021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (12 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان 2021

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

فهرست مطالب

مزایای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

هر سال بر شمار طرفداران و علاقه‌مندان به تحصیل دندانپزشکی در مجارستان در بین دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی افزوده می‌شود. زیرا تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور اروپایی از مزایای زیادی برخوردار است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کیفیت بالای آموزش
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی و مجاری
  • گذراندن دوره‌های حرفه‌ای عملی و بالینی دندانپزشکی
  • آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های مجهز دندانپزشکی
  • امکانات رفاهی سطح بالا
  • اعتبار مدرک تحصیل دندانپزشکی در مجارستان در ایران و سایر کشورهای تراز اول دنیا
  • شهریه مناسب تحصیل دندانپزشکی در مجارستان
  • هزینه زندگی نسبتا ارزان
  • برخورداری از امتیاز دریافت ویزای شینگن
  • امکان اشتغال در شغل دندانپزشکی و دریافت اقامت دائم کشور مجارستان
  • شانس بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی 

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

معایب تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان با وجود برخورداری از مزیت‌های فراوان خالی از عیب نیست. موارد زیر را می‌توان مهم‌ترین نقاط ضعف تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان دانست:

  • سختگیری در پروسه‌ آموزش در تحصیل دنداپزشکی در مجارستان
  • گران‌تر بودن شهریه رشته دندانپزشکی نسبت به رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی در کشور مجارستان
  • اجباری بودن قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها برای دریافت پذیرش در رشته دندانپزشکی مجارستان
  • ضعیف بودن سیستم بهداشت و درمان کشور مجارستان نسبت به کشورهای اروپایی غربی
  • دشواری یادگیری زبان مجاری برای برقراری ارتباط با مردم بومی بویژه در کارهای بالینی

با وجود این معایب تحصیل دندانپزشکی در کشور مجارستان همواره یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای علاقه‌مندان به تحصیل دندانپزشکی در اروپا محسوب می‌شود. 

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان مستلزم برخورداری متقاضیان از برخی شرایط خاص است. شرایط ضروری برای دریافت پذیرش تحصیلی رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های معتبر مجارستان عبارتند از:

  • گذراندن دوره دیپلم ۱۲ ساله: طی کردن دوره دیپلم اساسی‌ترین شرط برای دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های مجارستان است.
  • گذراندن دوره پری مدیکال در مجارستان: گذراندن دوره پیش پزشکی یا پری مدیکال یا فاندیشن از الزامات تحصیل دندانپزشکی در کشور مجارستان محسوب می‌شود. دوره پیش پزشکی یک دوره آموزشی یک ساله است که توسط کالج‌های مجارستان برگزار می‌شود. هدف این دوره آماده سازی متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در اروپا برای قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های معتبر است. امکان شرکت در دوره‌های پری مدیکال یا آمادگی آزمون ورودی پزشکی اروپا در کالج پزشکی در ایران نیز وجود دارد. مزیت شرکت در این دوره در ایران به جای کشور مجارستان به صرفه جویی در هزینه‌های تحصیلی و حمل و نقل و سکونت است. دوره پری‌ مدیکال در ایران بین ۶ تا ۸ ماه طول می‌کشد.
  • قبولی در آزمون ورودی: قبولی در آزمون ورودی برای دریافت پذیرش تحصیلی رشته دندانپزشکی مجارستان ضروری است. این آزمون‌ها اغلب دو مرحله‌ای هستند و به دو شکل شفاهی و کتبی برگزار می‌شوند. آزمون کتبی ورودی به شکل تستی است و مصاحبه شفاهی با هدف ارزیابی توانایی مکالمه انگلیسی دانشجویان و نگرش آن‌ها نسبت به تحصیل در رشته دندانپزشکی برگزار می‌شود.

دندانپزشکی در مجارستان

 مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به دو دسته مدارک نیاز است:

  1. مدارک لازم برای دریافت پذیرش دانشگاه
  2. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

مدارک لازم برای دریافت پذیرش دانشگاه عبارتند از: ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریزنمرات دو سال آخر، اسکن تمام صفحات پاسپورت دارای اعتبار، عکس پاسپورتی. انگیزه نامه، توصیه نامه و مدرک زبان گرچه برای دریافت پذیرش ضروری نیستند اما در صورت ارائه برای متقاضی به عنوان امتیاز مثبت در نظر گرفته می‌شوند.

مدارک ضروری برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان عبارتند از تائیدیه پذیرش دانشگاه، اصل گذرنامه دارای اعتبار، مدارک تحصیلی ترجمه شده، نامه اثبات تمکن مالی. برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان داشتن تمکن مالی بین 250 الی 350 میلیون الزامی است.

 هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

یک از مواردی مه علاقه مندان به تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور باید به آن توجه کنند، میزان شهریه و هزینه سالیانه دانشگاه است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان در حدود 16 هزار تا 19 هزار یورو سالیانه است که به نسبت رشته پزشکی در مجارستان کمی بیشتر است.

در بین دانشگاه‌های معتبر این کشور تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سملوایز بیشترین شهریه و تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دبرسن کمترین میزان شهریه را دارد. هزینه زندگی در حین تحصیل در مجارستان نسبت به هزینه زندگی در بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب‌تر است.

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه 500 الی 700 یورو برآورد می‌شود. دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل دندانپزشکی در مجارستان از شانس دریافت بورسیه برخوردارند. همچنین بسته به دانشگاه محل تحصیل اجازه ۲۰ تا ۳۰ ساعت کار هفتگی به دانشجویان داده می‌شود‌.

تحصیل دندانپزشکی در کشور مجارستان

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی مجارستان

  1. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سملوایز مجارستان: دانشگاه سملوایز در شهر بوداپست بزرگ‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی در کشور مجارستان است. امکان تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه معتبر به زبان انگلیسی وجود دارد. همچنین رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به زبان‌های مجاری و آلمانی نیز تدریس می‌شود. دانشگاه سملوایز در رتبه بندی جهانی شانگهای بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.
  2. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سگد مجارستان: دانشگاه سگد در شهر سگد مجارستان واقع شده. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه سگد از ۶ دپارتمان مجزا ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی جراحی و زیبایی، پریودنتولوژی، جراحی دهان، پروتزهای دندانی و زیست شناسی دهان و تحقیقات تجربی دندانپزشکی تشکیل شده است. امکان تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی وجود دارد.
  3. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دبرسن مجارستان: دانشگاه دبرسن مجارستان در شهر دبرسن واقع شده. این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه‌های کشور مجارستان و منطقه اروپای مرکزی به شمار می‌رود‌. دوره دکتری دندانپزشکی این دانشگاه به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود.
  4. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه اوتووس لنارد مجارستان: دانشگاه اوتووس لنارد مجارستان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های مجارستان و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیاست. دانشگاه اوتووس لنارد در شهر بوداپست واقع شده و در رده‌بندی دانشگاه‌هاس معتبر جهان در رده ۶۰۰ قرار دارد‌.
  5. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پچ مجارستان: دانشگاه پچ مجارستان در شهر پچ واقع شده و ۶۴۲ سال قدمت دارد‌. این دانشگاه پذیرای دانشجویان بین‌المللی زیادی از سراسر دنیاست و رشته دندانپزشکی در آن به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

طول دوران تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل دندانپزشکی مجارستان ۵ ساله و در طی ۱۰ ترم تحصیلی انجام می‌شود. آموزش‌های دو سال اول رشته دندانپزشکی اغلب شامل آموزش‌های علوم پایه و تئوری و آموزش‌های سال‌های بعد بیشتر دربرگیرنده‌ی دروس بالینی و عملی است. برخی از آموزش‌های تخصصی دندانپزشکی در دانشگاه‌های مجارستان عبارتند از:

  • جراحی دهان
  • دندانپزشکی ترمیمی
  • دندانپزشکی پروتز
  • پزشکی دهان
  • ارتودنسی
  • پریودنتولوژی

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله‌. تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به زبان‌های مجاری، انگلیسی و آلمانی امکان پذیر است.

  1. آیا تحصیل دندانپزشکی در مجارستان نیازمند قبولی در آزمون ورودی است؟

بله‌. تحصیل دندانپزشکی در مجارستان مستلزم قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های مجارستان است.

  1. آیا تحصیل دندانپزشکی در مجارستان نیازمند برخورداری از شرایط سنی است؟

بله. به طور معمول تا 25 سال

  1. هزینه زندگی در مجارستان چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در کشور مجارستان ماهانه در حدود ۶۰۰ یورو برآورد می‌شود.

  1. تحصیل دندانپزشکی در مجارستان چند سال طول می‌کشد؟

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان ۵ سال (۱۰ ترم تحصیلی) طول می‌کشد.

  1. آیا مدرک دندانپزشکی دانشگاه‌های مجارستان مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران است؟

بله. مدرک دندانپزشکی دانشگاه‌های معتبر مجارستان مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارد‌.

  1. آیا امکان کار در حین تحصیل دندانپزشکی در مجارستان وجود دارد؟

بله. بسته به دانشگاه محل تحصیل اجازه کار هفتگی بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت به دانشجویان داده می‌شود.

  1. آیا ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی مجارستان ضروری است؟

در صورت گذراندن دوره فاندیشن نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیست.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا