از نظر کیفیت هوا در رتبه 1 جهانی قرار داد.

دانشجویان در حالی که مشغول به تحصیل در رشته پزشکی در استونی هستند، می توانند از طبیعت زیبا و بکر در یک کشور کاملا مدرن اروپایی لذت ببرند.از آنجایی که استونی کشوری با اقصاد مثبت و ایده آل است، پس دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند.

هزینه زندگی در استونی

شرایط زندگی و هزینه زندگی در استونی هم چون سایر کشورهای اروپایی است. در طی یک بررسی در سال 2014 که در بین دانشجویان بین المللی انجام شد، دانشجویان بین المللی این گونه رضایتمندی خود اعلام کردند: گرچه هزینه زندگی در کشور استونی نسبت به سایر کشور های اروپا بالاتر است، اما این قیمت بالا در کنار امکانات بالای پزشکی و فناوری های پیشرفته در بحث دیجیتال ارزشمند است.

در این کشور به دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا خوابگاه با اجاره بها 80 الی 120 یورو تعلق خواهد گرفت، اما به طور کلی اجاره بها یک دستگاه خانه با امکانات کامل 250 الی 400 یورو است. این هزینه ممکن است وابسته به موقعیت منطقه خانه مورد نظر کاهش یا افزایش قیمت داشته باشد. برآورد قیمت محصولات و مواد غذایی برای یک نفر در ماه وابسته به رژیم غذایی 300 الی 500 یورو تخمین زده شده است.

 پزشکی در استونی

هزینه حمل و نقل دانشجویی در این کشور 80 الی 150 یورو است. هزینه های سفر در استونی معمولاً ارزان تر از هزینه حمل و نقل در اروپای غربی است. حمل و نقل در خارج از شهر نسبت به شهرهای اصلی این کشور ارزان تر است، به خصوص اگر از اتوبوس های محلی و وسایل حمل و نقل عمومی  استفاده شود. از آنجا که استونی یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است، پروازهای کم هزینه زیادی از بسیاری از کشورهای اروپایی مانند بلژیک، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ایرلند، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد و انگلیس وجود دارد.

جمع بندی تحصیل در استونی

کشور استونی به عنوان گوهر پنهان اتحادیه اروپا مکانی جذاب به جهت تحصیل پزشکی در اروپا است. محیط  تحصیلی هیجان انگیز، فناوری پیشرفته این کشور، هزینه مقرون به صرفه زندگی و … سبب شده تا داوطلبان مهاجرت تحصیلی استونی را به چشم یک گزینه حتمی نگاه کنند.

با افزایش روزافزون جمعیت جهان، دانشکده های پزشکی کشور استونی سخت تلاش می کنند، تا تدریس های خود را مطابق با به روز ترین علوم کشف شده جهان پیش ببرند. از جمله مزیت های تحصیل در رشته های پزشکی استونی می توان به موضوع اشاره کرد، که دانشجویان این علم در استونی با کوله باری از تجربه در  مهارت بالینی از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند.

در واقع مدرک شخص زمانی به اون تعلق خواهد گرفت که شخص تبدیل به یک سخنران حاذق، یک پزشک ماهر و یک پژوهشگر کنجکاو شود. گرچه از دیدگاه برخی تحصیل پزشکی در استونی نسبت به سایر کشور های اتحادیه اروپا سخت تر است، اما بدون شک اعتبار بالای مدرک پزشکی استونی سختی مسیر پزشکی را آسان تر خواهد کرد.

سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، اگر علاقه مند به تحصیل پزشکی در استونی هستید، می توانید با تکمیل فرم ارزیابی پذیرش تحصیلی به صورت کاملا رایگان از خدمات مشاوره ای تیم آریا دانش بهرمند شوید. 

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا