021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (3 امتیاز)

تحصیل در کالج زبان؛ دوره های بین المللی زبان خارجه

تحصیل در کالج زبان؛ دوره های بین المللی زبان خارجه

فهرست مطالب

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی و کاربردهای آن

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی به جایگاه فرد در زمینه‌ های تحصیلی، شغلی و اجتماعی که بنا به نیاز و هدف خود آن را تعیین می‌کند، وابسته است. در ادامه به مهمترین دلایل ضرورت یادگیری زبان انگلیسی برای مخاطبان ایرانی به ویژه علاقه مندان به تحصیل در اروپا می پردازیم.

  • زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی، گسترده ترین زبان در جهان است.

زبان انگلیسی، زبان رسمی 67 کشور در جهان است. در حال حاضر نزدیک به 400 میلیون نفر در دنیا به زبان انگلیسی به عنوان زبان اول‌ صحبت می‌کنند. زبان انگلیسی در کنار زبان‌ های روسی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی و عربی، به‌ عنوان یکی از ۶ زبان رسمی سازمان ملل شناخته‌ شده است. انگلیسی امروزه از نظر تعداد سخنوران پس از زبان چینی و اسپانیایی، سومین زبان در جهان است. علاوه بر این، زبان انگلیسی در بیش از یک چهارم از کشورهای دنیا به عنوان یکی از زبان ‌های رسمی آن کشورها شناخته شده است.

علاوه بر این، زبان انگلیسی زبان دوم بقیه کشورهای جهان است. اکثر مردم دنیا زبان انگلیسی را پس از زبان مادری خود یاد می‌ گیرند. در حال حاضر در دنیا حدود یک میلیارد نفر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند. زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری در کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، غنا و بسیاری از کشورهای دیگر کاربرد دارد.

 

  • زبان انگلیسی یک زبان سیاسی، تجاری، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و صنعتی است.

زبان انگلیسی در روابط سیاسی و اقتصادی در کل جهان و در اکثر کشورهای جهان، به‌ عنوان زبان رایج و پرکاربرد است. بسیاری از شرکت‌ ها، سازمان ها و صنایع در اقتصاد نوین جهت فعالیت بین‌ المللی خود نیازمند سطح بالایی از دانش زبان انگلیسی هستند. حضور در مجامع بین ‌المللی، نمایشگاه ها، بنگاه ها، معاملات تجاری و رایزنی های سیاسی در سطوح مختلف نیازمند دانش زبان انگلیسی است. ارتباطات بین المللی، برنامه ‌های رادیویی و تلویزیونی و آموزش علوم جدید همگی به زبان انگلیسی صورت می‌گیرند و عدم آشنایی با این زبان برابر با عدم زندگی در دنیای مدرن امروزی است.

  • زبان انگلیسی، زبان اول تولید علم و زبان اصلی تحصیلات آکادمیک است.

امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت انکار ناپذیر است چرا که زبان انگلیسی، زبان علم و فن آوری است. آموزش رشته های مختلف در دانشگاه های معتبر جهان و تولید علم، به زبان انگلیسی صورت می گیرد. بیش از ۸۰% از صفحه ‌های اصلی سایت‌ ها در جهان به زبان انگلیسی‌ هستند. همچنین حدود 70% ایمیل ‌های دنیا به زبان انگلیسی فرستاده می ‌شوند. یکی از دلایل ضرورت یادگیری زبان انگلیسی برای دانشجویان ایرانی، خودکفایی در انجام برخی امور مربوط به مقالات، پروژه‌ ها و پژوهش ها و تحقیقات علمی است.

بیش از 90% مقـالات علمی منتشر شده، به زبان انگلیسی است کـه تنها حدود 50% از آنها مربوط بـه کشورهای انگلیسی ‌زبان مانند آمریکا و انگلستان است. علاوه بر این تقریباً همه کنفرانس ها و مسابقات بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار می‌ شود. همچنین زبان رسمی مورد استفاده در پایگاه جستجوهای اینترنتی از جمله گوگل، زبان انگلیسی است. از این رو علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی باید یادگیری زبان انگلیسی را اولیت اصلی خود قرار دهند. بویژه علاقه مندان به تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی.

  • زبان انگلیسی در ارتقاء مهارت و حفظ سلامتی هر انسانی موثر است.

یادگیری زبان انگلیسی به انسان در جهت یادگیری مهارت های مختلف کمک می کند. مهارت ‌های عمومی در زندگی انسان، همچون یک اهرم عمل می‌ کنند و تسهیل‌گر بسیاری از امور زندگی فرد هستند. یکی از مهم‌ترین جنبه‌ های زندگی هر فرد، ارتقای توانایی ‌های عمومی اوست. مهارت های مدیریتی، شغلی، حل مسئله، اجتماعی، اعتماد به نفس و مهارت های تحصیلی از جمله این توانایی ها است. همچنین یادگیری زبان دوم، یکی از روش‌ های کاربردی جلوگیری از بیماری‌ های مغزی مخصوصا فراموشی و زوال عقل است. فعالیت مغز در حین یادگیری زبان دوم، موجب به ‌کارگیری تعداد بیشتری از سلول‌ های خاکستری مغز می ‌شود. یادگیری زبان به گفته پزشکان به عنوان ورزش برای مغز عمل می کند.

  • یادگیری زبان انگلیسی مسیری برای کسب فرصت های شغلی و تحصیلی در اروپا است.

رسیدن به یک شغل خوب و بین ‌المللی، یکی دیگر از ضرورت‌ های یادگیری زبان انگلیسی برای ایرانیانی است که به دنبال تجربه زندگی و یا اقامت در کشورهای مختلف اروپایی، کانادا، استرالیا و آمریکا هستند. زبان مهم علوم مهندسی، علوم انسانی، علوم کامپیوتر، علوم پزشکی و … در جهان زبان انگلیسی است. از این رو متقاضیان ایرانی تحصیل در خارج از کشور و یا متقاضی کار در اروپا، یادگیری زبان انگلیسی را اولویت اصلی خود می دانند.

تحصیل در کالج زبان انگلیسی

اهمیت یادگیری زبان آلمانی و کاربردهای آن

آلمان به عنوان پر جمعیت ترین کشور اروپایی شناخته می شود و یکی از صنعتی ترین کشورهای دنیا است و ۱۶ ایالت دارد. آلمانی دومین زبان پرکاربرد در اسناد رسمی و سومین زبان پرکاربرد در وب سایت ها (پس از انگلیسی و روسی) است. یادگیری زبان آلمانی برای کسانی که قصد سفرکاری، سفر تفریحی و مهاجرت تحصیلی به کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس و بلژیک را دارند امری لازم و ضروری است. در اتحادیه اروپا بیش از ۹۵ میلیون نفر به زبان آلمانی صحبت می کنند و از این حیث زبان آلمانی رتبه نخست بیشترین سخنوران را در قاره اروپا دارد. همچنین زبان آلمانی در مناطق بومی لیختن ‌اشتاین، لوگزامبورگ، آلزاس، لورن، جنوب دانمارک، بخش هایی از ایتالیا، رومانی، نامیبیا، هلند، شرق فرانسه، بخشی از لهستان و جمهوری چک نیز به عنوان زبان مهمی است. در ادامه به درجه اهمیت یادگیری زبان آلمانی می پردازیم.

  • آلمان یک کشور مهم اروپایی جهت مهاجرت تحصیلی است.

یکی از کشورهای اروپایی که متقاضیان زیادی جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دارد، کشور آلمان است. چرا که این کشور از نظر صنعت و علم بسیار قوی و دقیق است. از طرفی دانشگاه ‌های آلمان در اروپا همیشه جزء شاخص ترین دانشگاه ها بوده و چندین دانشگاه آلمان جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستند. همچنین کشور آلمان دارای رتبه دوم پزشکی در رده بندی دانشگاه های برتر پزشکی اروپا بعد از انگلستان است. این کشور 31 دانشگاه برتر را در کل رتبه بندی خود دارد که سه تای آنها در رتبه زیر 50 قرار دارند. با توجه به دانشگاه های برتر آلمان و همچنین سبک زندگی در این کشور، کشور آلمان از مقاصد اصلی ایرانیان جهت تحصیل پزشکی در اروپا است.

شهریه‌ تحصیل در اغلب دانشگاه‌ های کشور آلمان رایگان است. در کشورهایی مثل انگلستان، آمریکا و کانادا، مدارک دانشگاهی برای متقاضیان خارجی اغلب دو برابر بیشتر از اتباع خودشان هزینه دارد. این قضیه به صورت شگفت انگیزی در مورد آلمان صادق نیست. هم دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین المللی از مزایای تحصیل رایگان در مقطع لیسانس بهره ‌مند می ‌شوند. کشورهای سوئیس و اتریش نیز تحصیلات را در ازای مخارج خیلی پایین‌تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارائه می دهند. تخمین زده می شود که حدود 10% کتاب هایی که هر سال چاپ می شوند به زبان آلمانی هستند.

  • آلمان قطب بزرگ اقتصادی و صنعتی در جهان است.

آلمان بزرگترین شریک تجاری آمریکا است و در کل رتبه‌ پنجم اقتصاد جهان را دارد. در آلمان همه چیز از اتومبیل و دستگاه‌ های ماشینی گرفته تا محصولات شیمیایی و فلزات را صادر می ‌کند. آلمان بزرگ‌ ترین اقتصاد در اتحادیه اروپا است. این کشور مهد بسیاری از شرکت ‌های بین ‌المللی و خط مقدم فن ‌آوری ‌های جدید است. شرکت های زیمنس، فولکس واگن، آدیداس و لوفت هانزا برندها و شرکت‌ های معتبر جهانی هستند که در آلمان رشد یافته اند. از این رو دانش زبان آلمانی برای ایرانیان یک توانایی بالقوه برای افزایش کسب فرصت‌ های شغلی در کشورهای آلمانی زبان به ویژه خود آلمان فراهم می کند. همچنین کشور آلمان میزبان برخی از بزرگترین نمایشگاه ‌های بین المللی تجاری از جمله CeBIT، بزرگترین نمایشگاه در جهان برای فن آوری اطلاعات و همچنین نمایشگاه IFA برای لوازم الکترونیکی مصرفی است.

  • یادگیری زبان آلمانی به نسبت خیلی دیگر از زبان ها آسان است.

برخلاف زبان فرانسوی، زبان ایتالیایی و زبان اسپانیایی که زبان‌ هایی از ریشه‌ رومی هستند، هر دو زبان انگلیسی و آلمانی به شاخه‌ ژرمنی از خانواده‌ هندی و اروپایی تعلق دارند. بعضی از لغات و اصطلاحات آلمانی همچنان به صورت مکرر در انگلیسی استفاده می‌شود. زبان آلمانی با حدودا ۱۷۵ تا ۲۰۰ میلیون سخنور در سرتاسر جهان، دهمین زبان پرگویش جهان است. به همین خاطر است که زبان آلمانی در کنار انگلیسی و فرانسوی، زبان های رسمی اتحادیه‌ اروپا هستند.

تحصیل در کالج زبان آلمانی

سیستم نوین آموزشی زبان انگلیسی و آلمانی در کالج زبان در اروپا

دوره کالج زبان انگلیسی و کالج زبان آلمانی در کالج زبان خارجه به متقاضیان کمک می کند تا مهارت های زبانی خود را ارتقا داده و اعتماد به نفس مورد نیاز برای شرکت در آزمون های بین المللی از جمله آیلتس، تافل و آزمون های زبان آلمانی را به دست آورند. متقاضیان مهارت های لازم را از جملهReading ، Writing، Speaking و Listening را در این دوره ارتقاء خواهند داد. در بخش اول این دوره ها موضوعاتی همچون گرامر پیشرفته،Listening ، آموزش لغت و Speaking آموزش داده می شود. در بخش دیگر مهارت هایی همچون Writing، Reading و مکالمه تکمیلی آموزش داده می شود.  متقاضیان ایرانی دوره های آموزشی زبان انگلیسی و زبان آلمانی پس از شرکت در هر یک از این دوره ها مهارت های زیر را کسب می کنند.

  • آمادگی کامل برای شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی و آلمانی
  • ارتقاء مهارت های مکالمه ای برای سفرهای کاری و مهاجرت تحصیلی
  • خواندن و تحلیل مواد آموزشی آکادمیک و در نتیجه ارتقاء مهارت Reading
  • مهارت های listening مورد نیاز برای آزمون های بین المللی
  • ارتقاء مهارت گرامر پیشرفته و لغات صحیح برای writing آکادمیک
  • یادگیری عبارات مفید و استراتژی های ارتباطی برای سرعت بخشیدن به Speaking
  • ارتقاء سریع مهارت های Reading, Speaking, Writing و Listening
  • ارتقاء سطح زبانی و اعتماد به نفس برای استفاده از دانش زبانی خود

تحصیل در کالج

دوره EFP یا دوره آموزش زبان انگلیسی در اروپا

دوره آمادگی زبان انگلیسی در اروپا یا English Foundation Program به منظور افزایش سطح دانش زبان انگلیسی داوطلبان طراحی شده است. این دوره بر مبنای استانداردهای اروپا طبق سیستم CEFR در کالج زبان خارجه تعیین شده است. دانشپذیران در زمانی کوتاه می توانند به سطح قابل قبولی برای موفقیت در آزمون آیلتس، ورود به یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان اروپا و یا کسب موقعیت شغلی آماده شوند. این دوره برای دانشپذیرانی طراحی شده است که نیازمند تقویت زبان انگلیسی خود هستند و سپس می خواهند جهت تحصیل وارد دوره های پزشکی و یا مهندسی شوند یا به فکر اقامت و اشتغال در اروپا هستند.

همچنین داوطلبان که هنوز تصمیم نهایی در مورد آینده تحصیلی خود را نگرفته اند می توانند با اتمام این دوره موقعیت های تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه های اروپایی مورد سنجش قرار دهند. هر دانشجو با هر سطح زبانی قبل از شروع دوره در یک آزمون کتبی و شفاهی به مظور تعیین سطح شرکت می کند و بعد وارد دوره می شود. دانشجویان در طول تحصیل در آزمون های ماهیانه و پایان دوره هر مقطع دوره زبان شرکت می کنند. همچنین امکان شرت در آزمون های بین المللی دانشگاه های مختلف نیز برای دانشجویان در محل کالج فراهم است. همچنین امکان شرکت در دروه زبان انگلیسی در اروپا به صورت حضوری و مجازی فراهم است.

دوره GFP یا دوره آموزش زبان آلمانی در اروپا

دوره کالج زبان آلمانی در اروپا یا German Foundation Program مختص آن گروه از دانشپذیرانی است که مایل به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور آلمان یا اتریش و یا کسب جایگاه شغلی هستند. این دوره بر مبنای استانداردهای اروپایی طبق سیستم CEFR در کالج زبان خارجه تدوین شده است. از طرفی متقاضیان تحصیل به زبان آلمانی باید این نکته را بدانند که برخی از دانشگاه ها در دیگر کشورهای اروپایی دوره های دانشگاهی خود را به زبان آلمانی ارائه می کنند که می توانند مورد توجه دانشجویان این دوره قرار گیرند. کلاس های زبان آلمانی از مقطع پایه تا متوسطه و پیشرفته بصورت روزانه برگزار می ­شود. همچنین امکان شرکت در دروه زبان آلمانی در اروپا به صورت حضوری و مجازی فراهم است.

کالج زبان

دوره کالج زبان در اروپا به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

  • ایرانیانی که قصد ورود راحت به کشورهای اروپایی دارند تا شرایط را برای ادامه زندگی، تحصیل و کار فراهم کنند.
  • ایرانیانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور بویژه در کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا را دارند.
  • کسانی که قصد مهاجرت و اقامت در کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، نیوزیلند، ایرلند، آلمان و اتریش را دارند.

تحصیل در کالج زبان

چرا دوره های کالج زبان در مجارستان و ترکیه به متقاضیان مهاجرت پیشنهاد می شود؟

زبان انگلیسی و زبان آلمانی یکی از مهمترین و کاربردی ترین زبان ها در جهان هستند و متقاضیان ایرانی با توجه به کشورهای مقصد خود جهت کار و اقامت و دانشگاه های مقصد جهت ادامه تحصیل، باید حداقل یکی از این دو زبان را فرا بگیرند. از طرفی راهکارهای زیادی جهت ورود و ماندن در اروپا وجود ندارد. سرمایه گذاری، پیدا کردن شغل و ادامه تحصیل در دانشگاه سه مسیر اصلی هستند.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد شرایط سرمایه گذاری و اخذ ویزای کار را ندارند و برخی ممکن است شرایط تحصیل در دانشگاه ها را نداشته باشند، بهترین پیشنهاد برای این افراد جهت ورود آسان به کشورهای اروپایی و بعد از آن اقامت و گرفتن ویزای کاری و …، اخذ پذیرش دوره زبان انگلیسی یا دوره زبان آلمانی در کالج های مجارستان و یا کالج های ترکیه است. متقاضیان عزیز بویژه در سنین بالای 25 تا 35 سال سال می توانند با اخذ پذیرش و گرفتن ویزای تحصیلی، در طول اقامت خود در کشور مقصد، شرایط را برای حضور بلند مدت خود فراهم کنند. بهترین گزینه برای این افراد پیدا کردن کار مناسب و اخذ ویزای کاری بلند مدت است.

سوالات متداول

دوره های کالج زبان برای چه متقاضیانی مناسب است؟

علاقه مندان به تحصیل، کار و اقامت در اروپا بویژه در کشورهای انگلیسی زبان و کشورهای آلمانی زبان، با اخذ ویزای تحصیلی یک ساله می توانند آینده خود را بهتر برنامه ریزی کنند.

آیا دوره های کالج زبان شرایط سنی خاصی دارد؟

خیر. رنج سنی 18 الی 35 سال برای ورود به کالج زبان مناسب است.

شهریه دوره کالج زبان سالانه چه میزان است؟

شهریه دوره زبان انگلیسی و دوره زبان آلمانی در کالج زبان ، 5900 یورو است.

آیا شرایط اخذ ویزای جهت ورود به کالج زبان مناسب است؟

بله. شانس دریافت ویزای تحصیلی برای متقاضیان دوره های کالج زبان بیش از 95% است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا